Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★★★0

    Er dette en side for madglade, politiske vækkelsesprædikanter - eller en filmside? :-)

    Sæt igang. ;-)

    Wayne 4-11-19 12:13

  • ★★★★★★0

    Crime in Gotham has risen by record numbers since Batman disappeared.

    Hæ, hæ - :-)

    Wayne 4-11-19 12:13

  • ★★★★0

    The Mule, Eastwood har lavet en håndfuld gode film, men dæleme også mange ligegyldigheder. Han er blevet mere og mere konform med alderen. Jeg ved ikke hvad jeg ‘skal’ med denne film, udover at have set endnu en Eastwood film. 

    Babo 5-11-19 11:45

  • ★★★1

    The Mule, Eastwood har lavet en håndfuld gode film, men dæleme også mange ligegyldigheder. Han er blevet mere og mere konform med alderen. Jeg ved ikke hvad jeg ‘skal’ med denne film, udover at have set endnu en Eastwood film. 

    Formålet er vel at se, hvor langt en gammel mand kan trække bukserne op. Desto ældre han bliver desto højere sidder de.

    ;)

    Essal 5-11-19 12:32

  • ★★★★0

    Formålet er vel at se, hvor langt en gammel mand kan trække bukserne op. Desto ældre han bliver desto højere sidder de.

    ;)

    De sidder så langt oppe, at jeg kan se bleen :)

    Babo 5-11-19 13:04

  • ★★★★★★0

    CAFÉ SOCIETY

    Woody Allen fortsætter ufortrødent i et vanvittigt tempo med at producere film. Denne gang er vi tilbage i 1930'erne - omkring det tidspunkt han selv er født. Stemningen sættes med et næsten konstant jazz-lydtæppe, som er med til at bringe os tilbage i tiden.

    Mange skuespillere har efterhånden været omkring Allens store produktion - denne gang er turen kommet til Jesse Eisenberg (Bobby), som spiller Woody Allens sædvanlige hurtigtsnakkende hovedperson. Steve Carrel og Kirsten Stewart har de andre roller i et trekantsdrama - som dels foregår i LA og dels i New York. Bobby forsøger først af få en karriere i Californien, hos sin Onkel (Carrel) - og flytter senere tilbage til New York, hvor han får arbejde i sin brors natklub. Som sædvanlig i en Allen film, flyder handlingen afsted uden noget stort drama - selvom der sker dramatiske ting. Højdepunkterne er de små spøjse hverdags situationer, med Allens skæve dialog.

    Det er ikke den bedste Woody Allen årgang, men det er alligevel altid en fornøjelse at befinde sig i hans stilsikre selskab.

    4/6 - 7/10

    Wayne 5-11-19 13:32

  • ★★★★★★1

    Hitchcock

    Desværre lever filmen om Hitchcock slet ikke op til mesteren selv i kvalitet.

    Måske var der ikke det helt store drama i hans eget liv, men så havde han i det mindste fortjent en historie om begyndelsen - og hvad der gjorde ham til det store ikon, han endte som. Her virker det mere som et kedeligt resume af en lille periode af hans fortælling, omkring tilblivelsen af en af hans største film - men slet ikke nok når man vælger at sætte hans navn på titlen.

    På en måde understreger den det faktum at Hitchcock aldrig modtog en Oscar for nogle af sine film - på trods af at han regnes som en af de største filmmagere, nogen sinde. Hopkins og Mirren gør alt hvad man forventer - men selv de kan ikke udrette mirakler overfor en lidt blodfattig idé.

    Besyndeligt at man sætter en uprøvet instruktør til at lave så vigtig en film, og man kan kun håbe at der med tiden bliver lavet et nyt forsøg - tænk hvis David Fincher fik muligheden?

    Skuespillerne slæber den lige op på 6/10 - 3/6

    Wayne 6-11-19 11:15

  • ★★★★★★0

    ALLIED

    Forfatteren Steven Knight, og Robert Zemeckis kan deres klassikere - og udnytter dem i stor stil.

    Vi starter ude i ørkenen, med storslåede horisonter (Lawrence of Arabia), og fortsætter straks til byen Casablanca (og dermed filmen af samme navn). Men derfra fortsætter filmen i et mindre forudsigeligt spor i et plot om spionage og kontraspionage - garneret med kærlighed og lidenskab.

    Lidt synd at Brad Pitt ikke vælger at følge sin alder, hans rolle ville være mere autentisk hvis han havde smilehuller - og lidt bekymringsrynker. Som det er her virker han næsten digitaliseret - eller plastret til med Botox.

    Historien er lidt ujævn fordi vi dels har romancen - og dels en action thriller - blandet med et spiondrama, og filmen vil lidt af det hele. Handlingen er egentlig spændende nok, men personligt tror jeg at en anden skuespiller end Pitt havde løftet den til noget større. Pitt er simpelthen for klinisk og upersonlig. Marion Cotillard gør det glimrende, men hun kan ikke skabe det hele alene.

    6/10 - 3/6

    Wayne 6-11-19 12:41

  • ★★★★★★1

    SYV MINUTTER OVER MIDNAT/A MONSTER CALLS

    Jeg fatter ikke Katrine Sommer Boysen, fra Jyllands Posten, som må have et hjerte af sten - siden hun kun kan give filmen 3 sølle stjerner.

    Den fortjener absolut sine 5 store af slagsen. J.A. Bayona har lavet et eventyr om en 13 årigs værste mareridt om at være på kanten af det største tab - at risikere at skulle miste sin mor (iøvrigt perfekt afdæmpet og fint spillet af Felicity Jones).

    Filmen handler ultimativt om at behandle sorg, og om at mobilisere kræfter til at kunne komme videre i sit liv. Det er en historie om vrede, frygt, afmagt og håb. Lewis MacDougall er perfekt i rollen som Conor O’Malley, som udover frygten for sin mors død samtidig mobbes på det ondeste af klassekammerater - hans skiftevis plagede, modløse og trodsige ansigtsudtryk fortæller tydeligt det mareridt han gennemlever.

    Conor reagerer voldsomt på det store pres, men heldigvis er han omgivet af forstående voksne - blandt dem hans far, hans mormor (Sigourney Weaver) og en skoleleder. Filmen er garneret med eventyr, som ruster Conor til at omfavne og forstå den skæbne og fremtid han har.

    En af årtiets bedste og mest rørende film.

    8/10 - 5/6

    Wayne 6-11-19 16:08

  • ★★★★0

    Så er der nok bruger anmeldelser til de næste mange år, Rasmus :)

    Babo 6-11-19 16:55

  • ★★★★★★0

    Så er der nok bruger anmeldelser til de næste mange år, Rasmus :)

    Du kan da bare se at melde dig på banen, så det ikke bliver så pokkers folkeligt:)

    T. Nielsen 6-11-19 17:02

  • ★★★★★★1

    A Monster Calls fandt jeg også var en fremragende film. Min buddy (vi kan kalde ham don;) var dog ikke så vild med den igen og han har absolut ikke et hjerte af sten:D

    T. Nielsen 6-11-19 17:04

  • ★★★★★★1

    A Monster Calls fandt jeg også var en fremragende film. Min buddy (vi kan kalde ham don;) var dog ikke så vild med den igen og han har absolut ikke et hjerte af sten:D

    Don er tilgivet, heller ikke min opfattelse :-)

    Wayne 6-11-19 17:22

  • ★★★★2

    Så er der nok bruger anmeldelser til de næste mange år, Rasmus :)

    Det var der nu i forvejen, men mest Thomas' bagkatalog. Og fedt, at Wayne smider en røvfuld. Jeg er dog ikke sikker på, at vi beholder featuren, hvis ikke der er flere, der skriver.

    (Brugeranmeldelser, der tidligere er blevet bragt som "officielle" anmeldelser, bruger vi iøvrigt ikke, men selvfølgelig helt fin, at de bringes i tråden).

    chandler75 6-11-19 17:57

  • ★★★★★★0

    Er det ikke lidt "repeat" af denne tråd egentlig?

    davenport 6-11-19 17:59

  • ★★★★0

    Er det ikke lidt "repeat" af denne tråd egentlig?

    Det er 100 % repeat af denne tråd. Featuren blev lavet for at sætte ekstra fokus (på forsiden) på nogle af anmeldelserne for brugere, der måske ikke læser tråden.

    Med andre ord følte/føler vi, at der lå mange guldkorn "gemt væk" i forumtråden, men til at begynde med var der en del flere, der bidrog løbende.

    chandler75 6-11-19 18:03

  • ★★★★★★1

    Det var der nu i forvejen, men mest Thomas' bagkatalog. Og fedt, at Wayne smider en røvfuld. Jeg er dog ikke sikker på, at vi beholder featuren, hvis ikke der er flere, der skriver.

    (Brugeranmeldelser, der tidligere er blevet bragt som "officielle" anmeldelser, bruger vi iøvrigt ikke).

    Takker. De kom efter Thomas opfordring - og der er mange flere hvor de kommer fra :-)

    Drysser lige et par stykker om dagen, de næste uger - så jeg ikke helt drukner tråden.

    Wayne 6-11-19 18:03

  • ★★★★★★1

    Drysser lige et par stykker om dagen, de næste uger - så jeg ikke helt drukner tråden.

    Ja der kom så mange at jeg opgav at kommentere på dem (men det var måske også hensigten:-)

    T. Nielsen 6-11-19 18:13

  • ★★★★0

    A Monster Calls fandt jeg også var en fremragende film. Min buddy (vi kan kalde ham don;) var dog ikke så vild med den igen og han har absolut ikke et hjerte af sten:D

    Don har lidt ‘sjov’ smag indimellem ved vi :)

    Babo 6-11-19 18:21

  • ★★0

    Gad godt kunne skrive sådan nogle fine anmeldelser, men kan ikke sætte så mange ord på min mening om en film.

    Så det er rigtig fedt at kan læse jeres andres også om film jeg aldrig har hørt om før.

    Weird_J 6-11-19 18:21

  • ★★★★0

    Du kan da bare se at melde dig på banen, så det ikke bliver så pokkers folkeligt:)

    Det klarer Wayne ganske fint. Bliver desværre ikke mere herfra andet end ganske korte kommentarer. 

    Babo 6-11-19 18:24

  • ★★★★★★0

    Don har lidt ‘sjov’ smag indimellem ved vi :)

    Hvem er "vi"......?

    T. Nielsen 6-11-19 18:26

  • ★★★★0

    Hvem er "vi"......?

    Mig og mit alter ego da. 

    Babo 6-11-19 18:28

  • ★★★★★★0

    Mig og min alter ego da. 

    Ahh, troede måske du havde fået børneorm:-D

    T. Nielsen 6-11-19 18:29

  • ★★★★★★1

    Ja der kom så mange at jeg opgav at kommentere på dem (men det var måske også hensigten:-)

    Nej da - jeg vil altid gerne have dine kommentarer :-)

    Wayne 6-11-19 18:31

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen