Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

• ★★★★1

Husker også en håndfuld tåbelige elementer, særligt lavine. Shit det er ikke godt fundet på. Men overordnet var jeg underholdt, omend klart den svageste i serien. Jeg foretrækker faktisk etteren, selvom efter første syn var 2’eren, der var.... etteren. Nu er etteren.... nummer 1 :)

Jeg vil tro jeg lander på det samme. Især hvis vi med etteren mener den første med Charlton Heston ;) 

Riqon11-08-19 22:35

• ★★★0

Jeg vil tro jeg lander på det samme. Især hvis vi med etteren mener den første med Charlton Heston ;) 

Fandt i øvrigt nazi-symbolik var meget on the nose. 

Jeg mente etteren i den nye trilogi. Den oprindelige er fin, men synes den er lidt stivbenet og Heston bliver jeg aldrig stor fan af. 

Babo11-08-19 22:41

• ★★★★0

Fandt i øvrigt nazi-symbolik var meget on the nose. 

Ja, de politiske allegorier overtog totalt. Og aberne tvinges til at bygge en mur. Som ikke har nogen funktion i plottet. Men ja ja, Trump er nazi, men hvorfor skal det lige tvinges ind her? 

Jeg mente etteren i den nye trilogi. Den oprindelige er fin, men synes den er lidt stivbenet og Heston bliver jeg aldrig stor fan af. 

Jeg forstod :) og den oprindelige har sine udfordringer, men også nogen fede øjeblikke. 

Riqon11-08-19 22:50

• ★★★★1

Har lige set hele "Friheden" på ViaSat. Det er fanme en god serie. Dansk take på con artists og med masser af twists hele vejen igennem. Jeg var super underholdt, og var bare nødt til at se det hele. (10 afsnit)

davenport13-08-19 17:57

• ★★★★0

Den Skyldige var en god film, som folk siger. Meget afhængig af dialog og lyd og Cedergrens indlevelse - men det lykkes knageme. Jeg forstår godt at den har væltet sig i priser. 

Riqon16-08-19 08:50

• ★★★0

Den Skyldige var en god film, som folk siger. Meget afhængig af dialog og lyd og Cedergrens indlevelse - men det lykkes knageme. Jeg forstår godt at den har væltet sig i priser. 

God film. Men dæleme også overdrevet rigtig mange steder. 

Babo16-08-19 08:51

• 0

Hold på hat og briller, for The Boys er ikke for sarte mennesker!

Præmissen er simpel; i en verden med helte, som styres af et professionelt selskab, er en flok almindelige mennesker trætte af den råddenskab, som fejes ind under gulvtæppet. Efter et stort tab samles tøsedrengen Hughie op af den storbandende og fandenivoldske Billy Butcher (Karl Urban i sit es, omend accenten virker lidt for kunstig). Makkerparret vil gerne have hævn, og den koster liv på alle sider.

Superheltene er plagieret fra DC’s univers; vi har Homelander (Superman), Queen Maeve (Wonder Woman), Black Noir (Batman), The Deep (Aqua Man) med flere, men deres personligheder har et twist, som gør dem knap så sympatiske som deres forbilleder, ligesom at de menneskelige konsekvenser af deres handlinger sættes i et andet lys efter rosenrøde portrætteringer de senere år. Det er forfriskende, hvis man er træt af Marvels duksedrenge.

De senere år har budt på ultravold, spandevis af blod og masser af sex i mange nyere serier, og her mangler ej heller intet. Dog er humoren så grotesk og tilpas chokerende, at det hele flyder sammen i en perfekt sympfony. Tempoet er velholdt, hvor kun et enkelt sideplot med en asiatisk pige trækker ud. Seth Rogen har været med til at udvikle denne, ligesom han også har en finger med i The Preacher. Dog fungerer denne langt bedre i min optik.

Fed humor, godt cast, god historie, lækker produktion og kun otte afsnit. Hvad venter du på?

6/6

Nickell17-08-19 17:11

• ★★★★0

Flyttet til den rette tråd.

Bruno17-08-19 18:51

• ★★★★0

Captain Marvel (2019)

Jeg følte mig egentlig langt bedre underholdt af det nyeste skud på stammen af Marvel superheltefilm, end jeg burde være. Filmen er nemlig en strømlinet, glat og yderst formularisk omgang med rigeligt med CGI overkill, uden mange mindeværdige scener.

Ja, man kan endda påstå at Brie Larson er ret unuanceret i en lidt kønsløs rolle. Men måske var det bare ”filmen” jeg trængte til på dagen, jeg ved det ikke.

Uanset, så nød jeg det store opbud af bulder og brag i stor stil og havde et par virkelig sjove timer og uanset, så fandt jeg Larson charmerende i rollen.

Så på trods af at jeg egentlig ikke husker mange scener fra filmen, så kedede jeg mig så absolut ikke i et eneste minut. Tværtimod!

Bedømmelse: 7/10

T. Nielsen19-08-19 15:40

• ★★★★1

Upgrade (2018)

Seværdig og underholdende, men ikke nær så original sci-fic actionthriller, som den selv tror den er. Faktisk føles mange af ideerne og historien som et opkog af diverse store klassikere i genren (Blade Runner, Robocop, The Matrix og andre).

En historie som desuden har visse mangler og nok ikke helt tåler for meget eftertanke. Men mens den kører, så er det kantet og b-filmsagtig underholdning, på den bedste facon.

Den slags hvor volden føles rå og skræmmende, suset fra actionscenerne medrivende fordi de er så jordnære og spændingen, trods det lidt forudsigelige, er støt stigende.

T. Nielsen19-08-19 16:07

• ★★★★0

The Other Side of the Wind (2018)

Hvordan filmen rent faktisk havde set ud, hvis Orson Welles’ selv havde fået færdiggjort dette sidste værk, er jo ikke til at vide. Men det havde næppe og uanset, været en pulikumspleaser.

Selv om man kan se Welles’ aftryk som instruktør og signatur i flere scener, så er det milevidt fra det mere klassiske manden har lavet og er kendt for, i det videre kredse.

Men særpræget til trods og det gør den bestemt til et interessant drama, så er den også netop mere interessant end måske direkte fængende.

Stilen og også fortællingen, der nærmest ligner en omgang metakognitiv kaos, koster for mig personligt på personsiden og indlevelsen i hvad det er Welles egentlig vil.

Men noget vil han, med dette sidste skrig fra graven om det Hollywood’ske efterliv og det er værd at tage med.

Bedømmelse: 6/10

T. Nielsen19-08-19 16:20

• ★★★★0

The Red Sea Diving Resort (2019)

Der findes mange mere eller mindre fantastiske historier fra den virkelige verden. Mange har man sikkert stadig ikke hørt om. Denne her kan så undre mig, jeg ikke er stødt på, for den er simpelthen for utrolig til at man næsten kan tro på det.

Jovist, jeg ved godt film overdramatiserer, ændre på fakta osv, men den skulle vist alligevel være god nok. Men en gruppe israelske agenter, der undercover tager til det overvejende muslimske Sudan for at åbne et dykkerhotel, hvor de hemmeligt kan redde jøder ud af landet, det er sgu da vildt.

Som film er der så desværre ikke kommet en vildt god film ud af det. Jo, den er skam solidt lavet og har sine gode momenter af spænding og underholdning.

Men glansbilledet på helte og skurke er også så poleret, at det er svært ikke at mistænke at Israel har smidt gode propagandapenge i projektet.

Så på den måde er historien bag i hvert fald mere fantastisk end filmen selv, der må nøjes med at være en hurtig glemt, om end velproduceret fortælling.

Bedømmelse: 6/10

T. Nielsen19-08-19 16:30

• ★★★0

A Hologram for the King (2016)

Faldt tilfældigt over den på tv og må indrømme, at jeg zappede lidt undervejs (derfor heller ingen karakter).

Det, der først og fremmest slog mig, var, at Tom Hanks virker ret miscastet i rollen. Han er for meget nice guy til én, der skal forestille at være lidt af en hård business-negl og tilmed womanizer. Efter at have kendt ham i to dage forsøger Sidse Babett Knudsen at knalde ham og give ham blowjob i en garderobe til en fest på den danske ambassade (hvor der åbenbart åbenlyst bliver sniffet coke i stride strømme), og senere scorer han en Saudi-skønhed (selvom det jo egentlig nok kan føre til en steningsdød for hende, hvis det bliver opdaget...).

Jeg tænker, at en som Bradley Cooper måske ville have være mere oplagt.

I det hele taget virkede filmen ganske fortænkt, og ville man (Hanks) virkelig joke med, at man arbejdede for CIA på deltid, når man stod ude i den Saudiske ørken blandt geværbevæbnede bønder med dårlige tænder?

Rasmus Drews19-08-19 18:19

• ★★★★0

Catch-22 (Mini-serie)

George Clooney kaster lidt stjernestøv på denne satiriske serie om anden verdenskrig, som han selv har været med til at producere, delvis instruere og også spiller en væsentlig birolle i.

Stilen er slowmoving og gammeldags, mens tonen generelt virker mild og måske lidt rigeligt karikeret, på den naive måde. Humoren bliver så andre steder helt sort. Det er også her serien er sjovest og bider mest fra sig.

Som beretning balancerer historien egentlig også fint mellem at fungere som en slags lidet absurd antikrigsfortælling og så prisen det kan have for ens soldaterkammerater, når man sætter eget liv over deres.

Om det også har været tænkt som en dybere pointe, tør jeg ikke sige. Men handlingen falder i hvert fald aldrig helt ud til den ene eller anden side, trods dens spydige tilgang til krig.

T. Nielsen20-08-19 11:15

• 1

A Hologram for the King (2016)

Hmm, den fandt jeg ganske hyggelig. Sådan lidt det samme feel jeg havde efter "Walter Mitty".

Åkepool20-08-19 13:54

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen