Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★★★0

    Den tilhører vist nok et andet selskab i de mest kendte Hitch-film, så vidt jeg husker? Det er nok derfor.

    Amazon Canada havde den i en fin lille boks med to andre AH titler jeg ikke ejer (dog har set). Men prisen var lidt for tung. 

    T. Nielsen 1-01-18 11:50

  • ★★★0

    Den her er vist nok regionsfri. Ikke at jeg skal presse dig ud i noget. Efter denne jul har jeg ikke til en potte af pisse i. ;)

    Benway 1-01-18 11:53

  • ★★★0

    Nej, det passer vist ikke alligevel... ifølge dvdbeaver er den regionslåst.

    Benway 1-01-18 11:57

  • 0

    Hitchcock er altid godt. Min yndlingsfilm fra hans hånd vil nok være North by Northwest. Det er en ekstremt underholdende film. Han har dog lavet flere gode film, så det er svært at vælge.

    Whispering Horse 1-01-18 12:02

  • ★★★★★★0

    Nej, det passer vist ikke alligevel... ifølge dvdbeaver er den regionslåst.

    Det gør mig intet den er låst. Men pænt over 200 kroner for kun en film (+ forsendelse oveni måske), det er jeg alligevel for nærig til:-/ Eller læser jeg prisen forkert? 

    T. Nielsen 1-01-18 12:19

  • ★★★0

    Det gør mig intet den er låst. Men pænt over 200 kroner for kun en film (+ forsendelse oveni måske), det er jeg alligevel for nærig til:-/ Eller læser jeg prisen forkert? 

    Nej, jeg er bange for, at det er rigtigt. Jeg så på prisen under 'blu-ray'-mærket, men det er vist for en italiensk udgave. Dem skal man nok være varsom med. Jeg købte engang en udgave af "Man Hunt", der havde undertekster, som ikke kunne fjernes. Det var lige til at blive bims over. Jeg fik dog pengene tilbage, da den også hakkede, hvilket jeg klagede over.

    Benway 1-01-18 12:26

  • ★★★★★★0

    Nej, jeg er bange for, at det er rigtigt.

    Sjovt, den står til min. 35 dollars når jeg kigger via min mobil, men "kun" små 25 dollars kigger jeg som nu, via min pc??? Begge nye udgaver? Hvad gør jeg forkert? Jeg følger dit link begge gange!

    T. Nielsen 1-01-18 12:49

  • ★★★★★★0

    Jeg købte engang en udgave af "Man Hunt", der havde undertekster, som ikke kunne fjernes. Det var lige til at blive bims over.

    Åh ja, det er dæleme også irriterende!!!

    T. Nielsen 1-01-18 12:36

  • ★★★0

    Sjovt, den står til min. 35 dollars når jeg kigger via min mobil, men "kun" små 25 dollars kigger jeg som nu, via min pc??? Begge nye udgaver? Hvad gør jeg forkert? Jeg følger dit link begge gange!

    Jeg får også 35 dollars. Det kan være, det har noget at gøre med, at salget er gennem en tredje part.

    Benway 1-01-18 13:13

  • ★★★★★★0

    Jeg får også 35 dollars. Det kan være, det har noget at gøre med, at salget er gennem en tredje part.

    Jeg kiggede endda forkert, i den forstand at den, via min mobil i hvert fald, står til 54 dollars som ny (de 35 var brugt). Men stadig små 25 via pc som ny? Pudsigt der er forskel på mobiludgaveprisen og så pc.

    T. Nielsen 1-01-18 13:32

  • ★★★★★★1

    www.amazon.de/Alfred-Hitchcock-Ber%C3%BCchtigt-Notorious-Collectors/dp/B00TF9OL16/ref=sr_1_3

    Der er en tysk udgave af Notorious.

    Zero Cool 1-01-18 13:35

  • ★★★★★★0

    Åh fedt, Tak. Den må jeg lige tjekke ud. Var stødt på den tidligere, men det var via uk og fra en sælger der ikke sendte til DK. Fik også lige set at den er i en tysk bd boks og er de alle med original tale, så er den også fristende.

    T. Nielsen 1-01-18 13:41

  • ★★★★★★0

    Ja, min fætter har boksen, der vistnok indeholder bl.a. Rebecca også, og i følge ham er kvaliteten ret fornuftig, selvom coveret er noget fesent.

    Men altså, jeg har ikke selv testet den, så måske er det værd at se om der findes en anmeldelse af den.

    Zero Cool 1-01-18 13:45

  • ★★★★★★0

    Ja, min fætter har boksen, der vistnok indeholder bl.a. Rebecca også, og i følge ham er kvaliteten ret fornuftig, selvom coveret er noget fesent.

    Men altså, jeg har ikke selv testet den, så måske er det værd at se om der findes en anmeldelse af den.

    Tak for info. Jeg følger op på det, når jeg er tilbage foran en pc. Prisen virker også fornuftig. Små 24 euro for 4 af hans film.

    T. Nielsen 1-01-18 13:49

  • ★★★0

    Tak for info. Jeg følger op på det, når jeg er tilbage foran en pc. Prisen virker også fornuftig. Små 24 euro for 4 af hans film.

    Husk at der er fri fragt til Danmark hvis du køber for over €39

    Steffan Rasmussen 1-01-18 18:33

  • ★★★★★★0

    Husk at der er fri fragt til Danmark hvis du køber for over €39

    29 skriver de, men det er måske kun i selve Tyskland?

    T. Nielsen 1-01-18 19:30

  • ★★★★0

    Guess Who's Coming to Dinner 

    Udsøgt filmkunst. En modig film. Særligt i lyset af det meget tabubelagte tema om blanding af racer, som filmen skildrer. På intelligent vis. Emnet har bevaret sin aktualitet og viser os en verden, vi kan genkende. Vaskeægte klassiker af de virkelig gode. Der var præstationer på højeste niveau og fine nuancer omkring fordomme og usikkerhed på begge sider. For helvede hvor var det en god film! Stort 9/10

    Babo 1-01-18 22:28

  • ★★★★★★0

    Guess Who's Coming to Dinner 

    Udsøgt filmkunst. En modig film. Særligt i lyset af det meget tabubelagte tema om blanding af racer, som filmen skildrer. På intelligent vis. Emnet har bevaret sin aktualitet og viser os en verden, vi kan genkende. Vaskeægte klassiker af de virkelig gode. Der var præstationer på højeste niveau og fine nuancer omkring fordomme og usikkerhed på begge sider. For helvede hvor var det en god film! Stort 9/10

    Du får den til at lyde som et alvorsfuldt drama. Jeg mindes den som den havde en ironisk tone over sig også. Er det forkert husket?

    T. Nielsen 1-01-18 22:38

  • ★★★★0

    Du får den til at lyde som et alvorsfuldt drama. Jeg mindes den som den havde en ironisk tone over sig også. Er det forkert husket?

    Den har sjove momenter, men mange flere hjerteskærende og alvorlige. Synes jeg. Den finder en perfekt balance. 

    Babo 1-01-18 22:43

  • ★★★★★★0

    Den har sjove momenter, men mange flere hjerteskærende og alvorlige. Synes jeg. Den finder en perfekt balance. 

    Det ene udelukker selvfølgelig ikke det andet nej. Det var nu også mere om dens tone ikke var ironisk i større eller mindre grad. Ikke om den var haha sjov. Jeg har ikke set den i 250 år eller mere. Synes blot at jeg husker der var lidt bid i dialogen.

    T. Nielsen 1-01-18 22:50

  • ★★★★0

    Det ene udelukker selvfølgelig ikke det andet nej. Det var nu også mere om dens tone ikke var ironisk i større eller mindre grad. Ikke om den var haha sjov. Jeg har ikke set den i 250 år eller mere. Synes blot at jeg husker der var lidt bid i dialogen.

    Det er ikke dårligt husket, så... apropos dialog, så må det være en af de skarpeste jeg har set på den front. Leveret af sublimt ensemble, der alle er uhyre veloplagte. 

    Babo 1-01-18 22:54

  • ★★★★★★0

    Det er ikke dårligt husket, så... apropos dialog, så må det være en af de skarpeste jeg har set på den front. Leveret af sublimt ensemble, der alle er uhyre veloplagte. 

    Jeg har faktisk ofte spekuleret på om den ville virke for “oplagt”, nemt gennemskuelig og at der ville være lidt for meget med at skære pointerne ud i pap. Godt at høre at den stadig virker aktuel og frisk.

    T. Nielsen 1-01-18 23:03

  • ★★★★0

    Jeg har faktisk ofte spekuleret på om den ville virke for “oplagt”, nemt gennemskuelig og at der ville være lidt for meget med at skære pointerne ud i pap. Godt at høre at den stadig virker aktuel og frisk.

    Det var ikke min oplevelse, fordi dialogen og skuespillerne sælger den så overbevisende. Det kunne nemt have været en film, der presser pointer ned i halsen på os. Særligt temaet i betragtning. Jeg fandt det var intelligent udført og der ikke blev spillet på svulstige øjeblikke. Så for mig virkede den særdeles troværdig og oprigtig. 

    Babo 1-01-18 23:26

  • ★★★★★0

    Jeg så også "Guess Who's Coming to Dinner" for første gang for lidt over en uge siden, og det var bestemt en fremragende oplevelse. Jeg ender nok selv på en 8/10, men jeg er helt enig i at dialogen er noget af det skarpeste man finder, og det er fuldt ud ligeså relevant i dag, som det var dengang.

    Kruse 1-01-18 23:55

  • ★★★★★★0

    Det var ikke min oplevelse, fordi dialogen og skuespillerne sælger den så overbevisende. Det kunne nemt have været en film, der presser pointer ned i halsen på os. Særligt temaet i betragtning. Jeg fandt det var intelligent udført og der ikke blev spillet på svulstige øjeblikke. Så for mig virkede den særdeles troværdig og oprigtig. 

    Godt nok. Jeg fik ikke skrevet at jeg mente grundet filmens alder og at jeg ikke har set den i mange år. Kruse nævner relevans, men det kunne den jo principielt godt være og stadig forekomme rigeligt pædagogisk. Men fedt den stadig står skarpt. Hvor har i set den henne?

    T. Nielsen 2-01-18 06:25

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen