Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★★★1

    'Gung Ho!': The Story of Carlson's Makin Island Raiders (1943)

     

    Denne gamle sort og hvide krigsfilm, om hvervningen og træningen af en eliteenhed soldater kaldet ”Raiders”, frem til deres første indsats i kamp under anden verdenskrig er tydeligvis mest tænkt som en rekrutteringsfilm. Store dele ligner forekommer mere som en dokumentar end en egentlig spillefilm.

    Heldigvis er spilletiden kort og selv om filmen er teknisk enkel, så er den på sin egen primitive facon lavet fint nok til at man holder en minimal interesse. Filmen har Randolph Scott i hovedrollen, selv om den som fortælling ikke har et direkte fokus på enkeltpersoner i længere tid ad gangen.

     

    Bedømmelse: 5/10

    T. Nielsen26-08-18 18:28

  • ★★★★1

    Malcolm X 

    Spike Lees joint om en dyster periode i USA’s historie er en spændende, bredt anlagt og indsigtsfuld film med en uhyre velspillet Washington i hovedrollen. Der er lagt mange resourcer i produktionen og det er en film som kommer til sin ret. Lee skylder snart en god film og meget tyder han er på vej med et comeback med ‘Blackklansman’. 8/10

    Babo26-08-18 19:03

  • ★★★★1

    Kids (1995)

    En barsk omgang realisme, der vil være hård kost for de sarte. Filmen, der vakte stor opsigt ved sin fremkomst, var beskyldt for alt muligt. Den vil sikkert være moralsk forkastelig i de flestes øjne og vil stadig ruske i tilskuerens følelser. En råt for usødet skildring af ungdommen set med begge køns briller, der brød med en række tabuer på film og emmer af autencitet. Harmony Korine skrev manuskriptet i en ung alder, som bygger på egne erfaringer. Vi nikker genkendende til frustrationerne, opgivenhed, sorg og hel masser andre følelser. Den er voldsom, men den har noget på hjerte! 8/10

    Babo27-08-18 13:27

  • ★★★★2

    Upgrade

    Mand, sikken en syret film! På den gode måde altså. ‘Upgrade’ er på mange måder en hyldest til 80'ernes actionfilm og lægger sig op ad film som ‘Robocop’. Et bizart mix af sci-fi/action og body-horror. Godt fundet på og kanon underholdning med Marshall-Green i absolut topform. En af årets bedste! 8/10

    Babo28-08-18 16:09

  • ★★★★★★0

    Tremors

    En skæg lille campy oplevelse. Bare ideen alene om gigantiske orme under jorden er til at få et godt grin af

    Du skrev lidt mere på fjæsen og faktisk noget jeg synes det er synd du undlader. 

    T. Nielsen28-08-18 16:12

  • ★★★★0

    Du skrev lidt mere på fjæsen og faktisk noget jeg synes det er synd du undlader. 

    Haha, gjorde jeg ikke bevidst. Noget gik galt da jeg kopierede indlægget. 

    Kan I slette indlægget, moovy?

    Babo28-08-18 16:22

  • ★★★★★★0

    Haha, gjorde jeg ikke bevidst. Noget gik galt da jeg kopierede indlægget. 

    Kan I slette indlæggget, moovy?

    Ahh ok. Kunne heller ikke helt forstå du ikke tog den linie eller to med, som i hvert fald jeg fandt var så superrammende for filmen. 

    T. Nielsen28-08-18 16:21

  • ★★★0

    Har HBO Nordic for tiden og de sidste par dage har jeg binged The Strain sæson 1.
    Den har lidt problemer med realismen, hvilket jeg syntes er ærgerligt, for føler mig ellers godt underholdt.

    Aranyhajú Nyárszépe28-08-18 16:32

  • ★★★★★★0

    Har HBO Nordic for tiden og de sidste par dage har jeg binged The Strain sæson 1.
    Den har lidt problemer med realismen, hvilket jeg syntes er ærgerligt, for føler mig ellers godt underholdt.

    Det lyder, sådan i korte træk som min oplevelse med den. Har du læst bøgerne? 

    T. Nielsen28-08-18 16:56

  • ★★0

    Har lige set de først 4 afsnit af Disenchantment. Den er fanme sjov. Anbefales herfra!

    Har du egentligt set "Rick and Morty" (som også ligger på Netflix)? Hvis ikke, så er den lige noget for dig :)

    Michael Andersen28-08-18 18:24

  • ★★★★0

    Upgrade

    Mand, sikken en syret film! På den gode måde altså. ‘Upgrade’ er på mange måder en hyldest til 80'ernes actionfilm og lægger sig op ad film som ‘Robocop’. Et bizart mix af sci-fi/action og body-horror. Godt fundet på og kanon underholdning med Marshall-Green i absolut topform. En af årets bedste! 8/10

    Marshall Green er blevet fremragende. Glæder mig til at se.

    Bruce28-08-18 21:47

  • ★★★★★★0

    En af mine venner snakker meget om en doku om André the Gigant på HBO, men jeg synes ikke jeg kan finde den. Nogen der kan gi en hånd?

    davenport28-08-18 22:13

  • ★★0

    En af mine venner snakker meget om en doku om André the Gigant på HBO, men jeg synes ikke jeg kan finde den. Nogen der kan gi en hånd?

    Fra den 14. juni: twitter.com/HBOdk/status/1007247071613784064

    Mikkel Abel28-08-18 22:30

  • ★★★★★0

    En af mine venner snakker meget om en doku om André the Gigant på HBO, men jeg synes ikke jeg kan finde den. Nogen der kan gi en hånd?

    Det er ikke alle HBO-dokumentarer, som HBO Nordic får rettighederne til(da de teknisk set er en seperat virksomhed), og “André the Giant” er en af dem de ikke har. I hvert fald indtil videre.

    Kruse28-08-18 22:33

  • ★★★★0

    Marshall Green er blevet fremragende. Glæder mig til at se.

    Ja det er han. 

    Babo28-08-18 22:45

  • ★★★★0

    Fik genset den glimrende On Her Majesty's Secret Service og lagde mærke til Bonds stamtræ.

    Sir Thomas Bond, Baronet of Peckham in the County of Surrey and was Comptroller of the household of the then Queen Mother. Died 1734.

    Sort? I don't think so!

    Bruce28-08-18 23:55

  • ★★★★★★2

    Fik genset den glimrende On Her Majesty's Secret Service og lagde mærke til Bonds stamtræ.

    Sir Thomas Bond, Baronet of Peckham in the County of Surrey and was Comptroller of the household of the then Queen Mother. Died 1734.

    Sort? I don't think so!

    Tænk nu hvis det havde været en fiktiv figur, hvad kunne man ikke have gjort.

    Zero Cool29-08-18 00:14

  • ★★★★2

    Tænk nu hvis det havde været en fiktiv figur, hvad kunne man ikke have gjort.

    Ian Flemings fiktive figur, fast funderet i skotsk adelig muld med royale forbindelser. 

    Nogle af os er bare rimelig reaktionære, hvad det angår, når der er tale om filmhistoriens største helteikon, ihvertfald når det kommer til levetid og ikke mindst er af den overbevisning, at der er noget, som hedder respekt for vedkommende, som undfangede idéen og historierne, ikke mindst, når en masse af de detaljer som Ian Fleming ligger til grund for karakteren Bond og dennes sociale opvækst er mildest talt svært inkompatible med en sort persons opvækst. 

    Der er absolut ikke andre gode grunde til at gøre det, end at det "kan lade sig gøre" og det derfor SKAL lade sig gøre. Det er tidens politiske korrekthed, som under dække af mangfoldighed og diversitet, søger at iscenesætte race- køns- og seksualitetpræferencesændringer af kendte populærfigurer.

    For ak og ve da, tænk hvis man skulle udtænke nye originale historier og karakterer, og måske tilmed i det svulstige bogunivers som forlæg.  

    Tune in next week, where Dr. Bob reveals a brown Snow White.

    Bruce29-08-18 01:01

  • ★★★★★★4

    Ian Flemings fiktive figur, som ikke havde set antydningen "skotsk adelig muld" før Connery havde spillet figuren på film.

    Og igen kan jeg kun undre mig over det samme som jeg gjorde i de andre diskussioner, nemlig at ingen har et problem med alle de forandringer som figuren og serien er gennemgået siden bøgerne udkom, inkl. de forandringer der er i forhold originalmaterialet - det er tilsyneladende ikke respektløst.

    Ak og ve indeed.

    Zero Cool29-08-18 07:37

  • ★★★★1

    Ud af Intet 

    ‘Aus dem Nichts’ er langt hen af vejen skåret over en velkendt formular. ‘En mand ser rødt’. I dette tilfælde, en kvinde. Filmen forstår dog alligevel at overraske flere steder og er udmærket sammensat. Slutningen får det til at løbe en koldt ned ad ryggen. Diane Kruger har aldrig været bedre end her. 8/10

    Babo29-08-18 07:49

  • ★★★★2

    Ian Flemings fiktive figur, som ikke havde set antydningen "skotsk adelig muld" før Connery havde spillet figuren på film.

    Og igen kan jeg kun undre mig over det samme som jeg gjorde i de andre diskussioner, nemlig at ingen har et problem med alle de forandringer som figuren og serien er gennemgået siden bøgerne udkom, inkl. de forandringer der er i forhold originalmaterialet - det er tilsyneladende ikke respektløst.

    Ak og ve indeed.

    Jeg tror, at du også vil medgive, at forandringens "størrelse" er af en lidt anden art.

    Lidt som at genindspille Rødder med George Clooney som Kunta Kinte. 

    Bruce29-08-18 11:33

  • ★★★★★★4

    Lidt som at genindspille Rødder med George Clooney som Kunta Kinte. 

    Synes måske ikke helt det kan holdes op mod hinanden Bruce.

    Jeg kunne dog tænke mig at spørge, i al respekt, hvorfor du Bruno finder det vanskeligt at respektere at der findes mennesker der helst set at Bond er en hvid mand, at du næsten finder det nødvendigt at udskamme dem og i hver fald argumentere imod? Jeg mener det ikke provokerende, selv om et sådan spørgsmål hurtigt kan lyde sådan. Jeg er blot ekstrem nysgerrig på hvad der rører sig i f.eks dig i forhold til dette. Så hvis du har lyst til at svare, ville det være fedt. 

    T. Nielsen29-08-18 12:04

  • ★★★★★2

    Jeg tror, at du også vil medgive, at forandringens "størrelse" er af en lidt anden art.

    Lidt som at genindspille Rødder med George Clooney som Kunta Kinte. 

    Nærmere som at lade to hvide mænd spille Moses og Ramses II... og de er endda knap så fiktive =)

    David Lund29-08-18 12:38

  • ★★★★0

    Nærmere som at lade to hvide mænd spille Moses og Ramses II... og de er endda knap så fiktive =)

    En filmatisering som i øvrigt stank af pis.

    Bruce29-08-18 12:40

  • ★★★★0

    Synes måske ikke helt det kan holdes op mod hinanden Bruce.

    Ikke helt, så absolut, men begge fucker helt op med forlæg og stamtræ, som udgør det essentielle for, at Bond er Bond.

    Bond er blevet en ny slagmark for den vanvittige kønsidentitetspolitik, intet andet. 

    Bruce29-08-18 12:46

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen