Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★0

    Loving - 9/10

    Instruktør Jeff Nichols er ihvertfald tilbage på toppen efter den lidt skuffende sci-fi 'Midnight Special'. Historien her baserer på rigtige hændelser om et blandet par fra Virginia i 50'erne. Historien om den forbudte kærlighed. I de flestes hænder ville sådan en historie være et tykt melodrama, men Nichols nedtoner den melodramatiske 'storladenhed' og lader dramaet være underspillet og intimt. Det er mesterligt håndteret og hver gang der var optræk til en kedelig kliché, overraskede filmen ved at undgå den lette udvej. Det var fænomenalt smukt, rørende på en oprigtig måde og ikke mindst spillet i verdensklasse. Ruth Negga er den eneste oscarnominerede, men Joel Edgerton er også helt forrygende og vi ser endnu engang mandens store kvaliteter. Smukt fotograferet af Adam Stone, hvis samarbejde med Jeff Nichols nok engang bærer frugt. Stone indfanger flot tidsperioden med skønne, skønne billeder.     

    Babo 2-02-17 13:44

  • ★★★★★★0

    Det er meget pudsigt, for jeg synes Midnight Special er på rette spor efter den skuffende Take Shelter :)

    Men det lyder godt med Loving - kan godt lide underspillede dramaer.

    Guldager 2-02-17 14:04

  • ★★★★★★0

    Den vil jeg også gerne se Babo. Hvor har du fundet den?

    T. Nielsen 2-02-17 14:05

  • ★★★★★2

    "den skuffende Take Shelter" - what!? :p 

    Lars! 2-02-17 14:11

  • ★★★★0

    Det er meget pudsigt, for jeg synes Midnight Special er på rette spor efter den skuffende Take Shelter :)

    Men det lyder godt med Loving - kan godt lide underspillede dramaer.

    Vi er nok ret uenige her :) Jeg vil dog pointere, at 'Midnight Special' er en fin film og Nichols har et fint bundniveau. Men det er hans svageste ifølge mig. Han føler sig tydeligvis mere tilpas, når han laver lidt simplere film, bygget op omkring drama. De store armbevægelser i sci fi regi tror jeg ikke er hans styrke. 

    TN - stream, men kan se Amazon sælger den fra 7 feb. Ellers en håbløst overset film. 

    Babo 2-02-17 14:30

  • ★★★★★★0

    Stream? Hvorhenne? Netflix?

    T. Nielsen 2-02-17 15:46

  • ★★★★0

    Stream? Hvorhenne? Netflix?

    Lad os bare kalde det netflix :)

    Babo 2-02-17 16:24

  • ★★★★★★2

    Fucking pirat;-P

    T. Nielsen 2-02-17 18:47

  • ★★★★★★0

    LOL :D

    davenport 2-02-17 21:44

  • ★★★★0

    Fargo: sæson 2 - 9/10

    Sæson 2 af miniserien 'Fargo' holder de samme, gode takter fra første sæson og endda i nogen henseender overgår den. Sæson 2 tager det hele et skridt videre og føles overraskende en smule mindre konventionel og tør lade nogle spørgsmål hænge ubesvaret i luften. De nye tiltag er ikke gjort på bekostning af den velkendte 'Fargo-stemning', som i den grad præger denne sæson. Men det er en smule anderledes sæson, men så absolut på den fedeste måde. Dialogen er superb og figurerne er mindeværdige. Castet er nøje udvalgt og 'Fargo' universet forlanger, at man bringer sit a-game frem. Og er man til en god (og blodig) krimi, hvor man også kan øjne dybere hensigt, så er 'Fargo' et must see. Fantastisk fotograferet og flot brug af farver, som giver filmen en retro/vintage-look, som ønsket. Så alle grundelementerne er tilstede her og så er det bare en fremragende underholdning. 

    Babo 2-02-17 23:28

  • ★★★★★0

    Min kommentar om "Manchester by the Sea" på facebook: 

    Det er en rigtig fin ting, at det i 2017 er tilladt mænd at græde. For dem som føler for det, så er denne film en rigtig god anledning! Give that man an oscar.

    Lars! 4-02-17 21:03

  • ★★★★0

    Det kunne være sjovt at se, hvis den ene Affleck modtag en razzie og den anden en oscar. Så kunne de da drille hinanden med det :)

    Babo 5-02-17 11:46

  • ★★★★0

    Love & Mercy - 7/10

    En smule anderledes biopic, der følger Brian Wilson fra 'The Beach Boys', fortalt igennem to perioder i hans liv. 60'erne, hvor han udfolder kreative musikalske evner og så 80'erne med en ældre Brian, der kæmper med psykisk lidelse. Spillet af henholdsvis Paul Dano og John Cusack. Uden at være den største fan af bandet/musikken, så handler filmen mere om at komme ovenpå igen efter et turbulent liv. Der er som sådan intet nyt under solen i den historie, men den er optimistisk fortalt og holdt i en god stil, så man hurtigt fænges. Filmen formår desværre ikke at definere hver enkelt karakter på en særlig nuanceret facon. Giamatti gør igen 'hans ting' og overspiller i en rolle jeg fandt karikeret, mens Banks bare er entydig god, uden der ligger mere bagved. Så altså, en fornuftig biopic, der fortæller tingene lidt anderledes, men det hele virker ret velkendt når det kommer til stykket. 

    Babo 6-02-17 10:03

  • ★★★★1

    Steve Jobs (2015)

     

    En anderledes biopic, der igennem en kombination af eminente dialoger og skuespil i verdensklasse, anført af næsten altid suveræne Michael Fassbender, formår at fortælle noget langt mere dybt og menneskeligt end den tredelte fortælling måske umiddelbart først ser ud til. Hvorledes den reelt rammer korrekt mht Apple’s legendariske bagmand tør jeg ikke sige, men via tre vigtige og definerende begivenheder i Jobs liv får vi bag facaden en fortælling om relationer, kærlighed og indre udvikling. Det er så smukt, gribende og fantastisk, at jeg er tæt på at råbe mesterværk.

     

    Bedømmelse: 9/10

    Så GØR det dog for helvede, for det ER sgu ... tæt på ... at være ét ;)

    Bruce 6-02-17 15:13

  • ★★★★★★1

    Så GØR det dog for helvede, for det ER sgu ... tæt på ... at være ét ;)

    Jeps!

    T. Nielsen 6-02-17 15:20

  • ★★★★0

    The Strain

    Serie a Guillermo del Toro. Så 20 minutter, så kunne vi ikke mere. Det var så klichéfyldt og så 90'er'ish, at vi ved enstemmig hemmelig håndsoprækning besluttede os for at kaste håndklædet i ringen.

    I stedet fortsatte vi med den pivstærke Quarry.

    Bruce 6-02-17 15:32

  • ★★★★1

    12 Years a Slave - 7/10

    Genså "12 Years a Slave" på Netflix DK. Jeg havde ellers købt den på BD fra Amazon.UK, men fandt ud af, at det var en censureret udgave, hvilket ikke fremgik. Bl.a. var nogle af piskescenerne tonet gevaldigt ned.

    Netflix-versionen var heldigvis den originale. Filmen holder meget godt ved gensyn, også selvom den er ret meget lige ud ad landevejen uden de store overraskelser.

    At den vandt Oscar for bedste film var ikke rigtig fortjent. Alle de andre film, der var nomineret, og som jeg har set, var bedre: "Dallas Buyers Club", "Gravity", "The Wolf of Wall Street". Især "Dallas Buyers Club".

    chandler75 6-02-17 20:26

  • ★★★★★★0

    Synes den er knaldhamrende god, men synes Philomena er det bedste fra det Oscar-år.

    Guldager 6-02-17 20:49

  • ★★★★★0

    Jeg synes nu at "12 Years a Slave" var væsentligt bedre end "Dallas Buyers Club", som efter min mening kun havde Matthew McConaughey og Jared Leto af interessante elementer.

    Kruse 6-02-17 20:55

  • ★★★★★★0

    Enig med Kruse :) 

    Min liste fra 2013:

    9/10

    • Philomena
    • 12 Years A Slave
    • Nebraska

    8/10

    • Captain Phillips
    • Her
    • Gravity
    • The Wolf of Wall Street

    7/10

    • Dallas Buyers Club
    • American Hustle

    Guldager 6-02-17 20:59

  • ★★★★0

    Det var helt ok med '12 years a Slave' som vinderen, selvom jeg foretrækker instruktørens andre film. Både Gravity, Dallas Buyers Club og The Wolf of Wall Street synes jeg var betydelig svagere film. Gravity var en oplevelse i biografen, men har meget lidt gensynsværdi i hjemmet, fordi det hele var bundet op omkring 'spectacle'. 

    Babo 6-02-17 21:06

  • ★★★0

    9/10

    Dallas Buyers Club

    8/10

    Her

    12 Years a Slave

    Gravity

    7/10

    American Hustle

    Nebraska

    Captain Phillips

    6/10

    Philomena

    Har ikke set The Wolf of Wall Street.

    Steffan Rasmussen 6-02-17 22:29

  • ★★★★1

    Du må få set "The Wolf of Wall Street". Den genopfinder ikke den dybe tallerken, men den er forrygende underholdning men flere mindeværdige scener :)

    chandler75 6-02-17 22:50

  • ★★★★★0

    "The Wolf of Wall Street" er blevet en af den slags film, at hvis jeg falder over den på tv, så ser jeg så meget, jeg nu engang har tid til. I forvejen har jeg set den tre gange i sin helhed, og jeg finder den bare fandens underholdende.

    Kruse 6-02-17 23:55

  • ★★★★★0

    Enig med d'herrer. "The Wolf of Wall Street" er noget så sjældent som en underholdende Martin Scorsese-film. 

    Lars! 7-02-17 09:10

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen