Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★★★0

    KNOCK KNOCK

    Filmen er afgjort gennemført, men også så overdrevet at man ender med at miste troen på at det kan lade sig gøre.

    Det vigtigste element ved en thriller er at det kunne lfungere i virkeligheden. Det er det der afgør at man kan leve sig ind i fortællingen.

    Her er overdrivelsen på ,rundt regnet 300% - og det gør at man ender med at abstrahere og tager afstand.

    Havde instruktøren gjort den mere sandsynlig og ikke lagt for mange lag på - og ødelagt så mange ting, uden en rimelig grund, og uden at bare en af pigerne havde en smule samvittighedsnag - så havde man måske købt den.

    Det ender med at blive filmens store problem. Indledningen var god - men den sidste del ødelægger den totalt.

    Hvis man vil se en film, hvor temaet virker så skal man se den gode gamle Fatal Attraction, med Michael Douglas og Glenn Close.

    3/10 - 2/6

    Wayne 3-12-19 09:01

  • ★★★★★★1

    SORG OG GLÆDE

    Jeg var næsten lige blevet far for første gang, da jeg skulle se denne i biografen og det var oprigtigt første gang, at jeg var i tvivl om jeg vitterligt havde lyst til at se en film. Jeg var så grådlabil, at jeg tudede inden filmen gik i gang næsten:-D Derudover er jeg enig med dig. Det er egentlig en film der indbyder til eftertanke.

    T. Nielsen 3-12-19 09:02

  • ★★★★★★0

    ME AND EARL AND THE DYING GIRL

    Gad vide hvad der kom først.

    Ideen om de sjove parodier på nogle af verdens bedste film, eller ideen om at lave en drama komedie om en ung mands udvikling og problemer med at forholde sig til en dødelig sygdom.

    Han er uden tvivl den helt rigtige medicin for en pige med kræft. Hun er også den rigtige hjælp for at han vokser ud af sin teenage ligegyldighed.

    Filmen forløber som en komedie, men ender som et værdigt drama. Årets vigtigste ungdomsfilm. Bliver måske trukket lidt for længe til sidst - men det kan man kun tilgive.

    8/10 - 5/6

    Wayne 3-12-19 09:03

  • ★★★★★★1

    Jeg var næsten lige blevet far for første gang, da jeg skulle se denne i biografen og det var oprigtigt første gang, at jeg var i tvivl om jeg vitterligt havde lyst til at se en film. Jeg var så grådlabil, at jeg tudede inden filmen gik i gang næsten:-D Derudover er jeg enig med dig. Det er egentlig en film der indbyder til eftertanke.

    Ja, som forældre er det en utrolig hård film at se - jeg overvejede også længe om jeg skulle.

    Men stærkt af Malros og fruen - og vanvittigt stærkt at de stadig fik det til at fungere som par, bagefter.

    Det kan man kalde tilgivelse når det er størst.

    Wayne 3-12-19 09:05

  • ★★★★★★0

    SPECTRE

    Sam Mendes giver os afgjort den klassiske Bond tilbage.

    Underligt nok gik der ikke de sædvanlige sus gennem salen - når Shaken Not Stirred og The Name is Bond, James Bond blev udtalt. Og det var måske fordi de blev sagt uden den nødvendige pause, og vægt bagved.

    Filmens sang er flot, men bliver nok ikke en klassiker - især måske fordi den ikke nævner filmens titel.

    Action. Indledningen var skarp - fuld fart fra start. Desværre blev en ellers fin biljagt totalt ødelagt af hyggemusik - hvad gik der lige galt? Der findes så mange muligheder for at gøre det anderledes.

    De andre indlagte actionsekvenser fungerer fint, men kunne være gjort mere spændende med lidt suspense. Vi kunne sagtens have set at vores Henshman var steget på toget, så vi vidste at han ville angribe Bond - det ville have givet mere spænding til hvornår det skete.

    Der er ikke tvivl om at filmen hylder fortiden, og ønsker at kæde det hele sammen til en brugbar fremtid. Endelig har vi M, Q og Moneypenny tilbage som aktiver i en Bondfilm (og lidt til).

    Herligt persongalleri som man allerede glæder sig til at gense. Jeg kunne godt have ønsket mig at Christoph Waltz havde været mere farlig, og mere uovervindelig.

    Det må man forvente sig af en skurk som har stået bag så meget, og som så mange frygter. Men vi har vel næppe set det sidste til hans figur?

    Filmens udtryk var vanvittigt flot - flotte locations, flotte vinkler og flotte kostumer. Der var også plads til humor - noget som har manglet i Craigs figur.

    Bond selv var uden en sprække, helt glat og upåvirkelig - aldrig presset til det yderste. Jeg lander på 4, på grund af den smooth indpakning. Absoulut en værdig Bond film - men slet ikke blandt de bedste.

    7/10 - 4/6

    Wayne 3-12-19 09:09

  • ★★★★★★0

    HITMAN: AGENT 47

    Det er vigtigt for en film at der er noget på spil - man skal gerne holde af og med hovedpersonerne.

    I sagens natur, når det gælder Hitman universet - så er det lige det modsatte.

    Agent 47 er følelsesløs, og filmen foregår i et klinisk univers hvor alt kun afventer det næste drab.

    Opgaven er løst, men skidt skuespil af især hovedskurk og professoren bag agentprogrammet. Action delen fungerer dog - men forvent ikke en film du husker bagefter.

    4/10 - 3/6

    Wayne 3-12-19 09:11

  • ★★★★★★1

    Ja, som forældre er det en utrolig hård film at se - jeg overvejede også længe om jeg skulle.

    Men stærkt af Malros og fruen - og vanvittigt stærkt at de stadig fik det til at fungere som par, bagefter.

    Det kan man kalde tilgivelse når det er størst.

    Ja, det da så kristent som det kan blive og også vildt at forældrene krævede hende tilbage som lærer for deres klasse. Havde jeg ikke hørt det var sandt, ville jeg ikke på forhånd havde troet dette muligt.

    T. Nielsen 3-12-19 09:12

  • ★★★★★★1

    SPECTRE

    Personligt er jeg vitterligt ikke begejstret for den "personlige" vinkel man gerne vil give Bond filmene og synes det virker ret så søgt, at "Blofeld" er hans bror:-/

    T. Nielsen 3-12-19 09:24

  • ★★★★★★1

    Ja, det da så kristent som det kan blive og også vildt at forældrene krævede hende tilbage som lærer for deres klasse. Havde jeg ikke hørt det var sandt, ville jeg ikke på forhånd havde troet dette muligt.

    Ja det er fantastisk at vores samfund kan præstere sådan en ubegrænset tillid.

    Wayne 3-12-19 09:18

  • ★★★★★★0

    Personligt er jeg vitterligt ikke begejstret for den "personlige" vinkel kan gerne vil give Bond filmene og synes det virker ret så søgt, at "Blofeld" er hans bror:-/

    Helt enig - irriterende detalje. Nu her du ikke set Joker, men de går med samme tema i den.

    Wayne 3-12-19 09:19

  • ★★★★★★0

    Helt enig - irriterende detalje. Nu her du ikke set Joker, men de går med samme tema i den.

    Hmm, fungerer det bedre der?

    T. Nielsen 3-12-19 09:23

  • ★★★★★★0

    Hmm, fungerer det bedre der?

    Det er unødvendigt - noget af det eneste som trækker ned i min bog.

    Wayne 3-12-19 13:17

  • ★★★★★★0

    Det er unødvendigt - noget af det eneste som trækker ned i min bog.

    Jeg "hader" den slags sløjfer som Hollywood ofte forsøger at binde på deres karakterer. Det ville garanteret også trække ned i min bog.

    T. Nielsen 3-12-19 13:54

  • ★★★★★★0

    Jeg "hader" den slags sløjfer som Hollywood ofte forsøger at binde på deres karakterer. Det ville garanteret også trække ned i min bog.

    Det er jeg sikker på :-)

    Wayne 3-12-19 13:57

  • ★★0

    The Irishman

    Egentlig ikke en film jeg har gået og haft de store forventninger til, men med holdet bag var der selvfølgelig ingen vej uden om - og det var sgu en rigtig god oplevelse. Den gav mig ret meget samme følelse som jeg oplevede ved "Once Upon a Time in Hollywood" - skide godt selskab omkring de tre timer, hvor der som sådan ikke er det store drama på spil, men vi blot følger nogle interessante gutter i en rum tid. Tempoet og stilen er afvæbnende, rolig og yderst godt orkestreret henover spilletiden, og jeg kedede mig ikke et sekund. 

    De-aging effekterne er til at tage føle på (primært kun De Niro) og i stsrten tænkte jeg åh nej. Da vi møder Frank første gang som ung er jeg vitterligt i tvivl om filmen vil havde mig til at tro han er i tyverne eller fyrrene. Men da filmen aldrig selv gør ret meget ud af at italesætte hverken årstal eller aldre blev det kun et spørgsmål om ay se bort fra det med lidt suspension of disbelief. Resten af spilletiden var det ikke noget jeg tænkte ret meget over, og som de blive ældre bliver det selvfølgelig kun bedre. Mest irriterende er vel egentlig De Niros meget blå øjne.

    Derudover var det sindssygt fedt at se det skuespillerhold samlet. Joe Pesci var uden tvivl holdets MVP for mig, kæft han er fed! Mens Al Pacino også får lov til at brænde igennem - det var satme rart, når sidste film jeg så med ham var "Jack and Jill"! 

    Min kritik skal mest gå på, at jeg føler filmen mangler sit episke scope. Trods spilletiden og årtierne det dækker føles det ofte meget indelukket, og jeg savner den der "larger than life" fornemmelse i historien, som jeg får med Godfather, OUATIA, Goodfellas osv. 

    Men et modent værk af en unik filmskaber i sit sene efterår, der føles perfekt timet. 8/10 herfra.

    Og så må jeg lige slutteligt nævne musikken - mega fed, det var jo ren western til tider. 

    Mikkel Abel 3-12-19 22:44

  • ★★★★★★0

    MAZE RUNNER 2: INFERNOET

    Der er et klart dilemma i The Maze Runner. Helliger målet midlet? Er WCKD gode eller onde?

    I den første film befandt vi os midt i et mysterie, med næsten uovervindelige opgaver. Vi føres grundigt bag lyset, ligesom deltagerne.

    Men fra at være en Mysterie og SciFi film - så går vi her mere over i en Zoombie SciFi film, og dem er der rigeligt af i forvejen.

    Helt fair at der er en dødelig sygdom, men det virker uambitiøst at bruge Zoombier. Jeg er ikke for alvor blevet interesseret i hovedpersonerne, på trods af at det er den anden film i serien, og det er problematisk, for gider man så se en efterfølger.

    Jeg synes desværre ikke den er bedre end en gennemsnitlig tv serie, og det er ærgerligt for jeg synes at den første film lovede lidt mere end det.

    5/10 - 3/6

    Wayne 4-12-19 10:58

  • ★★★★★★0

    SLOW WEST

    Michael Fassbender har studeret Clint Eastwood, og rammer den fåmældte revolvermand ganske godt - selv røgpinden mellem tænderne, har han med.

    Det er ikke ofte man i en western hører en sætning som; "Charles Darwin taler om evolution og naturlig udvælgelse. For vores skyld må vi håbe han tager fejl".

    Om man synes om slutningen, som mest er en absurd cirkusforestilling, hvor det virker som om John Maclean tager dybt pis på westerngenren, er nok afgørende for om man synes filmen er god.

    Personligt har jeg intet imod westernkomedier - men det udgiver filmen sig ikke som, før til slut. Filmen glider pludselig over i en anden genre, og det gjorde ikke noget godt for mig.

    Ærgerligt, for den kunne have landet så meget bedre.

    5/10 - 3/6

    Wayne 4-12-19 11:02

  • ★★★★★★0

    STEPPEULVEN

    På en eller anden måde var det på tide at den periode blev behandlet på film.

    Dem der levede i det, har måske ikke haft den store lyst til at se bagud for den store frihed havde, uden tvivl, en masse konsekenser - og det var måske i virkeligheden den ultimative konsekvens som kostede lysten til livet, for Eik.

    Den indeholder alle klicheerne om stoffer, fri sex, påklædning, hårlængde og selvfølgelig det rigtige folkevognsrugbrød.

    Sjov sekvens med Nikolaj Hübbe, som påvirket pladedirektør.

    Heldigt for os, og eftertiden at Eik midt i tågen havde overskud til at skrive om det hele, så hans tanker og oplevelser kunne overføres til film.

    7/10 - 4/6

    Wayne 4-12-19 11:05

  • ★★★★★★0

    THE GIFT

    Man ser ofte at komikere har et talent for at spille helt andre roller.

    Jason Bateman spiller normalt den rationelle, helt almindelige fyr - som havner i en skæv situation som han skal kæmpe sig ud af.

    Her har han mildt sagt en helt anden rolle, som stalker - og det er skræmmende hvor godt han spiller den. Langsomt intensiveres handlingen og udvikler sig som en intens thriller, hvor et par udsættes for lidt af hvert.

    Når det er sagt, så flader filmen desværre lidt ud - især bagefter. Moralen er lidt for meget skåret ud i pap.

    6/10 - 4/6

    Wayne 4-12-19 11:11

  • ★★★★★★0

    NO ESCAPE

    En af de gange hvor anmelderne kun sørger for een ting - at almindelige biografgængere ikke fik set filmen.

    Læg mærke til hvad brugerne har givet filmen - hos IMDb opnåede den hæderlige 6,8. Anmelderne giver 2 stjerner - og det er virkelig synd.

    Filmen er på mange måder skræmmende. Den handler om en helt almindelig familie som uforvarende havner midt i et oprør - hvor de selv er de største fjender, som bare skal udryddes.

    På mange måder minder den om en Zoombiefilm - næsten mere uhyggelig, for det er langt mere virkeligt. Luke Wilson er inbegrebet af den almindelige familiefar, og Pierce Brosnan er ikke ueffen som kynisk regerings agent.

    Vild action fra start til slut. Virkelig en thriller som er værd at se. Synd at den ikke har fået mere omtale, for den almindelige biografgænger ville have haft en oplevelse lige så intens som Taken - bare mere uhyggelig.

    Jeg fandt den både medrivende og underholdende.

    8/10 - 5/6

    Wayne 4-12-19 11:17

  • ★★★★★★0

    A MOST VIOLENT YEAR

    Oscar Isaac minder om en yngre Al Pacino - og viser her det potentiale, man kan forvente fra hans side. Bare giv ham nogle tunge roller - han kan sagtens bære dem.

    Vi er dygtigt bragt tilbage til New York i 1981 - i den helt rette stemning.

    Historien er ikke ny, for alvor - en dygtig forretnigsmand er så dygtig at de mindre dygtige ser sig nødsaget til at bruge særdeles ufine metoder for at overleve og komme ham til livs.

    Hovedpersonen, Abel Morales, må nu lære at gø som de hunde han er blandt - hvis han, familien og firmaet skal overleve.

    Moralen skitseres til sidst; - det gælder om at vælge det bedste af to onder.

    Flot stemningsfuld film, som på flere planer er meget tilfredsstillende og helstøbt.

    8/10 - 5/6

    Wayne 4-12-19 11:26

  • ★★★★0

    A MOST VIOLENT YEAR

    Oscar Isaac minder om en yngre Al Pacino - og viser her det potentiale, man kan forvente fra hans side. Bare giv ham nogle tunge roller - han kan sagtens bære dem.

    Vi er dygtigt bragt tilbage til New York i 1981 - i den helt rette stemning.

    Historien er ikke ny, for alvor - en dygtig forretnigsmand er så dygtig at de mindre dygtige ser sig nødsaget til at bruge særdeles ufine metoder for at overleve og komme ham til livs.

    Hovedpersonen, Abel Morales, må nu lære at gø som de hunde han er blandt - hvis han, familien og firmaet skal overleve.

    Moralen skitseres til sidst; - det gælder om at vælge det bedste af to onder.

    Flot stemningsfuld film, som på flere planer er meget tilfredsstillende og helstøbt.

    8/10 - 5/6

    Jeg var lidt on-off med den undervejs, men kan huske slutningen perspektiverede den så anderledes for mig, at jeg med det samme fik lyst til at gense den.

    Er enig 

    8/10

    Bruce 4-12-19 12:23

  • ★★★★★★0

    Jeg var lidt on-off med den undervejs, men kan huske slutningen perspektiverede den så anderledes for mig, at jeg med det samme fik lyst til at gense den.

    Er enig 

    8/10

    Jeg har den også på min liste over film som skal ses igen.

    Wayne 4-12-19 13:08

  • ★★★★★0

    The King

    Kææææft, den var god!

    9/10

    David Lund 4-12-19 13:16

  • ★★★★0

    The King

    Kææææft, den var god!

    9/10

    Håber du taler sandt :)

    Babo 4-12-19 13:17

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen