Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★0

    Så røg jeg sgu også med på In The Heat of the Night efter al snakken :) 

    Og The Guard, 1944 og Winterkrieg (Talvisota).

    Bruce 7-01-18 18:51

  • ★★★★0

    The Deep blue Sea (2011) 

    Kameraet dvæler så betaget, mens der bliver filet grundigt på violinerne. Enten er man ombord eller ej. Jeg var i perioder. Men når alt lakker mod enden, så virkede jeg en smule upåvirket af begivenhederne. Det løb ud i sandet, men altså bestemt ikke en dårlig film. Gid den fængede noget mere. 6/10

    Babo 7-01-18 23:13

  • ★★★★★0

    Der manglede måske lidt genmanipulerede hajer? ;)

    Kruse 7-01-18 23:39

  • ★★★0

    The Deep blue Sea (2011) 

    Kameraet dvæler så betaget, mens der bliver filet grundigt på violinerne. Enten er man ombord eller ej. Jeg var i perioder. Men når alt lakker mod enden, så virkede jeg en smule upåvirket af begivenhederne. Det løb ud i sandet, men altså bestemt ikke en dårlig film. Gid den fængede noget mere. 6/10

    Så den i sin tid i Biffen, og er enig i karakter og beskrivelse. Weisz spiller rigtigt godt, men i den sidste ende kom den ikke ind under huden.

    Steffan Rasmussen 8-01-18 00:05

  • ★★★★★★0

    The Deep blue Sea (2011) 

    Kameraet dvæler så betaget, mens der bliver filet grundigt på violinerne. Enten er man ombord eller ej. Jeg var i perioder. Men når alt lakker mod enden, så virkede jeg en smule upåvirket af begivenhederne. Det løb ud i sandet, men altså bestemt ikke en dårlig film. Gid den fængede noget mere. 6/10

    Jeg er eller var måske lidt mere med end dig, men som jeg skrev et andet sted, god med ikke great. 

    T. Nielsen 8-01-18 02:33

  • ★★★★0

    The Deep blue Sea (2011) 

    Kameraet dvæler så betaget, mens der bliver filet grundigt på violinerne. Enten er man ombord eller ej. Jeg var i perioder. Men når alt lakker mod enden, så virkede jeg en smule upåvirket af begivenhederne. Det løb ud i sandet, men altså bestemt ikke en dårlig film. Gid den fængede noget mere. 6/10

    Ærgerligt! Jeg var en stor sucker for denne og ligger på 8-9 stykker og har fået lyst til at gense den snart.

    Bruce 8-01-18 08:53

  • ★★★★0

    Der manglede måske lidt genmanipulerede hajer? ;)

    Den manglede noget.... bid :)

    Så den i sin tid i Biffen, og er enig i karakter og beskrivelse. Weisz spiller rigtigt godt, men i den sidste ende kom den ikke ind under huden.

    Præcis. Jeg kom faktisk aldrig sådan helt til at føle det store for karaktererne, som jeg burde. 

    Ærgerligt! Jeg var en stor sucker for denne og ligger på 8-9 stykker og har fået lyst til at gense den snart.

    Ja. Men intetrssant billedside. Sådan lidt drømmende, nærmest ude af fokus til tider. 

    Babo 8-01-18 09:29

  • ★★★★★★0

    Den manglede noget.... bid :)

    Ha ha ha. eller måske en cgi Weisz:-D

    T. Nielsen 8-01-18 09:35

  • ★★★★★★0

    The Great Wall (2016)

     

    Stilen er farverig, historien egentlig ret fjollet eller måske mere uden tyngde, det samme er karaktererne og så er den forsøgt serveret stilfuldt af instruktør Yimou Zhang, lidt på samme måde som han iscenesatte film som ”Ying xiong/Hero” i.

    Det kunne næsten også været blevet momentvis underholdende, havde det ikke været for de ekstrem dårlige cgi monstre, som virker ekstra tåbelige at se på når hverken historien eller persongalleriet fungerer specielt ophidsende.

    Så når de overdrevne mange uhyrer angriber, i denne fortælling der præsenteres som en kinesisk legende/sagn, så bliver det hverken spændende, underholdende eller bare lidt sjovt (heller ikke at de forkerte grunde, det er filmen alligevel for ”god” til).

    Jeg har så også svært ved at se hvad en skuespiller som Matt Damon laver der? Nuvel, jeg kender ikke hvordan den kinesiske beretning bag den er, men umiddelbart virker det mest som man har skulle have en kendt hvid skuespiller til at sælge filmen i vesten? I hvert fald bidrages der stort set med intet, som en kinesisk skuespiller ikke selv kunne have klaret, da den lille sidehistorie der følger med ham føles så inferiør at den forbliver ligegyldig.

     

    Bedømmelse: 3/10

    T. Nielsen 8-01-18 10:04

  • ★★★★0

    Der var en, der hyggede sig på viaplay :) Jeg gør det ikke. Jeg gør det IKKKKKKKKKEEEE!! :)

    Babo 8-01-18 10:29

  • ★★★★★★0

    Der var en, der hyggede sig på viaplay :) Jeg gør det ikke. Jeg gør det IKKKKKKKKKE!! :)

    Ha ja. I det mindste fik jeg ikke smidt penge efter skidtet. Jeg havde kigget på BD'en et par gange, da den ofte har stået til billige penge og jeg jo er en sucker for monsterfilm.

    Eller det var jeg engang, for synes sgu mange af de nyere de halter eller keder mig lidt mere end de burde.

    T. Nielsen 8-01-18 10:33

  • ★★★★0

    Der har været lidt godt for mit vedkommende. Cloverfield, The Host, Cabin in The Woods, Monster Call's (den går vel ind under definitionen?) og så har jeg høje forventninger til Del Toros nye. Jeg kan anbefale dig The Monster af Bryan Bertino fra 2016. Intet stort, men rigtig spændende lille sag med fornemme praktiske effekter. 

    m.youtube.com/watch

    Babo 8-01-18 10:48

  • ★★★★★★0

    Der har været lidt godt for mit vedkommende. Cloverfield, The Host, Cabin in The Woods, Monster Call's (den går vel ind under definitionen?) og så har jeg høje forventninger til Del Toros nye. Jeg kan anbefale dig The Monster af Bryan Bertino fra 2016. Intet stort, men rigtig spændende lille sag med fornemme praktiske effekter. 

    m.youtube.com/watch

    Dem du nævner er også fine nok såmænd. The Host tænker jeg ikke så meget på, som en af de nyere (selv om den selvfølgelig ikke er gammel) og den skuffede mig faktisk i sin tid, da jeg så den i Grand til en særvisning. Havde glædet mig ekstremt meget. Jeg har dog købt den, så den får et genkig engang. Måske det retter lidt op. Cabin In The Woods er fed, men ikke en jeg har tænkt på som en direkte monsterfilm. Om den er det, ved jeg ikke, men ikke i den mere klassiske forstand jeg tænke på det på. Cloverfield er god, for genren:-D Monster's Call er en fantastisk film og lidt i genren er den vel.

    The Monster har jeg faktisk aldrig hørt om. Skal holde øje med den. Tak.

    Men den nye King Kong, Den nye japanske Godzilla (også lidt den nye amerikanske), den nye Alien og andre har ikke haft helt tag i mig.

    T. Nielsen 8-01-18 10:58

  • ★★★★0

    Dem du nævner er også fine nok såmænd. The Host tænker jeg ikke så meget på, som en af de nyere (selv om den selvfølgelig ikke er gammel) og den skuffede mig faktisk i sin tid, da jeg så den i Grand til en særvisning. Havde glædet mig ekstremt meget. Jeg har dog købt den, så den får et genkig engang. Måske det retter lidt op. Cabin In The Woods er fed, men ikke en jeg har tænkt på som en direkte monsterfilm. Om den er det, ved jeg ikke, men ikke i den mere klassiske forstand jeg tænke på det på. Cloverfield er god, for genren:-D Monster's Call er en fantastisk film og lidt i genren er den vel.

    The Monster har jeg faktisk aldrig hørt om. Skal holde øje med den. Tak.

    Men den nye King Kong, Den nye japanske Godzilla (også lidt den nye amerikanske), den nye Alien og andre har ikke haft helt tag i mig.

    Den er god The Monster. Men de helt 'rene' monsterfilm som Godzilla og Skull Island er langt under hvad man dengang kunne præstere. Så en vellykket monsterfilm i dag tror jeg ofte er en blanding af andre genrer. 

    Babo 8-01-18 11:05

  • ★★★★★★0

    langt under hvad man dengang kunne præstere.

    What, langt under dette;-)

    www.youtube.com/watch

    T. Nielsen 8-01-18 11:09

  • ★★★★★0

    Colossal er måske ikke den typiske monsterfilm, og jeg er stadig lidt i tvivl om præcis hvor vellykket den egentlig er, men den er i hvert fald interessant og anderledes =)

    David Lund 8-01-18 11:42

  • ★★★★★★0

    Har den liggende på min "playliste", så jeg skal give den et kig engang.

    T. Nielsen 8-01-18 11:48

  • ★★★★★★0

    Ja, Colossal er interessant og anderledes, jeg så den i går og jeg tror det er første gang, at jeg har set..

    .. "nice guy syndromet" behandlet på film og på en fornuftig måde.

    Zero Cool 8-01-18 12:11

  • ★★★★★★0

    Et par nyere westerns:

    Slow West, 2015

    Slow West med Michael Fassbender er netop en langsom western. Det er en af de film, man skal have tålmodighed for at se, fordi der er en belønning for ens tålmodighed.

    Det virker som om, der er skelet lige rigeligt til den suveræne The Proposition, endda i en sådan grad, at jeg måtte se, om det var Nick Cave og Warren Ellis, der stod bag soundtracket.

    Desværre er stemningen ikke tæt nok eller interessant nok til, at man er underholdt. Men den sidste del af filmen er virkelig godt lavet, så hvis man er ved at gå koldi tempoet, så vil jeg anbefale, man ser den færdig.

    7/10

    ----

    Bone Tomahawk, 2015

    Matthew Fox, Patrick Wilson og Kurt Russel er på en mission i denne sært tilfredsstillende western. Det er absolut ikke en klassik western - det er en western/horror-hybrid. Den kan (og er vist) blive en kultklassiker.

    Jeg vil ikke afsløre, hvad den handler om, for den er også lidt overraskende, jeg vil blot sige, at hvis man er til western og til lidt hyggeligt gore, så er det absolut en film, der er værd at se.

    8/10

    ----

    The Homesman

    Også The Homesman er en utraditonel westen omend i en mere traditionel setting. Hillary Swank er den meget egenrådige Mary Bee Cuddy, der skal fragte tre kvinder væk fra det hårde nybyggerliv - de har alle fået et mentalt sammenbrud. Hun møder Tommy Lee Jones, en kriminel, der hjælper. Det er et godt og realistisk portræt af kvinders liv i det vilde vest.

    Castet er stjernespækket, og soundtracket er sgu godt. Det er fin underholdning, men den er lidt for ufokuseret, og den havde været bedre, hvis den havde droppet sine humoristiske glimt i øjet, fordi der er to stemningerne i filmen: flashbacks om de tre kvinders liv og så Swanks og Jones' rejse - og det er den rejse, der prøver at pakke lidt humor ind på den måde, der havde passet bedre til en anden film.

    7/10

    Guldager 8-01-18 14:54

  • ★★★★0

    Godless

    Det er sgu en god western Netflix har tryllet frem. Den bliver ved med at holde. Thomas Brody Sangster, som er en ret skæv type, er den første i nyere tid, som rammer en klassisk 50'er western figur på den helt fede måde. 

    Kun 7 afsnit og de første fem ligger behageligt omkring 8 og på den gode side.

    Bruce 9-01-18 00:07

  • 0

    Godless var også et hit herhjemme.

    Er der slet ikke nogen herinde, der har set "Dark" (Netflix) endnu? Den var jeg helt pjattet med i juleferien.

    Wiseguy 9-01-18 17:49

  • ★★★0

    Godless var også et hit herhjemme.

    Er der slet ikke nogen herinde, der har set "Dark" (Netflix) endnu? Den var jeg helt pjattet med i juleferien.

    Vi er i fuld gang herhjemme. Mangler to afsnit, som jeg regner med ryger i kassen i morgen :-)

    HonoDelLoce 9-01-18 18:01

  • ★★★★★0

    Jeg stoppede efter tre afsnit af Dark. Fandt den ret irriterende - især scoren ødelagde al stemningen for mig.

    David Lund 9-01-18 18:09

  • ★★★★★0

    Jeg havde lidt startvanskeligheder med “Dark”, da jeg synes at karaktererne og skuespillet blev lidt for karikeret og melodramatisk, men jeg endte med at synes godt om serien, da plottet begyndte at tage fart. Fin serie.

    Kruse 9-01-18 19:46

  • ★★★★1

    Funny Games USA

    Jeg kan huske engang på fritidshjemmet, hvor nogle af de større børn låste nogle af de mindre børn (herunder mig selv) inde i et cykelskur på legepladsen. Mens de fleste af mine jævnaldrende poder stod og hulkede, prøvede jeg at tysse på dem, for hvad nu hvis de kom tilbage?

    Sådan har familien i Michael Hanekes film det tilsyneladende ikke. De siger det godt nok, men de handler ikke på det. Og hvor dumt er det ikke lige at gemme sig på en oplyst vej?

    Michael Haneke har stået bag nogle meget indsigtsrige film, men jeg er ikke sikker på, hvad pointen med denne er, udover at være lidt ubehagelig. Den bryder flere steder den fjerde væg, hvilket gør den lidt mere distanceret og lettere at kapere, men igen: Hvorfor? (Ikke mindst "spolefrekvensen" - huh?).

    Home invasion-film kan være originale og have mere at byde på end bare "psykopater terroriserer familie". Wes Cravens "The Last House on The Left" er et glimrende eksempel - og 100 gange mere foruroligende end denne.

    4/10

    chandler75 9-01-18 21:37

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen