Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★★0

    Warren Beatty kom jo først til at kåre den forkerte film som vinder - "La La Land" :)

    Ikke for at rippe op i det, men det var Faye Dunaway, som sagde det. Beatty vidste, noget ikke stemte. ;) 

    Lars!10-11-17 11:17

  • ★★★★0

    Ah ja, det er rigtigt :)

    chandler7510-11-17 11:40

  • ★★★★★★0

    Warren Beatty kom jo først til at kåre den forkerte film som vinder - "La La Land" :)

    Ah, det havde jeg glemt alt om.

    Zero Cool10-11-17 11:53

  • ★★★★★0

    Teaterstykket skulle jeg lige tænke lidt ekstra over, hvorfor lige 'The desth of Salesman', det virkede langt fra åbenlyst, men tror det giver fin mening på flere niveauer. Budskaberne er sneget ind gennem den trajanske hest. 

    Jeg er helt enig med det, som du skriver om "The Death of a Salesman", for i lang tid står det uklart hvordan det helt præcist harmonerer med handlingen i den virkelige verden. Men tilsidst ved den store konfrontation synes jeg det hele giver mening.

    Slutscenerne her, ud over at være utroligt nervepirrende, er i øvrigt ret genialt tænkt ved det, at den ene hovedrolle/instruktøren og læreren på en måde iscenesætter et nyt skuespil blot i den virkelige verden, hvor vi nu tvinges til at påtage os rollen som bedømmende publikum over for deres moralske dilemma.

    Når alt det er sagt, er det dog højst sandsynligt, at man vil få endnu mere ud af "The Salesman" undervejs i  handlingen, hvis man lige gen opfrisker The Death of a Salesman" enten via bogen eller den glimrende filmudgave fra 1985 med Dustin Hoffman i hovedrollen. 

    NightHawk10-11-17 13:35

  • ★★★★★★0

    Min mor havde børnene, så vi brugte eftermiddagen på sofaen med "Sully" på NF. En rigtig fin film, hvor Tom Hanks spiller Tom Hanks, og Aron Echart stjæler scenerne med sin charme. Og så spottede Obersten selveste Randall Flagg :D

    davenport13-11-17 20:48

  • ★★★★★0

    Jeg kunne noget bedre lide ham som Captain Phillips end som Captain Sully. Sully var jo virkelig bare på autopilot. 

    Lars!13-11-17 21:39

  • ★★★★★★0

    Har ikke set den anden. Men Hanks er jo Hanks. Vi snakkede lidt om, at han var blevet gammel at se på og om det make-up eller om Hanks bare er blevet gammel. Han ligner nu Sully meget godt. (Og er blevet gammel)

    davenport13-11-17 23:09

  • ★★★★★★0

    Har ikke set den anden. Men Hanks er jo Hanks. Vi snakkede lidt om, at han var blevet gammel at se på og om det var make-up eller om Hanks bare er blevet gammel. Han ligner nu Sully meget godt. (Og er blevet gammel)

    davenport13-11-17 23:10

  • 0

    Har ligget syg herhjemme et par dage, så har binget de første 6-7 afsnit af Mr. Robot. Ganske udmærket serie.

    Bony14-11-17 08:10

  • ★★★★0

    Gensyn med 'Det Hvide Bånd' på BD og det er en uafrystelig film, der klæber sig til hukommelsen længe bagefter. Jeg synes virkelig Haneke er en intelligent filmmager og jeg er i gang med Bennys Video for første gang. 

    Babo14-11-17 19:48

  • ★★★★★★0

    Haneke har lavet meget godt, men jeg er ikke ubetinget begejstret. 

    Amour, Bennys Video og White Ribbon er hans bedste (9/10). The Piano Teacher er fin, men jeg synes den er lidt overvurderet(giver den 7/10), men især Cache er overvurderet - det er noget skrammel, synes jeg...3/10 til den.

    Guldager14-11-17 20:50

  • ★★★★★0

    Jeg faldt over Funny Games på DR2 en tilfældig aften, for en hel del år siden det var mit første møde med Haneke, damm den var et punch i maven, især de der 20 min. eller ligende, var nok en af de gange jeg har følt mest ubehag ved en film.

    Der hvor de sidder bundet i huset, og man blot sidder og venter på de kommer tilbage, man ser intet ske rigtig udover familien sidder og struggler over hele situationen, men alt det som er foregået op til det punkt, gør bare den scene så ubehagelig for mig.

    Elwood14-11-17 20:58

  • ★★★★0

    Haneke har lavet meget godt, men jeg er ikke ubetinget begejstret. 

    Amour, Bennys Video og White Ribbon er hans bedste (9/10). The Piano Teacher er fin, men jeg synes den er lidt overvurderet(giver den 7/10), men især Cache er overvurderet - det er noget skrammel, synes jeg...3/10 til den.

    Skrammel ligefrem? Vel, jeg synes Cache er tættere på et mesterværk. Jeg er meget begejstret for alle film jeg har set fra Haneke. Også Code Unknown. 

    Babo14-11-17 21:16

  • ★★★★★★0

    Ja, skal måske se Cache igen, men synes den var helt forfærdelig :)

    Guldager14-11-17 21:18

  • ★★★★0

    Benny's Video - 8/10

    Rystende film om en ung mands ugerninger, men skylden kan ikke placeres så entydigt, hvis man spørger Michael Haneke. På den måde får han beskueren selv til at reflektere over problemet. Det er ihvertfald typisk Haneke. Ideen til filmen udspringer fra et artikel Haneke læste om en ung fyr, der blev spurgt, hvorfor han begik en frygtelig ugerning. Fyren svarede: jeg ville se, hvordan det føles. Det er hård kost, men ikke desto mindre er det en fremragende film. 

    Babo15-11-17 17:30

  • ★★★★★★0

    Benny's Video - 8/10

    Rystende film om en ung mands ugerninger, men skylden kan ikke placeres så entydigt, hvis man spørger Michael Haneke. På den måde får han beskueren selv til at reflektere over problemet. Det er ihvertfald typisk Haneke. Ideen til filmen udspringer fra et artikel Haneke læste om en ung fyr, der blev spurgt, hvorfor han begik en frygtelig ugerning. Fyren svarede: jeg ville se, hvordan det føles. Det er hård kost, men ikke desto mindre er det en fremragende film. 

    Kom til at tænke på denne her, udfra det du skrev:

    youtu.be/lXLYu3Xxifs

    T. Nielsen15-11-17 17:59

  • ★★★★0

    Fuldstændigt gak. Han er som taget ud af en Haneke film :)

    Babo15-11-17 18:12

  • ★★★★★0

    Benny's Video - 8/10

    Den har en af de for mig mest rystende drabs-scener jeg har set. Der er intet stiliseret eller opstyltet over det. Det føles til gengæld enormt autentisk, og de lyde som pigen laver sidder stadig i mig.

    Kruse15-11-17 20:05

  • ★★★★0

    Den har en af de for mig mest rystende drabs-scener jeg har set. Der er intet stiliseret eller opstyltet over det. Det føles til gengæld enormt autentisk, og de lyde som pigen laver sidder stadig i mig.

    Jeg synes Haneke er genial til at skildre volden på film. Det er grimt og off-screen, som nærmere tvinger tilskueren til at lytte til lydene end se volden eksplicit. 

    Babo15-11-17 21:38

  • ★★★★★0

    Pup Star 2! Umiddelbart er mesterværk på linje med Citizen Kane!

    David Lund16-11-17 19:37

  • ★★★0

    Syntes Hanekes film ligner meget hinanden syntes jeg. Måske fornær Das weiße Band, som jeg mindes skilder sig ud.
    Bennys video er bestemt rystende, Husker også Der siebente Kontinent som ret bizar og man sidder tilbage som et stort spørgsmålstegn.

    Aranyhajú Nyárszépe16-11-17 20:24

  • ★★★★★★0

    Jeg var ikke særlig begejstret for Der Siebente Kontinent - den trækker alt for lang ud. 

    ----

    Murmur of the Heart

    Au Revoir Les Enfant er en fantastisk film - det er Murmur of the Heart ikke. Den er fin nok, men den er også bare alt for fransk...og jeg gider ikke flere franske hverdagsfilm (selvom den ikke er så hverdag som nybølgen). Så jeg holder mig til Bresson, Melville, poetisk realisme og moderne franske film...

    Ok, det handlede lidt mere om franske film end om Murmur of the Heart, men den er ret middelmådig.

    6/10

    Guldager16-11-17 20:40

  • ★★★★★★0

    The Orville #10 var et afsnit i bedste TNG ånd. Hvor er det bare fedt! Det er lidt som at spise en franskbrødsmad uden skorpe med tandsmør og nutella, eller Kai Løvring!

    davenport17-11-17 21:05

  • ★★★0

    The Orville #10 var et afsnit i bedste TNG ånd. Hvor er det bare fedt! Det er lidt som at spise en franskbrødsmad uden skorpe med tandsmør og nutella, eller Kai Løvring!

    Hvorfor ville man dog spise en franskbrødsmad med Kai Løvring?

    HonoDelLoce17-11-17 22:26

  • ★★★★★★0

    Der var et komma. Kai Løvring smager af sild!

    davenport17-11-17 22:30

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen