Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★★★0

    Jeg har set flere udgaver af "A Christmas Carol" men ikke den version af Robert Zemeckis, så den tager jeg gerne med i bunken. :)

    Mht. "Four Christmases" så hører den for mit vedkommende til blandt de julefilm, som jeg ikke kan fordrage. Jeg synes det er en sådan underlig og meget lidt julet stemning den har og så er flere af de humoristiske scener også lavet i en halv ondsindet tone, som slet ikke er mig når det kommer til julefilm. Af samme årsag kan jeg heller ikke fordrage "Bad Santa". 

    A Christmas Carol.

    Hvis du er glad for animationerne i The Polar Express - så får det hele lige et nøk op her. Du har noget at glæde dig til.

    Four Christmasses har jeg set 2 gange, og der er som sagt kun et par scener som er sjove i den - så jeg forstår dig helt fint. Jeg har selv givet den 5/10

    Bad Santa er heller ikke lige mig..

    Hvis du vil i retning af Love Actually - kunne du jo tænke Bridget Jones' Dagbog - der er også helt klart juletema i den.

    Wayne11-12-19 14:00

  • ★★★★★0

    A Christmas Charol med Patrick Stewart er nu også rigtig hygsom :)

    Elwood11-12-19 13:58

  • ★★★★★★0

    Always:-D Jeg har dog stadig ikke så meget at tilføje, uden at jeg var langt (lidt!) mere involveret i filmen end du åbenbart:-)

    Jeg tror det er på en hårfin grænse - store dele af filmen var til 5/6, et par scener var enddag rene mesterværker. 

    Jeg hyggede mig ved det meste af filmen. 

    Så du dokumentaren; The Irishman i samtale?

    Wayne11-12-19 14:08

  • ★★★★★0

    The Snowman.

    Den er heller ikke så lang, så den kan du nemt presse ind i programmet.

    Ja , den skal selvfølgelig også med. Den har jeg set flere gange men havde lige glemt den i farten. Det er en super hyggelig måde den er animeret på og så er musikken dertil også utrolig smuk. :)

    Jeg fandt en udgave på DVD (den er vist ikke udgivet på BD endnu), hvor der ud over "The Snowman" også er "Father Christmas" samt "The Snowman and The Snow Dog" med i samme serie, så den snupper jeg til samlingen. :) 

    NightHawk11-12-19 14:39

  • ★★★★★1

    @ Thomas -

    Er det denne udgave af "The Grinch", som jeg skal have fat på?

    www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B07K748G7X/ref=ox_sc_act_image_2

    NightHawk11-12-19 14:43

  • ★★★★★0

    A Christmas Carol.

    Hvis du er glad for animationerne i The Polar Express - så får det hele lige et nøk op her. Du har noget at glæde dig til.

    Hvis du vil i retning af Love Actually - kunne du jo tænke Bridget Jones' Dagbog - der er også helt klart juletema i den.

    Det  lyder godt. :) Jeg kan nemlig rigtig godt lide den måde, som "The Polar Express" er animeret på. Det giver en helt unik stemning til historien, som gik rent ind hos mig. :) 

    "Bridget Jones Dagbog" er også super hyggelig og sjov, men jeg har nu aldrig opfattet den som en typisk julefilm, selvom du har helt ret i at den især i starten og ved afslutningen kredser om julen og bruger højtiden som romantisk baggrundstæppe. Hmm, ja altså ved nærmere eftertanke kunne jeg da sådan set også godt tage den med på listen. :) 

    NightHawk11-12-19 14:52

  • ★★★★★★1

    @ Thomas -

    Er det denne udgave af "The Grinch", som jeg skal have fat på?

    www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B07K748G7X/ref=ox_sc_act_image_2

    Yes

    T. Nielsen11-12-19 15:22

  • ★★★★★0

    Yes

    Super. :) 

    NightHawk11-12-19 15:31

  • ★★★★★★1

    Super. :) 

    Den kan også streames på Viaplay blandt andet. Blot hvis du vil spare penge:) Den er en del af deres abonnement pt.

    T. Nielsen11-12-19 15:33

  • ★★★★★★1

    Den kan også streames på Viaplay blandt andet. Blot hvis du vil spare penge:) Den er en del af deres abonnement pt.

    Just what I should till to say ;-)

    Osse der jeg har set den.

    Wayne11-12-19 15:34

  • ★★★★★0

    Den kan også streames på Viaplay blandt andet. Blot hvis du vil spare penge:) Den er en del af deres abonnement pt.

    Ok, tak. :) 

    NightHawk11-12-19 15:35

  • ★★★★★★0

    Ok, tak. :) 

    Man kunne også tilføre et par julekalendre - nu hvor jeg lige kom til at tænke på The Julekalender, som ofte får en ree-run.

    Er der andre der kender; Juletestamentet

    danskefilm.dk/julekalender.php

    En helt hysterisk sjov voksenjulekalender, med Lotte Andersen, Morten Hauch-Fausbøll, Paprika Steen, Timm Vladimir, Sidse Babett Knudsen, Lars Brygmann, Pauli Ryberg, Preben Harris og Niels Anders Thorn.

    Hele handlingen foregår som et mysterie i en bjælkehytte, fyldt med hemmelige gange - hvor hele forsamlingen er sneet inde for julen. De venter bare på at modtage arven fra en afdød far.

    Virkelig værd at se - også på grund af de virkelig catchy sange som er med.

    www.youtube.com/watch

    www.youtube.com/watch

    Og mange flere.

    Vi ser den igen hvert år - og griner hver gang.

    Wayne11-12-19 15:51

  • ★★★★1

    Det er en super hyggelig måde den er animeret på og så er musikken dertil også utrolig smuk. :)

    Præcis.

    Jeg fandt en udgave på DVD (den er vist ikke udgivet på BD endnu), hvor der ud over "The Snowman" også er "Father Christmas"

    Jeg har også "Father Christmas", jeg synes bare slet ikke den når samme høje niveau.

    Er der andre der kender; Juletestamentet

    Ja da, en klasse julekalender, med god musik og en fantastisk Preben Harris :) 

    Åkepool11-12-19 15:54

  • ★★★★★★0
    Ja da, en klasse julekalender, med god musik og en fantastisk Preben Harris :) 

    Nemmerlig ;-)

    Wayne11-12-19 16:07

  • ★★★★★★0

    MAD MAX: FURY ROAD

    Da jeg i sin tid hørte at Mad Max skulle genoplives - og at det var George Miller som skulle gøre det, så tænkte jeg at ideen var dødfødt.

    Det var 30 år siden at vi sidst så Millers sindssyge univers med Mad Max i tordenkuplen, og den var den dårligste af de tre film.

    I mellemtiden har Miller lavet børnefilm - Babe den kække gris og Happy Feet. Ikke just den bedste indgangvinkel til at lave en ny grum Mad Max film.

    Men mine forventninger blev i den grad gjort til skamme. Miller var den eneste rigtige til at genopfinde den gale verden, hvor Max kæmper for at overleve.

    Tom Hardy virkede på forhånd som det helt rigtige valg til en nyfortolkning af gale Max, men han var måske den største skuffelse - for han blev i den grad overgået af Furiosa (selvfølgelig - når Mad nu var optaget), spillet af en overvældende intens Charlize Theron.

    Opfindsomheden har aldrig være større, billederne er bedre end i de første film - og action er sømmet i bund for fuld smadder.

    Mon det er det sidste vi har set til Max? Jeg håber det ikke, selvom det er svært at forestille sig at de kan toppe denne præstation, i højoktan dødskørsel.

    8/10 - 5/6

    Wayne12-12-19 08:57

  • ★★★★★★0

    SPY

    Spionkomedier er vel en selvstændig genre, indenfor dette segment.

    Der findes efterhånden så mange film at det ville være logisk - og flere er på vej. Tænk bare på Jump Street filmene, Johnny English, Get Smart, Austin Powers, Kingsman: The Secret Service og mange mange flere.

    Denne hører absolut til i den bedste ende af dem - dels fordi den tager et helt andet udgangspunkt, en temmelig stor dame, og dels fordi den hele vejen igennem aldrig tager sig selv seriøst.

    Herligt iøvrigt at se Statham i en rolle som omvandrende katastrofe. Efter min mening Melissa McCarthy's bedste rolle til dato. Lad os bare få en 2'er..

    6/10 - 4/6

    Wayne13-12-19 07:40

  • ★★★★★0

    Crocodile Dundee er en anderledes film efter #MeToo :p 

    Lars!13-12-19 21:45

  • ★★★★0

    Crocodile Dundee er en anderledes film efter #MeToo :p 

    Haha, jeg så den også og tænkte det samme... Derudover holder den rimelig godt.

    Jeg sad og ventede på "You call that a knife?"-scenen, men det er åbenbart så først i 2'eren.

    chandler7514-12-19 10:55

  • ★★★★★0

    Crocodile Dundee er en anderledes film efter #MeToo :p 

    Nu er det lang tid siden, at jeg har set filmen, og jeg har den heller ikke stående i min samling, så hvorfor er det en anderledes film nu? Er det den generelle tone eller nogle specifikke scener, du tænker på? :) 

    NightHawk14-12-19 11:46

  • ★★★★★2

    Haha, jeg så den også og tænkte det samme... Derudover holder den rimelig godt.

    Jeg sad og ventede på "You call that a knife?"-scenen, men det er åbenbart så først i 2'eren.

    Der er en "this is a knife"-scene i den første. Det er ude på gaden, hvor en tyv springer på dem. Det slog mig at det meste af filmen er fyldt med sådan nogen tilfældige slå-på-tæven-scener, og det er ofte Dundee, som først tyer til vold. Som barn var jeg charmeret af filmen og karakteren, men nu som voksen sidder jeg egentlig bare og tænker "sikke da en tomhjernet idiot". :D  

    Nu er det lang tid siden, at jeg har set filmen, og jeg har den heller ikke stående i min samling, så hvorfor er det en anderledes film nu? Er det den generelle tone eller nogle specifikke scener, du tænker på? :) 

    Det er egentlig scene efter scene efter scene, hvor Dundee bare demonstrerer at han er et røvhul, som tager hvad han vil have, slår på dem han ikke kan lide, og er super fordomsfuld. Det topper i en bar, hvor han flirter med en transgender, indtil hans nye italienske ven fra taxien fortæller ham, at det i virkeligheden er en mand. Dundee reagerer ved at gå tilbage til hende (eller ham) og tage hende i skridtet. Personen bliver totalt ydmyget og flygter, mens alle i baren bryder ud i latter. Dundee gør for øvrigt det samme lidt senere med en anden trans, og journalistdamen forsvarer ham med at han er fra Australien.

    Forstå mig ret, jeg er ikke forarget, folk har lov at være nogen dumme svin på film - jeg synes bare det er rimelig dårlig humor (for jeg tror det er meningen man skal grine af det). 

    Lars!14-12-19 14:51

  • ★★★★1

    Der er en "this is a knife"-scene i den første

    Ah, der har jeg så nok været ude at tisse... :-)

    Og ja, de to trans-scener var nok ikke gået i dag. Og som du også siger, at han generelt bare superegoistisk. Da han prøver at score hende første gang, lokker han hende tæt på en krokodille, således at han kan “redde” hende.

    chandler7514-12-19 16:20

  • ★★★★★0

    Da han prøver at score hende første gang, lokker han hende tæt på en krokodille, således at han kan “redde” hende.

    Ja, det er jo syyyygt! Bastard. :) 

    Lars!14-12-19 16:42

  • 1

    Community

    En af de mest kreative komedieserier som alt for få har set. Det er også en serie som oplevede sine problemer med en skaber som blev fyret og sidenhen hyret igen da de medvirkende ville have ham tilbage og ikke mindst Chevy Chase efterhånden berømte telefonsvarerbesked til Dan Harmon, som endegyldigt fik Chevy Chase fyret.

    Serien tager udgangspunkt i Jeff Winger (Joel McHale) som har fiflet lidt for meget med sin advokateksamen og rent faktisk ikke kan kalde sig advokate og dermed bliver sendt til community college sammen med ligesindede som af den eller anden grund mangler at færdiggøre deres eksamen, lige på nær den sexistiske og mandschauvinistiske Pierce Hawthorne (Chevy Chase) som er stenrig og egentlig bare keder sig og gerne vil føle sig værdsat. Det er med andre en rækker dysfunktionelle personligheder som bliver sat sammen i en studiegruppe for at klare sig igennem Community College.

    Det er en serie som fungerer som en sitcom, hvor de enkelte karakterer har hver deres særtegn, men hvor plottet ofte integrerer popkulturelle referencer uden at gå på kompromis med dens egen historie og hvor den konstant ændrer måde hvorpå plottet udspilles. Hvilket blandt andet involverer animerede specialepisoder, en paintballturnering som er et gennemgående tema, en hyldest til sangen Roxanne samt andet.

    Det er en herlig serie og en af de bedste komedieserier der findes.

    Et eksempel på en af de animerede afsnit: www.youtube.com/watch

    Roxanne: www.youtube.com/watch

    www.youtube.com/watch

    38 greates quotes: www.youtube.com/watch

    Whispering Horse15-12-19 06:03

  • ★★★★★★0

    Kill the Irishman (2011)

     

    Historien om gangsteren Danny Greene kunne muligvis, i de rette hænder være endt som en god film. Som den står nu, så er den det bestemt ikke.

    Allerede i indledningen advares man dog om dette, hvor en forceret stil med hørehængende popklassikere og påtaget attitude, der forsætter igennem hele filmen, den sætter tonen. En stil som i kyndige hænder ofte er set brugt med succes, men som her ikke kun kører klicheerne, men også kører dem næsten dilettantisk.

    Hvis man ikke allerede her lugter lunten, så burde den yderst falske bileksplosion dog få en til på sporet af, at man nok kunne stige allerede her. Jeg forsatte og det blev ikke bedre.

    Filmens store lyspunkt, for der er skam nogle, det er Ray Stevenson, der ikke kun minder ret kraftigt om den rigtige Danny, men også spiller ham over niveau i forhold til resten af filmen. Desværre svigtes han af både en svagt manus og en endnu værre instruktion.

     

    Bedømmelse: 3/10

    T. Nielsen15-12-19 09:05

  • ★★★★★0

    Hvad siger du, er der flere irere? 

    Lars!15-12-19 10:01

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen