Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★★★0

    Har du set "Vampyr"? Den skal ikke ses som en klassisk fortælling, historien er fragmenteret, men mest en slags æstetisk meditation med det særlige Dreyer touch. Måske vil du synes om den. 

    Den er ihvertfald ret interessant ud fra et teknisk synspunkt, da Dreyer virkelig eksperimenterer.

    Zero Cool12-04-18 16:08

  • ★★★★0

    Nicki - ja, den var blandt de tre jeg havde set. Må igen skuffe den ikke rigtigt fængede mig. Den er sikkert anset som horror-genrens hovedværk og det er heller ikke svært at se nogle fine teknikker brugt. Må også tilstå min tålmodighed kan være nemt brugt op med ‘sådanne’ film’. Der skal ofte noget særligt til for mig at nyde SÅ gamle film. Fx Sherlock Jr. Måske noget med mere gang i :)

    Babo12-04-18 17:18

  • ★★★★★★0

    Bare lidt kort:

    • Leprechaun 1, 4/10
    • Leprechaun 2, 2/10
    • Leprechaun 3, 2/10
    • Leprechaun 4:In Space, 1/10
    • Leprechaun 5: In the Hood, 3/10

    Der er ingen af dem, der er gode (det var nu heller ikke forventet). Selvom setuppet er fint, så kommer der bemærkelsesværdigt lidt ud af det. In Space er meget lang ude og nok den, jeg helst vil se igen, fordi den er helt wack. 

    Guldager13-04-18 08:55

  • ★★★★0

    The Entity

    Jeg valgte The Entity på fredag den 13 og den skuffede ikke. Det var en flot, rimelig realistisk fremstilling (på trods af emnet), hvor alle agerer troværdigt. Ron Silver som psykiateren forekommer dog lige rigeligt bekymrende og knap så professionel, men takler rollen fint. Mange creepy momenter og Barbara Hershey løfter til fulde fortællingen med en stor præstation. Kunne dog ikke lide musikken, hver gang ‘det’ var på færd, men overall en glimrende film med gode effekter. 8/10

    Babo15-04-18 08:28

  • ★★★★0

    Megan Leavey

    Bygger på sand historie om en ung, kvindelig marinesoldat udstationeret i Irak, som får ansvaret for militær hunden, Rex. Kate Mara løfter i glimt filmen fra en skematisk mellemvare. Hun er god. Flere steder desværre sappy omgang, men som film ikke komplet uinteressant og ikke uden god spænding i tredje akt. Handlingen bliver afviklet meget hurtigt, så Leavley går fra et konservativt liv til super marinesoldat. 6/10, 

    Babo15-04-18 09:23

  • ★★★★★★1

    Robin Hood fra 1991, nøj, den film er ikke specielt god. Jeg fik aldrig set den, da den blev lanceret i sin tid og overskygget af Costners udgave, men fandt den på DVD for kort tid siden, fordi jeg blev mindet om den via en podcast.

    Filmen er et mix af forskellige toner - den vil være alvorlig, men også gerne letbenet a la Errol Flynn og lejlighedsvis går den i fuldblods teater-mode, typisk i måden hvor skuespillerne leverer deres replikker på. Det stemmer dog ret godt overens med resten af filmen, hvor baggrunden og rekvisitter typisk er ret gode, men kampscenerne er slet, slet ikke overbevisende og filmen er fyldt med åbenlyse fejl, nok et resultat af sjusk. Der er ingen af skuespillerpræstationerne, som er specielt gode og synes man at Costners accent er skidt i hans udgave af Robin Hood, så bør man tjekke Jürgen Prochnows i denne, hvor han spiller franskmand.

    Alt i alt en pænt kedelig udgave af Robin Hood med ret mange underlige valg og fejl undervejs, samt en stjerne som slet ikke har den rette karisma til spille Robin.

    Det er måske ikke så underligt, at filmen er lidt glemt nu.

    Zero Cool15-04-18 15:10

  • ★★★★2

    Kære alle, eftersom der bliver skrevet så mange velskrevne anmeldelser her i forummet, vil vi gerne sætte lidt ekstra fokus på dem og har derfor lavet en ny indholdskategori til forsiden: Brugeranmeldelser.

    Det er planen, at vi vil udvælge nogle af de anmeldelser, der bliver skrevet her i tråden og andre steder og bringe dem på forsiden, hvor folk, der ikke bruger forummet lige så meget, også vil få mulighed for at læse og kommentere dem.

    Det vil tydeligt fremgå, at der er tale om en brugeranmeldelse, og du vil som bruger naturligvis stå som skribent med brugernavn. Der vil ikke blive redigeret i anmeldelserne, men udelukkende rettet evt. stave- og grammatikfejl. Det vil med andre ord ikke kræve noget som helst af dig.

    Derfor: Hvis vi må have lov til at bringe de anmeldelser, du skriver (og har skrevet), som brugeranmeldelse, må du meget gerne give mig dit tilsagn (fx bare skrive "Det er OK med mig" her i tråden). Jeg har allerede fået tilsagn fra nogle af jer (Benway, Bruce, Thomas, Bruno).

    En lille ting, vi bliver nød til at ændre, er karaktererne, da det ikke er hensigtsmæssigt at køre med to forskellige karakterskalaer i anmeldelserne. Du behøver ikke at ændre på karaktergivningen i dine anmeldelser (med mindre du selvfølgelig gerne vil), men jeg håber, det er OK, at vi konverterer fra 10-skalaen til 6-skalaen.

    Jeg håber, du vil være med :)

    chandler7515-04-18 16:12

  • ★★★★0

    10-skalaen til 6-skalaen: 1 = 1; 2 = 1; 3 = 2; 4 = 2; 5 = 3; 6 = 4; 7 = 4; 8 = 5; 9 = 5; 10 = 6.

    chandler7515-04-18 16:11

  • ★★★★★★0

    Gojira (1984)

     

    30 år efter originalen om kæmpeuhyret Gojira/Godzilla, der spreder skræk og rædsel i Japan blev denne direkte efterfølger lavet som en jubilæumshyldest og i et forsøg på at fange lidt af den samme seriøse tone og tilgang som dengang. Alle de mellemliggende film har man klogelig ignoreret, deres ”underholdende” kvaliteter til trods.

    Desværre føles filmen her mest som en svag gentagelse af netop ’54 udgaven, hvor det frygtede og populære monster dukker op og smadrer sig igennem byer og andet, mens der snakkes om at det skyldes menneskets egen fejl pga atomvåben, atomkraftværker og deslige. Det er så filmens ”subtile” kerne.

    Stemningen fra forgængeren rammes så heller ikke, selv om den indledningsvist fanger en med dens alvorlige tone. Langsomt begynder plottet dog at virke langtrukkent og de mange samtaler om uhyret, som man slet ikke kan tage så seriøst som filmen vist gerne vil have os til, bliver i al deres forlorenhed desværre mere kedelige end sjove.

    Effekterne har heller ikke rykket sig sønderligt. Måske har de været fine tilbage i 50’erne, men målt mod andre film fra 80’erne og naturligvis endnu mere i dag, er de særdeles fjollede. Ikke desto mindre er det charmen ved filmen her, som den også har været det ved mange andre Gojira/Godzilla produktioner, hvis man kan nyde at se en mand i en gummidragt rende rundt i et miniature landskab og trampe ting i stykker og bekæmpe diverse militære tiltag. Jeg synes stadig den del er ret sjov og underholdende og det redder lidt af denne film.

     

    Bedømmelse: 5/10

    T. Nielsen16-04-18 11:20

  • ★★★★★★1

    Underverden

    Dansk film har en god sjat instruktører, der kan begå sig internationalt. De fleste af dem laver både danske og internationale film - Fenar Ahmed vil med Underverden også kunne begå sig i udlandet. Det er en dansksproget film med international format.

    Filmen starter med et mislykket bankrøveri, og allerede her viser Fenar Ahmed, at han har sans for at lave action. Yasin flygter på en motorcykel og i et godt hæsblæsende tempo bliver jagten sat ind på ham. I næste scene møder vi Zaid, der arbejder som hjertekirug og bor i en enormt fancy lejlighed. Allerede her er der en stærk kontrast mellem en immigrant, der har klaret den, og en immigrant, der ikke har klaret den. Yasin er Zaids lillebror og da Zaid får at vide, at Yasin er blevet banket ihjel, tager han sagen i egen hånd - politiet er for langsomme, mener han.

    Der er utrolig meget, der er ramt rigtigt i Underverden. I andre instruktørers hænder kunne det være endt med en typisk dansk socialrealisme, men i Fenar Ahmeds hænder bliver det til en spændende action/hævn-film, der udstiller kontrasterne i en immigrants verden. Dar Salim spiller Zaid med stor troværdighed - det er troværdigt at følge hans deroute fra succesfuld læge til følelseskold hævner. Lydsiden er unik for dansk film. Både designet og ikke mindst soundtracket. Jeg kan ikke mindes, at jeg nogensinde har tænkt over soundtracket i en dansksproget film før. 

    Underverden er helt på højde på med internationale film hvad angår action og produktion, og det er en af de bedste hævn-film, jeg har set.

    9/10

    Guldager16-04-18 12:06

  • ★★★★0

    Green Room

    Jeg fik et godt gensyn med denne efter at have fået en bedre forståelse af personernes bevæggrunde og handlinger. Hvad jeg umiddelbart afskrev som ‘dumme beslutninger' begået af filmens hovedpersoner, var tanken bag filmen en anden og mere at understrege sårbarheden i ekstreme situationer og spille på den intuitive del af os, der går ud over den intellektuelle. Og det har netop været hensigten fra instruktørens side, både i denne og den formidable ‘Blue Ruin’. Green Room er derfor værd at kigge lidt nærmere efter i sømmene. Skuespillerne gør en god indsats og Stewart er dejligt tilbagelænet. Jeg forhøjer: 8/10. Måske mere. Det er en film jeg tit har lyst til at se.

    m.youtube.com/watch

    ‘Hold The Dark’ er Saulniers næste film.

    Babo16-04-18 13:36

  • ★★0

    Green Room

    Jeg fik et godt gensyn med denne efter at have fået en bedre forståelse af personernes bevæggrunde og handlinger. Hvad jeg umiddelbart afskrev som ‘dumme beslutninger' begået af filmens hovedpersoner, var tanken bag filmen en anden og mere at understrege sårbarheden i ekstreme situationer og spille på den intuitive del af os, der går ud over den intellektuelle. Og det har netop været hensigten fra instruktørens side, både i denne og den formidable ‘Blue Ruin’. Green Room er derfor værd at kigge lidt nærmere efter i sømmene. Skuespillerne gør en god indsats og Stewart er dejligt tilbagelænet. Jeg forhøjer: 8/10. Måske mere. Det er en film jeg tit har lyst til at se.

    Godt at høre. Har længe tænkt på et gensyn med både den og Blue Ruin. Var virkelig skuffet over Green Room (6/10) ift. hvor suveræn jeg synes Blue Ruin (8/10) er. Tror desværre jeg så Green Room noget uoplagt og følte jeg havde misset noget gevaldigt, men så så jeg netop den video du linker til og kunne godt mærke der var mere på spil end jeg kunne fornemme. Tror den vokser på et gensyn.

    Mikkel Abel16-04-18 13:47

  • ★★★★0

    Godt at høre. Har længe tænkt på et gensyn med både den og Blue Ruin. Var virkelig skuffet over Green Room (6/10) ift. hvor suveræn jeg synes Blue Ruin (8/10) er. Tror desværre jeg så Green Room noget uoplagt og følte jeg havde misset noget gevaldigt, men så så jeg netop den video du linker til og kunne godt mærke der var mere på spil end jeg kunne fornemme. Tror den vokser på et gensyn.

    Den voksede på mig, selvom jeg også fandt den god første gang. Så giv den et kig mere. Blue Ruin har stadig en større emotionel pondus hos mig, men jeg kan virkelig godt lide måden  Saulnier disponerer sine film på. Han fjerner næsten al exposition og folk taler rent faktisk, som de ville gøre og ikke ‘til publikum’. 

    Babo16-04-18 14:10

  • ★★★★0

    Jeg bliver lidt utilpas af al den snak om, at den vokser på jer. Det kan også blot være tegn på min midtlivskrise.

    Bruce16-04-18 14:58

  • ★★★★0

    Den Ukendte Soldat (Tuntematon Sotilas - i danske biografer den 19. april)

    Der er én fortælling i virvaret af 2. verdenskrigkonflikter, som er David mod Goliath om igen og det er den finske vinterkrig. Eller rettere vinterkrigene. De færreste ved, at Finland og Sovjetunionen (USSR) først var i krig 100 dage fra 1939 til 1940 og sidenhen - i det som hedder fortsættelseskrigen - fra 1941 til 1944.

    Den ukendte soldat er andet forsøg på at genindspille originalen fra 1954, som anses for at være et nationalt mesterværk. Det er beretningen om et finsk maskingeværregiment, fra fortsættelseskrigen begynder i 1941 til våbenhvilen underskrives tre år senere.

    Det er essentielt en antikrigsfilm, som ikke kun beskriver den den uomtvisteligt heroiske finske kamp mod overmagten, men også de interne problemer i regimentet med autoriteter og rangorden. Ikke mindst fortalt gennem hovedpersonen og veteranen Rokkas øjne, som på slagmarken er en veritabel én-mandshær, men i pauserne er de overordnedes mareridt. Hvordan disciplinerer man en mand, som udraderer fjenden, beskytter regimentet, men også nægter at lystre?

    Den Ukendte Soldat har slået alle publikumsrekorder i Finland med over 1. mio. betalende i biografen på få måneder. Koreografering og cinematografi er i top og som særlig historisk interesseret i netop de finske vinterkrige, var jeg på ingen måde skuffet, men vil påpege, at biografversionen er en 47 minutter kortere international version af den biografudgave, som blev vist i Finland og det mærkes. Filmen fremstår mere actionpræget og med udeladelse af nøglesekvenser, som ellers i mine øjne gør den mere helstøbt mht. de psykologiske omkostninger og krigens konsekvenser på hjemmefronten og det selvom også den 3 timer lange udgave lider under et par kontinuitetsproblemer (den vises i Finland til vinter i en 5 timers lang miniserie udgave).

    Set i det lys, vil de mest actionmindede nok foretrække den kortere biografversion, mens de mere tålmodige, nok bør gøre sig selv den tjeneste at opsøge den længere udgave på DVD og blu-ray, som allerede er i handlen.

    International version: 7/10 - Originaludgaven: 8/10

    Bruce16-04-18 17:41

  • ★★★0

    The Terror

    Det er egentlig et par dage siden, at jeg så sæsonen færdig. Faktisk var det dagen efter, at jeg begyndte på den. Hvilket vel må siges at være et godt tegn i sig selv. Men samtidigt har jeg været nødt til at gå og tygge lidt på den for at finde ud af, hvad jeg så egentlig synes om serien i sin helhed. Og jeg er stadig ikke helt sikker.

    Serien starter formidabelt ud. Stemningen er intens, karaktererne og forholdene imellem dem virker helstøbte og virkelige, settet er rigtigt flot (i hvert fald når vi er på de to skibe) og det lurende uhygge i mørket samt den ulmende start på et clash skibenes to kaptajner imellem er alt sammen med til at lokke en til at blive ved med at se.

    Men desværre er det som om, at det hele på et tidspunkt (velsagtens cirka halvvejs igennem serien) begynder at føles nærmest karikeret, ligesom seriens virkeligt store trækplaster - dramaet karaktererne imellem - skifter ret meget fokus og derfor tabte mig en smule.

    Uden at ville afsløre for mig, så er det ikke kun omgivelserne, der bliver mere grå og matte, som historien udspiller sig, og personligheder, der i starten føltes dybe og mangefacetterede, bliver nærmest enfoldige og, ja, som skrevet lige før, karikerede.

    Samtidigt er der ikke meget at råbe hurra for på effekt-siden. De store islandskaber føles utroligt kunstige at se på, ligesom monsteret (som dog heldigvis fylder forholdsvis lidt, både i forhold til skærmtid og den overordnede historie) er som taget ud af et PlayStation-spil - og et billigt et af slagsen, endda.

    Men når serien fungerer, så fungerer den virkelig godt. De først i hvert fald fire afsnit er virkeligt medrivende, ligesom der er flere passager i de senere afsnit, der også virker virkeligt gode.

    Og så er der jo Jared Harris, som jeg ikke kan lade være med at elske. Og han er heldigvis hamrende god heri også som den lettere fordrukne kaptajn med et knust hjerte og en manglende lyst til noget som helst.

    Det ender med 4/6

    HonoDelLoce16-04-18 23:14

  • ★★★★0

    A matter of life and death (Stairway to heaven)

    For 12 år siden skrev jeg denne lille anmeldelse på Filmz.

    Det har været en fin uge med næsten kun gode DVD kvalitetsoplevelser, så jeg ville lige afslutte med een af filmene fra den nye Rank Collection og det blev Powell og Pressburgers film fra 1946, med David Niven i hovedrollen. Og den rette betegnelse er vist at "mærke benene gi' efter under sig".

    Piloten Peter Carter (Niven) vender tilbage i sit Lancasterfly over kanalen den 2. maj 1945 efter et bombetogt over Tyskland. Alle er døde, undtagen Peter. Han kalder en base op og de sidste sætninger han udveksler, er med en kvindelig amerikansk radiooperatør, June, inden han hopper ud, uden faldskærm. Men den korte dialog er så intens, at de fatter mere end sympati for hinanden, inden Peter hopper i døden.

    Men noget går "galt", eller skal jeg rettere sige, "godt"! For der er meget mere under overfladen på denne film, nemlig himmelsk forveksling a la "Heaven can wait" fra 43 og 78, som dog ikke kan sammenlignes.

    Det vil være en synd at kaste mere lys over handlingen. Dette er en enestående smuk, opfindsom, vittig og meget intelligent film for sin tid. Dialogen er skarp og jeg fandt mig totalt opslugt over det univers der blev skildret og drømmer allerede nu om at eje denne i en fremtidig Criterion version.

    Det er efterhånden sjældent at støde på en uset film, af denne karakter. Men denne kan kun betegnes som et mesterværk.

    Film: 10/10

    Og nu, 12 år senere ... er den her.

    Criterion udgaven

    Bruce17-04-18 00:32

  • ★★★★0

    The Terror

    Det er egentlig et par dage siden, at jeg så sæsonen færdig. Faktisk var det dagen efter, at jeg begyndte på den. Hvilket vel må siges at være et godt tegn i sig selv. Men samtidigt har jeg været nødt til at gå og tygge lidt på den for at finde ud af, hvad jeg så egentlig synes om serien i sin helhed. Og jeg er stadig ikke helt sikker.

    Serien starter formidabelt ud. Stemningen er intens, karaktererne og forholdene imellem dem virker helstøbte og virkelige, settet er rigtigt flot (i hvert fald når vi er på de to skibe) og det lurende uhygge i mørket samt den ulmende start på et clash skibenes to kaptajner imellem er alt sammen med til at lokke en til at blive ved med at se.

    Men desværre er det som om, at det hele på et tidspunkt (velsagtens cirka halvvejs igennem serien) begynder at føles nærmest karikeret, ligesom seriens virkeligt store trækplaster - dramaet karaktererne imellem - skifter ret meget fokus og derfor tabte mig en smule.

    Uden at ville afsløre for mig, så er det ikke kun omgivelserne, der bliver mere grå og matte, som historien udspiller sig, og personligheder, der i starten føltes dybe og mangefacetterede, bliver nærmest enfoldige og, ja, som skrevet lige før, karikerede.

    Samtidigt er der ikke meget at råbe hurra for på effekt-siden. De store islandskaber føles utroligt kunstige at se på, ligesom monsteret (som dog heldigvis fylder forholdsvis lidt, både i forhold til skærmtid og den overordnede historie) er som taget ud af et PlayStation-spil - og et billigt et af slagsen, endda.

    Men når serien fungerer, så fungerer den virkelig godt. De først i hvert fald fire afsnit er virkeligt medrivende, ligesom der er flere passager i de senere afsnit, der også virker virkeligt gode.

    Og så er der jo Jared Harris, som jeg ikke kan lade være med at elske. Og han er heldigvis hamrende god heri også som den lettere fordrukne kaptajn med et knust hjerte og en manglende lyst til noget som helst.

    Det ender med 4/6

    Jeg er sådan set meget enig i de betragtninger. Jeg er 6 afsnit inde og de første 3-4 stykker har været bedst.

    Tuunbaq'en er lidt tam, men det ligner jo mere eller mindre også en isbjørn, som dog ikke så så stor ud "i masten", så den virker klart bedst, når man skal forestille sig den.

    Jeg er stadig på en lille 8'er, men det afhænger af, at det menneskelige drama stadig - og personerne - stadig udvikler sig.

    Bruce17-04-18 08:46

  • ★★★0

    Jeg er sådan set meget enig i de betragtninger. Jeg er 6 afsnit inde og de første 3-4 stykker har været bedst.

    Tuunbaq'en er lidt tam, men det ligner jo mere eller mindre også en isbjørn, som dog ikke så så stor ud "i masten", så den virker klart bedst, når man skal forestille sig den.

    Jeg er stadig på en lille 8'er, men det afhænger af, at det menneskelige drama stadig - og personerne - stadig udvikler sig.

    Jamen, så er jeg spændt på at høre, hvad du synes om de sidste afsnit og hvad det gør ved din karakter.

    Jeg tænker også, at jeg var på en 8'er efter 6 afsnit :) Men den røg ned på 7 til sidst for, som skrevet, helhedsindtrykket.

    HonoDelLoce17-04-18 10:49

  • ★★★★★0

    Jeg så Thor: Ragnarok i går. Meget underholdende og tilpas humoristisk (ift Guardians vol. 2, som jeg følte nok gik lidt for langt). Dog blev den lidt for lang.  

    Lars!17-04-18 11:12

  • ★★★★0

    Kingdom of Heaven: Director’s Cut (BD)

    Endnu et gensyn med denne storfilm, som nærmest er fra en svunden tid. Hver gang jeg synes at have mistet modet til Hollywoods storfilm, ryger bl.a. denne i afspilleren, som kur. 

    Biografversionen, som nærmest blev filmens død, blev der heldigvis rådet bod på det med en perfekt 45min director’s cut. 

    Filmen tager modigt fat på korstogstiden og den politiske konflikt mellem to religioner. Det er gjort med fine nuancer og respekt for parterne. 

    Skuespillerne gør en flot indsats og ingen stjæler opmærksomheden. Det er en ensemble-fortælling. 

    Scotts gode håndværk fornægter sig ikke. Majestætisk cinematografi. Noget af det bedste i sit felt. Stort 9/10. 

    Babo18-04-18 13:32

  • ★★★★★★1

    Call Me By Your Name
    Forventninger var høje til Call Me By Your Name, og de blev desværre ikke helt indfriet.

    I lang tid er den meget subtil, hvad angår de to hovedpersoners tilnærmelser til hinanden, og det er mit største kritikpunkt: den er for lang og for meget less is more. Der er for meget opbygning til et meget forudsigeligt payoff. Det er godt lavet og velspillet, men det føles lidt unødvendigt med spiltiden.

    Den føles ikke rigtig realistisk, men heller ikke rigtig eventyrligt - den er et sted imellem, og derfor har jeg lidt svært ved at leve mig helt ind i den.

    Den er værd at se, især for Timothée Chalamets præstation, men der er simpelthen for meget, der skal udledes selv, hvilket jeg også finder udnødvendig, for det er egentlig en meget simpel historie.

    7/10

    Guldager18-04-18 21:44

  • ★★0

    Var inde og se "A Quiet Place" igår og den var helt fantastisk. Så dejligt at se en film der vidste præcis hvad den var og ikke forsøgte at være noget andet. Fremragende lydarbejde og det er SÅ fedt, at den tør gå distancen og virkelig udnytte sin præmis. Vanvittig intens hele vejen igennem og det er dybt fascinerende hvordan den konstant bliver ved med at bygge oven på sit tempo.

    Det er virkelig lang tid siden jeg har været så grebet af en film i biografen på den måde og der var decideret kuldegysninger flere steder.

    Jeg vover pelsen og smider 9/10 efter den. Jeg er ikke sikker på den holder ligeså fantastisk anden gang derhjemme, men det må komme an på en prøve.

    Mikkel Abel18-04-18 22:23

  • ★★★★★0

    Call Me By Your Name
    Forventninger var høje til Call Me By Your Name, og de blev desværre ikke helt indfriet.

    I lang tid er den meget subtil, hvad angår de to hovedpersoners tilnærmelser til hinanden, og det er mit største kritikpunkt: den er for lang og for meget less is more. Der er for meget opbygning til et meget forudsigeligt payoff. Det er godt lavet og velspillet, men det føles lidt unødvendigt med spiltiden.

    Den føles ikke rigtig realistisk, men heller ikke rigtig eventyrligt - den er et sted imellem, og derfor har jeg lidt svært ved at leve mig helt ind i den.

    Den er værd at se, især for Timothée Chalamets præstation, men der er simpelthen for meget, der skal udledes selv, hvilket jeg også finder udnødvendig, for det er egentlig en meget simpel historie.

    7/10

    Jeg er spændt på at se, om jeg mener det samme som dig eller om det bliver en lidt mere positiv oplevelse. Men måden den er lavet på lyder da ikke lige umiddelbart sindsoprivende eller, som om det er en film, der for alvor sidder fast i ens følelser bagefter. Jeg giver dog "Call Me By Your Name" en chance og så krydser jeg fingre for, at jeg kan lide den på alle parametre. 

    Tak for at du ville skrive lidt om filmen. :) 

    NightHawk18-04-18 22:41

  • ★★★★★★0

    Der er dog en gennemført fantastisk scene, men den kan jeg lige beskrive, når du har set den :) 

    Guldager19-04-18 08:11

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen