Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★★★0

    Synes nu jeg får en hel del med :) Granted, der er mange karakterer og huse at holde styr på, men det er jo ikke raketvidenskab. Synes dog godt de kunne vise dragemoderens bryster hele tiden. Det er mig en gåde, at hun skal gå i tøj!

    davenport26-01-18 18:40

  • ★★★0

    Jeg tror det er meget fint med et afsnit om ugen for at få det hele med, men jeg kan godt forstå davenport – første gang jeg så den, kunne jeg heller ikke lukke efter kun ét afsnit :)

    Absolut :) sådan havde jeg det også når jeg fik en sæson hjem på BD, dog kunne jeg godt beherske mig selv til kun at se 1-2 afsnit om dagen. Det var også først med sæson 7 jeg fik HBO Nordic og begyndte at se et afsnit om ugen og fandt det langt mere spændende og fik mere ud af det, så derfor genser jeg det hele endnu engang og håber jeg nogenlunde rammer premieren på sæson 8.

    MOVIE100026-01-18 19:44

  • ★★★★0

    Synes nu jeg får en hel del med :) Granted, der er mange karakterer og huse at holde styr på, men det er jo ikke raketvidenskab. Synes dog godt de kunne vise dragemoderens bryster hele tiden. Det er mig en gåde, at hun skal gå i tøj!

    Det er desværre mest i de første sæsoner, at hun ikke har tøj på. Derefter blev Emilia Clarke populær og kunne kræve "no nudity" i sin kontrakt...

    chandler7526-01-18 20:04

  • ★★★★★0

    Det er desværre mest i de første sæsoner, at hun ikke har tøj på. Derefter blev Emilia Clarke populær og kunne kræve "no nudity" i sin kontrakt...

    Emilia Clarke

    Elwood26-01-18 21:47

  • 1

    The Graham Norton show er fantastisk. Jeg kender ikke et talkshow hvor gæsterne er så afslappede og bramfri.

    Whispering Horse26-01-18 21:53

  • ★★★★★0

    The Graham Norton show er fantastisk. Jeg kender ikke et talkshow hvor gæsterne er så afslappede og bramfri.

    Ganske enig, den mand er en mester til at få sine gæster til at føle sig afslappet, og elsker den snak der altid kommer mellem gæsterne når de sidder i samme sofa :)

    Elwood26-01-18 22:03

  • ★★★★★0

    The Graham Norton Show er længder foran de stive amerikanske talkshows.

    Kruse27-01-18 09:46

  • ★★★★★★0

    Men men.... Hun er jo ret grim i virkeligheden... Og kraftig... Tak for det! Føler det som et spejl er smadret i mit sind :,(

    davenport27-01-18 10:31

  • ★★★★★0

    The Graham Norton Show er længder foran de stive amerikanske talkshows.

    Men ser det også tydeligt i Stephen Colbert når Ricky Gervais er gæst, Stephen Colbert virker ikke hel forberedt på den meget barmfri, og løssluppende Gervais, når han udtaler sig om ting, han får, ikke dte sidste ord hvertfald.

    Her er en anden Graham Norton med Keira Knightley og Samuel Jackson, hvor fortæller om Sexfaces, og en lille anekdote fra Atonement, med Instruktøren

    Jeg griner hver gang jeg ser den.

    Elwood27-01-18 13:53

  • ★★★★★0

    Wonder Woman

    En blandet fornøjelse. Jeg har udsat at se den, da de andre DC-film har skuffet, men har dog turdet at forvente lidt mere, da den trods alt har et ganske godt rygte. Mit forhold til Wonder Woman eller Princess Diana (nej vent, er det ikke en anden??) var i udgangspunktet ikke-eksisterende. Jeg har aldrig læst en Wonder Woman-tegneserie, højst en Batman- eller Superman-tegneserie, hvor hun tilfældigvis dukkede op. Jeg vidste ikke noget om hende. Til gengæld var hun for mig lyspunktet i den ulidelige Batman v Superman: Dawn of Justice. Ikke fordi hendes karakter havde så meget at gøre, men hun var smuk, badass og havde et fedt kostume. Selv det musikalske tema, som også går igeni denne film, syntes jeg var ret sejt.

    Nuvel, vi får her hendes oprindelseshistorie, og jeg må tilstå, jeg kedede mig bravt og håbede, vi snart kunne komme videre. Hendes magiske verden af slåssende kvinder med skæve accenter og seriøse miner virkede på alle måder kunstig og utroværdig. Det er synd, at en film med så meget girlpower først klarer at blive interessant, når en mand kommer ind i billedet (eller også er jeg bare fordærvet af mit y-kromosom, siden jeg synes det). Det var ikke et øjeblik for tidligt.  

    Chris Pine er til gengæld både charmerende og "mandig" på godt og ondt, ikke mindst på den lidt akavede måde, som en skoledreng, der ikke helt ved hvordan han skal opføre sig overfor en smuk kvinde. Kemien mellem ham og Gal Gadot fungerede for mig, og det fastholder min interesse, selv om også filmens midte bliver ganske lang (og ja, kedelig). Mellem at de forlader øen og Diana skal finde Ares og han skal forhindre et giftangreb - der sker bare alt, alt for lidt. Historien står stille meget af tiden. Det er ikke dårligt, dialogen er ikke tåkrummende, karaktererne er ikke utroværdige, egentlig fungerer det fint nok, der er bare ikke ret meget "ekstra" at komme efter.  

    Den sidste halve time blev det dog både interessant og emotionelt. For første gang i DC-universets historie er jeg faktisk følelsesmæssigt ombord med karaktererne, som man trods alt har lært at kende gennem filmens kedelige passager (så helt spildt var det alligevel ikke).

    Selv om den ikke undgår superhelteklicheer,

    fx CGI-skurkeguden med horn

    så er der menneskelighed, ægte drama, forholdsvis troværdig psykologi, og endda lidt filosofi at finde og føle på, når vi nærmer os slutningen. Jeg siger ikke, at det bliver specielt dybt, men det undgår den overfladiske kedelighed, som trods alt karakteriserer de fleste superheltefilm. Dog slet ikke nok til at fortjene det oscar buzz, som har været - og derfor må man da også være tilfreds med, at den trods alt ikke blev nomineret i "bedste film"-kategorien, for den er slet ikke deroppe og ringe. Men den er ... okay :) 

    Lars!27-01-18 20:04

  • ★★★★0

    Nu vil også bare alle kvinder nomineres, også selv for middelmådigheden. Utroligt denne film overhovedet har fået god kritik. En 'tasty' cheese til en 15-kroners pris. At best. 

    Babo27-01-18 20:20

  • ★★★★★1

     En 'tasty' cheese til en 15-kroners pris. At best. 

    Tasty Cheese er dog noget af det bedste, McDonald's har gjort i årevis. :] 

    Lars!27-01-18 20:22

  • ★★★★0

    Tasty Cheese er dog noget af det bedste, McDonald's har gjort i årevis. :] 

    Det føles sikkert sådan ovenpå årtier med lort ;)

    Babo27-01-18 21:08

  • ★★★★★★1

    En 'tasty' cheese til en 15-kroners pris. At best. 

    For en mand der elsker at bruge madmetaforer for film, kender du egentlig utroligt meget til McD’s:-D

    T. Nielsen27-01-18 21:12

  • ★★★★0

    For en mand der elsker at bruge madmetaforer for film, kender du egentlig utroligt meget til McD’s:-D

    Jeg ved meget om alt muligt lort :)

    Babo27-01-18 21:52

  • ★★★★★★0

    Jeg ved meget om alt muligt lort :)

    Ja man begynder at tro du kan lide det, men bare ikke tør stå ved det;)

    T. Nielsen27-01-18 22:13

  • 0

    Raw

    Har egentlig altid synes, at der var noget lusket ved vegetarer. Efter at ha’ set Raw var det jo så med god grund!! 

    Handlingen kort fortalt: Den unge Justine kommer fra en familie, der går temmelig meget op i at være vegetarer. Under rus-ugen på dyrelægestudiet bliver Justine og de øvrige nye studerende udsat for lidt af hvert. De bliver blandt andet overhældt med dyreblod i bedste Christine-stil og presses til at spise dyreindmad. Skal vi ikke bare sige, at Justine får en alt andet end normal allergisk reaktion og at det hele herefter tager en skæv drejning. 

    Franskmændene forstår altså bare at lave totalt fucked up horror film og Raw skuffer ikke. Det er ikke en uhyggelig film med billige jump scares, men den er virkelig dybt foruroligende og temmelig grafisk udpenslende, når den rigtig folder sig ud. Det er den franske instruktør Julia Ducournau’s spillefilms debut, helt bestemt en instruktør jeg fremadrettet vil holde øje med.

    Wiseguy30-01-18 11:59

  • ★★★★★0

    De bliver blandt andet overhældt med dyreblod i bedste Christine-stil

    Jeg har ikke set Christine, men interessant at det samme sker i bogen og filmen Carrie. 

    Lars!30-01-18 14:56

  • 0

    Jeg har ikke set Christine, men interessant at det samme sker i bogen og filmen Carrie. 

    Doooh!! det sker da i bilvasken!! Nah okay der fik jeg lige fucked tingene sammen - sådan går det, når man skriver indlæg, mens man er på arbejde. Mente selvfølgelig Carrie :)

    Wiseguy30-01-18 17:36

  • ★★★★★0

    Har du ikke set Christine, Riqon?!?!!

    David Lund30-01-18 18:27

  • ★★★★★★0

    Jeg vil se et cross-over, hvor det er Christine der hælder blod (benzin?) over Carrie!

    T. Nielsen30-01-18 20:18

  • ★★★★★0

    Har du ikke set Christine, Riqon?!?!!

    Nope, og faktisk aldrig haft lyst. Jeg har hørt musikken ;) 

    Lars!30-01-18 21:07

  • ★★★★★0

    Nope, og faktisk aldrig haft lyst. Jeg har hørt musikken ;) 

    Men.... det er jo Carpenter! Car! Penter....

    David Lund30-01-18 21:30

  • ★★★★★0

    Men.... det er jo Carpenter! Car! Penter....

    Og de fleste af hans film lugter sure tæer. 

    Lars!30-01-18 23:05

  • ★★★0

    Og de fleste af hans film lugter sure tæer. 

    C A R P E N T E R !

    Essal31-01-18 01:41

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen