Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★1

    Har I festet uden mig ????

    Jeg har, men du har vel også festet uden mig ;) 

    Damn - du er sgu da osse sød.

    Det ved jeg ;)

    Men fedtet med stjernerne ;-D

    Hvad ved du om det? Jeg har da en stor andel i jeres 3- og 5 stjernede generalstatus ;) 

    Åkepool26-02-20 13:45

  • ★★★★★★1

    Har I festet uden mig ????

    Who’s “We” Sucka?

    T. Nielsen26-02-20 13:50

  • ★★★★★★1

    Who’s “We” Sucka?

    Nå - sårn ;-)

    Wayne26-02-20 15:00

  • ★★★★★★2

    Hvad ved du om det? Jeg har da en stor andel i jeres 3- og 5 stjernede generalstatus ;)

    Who’s “We” Sucka?

    Det er de SIDSTE stjerner jeg deler ud.......................... det næste kvarter :-)

    Wayne26-02-20 15:16

  • ★★★★★★1

    Nå - sårn ;-)

    ;-P

    T. Nielsen26-02-20 15:42

  • ★★★★★★1

    ;-P

    Det kvarter er gået .... :-)

    Wayne26-02-20 15:52

  • ★★★1

    Wayne - Vi virker jo til at være rørende enige om Game of Thrones :-D

    HonoDelLoce26-02-20 21:15

  • ★★★★★0

    Hvis man skulle have haft flere aktier i hendes skæbne, så skulle fortællingen have startet med hendes fars død - og hende som barn. Men fokus var et andet sted - og derfor bygges hun bare op.

    På en måde er det som Anakin Skywalker - han skal være den store frelser, men det hele ender ganske anderledes.

    På en måde ... men det fortælletekniske og suspens-fyldte med Anakin er jo, at vi alle ved at han skal blive til Darth Vader. Derfor var det spændende i prequel-trilogien (eller det burde i hvert fald havde været det) at følge hvordan han endte der, hvor vi vidste han ville ende. Daenarys's skæbne var ikke skrevet i sten. Hendes endelige destination føles da også lidt tilfældig, som både er i seriens ånd, men som også er pænt skuffende i lyset af at det er svært at sige bagefter, hvordan hun havnede lige netop der.

    Men om det har mange jo skrevet alt der er at skrive... 

    Jeg er ellers ikke typen, som dømmer historier for meget på deres slutninger. For mig vil Game of Thrones altid være fantastisk for episoder som "Battle of the Bastards" og "The Door" og selvfølgelig "The Rains of Castamere" (med "The Red Wedding" scenen). Det var damn good television

    Det kan måske sammenlignes med Lost. Eller The X-files. Fantastiske serier, især når de var på deres bedste, også selv om det haltede noget hen imod slutningen.

    Det har dog også en særlig tilfredsstillelse, når serier en sjælden gang formår at holde niveauet. Det syntes jeg for eksempel at Breaking Bad gjorde - sluttede helt rigtigt. 

    Lars!26-02-20 22:13

  • ★★★★★★0

    Wayne - Vi virker jo til at være rørende enige om Game of Thrones :-D

    Yessir :-)

    Wayne27-02-20 00:29

  • ★★★★0

    The Hunters

    Efter en interessant og underholdende åbning med første afsnit, tog det hele en afstikker sydover og blev kitschet med kitsch på, farvelade, comic book og med kun få sekvenser af sort humor, som pirrede min indre krænker.

    Ingen grund til at se mere.

    3/10

    Bruce27-02-20 19:39

  • ★★★★0

    Jeg havde lyst til at gense "Contagion ", fordi... Corona. Fandt dog ud af, at jeg hverken havde den på BD eller dvd, og at den ikke var på Netflix eller HBO. Så endte med at gense World War Z i stedet.

    chandler7527-02-20 19:42

  • ★★★★★1

    Jeg havde lyst til at gense "Contagion ", fordi... Corona. Fandt dog ud af, at jeg hverken havde den på BD eller dvd, og at den ikke var på Netflix eller HBO. Så endte med at gense World War Z i stedet.

    Så i stedet for starten valgte du at se slut resultatet hehe.

    Elwood27-02-20 19:50

  • ★★★★★★0

    Jeg havde lyst til at gense "Contagion ", fordi... Corona. Fandt dog ud af, at jeg hverken havde den på BD eller dvd, og at den ikke var på Netflix eller HBO. Så endte med at gense World War Z i stedet.

    Outbreak.......Dustin som en kinda actionguy...jeg siger det bare:)

    T. Nielsen27-02-20 19:54

  • ★★★★0

    Outbreak.......Dustin som en kinda actionguy...jeg siger det bare:)

    Ah ja, den så jeg i USA til premieren for 25 år siden, men har vist ikke set den siden. Jeg husker noget med nogen aber...

    chandler7527-02-20 19:58

  • ★★★★★★0

    Ah ja, den så jeg i USA til premieren for 25 år siden, men har vist ikke set den siden. Jeg husker noget med nogen aber...

    Det husker jeg også. Men også en del andet og mindes også den spiller på samtlige virustangenter. Gad faktisk godt gense den.

    T. Nielsen27-02-20 21:26

  • ★★★★★0

    Ah ja, den så jeg i USA til premieren for 25 år siden, men har vist ikke set den siden. Jeg husker noget med nogen aber...

    Jeg husker nogen stikker sig i fingeren, and all hell breaks lose! Tror egentlig ikke den er god, men den virkede på mig som barn. 

    Lars!27-02-20 22:15

  • ★★★★★★0

    Jeg husker nogen stikker sig i fingeren, and all hell breaks lose! Tror egentlig ikke den er god, men den virkede på mig som barn. 

    Den var allerede ikke specielt god dengang som jeg mindes den. Den var dog underholdende samtidig...Dengang.

    T. Nielsen27-02-20 22:46

  • ★★★★0

    5. og 6. afsnit af ZeroZeroZero

    Stadig klasseproduktion, men de to afsnit fokuserede denne gang entydigt på én storyline hver og det trak en smule ned. Vil give de to afsnit 7/10 hver, mod 9'ere for de første 4. To afsnit tilbage.

    Bruce 2-03-20 10:09

  • ★★★★★★0

    Watchmen (2019/Sæson 1)

     

    Forventer man storstilet superhelteaction af HBO’s serie, inspireret af tegneserien af samme navn, hvis univers den foregår i og nærmest fungerer som en forlængelse af, så skuffes man.

    Watchmen er ingen superhelteserie og selv om der er actionscener, så er de ofte sparsomme og ret jordnære. Til gengæld fungerer serien helt forrygende flot og fængende som en intelligent fortalt, lidt særegen historie med kunstnerisk tyngde, samt et overraskende narrativ tilsat politiske under- og overtoner. Og det uden nogensinde at ty til det enkle og overforklarende (med måske få undtagelser).

    Fortællingen om politiassistenten Angela Abar, glimrende fortolket af Regina King, der forsøger at opklare både et mord, undersøge og forholde sig til egen og sin familiens fortid, samt forstå hvad der udspillet sig på den politiske scene serveres kompleks og et langt stykke hen ad vejen, nærmest kryptisk. Men hænger man på, så giver det hele mening og der trækkes en flot rød tråd igennem samtlige 9 afsnit og til hver af seriens lettere ejendommelige, men besnærende persongalleri.

    Jeg skal gerne indrømme, at jeg er fristet til at rate serien højere. Men jeg må også tilstå at uanset hvor meget ros jeg kan kaste efter den, som at den taler meget til intellektet og det jo fantastisk, så lykkes den for mit vedkommende mindre med at tale til det humane den forsøger at omfavne.

    Dermed griber den mig mindre på et mere dybtfølt plan end jeg kunne håbe på. Ikke at den falder igennem. Jeg bløder bare aldrig helt så meget, som jeg måske burde med flere af karaktererne.

    Serien er i øvrigt ret velcastet og godt spillet. Serien afrundes også så fint, at man ikke behøver ærgre sig over at der ikke kommer flere sæsoner. Så at seriens skaber Damon Lindelof har valgt ikke at forsætte den, synes jeg er passende og helt rigtigt valgt.

     

    Bedømmelse: 8/10

    T. Nielsen 2-03-20 15:03

  • ★★★★★★0

    Invasion U.S.A. (1985)

     

    Det er i virkeligheden svært at sige noget positivt om denne cheesy 80’er actionfilm, hvor Chuck Norris i vanlig tavse stil, ene mand skal redde USA fra en stor gruppe (vistnok) venstreorienterede terrorister.

    Ikke desto mindre føler jeg mig faktisk ret underholdt, selv om den er dum som fanden, ret dårligt fortalt og proppet med genrens værste klicheer.

    Der er bare noget i dens B-films virkemidler, der bare ofte fungerer for mig og som gør, at selv om jeg godt kan se, man ikke kan sige det er en kvalitativ film på nogen parametre, så rammer de noget der gør at jeg lyster at se den slags film igen.

    Det er i hvert fald ofte med fryd, at jeg tæsker mig igennem disse teknisk lidt primitive og indholdsmæssigt vulgært smagsløse produktioner. Måske netop fordi de er så ligeglade med den ”gode smag” som de er.

     

    Bedømmelse: 5/10

    T. Nielsen 2-03-20 15:06

  • ★★★★★★0

    Captain America: The First Avenger, 6/10

    Captain America: Winter Soldier, 5/10

    Captain America: Civil War, 4/10

    Regner med at nå de to Spider-Man og de to Ant-Man i denne uge også. Håber virkelig på, at Spider-Man er bedre end den første trilogi, som jeg giver 8/10...altså, hvis man ligger karaktererne sammen (eller hedder det så 8/30?).

    Guldager 2-03-20 21:20

  • ★★★0

    Så fik jeg set Dr. No for første gang. Faktisk en god film, og flotte lokationer. Splitte mine bramsejl Ursula Andress er lækker, næsten på højde med Claudia Cardinale i Once Upon a time in The West.

    7/10

    MadMartigan 2-03-20 22:00

  • ★★★★★★0

    Captain America: The First Avenger, 6/10

    Captain America: Winter Soldier, 5/10

    Captain America: Civil War, 4/10

    Regner med at nå de to Spider-Man og de to Ant-Man i denne uge også. Håber virkelig på, at Spider-Man er bedre end den første trilogi, som jeg giver 8/10...altså, hvis man ligger karaktererne sammen (eller hedder det så 8/30?).

    Blasfemi - du burde slet ikke have lov til at se dem :-)

    Wayne 2-03-20 23:44

  • ★★★★★★0

    Blasfemi - du burde slet ikke have lov til at se dem :-)

    Et af problemerne er, at verdenen siger mig ikke noget. Jeg kan ikke rigtige leve mig ind i filmene - jeg er helt ligeglad med deres superhelte-problemer - lidt ligesom Real Housewifes, der også lever i deres egen boble :)

    Dertil kommer sjælløse soundtracks, alt for lange actionscener med et forudsigeligt resultat, en formulaisk opbygning, dårlige jokes og de er lidt for højtidelige. Jeg føler ingenting, når jeg ser dem.

    De to origin-historier, First Avenger og Captain Marvel er også bedre end de andre, fordi de endnu ikke er kommet ind i boblen, og Infinity War havde en god historie med en reel konflikt. Hvis Endgame ikke havde taget den lette løsning, ville den også være bedre.

    Så der kan være plads til overraskelser endnu :) 

    Guldager 3-03-20 06:26

  • ★★★★★★0

    Måske du vil synes nogenlunde om den første Spider-Man i det univers. Der er i hvert fald en bet coming-of-age/ungdomsfilm over den og det mener jeg du plejer at være ret glad for?

    T. Nielsen 3-03-20 07:05

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen