Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★★★0

    Jeg så den i biffen med El_Vez. Jeg synes at det er en særdeles creepy affære, virkelig stemningsfuld.

    Zero Cool 6-04-18 13:03

  • ★★0

    men.... Der sker jo ikke noget... ???

    Hvorfor synes du ikke der sker noget?

    Og der er jo ingen tvivl om, at den dyrker karakterdrama, atmosfære og æstetik fremfor historien og hurtige scares.

    Mikkel Abel 6-04-18 13:10

  • ★★★★0

    Der er ingen biljagter. SPOILERS :)

    Jeg kunne faktisk bedre lide den end Krisha. Bliver spændende at se instruktørens næste projekt. 

    Babo 6-04-18 13:20

  • ★★★★★0

    Nej, den er ikke særlig action packed. Det har du ret i.

    David Lund 6-04-18 13:30

  • ★★★★★★0

    Ok... Altså, alene titlen indbyder til en gyserfilm. Jeg anede intet om den, faldt bare over den på Viaplay, og synes den så scary ud. Det jeg synes der mangler, er noget mere historie. Det er for let, at man ikke ved hvad der er sket, andet end det er en sygdom. Og hvad er det de er så bange for, at ham drengen ligner en der har set et monster? Hvad er dette "It" der kommer om natten? Åbenbart ikke noget, da den eneste der kommer om natten er ham manden, og ja så hunden også. Synes musikken er alt for dramatisk og opbyggende til intet klimaks.

    Men jeg synes det var en ok film, den manglede bare det jeg forventede, efter at have set stillbilledet på Viaplays reklame (morfaren som syg) og titlen. Kunne være fedt, hvis der havde været smidt en håndfuld zombier i mixet...

    davenport 6-04-18 14:29

  • ★★★★★1

    Det vil jeg gøre og tak for respons. Altid dejligt med indimellem at få lidt feedback på de grublerier til en film man kort har forsøgt at sætte ord på:-)

    Det var så lidt. :) 

    "The Piano Teacher" er ligesom "Elle" også en barsk og harsk omgang at se, men den giver så til gengæld masser af stof til eftertanke både på et menneskeligt såvel som socialt plan og der er flere udfordrende lag i de to film,  som gør dem spændende og interessante at snakke om efterfølgende. Når du på et tidspunkt får lyst til at se "The Piano Teacher", må du meget gerne skrive lidt om dit syn på filmen. :) 

    NightHawk 6-04-18 14:35

  • ★★★★0

    Ok... Altså, alene titlen indbyder til en gyserfilm. Jeg anede intet om den, faldt bare over den på Viaplay, og synes den så scary ud. Det jeg synes der mangler, er noget mere historie. Det er for let, at man ikke ved hvad der er sket, andet end det er en sygdom. Og hvad er det de er så bange for, at ham drengen ligner en der har set et monster? Hvad er dette "It" der kommer om natten? Åbenbart ikke noget, da den eneste der kommer om natten er ham manden, og ja så hunden også. Synes musikken er alt for dramatisk og opbyggende til intet klimaks.

    Men jeg synes det var en ok film, den manglede bare det jeg forventede, efter at have set stillbilledet på Viaplays reklame (morfaren som syg) og titlen. Kunne være fedt, hvis der havde været smidt en håndfuld zombier i mixet...

    Filmen er desværre blevet solgt helt forkert. Dens titel skal ikke tages for pålydende. Det er en karakterstudie i angst og paranoia og natten er jo det mest sårbare. 

    Babo 6-04-18 15:09

  • ★★★★0

    Hvad drengen ser i skoven, er overladt til fantasien. Det kan blot være et mareridt. Min tolkning er, at han åbnede døren mens alle sov, i håb om at finde sin hund. Han bringer ham tilbage, men hunden var syg og ender faktisk med at smitte alle. Derudover, så fandt jeg det forfriskende at publikum kun har den viden, som karaktererne har. Vi ved ligeså lidt, hvad der skete, som karaktererne. Men holder man øje med nogle daglige rutiner i huset, begynder man at danne et billede af tingene i hovedet. Smart træk. 

    Babo 6-04-18 15:22

  • ★★★★0

    Jeg synes IT ... startede rigtig godt ud. Meget stemningsfuld og med en ubehagelig rød tråd l"der er noget galt her" lurende underneden.


    Det begynder dog halvvejs at gå op for én, at det nok er mere den menneskelige psyke, som er den egentlige modstander og så er det som om luften fes ud af ballonen til sidst og man - jeg - sad og var en del skuffet. Måske fordi filmen var solgt så intenst gennem traileren som horror, blev jeg mindre modtagelig overfor en ellers interessant præmis, end havde man lagt op til noget mere "ubekendt". 

    6/10

    Bruce 6-04-18 15:27

  • ★★★★★★1

    Det var så lidt. :) 

    "The Piano Teacher" er ligesom "Elle" også en barsk og harsk omgang at se, men den giver så til gengæld masser af stof til eftertanke både på et menneskeligt såvel som socialt plan og der er flere udfordrende lag i de to film,  som gør dem spændende og interessante at snakke om efterfølgende. Når du på et tidspunkt får lyst til at se "The Piano Teacher", må du meget gerne skrive lidt om dit syn på filmen. :) 

    Skal jeg gøre.

    T. Nielsen 6-04-18 17:34

  • ★★★★★★0

    99 Homes

    Ramin Bahranis 99 Homes er en film om menneskeskæbner, finanskrise og rovkapitalisme. I Bahranis hænder bliver det til en højdramatisk og realistisk fortælling, der desværre svinger lidt imod slutningen. Men indtil da er det en helt suveræn film.

    8/10

    Guldager 7-04-18 15:04

  • ★★★★1

    Fandt den fin, uden den hævede sig synderligt over skabelonen for den type film. Særligt slutningen er godt nok vattet. 6-7 max. 

    Babo 7-04-18 15:33

  • ★★★★★0

    Fandt den fin, uden den hævede sig synderligt over skabelonen for den type film. Særligt slutningen er godt nok vattet. 6-7 max. 

    Igen er vi enige. Hvad fanden foregår der?!

    David Lund 7-04-18 19:45

  • ★★★★★★1

    Er i ved at blive bøz?

    davenport 7-04-18 20:10

  • ★★★★0

    Igen er vi enige. Hvad fanden foregår der?!

    Du har skåret ned på Psilocybinsvampe?

    Babo 7-04-18 20:22

  • ★★★★★0

    Du har skåret ned på Psilocybinsvampe?

    Never!

    David Lund 7-04-18 21:46

  • ★★★★0

    A Quiet Place

    John Krasinski, hvor kom du lige fra? Man sidder på kanten af sædet igennem hele filmen. Den formår virkelig at holde spændingen på et godt niveau og som i filmen 'Signs' oplever vi tingene fra én families synspunkt. Man fatter hurtigt sympati for familien, som forsøger at overleve. Alle spiller særdeles godt. Filmen dumper os sådan set midt i situationen og etablerer effektivt et regelsæt uden at forklare sig for meget. Brugen af lyden er virkelig skarpt og jeg taler nok allerede oscars i begge felter. Også stor cadeau til Marco Beltrami's fremragende score, der lige løfter filmen en tak. Der er enkelte ridser i lakken, intet alarmerende, men noget jeg følte kunne håndteres lidt bedre, som jeg ikke vil nærmere ind på her. Overall en virkelig vellykket film, en ægte neglebider a la Don't Breathe, 10 Cloverfield Lane og Green Room. 8/10

    Babo 8-04-18 00:17

  • ★★★★★0

    John Krasinski, hvor kom du lige fra? 

    Sit kontor. 

    Lars! 8-04-18 08:04

  • ★★★★0

    Sit kontor. 

    Did CIA making him push too many pencils? 

    Babo 8-04-18 08:40

  • ★★★★★★2

    Maniac Cop (1988)

     

    80’er tidstypisk og lettere tvivlsom b-films sammenkog af horror, thriller og lidt actionfilm mod slut. Historien og leveringen af selvsamme er egentlig en tynd omgang, men den underholder på trods, hvis man som jeg indimellem har en svaghed for den rå og ofte lidt primitive tekniske stil, man kan finde i sådanne ”værker”.

    En stil der for mig ofte understøtter og forstærker indtrykket af at vi er på gadeplan, at volden af den grund er mere makaber og at alt kan ske. Men altså, i en bærende rolle ses Bruce Campbell. Det siger nok det meste om hvilket niveau vi befinder os på.

    Jeg vil i øvrigt gerne lige fremhæve et ret vildt stunt i filmens slutning. Den fik godt nok pulsen op, da det tydeligt ses at det er ægte udført og man ærligt frygter for stuntmandens liv og lemmer.

     

    Bedømmelse: 7/10

    T. Nielsen 8-04-18 12:54

  • ★★★★★★0

    Broken Flowers (2005)

     

    Jeg kan næppe påstås at være den store fan af instruktør Jim Jarmusch’s film. Eller det er måske lidt en påstand, da jeg vist kun har set små 4 med denne her. Den første jeg mindes jeg så, var den ellers i filmkredse ofte populære antiwestern ”Dead Man” og dens kvaliteter og originalitet til trods, så fangede den mig aldrig voldsomt. Måske et gensyn ville ændre det, da det jo er over 10 år siden jeg så den?

    Den næste jeg fik set er den mere thriller inspireret ”The Limits Of Control”. Den fandt jeg direkte dårlig og der ved jeg at et gensyn næppe ville ændre noget, da det ikke er specielt lang tid siden den blev set. Siden forsøgte jeg mig med vampyrfantasiromancen ”Only Lovers Left Alive”. Jeg skal gerne erkende at jeg aldrig fik set den færdig. Den var ganske enkelt så søvndyssende, at jeg måtte tage en pause og selv om planen var, at jeg ville se resten senere, for at give den en fair chance, så trak det bare aldrig rigtigt i mig.

    Alligevel har jeg i mange år haft lysten til at se ”Broken Flowers”, men af en eller anden grund altid udskudt det. Nu fik jeg så endelig taget mig sammen og heldigvis for det. Det er en begavet og tragikomisk lille film om manden der næsten passivt og/eller overfladisk har levet livet med damer og sex, men uden at han har ville involvere sig, for i livets efterår at føle sig tømt for følelser og derfor, lettere modvilligt tager ud på en jagt efter disse, fordi han opdager at han muligvis har en voksen søn.

    Bill Murray’s ofte næsten udtryksløse ansigt og spil, med en evig kant af noget ironisk, er i en sådan rolle perfekt castet. Historien er fornøjelig, uden at være direkte komisk eller plat og den er bygget på et fundament af noget dybere alvor. Samtidig tyer den aldrig til hurtige løsninger eller efterstræber ens følelser som tilskuer med for mange kendte filmiske tricks. Så en rigtig god film, med tid til eftertænksomhed som kan vokse i en. Nu glæder jeg mig alligevel lidt til at se ”Paterson”.

     

    Bedømmelse: 8/10

    T. Nielsen 8-04-18 16:04

  • ★★★0

    Jeg kan næppe påstås at være den store fan af instruktør Jim Jarmusch’s film.

    Fang Night on Earth. Det er min favorit Jarmusch. Hvis du ikke kan lide den, så er Jarmusch nok ikke lige dig. 

    Steffan Rasmussen 8-04-18 16:10

  • ★★★★★★0

    Fang Night on Earth. Det er min favorit Jarmusch. Hvis du ikke kan lide den, så er Jarmusch nok ikke lige dig. 

    Jeg kunne jo godt lide "Broken Flowers". Men den er måske ikke så meget "Jarmusch"?

    T. Nielsen 8-04-18 16:34

  • ★★★★★★0

    Justice League (2017)

     

    DC’s forsøg på at samle deres superhelte i en film a la det som Marvel har gjort, er ikke blevet nær så mislykkede som jeg frygtede ud fra rygterne. Jovist, den kan nok kritiseres sønder og sammen, hvilken den også blevet. Jeg synes dog affæren, trods den slingrekurs handlingen den har, hænger nok sammen til at jeg følte jeg fik en fortælling af en art der gav lidt mening og ikke var alt for rodet. Der er dog huller eller ting der ikke giver mening.

    Historien fænger dog aldrig ret meget og er også en typisk gang vrøvl, af den art der efterhånden er begyndt at føre til at man ikke føler det særligt spændende, eller personligt involverende, da det er skruet så voldsomt op på et plan som man dårligt gider forholde sig til. I fald, så skal meget i hvert fald lykkes bedre end her, for jeg anerkender at der kan være en form for nødvendighed i at så store superhelte sammen, skal stå med en trussel større end andet vi har set.

    Jeg savner bare lidt mere intens og jordnær action. Filmens actionscener er også grande, selv om jeg så skal indrømme at de ikke går helt så meget amok som jeg næsten havde frygtet. Der er i øvrigt færre af dem ens forventet. Måske fordi filmen skal bruge så forbandet lang tid på at etablere flere af sine karakterer. De actionscener der så er og der er selvfølgelig stadig en del, bliver så desværre aldrig specielt gode.

    Det havde selvsagt hjulpet lidt, hvis filmens karakterer ikke havde fungeret ret svagt oveni. Men hverken figuren de spiller eller skuespillerne er altså ret gode. Selv Ben Affleck som Batman/Bruce Wayne var tandløs og passiv. Ham fandt jeg ellers var det bedste ved den ofte udskældte ”Batman V Superman: Dawn Of Justice”.

    I det store hele er ”Justice League” nok bare mest en ofte sært ligegyldig film i mine øjne, mere end den er egentlig direkte dårlig.

     

    Bedømmelse: 5/10

    T. Nielsen 8-04-18 16:35

  • ★★★★0

    Atomic Blonde

    En rigtig god billedside og en enkelt gennemført scene på trappen, redder denne tandløse action/spion film, fra at være decideret dårlig. Hver scene overdøves med 80'er track og flere er da også on the nose, at det fremstår grinagtigt. Værst er dog det forvrøvlede plot, der ikke er til at finde hoved eller hale i. Der spilles som man kunne forvente, men en skuffelse må man alt i alt sige, at filmen er. 5/10, og så er jeg også meget gavmild. 

    Babo 8-04-18 23:39

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen