Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★0

    The Hunters - Amazon

    De første 90 minutter fløj afsted. En fin balance mellem underholdning, nazister og en cartoon’ish 70’er fiktionsverden, hvor nazijæger Al Pacino samler et hold til at likvidere gamle naziforbrydere i USA, som er ved at forberede et nyt 4. rige.

    Jeg holdt mig vågen på et kritisk tidspunkt af min søvnnødvendighed.


    Amazon er så absolut med i spillet om at levere streamingkvalitetsindhold og positionere sig som en af de store spillere.

    6 måneders tilbud på tjenesten for 1.99 euro pr. måned.

    Bruce23-02-20 11:47

  • ★★★★★★0

    The Hunters - Amazon

    De første 90 minutter fløj afsted. En fin balance mellem underholdning, nazister og en cartoon’ish 70’er fiktionsverden, hvor nazijæger Al Pacino samler et hold til at likvidere gamle naziforbrydere i USA, som er ved at forberede et nyt 4. rige.

    Jeg holdt mig vågen på et kritisk tidspunkt af min søvnnødvendighed.


    Amazon er så absolut med i spillet om at levere streamingkvalitetsindhold og positionere sig som en af de store spillere.

    6 måneders tilbud på tjenesten for 1.99 euro pr. måned.

    Kan man streame derfra via sin chromecast? Måske et dumt spørgsmål, men jeg er nu ikke specielt kyndig i dette. Jeg vidste f.eks. ikke at jeg ikke kunne caste Apple Tv op, da min kone fik et års fri tjeneste via en ny Ipad. Men naturligvis skal man vel have et produkt fra apple Tv for at se det på andet end netop Ipad'en (hvad jeg ikke gider).

    T. Nielsen23-02-20 11:55

  • ★★★★★★0

    Jeg ratede den også 7/10:-) Men hvad gjorde denne bedre for dig end de andre Marvel film du har set?

    At det ikke bare er superhelte med superhelte problemer. Den personlige rejse gør den mere interessant. 

    Guldager23-02-20 12:49

  • ★★★★★0

    Captain Marvel 

    Jeg er lidt Rasmus Modsat her, men det var en af de bedre i sagaen :)

    7/10

    Hell no. :) 

    Lars!23-02-20 12:57

  • ★★★★★★0

    At det ikke bare er superhelte med superhelte problemer. Den personlige rejse gør den mere interessant. 

    Tjek:)

    T. Nielsen23-02-20 13:03

  • ★★★★★★0

    Er der så meget Rasmus Modsat over at kunne lide Captain Marvel? Den fik helt fine anmeldelser og det ser også ud til at publikum kan lide den, bortset fra et meget støjende mindretal, som var sur på den af en eller anden grund.

    Zero Cool23-02-20 13:04

  • ★★★★★★0

    Er der så meget Rasmus Modsat over at kunne lide Captain Marvel? Den fik helt fine anmeldelser og det ser også ud til at publikum kan lide den, bortset fra et meget støjende mindretal, som var sur på den af en eller anden grund.

    Troede den generalt var dårlig modtaget. Så er jeg bare Rasmus :) 

    Guldager23-02-20 13:36

  • ★★★★0

    Kan man streame derfra via sin chromecast? Måske et dumt spørgsmål, men jeg er nu ikke specielt kyndig i dette. Jeg vidste f.eks. ikke at jeg ikke kunne caste Apple Tv op, da min kone fik et års fri tjeneste via en ny Ipad. Men naturligvis skal man vel have et produkt fra apple Tv for at se det på andet end netop Ipad'en (hvad jeg ikke gider).

    Jeg chromecaster Amazon via Iphone, så ja :)

    Bruce23-02-20 14:50

  • ★★★★★0

    Er der så meget Rasmus Modsat over at kunne lide Captain Marvel? Den fik helt fine anmeldelser og det ser også ud til at publikum kan lide den, bortset fra et meget støjende mindretal, som var sur på den af en eller anden grund.

    Nicki gav den en passende 3/6 her på siden. 

    www.moovy.dk/anmeldelser/film/Captain-Marvel

    Lars!23-02-20 15:17

  • ★★★★★★0

    Jeg chromecaster Amazon via Iphone, så ja :)

    Det var lige det jeg ville vide ja:-) Takker............

    T. Nielsen23-02-20 15:17

  • ★★★★★★0

    Rambo: Last Blood (2019)

     

    Det jo ikke fordi jeg ville forvente større filmkunst fra en actionfilm om krigsveteranen John Rambo, atter fortolket lidt unuanceret af ellers karismatiske Sylvester Stallone. De forrige film (den første muligvis undtaget) har såmænd heller ikke ligefrem brilleret med velskrevne historier og enormt originale ideer.

    Forrige film i serien blæste dog så hårdt til angreb på sanserne og den gode smag, at det for mig ganske enkelt var en fryd. Derfor glædede jeg mig egentlig også lidt til denne, som Stallone har annonceret altså skulle afslutte ”sagaen”. Jeg blev dog lidt skuffet.

    Jeg kan leve med, at historien blot er en gentagelse af noget man har set før i andre actionfilm. Rambo’s niece kidnappes af mexicanske forbrydere, for at blive solgt som sexslave (gæt selv hvem der sætter efter). Jeg har det dog lidt sværere med, at hele udførelsen forekommer mig ekstrem dovent, som om man alligevel ikke helt har gidet forsøge at fortælle med bare lidt gnist eller teknisk snilde.

    Jo, Rambo får da delt massere af tørre tæsk ud og giver den mod slut gas med vanlig ultra voldelige indfald. Og jo, det er mildt underholdende når der er gang i den, selv om skurkene falder lige lovligt meget på stribe, som var de sat på et samlebånd. Men sjovt er det og jeg nyder at se action, hvor det ikke altid er flyvende mænd, mægtige maskiner og et kulørt overdrev af rang.

    Der har i øvrigt været kritiske røster fremme, om at filmen var fordomsfuld over for mexicanere. Sådan kan man selvfølgelig godt tolke den og der er da også en par scener der kan indbyde til noget, samtidig med at skurkene er stereotype. Men man kan egentlig også bare lade være at tolke og så bare konstatere at en film som denne, bæres af gammeldags klicheer og har brug for sine skurke.

    Det skal ikke lyde som et forsvar af filmens værdier. Det skal bare forstås som, at jeg ikke gider spekulere dybere over en film som denne. Den er dum nok uden at jeg behøver at tillægge den mere. Havde filmen dog holdt sig til en stil, en historie og en tilgang som indledningen, hvor Rambo hjælper med at redde nogle turister, der er fanget i en skov under en voldsomt uvejr, så havde det uanset været en film jeg måske hellere ville have set.

     

    Bedømmelse: 5/10

    T. Nielsen23-02-20 15:45

  • ★★★1

    Jeg vidste f.eks. ikke at jeg ikke kunne caste Apple Tv op, da min kone fik et års fri tjeneste via en ny Ipad. Men naturligvis skal man vel have et produkt fra apple Tv for at se det på andet end netop Ipad'en (hvad jeg ikke gider).

    Du kan nu sagtens bruge Apple TV-app'en uden Apple-produkter. Den findes for eksempel til Roku, Amazon's FireTV og på Samsungs smart TV. Den skulle også være på vej til blandt andet LG's nyere fjernsyn.

    HonoDelLoce24-02-20 08:02

  • ★★★★★★0

    Du kan nu sagtens bruge Apple TV-app'en uden Apple-produkter. Den findes for eksempel til Roku, Amazon's FireTV og på Samsungs smart TV. Den skulle også være på vej til blandt andet LG's nyere fjernsyn.

    Okay, det jo fint at vide skulle det blive aktuelt. Jeg kunne desværre jo ikke caste via min chromecast , som var det jeg ikke anede var et problem. Den fungerer jo til stort set samtlige andre streaming tjenester jeg har brugt (netflix, HBO, Viaplay, C More, Min Bio, You Tube)

    T. Nielsen24-02-20 08:32

  • ★★★1

    Okay, det jo fint at vide skulle det blive aktuelt. Jeg kunne desværre jo ikke caste via min chromecast , som var det jeg ikke anede var et problem. Den fungerer jo til stort set samtlige andre streaming tjenester jeg har brugt (netflix, HBO, Viaplay, C More, Min Bio, You Tube)

    Det var også blot en kommentar til, at du skrev, at man "naturligvis skal have et Apple-produkt" :-)

    HonoDelLoce24-02-20 08:38

  • ★★★★★★1

    Det var også blot en kommentar til, at du skrev, at man "naturligvis skal have et Apple-produkt" :-)

    Det ville jeg også have troet, så tak for indsparket. Det var værdsat.

    T. Nielsen24-02-20 09:14

  • ★★★0

    The Hunters - Amazon

    De første 90 minutter fløj afsted. En fin balance mellem underholdning, nazister og en cartoon’ish 70’er fiktionsverden, hvor nazijæger Al Pacino samler et hold til at likvidere gamle naziforbrydere i USA, som er ved at forberede et nyt 4. rige.

    Jeg holdt mig vågen på et kritisk tidspunkt af min søvnnødvendighed.


    Amazon er så absolut med i spillet om at levere streamingkvalitetsindhold og positionere sig som en af de store spillere.

    6 måneders tilbud på tjenesten for 1.99 euro pr. måned.

    Nu er jeg historieinteresseret og kan godt lide tingene er realistiske. Kan så godt se at det nok er med vilje at serien er så overdreven og at man nok ikke skal tage den for seriøst, men syntes stadigvæk den driver plat på Holocaust.

    Serien fremstiller de her holocaustgerningsmænd som den rene ondskab, men virkeligheden var mere nuanceret. De var for hovedparten ganske almindelige mennesker. Det var jo ikke sådan at de satte annoncer i aviserne, hvor de søgte efter afstumpede psykopater. Mange var jo kærlige fædre og ægtemænd, når de ikke var på arbejde med at myrde. Det er her, vi har den største lektie at lære. Det ødelægger man, når fremstiller naziforbrydere som nogle et-dimensionelle umenneskelige monstre.

    I serien får man også indtrykket at de allesammen var overbeviste nazister. I virkeligheden virker det ikke til at politisk overbevisning har været afgørende.

    Og så benytter serien flashbacks til begivenheder som de selv har fundet på og som aldrig er foregået i virkligheden.

    Foreksempel:
    twitter.com/AuschwitzMuseum/status/1231536705624322050

     

    Aranyhajú Nyárszépe24-02-20 10:03

  • ★★★★★★1

    Cold Pursuit (2019)

     

    Norske Hans Petter Moland har genindspillet sin egen skandinaviske ”Kraftidioten” på amerikansk, her med Liam Neeson som erstatning for Stellan Skarsgård i hovedrollen.

    Om det er dette skift, der gør at jeg ikke synes at filmen helt rammer så fint med sin ironiske tone, ved jeg ikke helt. Men ellers er de to film vist ret tæt på hinanden. Skarsgård havde en mere distant tilgang, hvor Neeson er mere direkte og alvorsfuld, selv om han forsøger sig med et lille glimt i øjet i flere scener.

    Uanset, så er den som film måske ikke så meget dårligere end originalen, der jo var ret fed, når vores hovedperson vil hævne sig på et forbrydersyndikat for mordet på sin søn. Jeg følte den selv mindre underholdende, men erkender at det jo er svært at vide hvordan jeg ville have set på dette remake, havde jeg ikke set forlægget. Men det har jeg nu engang og så er der ikke det vilde at komme efter.

     

    Bedømmelse: 6/10

    Helt enig. Jeg synes også den originale var bedre - ikke at denne var dårlig, det virkede bare overflødigt.

    Wayne24-02-20 11:10

  • ★★★★★★0

    Helt enig. Jeg synes også originale var bedre - ikke at denne var dårlig, det virkede bare overflødigt.

    Har man set originalen, så er den nemlig overflødig. Den er jo så nok også mest lavet for og til det amerikanske (og måske internationale) marked.

    T. Nielsen24-02-20 11:05

  • ★★★★★★0

    Har man set originalen, så er den nemlig overflødig. Den er jo så nok også mest lavet for og til det amerikanske (og måske internationale) marked.

    Man kan håbe at amerikanernes øjne åbnes ved at det ikke var en engelssproget film som vandt årets Oscar. Jeg kan ikke huske at nogen af kopierne har givet noget i forhold til originalerne.

    Wayne24-02-20 11:12

  • ★★★★★★0

    Man kan håbe at amerikanernes øjne åbnes ved at det ikke var en engelssproget film som vandt årets Oscar. Jeg kan ikke huske at nogen af kopierne har givet noget i forhold til originalerne.

    Svært at sige hvor stor en impact det får. De har jo en præsident, der i hvert fald ikke bifalder andet end amerikanske film med let forståelig tale:-)

    T. Nielsen24-02-20 11:16

  • ★★★★★★0

    Svært at sige hvor stor en impact det får. De har jo en præsident, der i hvert fald ikke bifalder andet end amerikanske film med let forståelig tale:-)

    Nej ham er der ikke meget at hente fra. America First :-)

    Men det er et problem for amerikanerne. På vej til San Francisco talte jeg i flere timer med nogle søde damer, som var på vej hjem fra et europa-trip. De kunne vitterligt kun tale deres eget sprog - og synes det var vanvittigt at jeg kunne tale tysk, engelsk og skandinavisk. De var faktisk misundelige på os.

    Samtidig undrede de sig over at jeg kunne sidde i en fransk landsholdstrøje, når jeg var fra Danmark. Jeg synes bare trøjen var fed, og havde ikke spekuleret over det :-)

    Wayne24-02-20 11:22

  • ★★★★★★1

    Jeg stod engang ved en biograf i South Carolina, da en gruppe ældre amerikanere henvendte sig til mig. De kunne opfatte jeg var fra Europa, så de spurgte mig til råds, om hvilken film jeg ville anbefale dem at se, af dem der var på plakaten. Valget faldt selvfølgelig på 28 Days Later :D Har altid tænkt på, om de hadede mig bagefter, for de var altså ret gamle :D 

    davenport24-02-20 11:51

  • ★★★★0

    Har altid tænkt på, om de hadede mig bagefter, for de var altså ret gamle :D 

    Måske har du åbnet en helt ny verden for dem ;) 

    Åkepool24-02-20 12:14

  • ★★★0

    Jeg så en film for første gang i umenneskelige tider her i weekenden. Og hvilket stykke højkulturelt kunstværk berigede jeg så mit sind og min sjæl med?

    Godzilla: King of Monsters

    Nøøøøj, hvor var den ikke særlig god. Og det vidste jeg på forhånd. Og alligevel så jeg den. Fordi nogle gange har man (eller - jeg, i hvert fald) bare lyst til at se en monster-film. Og nogle gange skal det bare være en, man ikke har set før. Og de to kriterier opfyldte den til fulde.

    Et hjernedødt og klichéfyldt plot, karikeret og stivt spillet i en CGI-overflod af ødelæggelse.

    Lige hvad jeg trængte til, og jeg elskede det. Det passer nok lige med, at jeg trænger til sådan en omgang igen, når Godzilla vs. Kong engang kommer til hjemmebiblioteket.

    HonoDelLoce24-02-20 12:45

  • ★★★★★★0

    synes det var vanvittigt at jeg kunne tale tysk, engelsk og skandinavisk.

    Det oplevede jeg også, at flere fandt ret vildt da jeg var på ferie derover for en del år siden.

    T. Nielsen24-02-20 13:58

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen