Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★★1

    House (1985)

     

    ”Alene Hjemme” som den hed på dansk, er en herlig, momentvis lettere uhyggelig, men ellers mestendels bare sjovt underholdende horrorkomedie med skønne b-films tendenser, lidt a la ”Evil Dead 2” og lignende film.

    Historien om forfatteren der lider både af traumer fra Vietnam, et mistet barn og nu er flyttet ind i et hus hvor han hjemsøges, er måske ikke altid videre logisk eller original. Men der er fuld knald på de gammeldags makeup effekter, hvor slimede monstre og andet hygsomt dukker op og spreder skræk og rædsel af den overdrevne, cheesy og morsomme slags.

    Jeg følte mig i godt selskab atter engang og selv om filmen er set før, så overraskede den mig faktisk positivt.

     

    Bedømmelse: 8/10

    Det er dæleme lang tid siden, at jeg har set "House", men husker den som en rigtig god film med nogle herlige effekter og spektakulære scener. William Katt spiller også glimrende i hovedrollen. Den må jeg snart have genset. :)

    NightHawk28-05-20 14:40

  • ★★★★★0

    Siden sidst har jeg fået set følgende film. :)

    • Johnny English Strikes Again - 4/10
    • Big Fat Liar - 5/10
    • The Glass House - 5/10
    • The Adjustment Bureau - 6/10
    • Jurassic World : Fallen Kingdom - 7/10
    • The Five-Year Engagement - 8/10

    NightHawk28-05-20 14:45

  • ★★★★★★0

    Det er dæleme lang tid siden, at jeg har set "House", men husker den som en rigtig god film med nogle herlige effekter og spektakulære scener. William Katt spiller også glimrende i hovedrollen. Den må jeg snart have genset. :)

    Jeg så den i mine teenageår på VHS. Har så købt en “House” boks med de 4 film, da Arrow havde udsalg. Den første er så bestemt et gensyn værd!

    T. Nielsen28-05-20 14:53

  • ★★★★★0

    Jeg så den i mine teenageår på VHS. Har så købt en “House” boks med de 4 film, da Arrow havde udsalg. Den første er så bestemt et gensyn værd!

    Jeg tror aldrig jeg har fået set de øvrige film i serien. Er de værd at se?

    NightHawk28-05-20 14:58

  • ★★★★★★1

    Jeg tror aldrig jeg har fået set de øvrige film i serien. Er de værd at se?

    Den første er bedst, men de to næste kan godt have en campet værdi. 2’eren er mere fjollet ungdomsfantasy film i typisk billig 80’er stil. 3’eren (The Horror Show) er en morsomt overspillet blodig horrorfilm, der uden måske at være ægte skræmmende er mere beslægtede med slashergenren end de to første. Den sidste mangler jeg forsat at gense. 

    T. Nielsen28-05-20 15:02

  • ★★★★★1

    Den første er bedst, men de to næste kan godt have en campet værdi. 2’eren er mere fjollet ungdomsfantasy film i typisk billig 80’er stil. 3’eren (The Horror Show) er en morsomt overspillet blodig horrorfilm, der uden måske at være ægte skræmmende er mere beslægtede med slashergenren end de to første. Den sidste mangler jeg forsat at gense. 

    Ok, tak for info. Jeg har sat boksen på min huskeliste, og så ryger den i kurven I løbet af sommeren. :) 

    NightHawk28-05-20 16:08

  • ★★★★0

    De to næste er lidt svagere, men bestemt seværdige. Har endnu ikke fået genset 4'eren, men kan se jeg har rated den 1/10 oprindeligt, så tænker jeg altid har fundet den en del svagere.

    4eren husker jeg også som den klart dårligste, men jeg hyggede mig alligevel :) Det er dog ved at være 10-12 år siden jeg så dem sidst.

    dyg28-05-20 16:19

  • ★★★★★★0

    4eren husker jeg også som den klart dårligste, men jeg hyggede mig alligevel :) Det er dog ved at være 10-12 år siden jeg så dem sidst.

    Jeg husker ærligt ikke engang jeg har set den:-/ Men måske den giver mig et lidt bedre indtryk ved gensyn. Det håber jeg. 

    T. Nielsen28-05-20 16:24

  • ★★★★★★1

    The Old Man & the Gun (2018)

     

    Robert Redford tager afsked med sit publikum, i en film der virker meget skræddersyet til ham. Han er også filmens store trækplaster. Også selv om han kan se lidt træt ud.

    Det i en lidt tam fortælling, der aldrig helt kommer til at fremstå som en fyldestgørende historie om den særegne karakter af en ældre bankrøver, gravet op fra virkelighedens annaler, som den omhandler.

    Det sagt, så er det dog også en varm og fin lille film om livets sidste kapitel der forsøger at balancere både Redford’s karriere og afsked med selvsamme og så filmens aldrende bankrøver.

     

    Bedømmelse: 6/10

    T. Nielsen29-05-20 07:42

  • ★★★★★★1

    The Old Man & the Gun

    Har længe overvejet om jeg skulle se denne afskedsforestilling med Redford - da det lå i kortene at den ikke ville være det helt store sus. Samtidig har jeg lyst til at se den af nostalgiske grunde - manden har jo givet os ganske fine film undervejs, selv om han sjældent som skuespiller har brændt helt igennem.

    Kan se at den får flotte 80 i Metascore hos IMDb - men det kunne godt lugte af søde anmeldere.

    Tror dog at jeg vil hygge mig med filmen, så den får helt sikkert et skud.

    Wayne29-05-20 09:54

  • ★★★★0

    Har længe overvejet om jeg skulle se denne afskedsforestilling med Redford - da det lå i kortene at den ikke ville være det helt store sus. Samtidig har jeg lyst til at se den af nostalgiske grunde - manden har jo givet os ganske fine film undervejs, selv om han sjældent som skuespiller har brændt helt igennem.

    Kan se at den får flotte 80 i Metascore hos IMDb - men det kunne godt lugte af søde anmeldere.

    Tror dog at jeg vil hygge mig med filmen, så den får helt sikkert et skud.

    Den er ganske hyggelig, men intet særlig. 7/10. Rent fotografisk var jeg helt vild med den. Redford var god, men jeg er glad for han levede måske hans bedste præstation i All is Lost for ikke mange år siden.  

    Babo29-05-20 10:07

  • ★★★★★★0

    Den er ganske hyggelig, men intet særlig. 7/10. Rent fotografisk var jeg helt vild med den. 

    Lyder godt - det visuelle kan sagtens give det ekstra for mig, også.

    Wayne29-05-20 10:07

  • ★★★0

    Lyder godt - det visuelle kan sagtens give det ekstra for mig, også.

    My 2 cents worth.

    twitter.com/VarFilmenGod/status/1089973898618306561

    Steffan Rasmussen29-05-20 10:14

  • ★★★★★★0

    My 2 cents worth.

    twitter.com/VarFilmenGod/status/1089973898618306561

    Tak Steffan - nu skal jeg da se den :-)

    Wayne29-05-20 10:17

  • ★★★★★1

    Jeg ligger også på 6/10 til The Old Man & the Gun. Ganske charmerende og hyggelig film omend den også føles noget let.

    Kruse29-05-20 11:04

  • ★★★★★★1

    Aladdin (2019)

     

    Jeg har svært ved at regne ud, hvorfor Disney har hyret Guy Ritchie til at instruerer denne, deres remake af deres egen vidunderlige tegnefilm, hvor salige Robin Williams sparkede max røv som stemme til lampens ånd. Men jeg kan simpelthen ikke regne tanken ud, hvorfor han skulle passe til lige denne film.

    Jeg kan så måske lidt bedre se, hvad der har trukket Ritchie, at han lidt kynisk kan have tænkt at det er et (næsten) sikkert økonomisk hit, der kan give ham lidt spillerum til de film han normalt iscenesætter.

    Uanset, så er det kun spekulationer fra min side, i en film så farveladelagt og pumpet op på tvivlsomme indfald, at det næsten fascinerer mig. Jeg skal så også indrømme, at jeg flere gange måtte grine, også steder hvor det var tilsigtet. Jeg er mere i tvivl om jeg grinte af eller med filmen, så at sige.

    En blå Will Smith som lampens ånd må være en af filmhistoriens mest tåbelige visualiseringer, selv om den indrømmet ikke var helt så frygtelig som jeg ville have troet før filmen.

    Men uanset, så er det en underlig, næsten vulgær tarvelig film der på en side kører skematisk derudaf, men opdateret til at passe bedre på de politiske vinde anno 2019.

    Jeg ved ærligt ikke om jeg var lettere underholdt, eller blot var sært betaget af makværket.

     

    Bedømmelse: 4/10

    T. Nielsen29-05-20 12:36

  • ★★★★★★0

    9/10 til The Old Man and the Gun herfra. 

    Guldager29-05-20 15:01

  • ★★★★0

    9/10 til The Old Man and the Gun herfra. 

    Det er da ret vildt? 

    Babo29-05-20 15:36

  • ★★★★★★0

    Det er da ret vildt? 

    Har en anmeldelse i denne tråd her et sted...som jeg ikke lige ved, hvordan jeg kan grave frem... 

    Guldager29-05-20 16:56

  • ★★★★★★1

    Aladdin (2019)

     

    Jeg har svært ved at regne ud, hvorfor Disney har hyret Guy Ritchie til at instruerer denne, deres remake af deres egen vidunderlige tegnefilm, hvor salige Robin Williams sparkede max røv som stemme til lampens ånd. Men jeg kan simpelthen ikke regne tanken ud, hvorfor han skulle passe til lige denne film.

    Jeg kan så måske lidt bedre se, hvad der har trukket Ritchie, at han lidt kynisk kan have tænkt at det er et (næsten) sikkert økonomisk hit, der kan give ham lidt spillerum til de film han normalt iscenesætter.

    Uanset, så er det kun spekulationer fra min side, i en film så farveladelagt og pumpet op på tvivlsomme indfald, at det næsten fascinerer mig. Jeg skal så også indrømme, at jeg flere gange måtte grine, også steder hvor det var tilsigtet. Jeg er mere i tvivl om jeg grinte af eller med filmen, så at sige.

    En blå Will Smith som lampens ånd må være en af filmhistoriens mest tåbelige visualiseringer, selv om den indrømmet ikke var helt så frygtelig som jeg ville have troet før filmen.

    Men uanset, så er det en underlig, næsten vulgær tarvelig film der på en side kører skematisk derudaf, men opdateret til at passe bedre på de politiske vinde anno 2019.

    Jeg ved ærligt ikke om jeg var lettere underholdt, eller blot var sært betaget af makværket.

     

    Bedømmelse: 4/10

    Enig. Jeg havde det på samme måde - at Disney laver alle disse ringe genindspilninger virker bare som fyld. Så også Løvernes Konge i sidste uge - en film uden sjæl

    Wayne30-05-20 08:10

  • ★★★★★★0

    Enig. Jeg havde det på samme måde - at Disney laver alle disse ringe genindspilninger virker bare som fyld. Så også Løvernes Konge i sidste uge - en film uden sjæl

    Har ikke taget mig sammen til at se Løvernes Konge endnu. Hvis jeg ser den, bliver det af filmisk nysgerrighed.

    T. Nielsen30-05-20 08:27

  • ★★★★★0

    Jeg synes Løvernes Konge er i en helt anden boldgade. Aladdin er, som I også nævner, underholdende på godt og ondt. Løvernes Konge er bare drønhamrende kedelig.

    David Lund30-05-20 08:55

  • ★★★★★★0

    Jeg synes Løvernes Konge er i en helt anden boldgade. Aladdin er, som I også nævner, underholdende på godt og ondt. Løvernes Konge er bare drønhamrende kedelig.

    Enig - helt uden sjæl som jeg skriver. Man føler ingenting.

    Wayne30-05-20 09:23

  • ★★★★★★1

    Har ikke taget mig sammen til at se Løvernes Konge endnu. Hvis jeg ser den, bliver det af filmisk nysgerrighed.

    Se originalen igen - den er helt overflødig

    Wayne30-05-20 09:24

  • ★★★★★★0

    Se originalen igen - den er helt overflødig

    Det gør jeg gerne, genser originalen. Min filmiske interesse kan dog godt få mig til at se dette remake, selv om jeg forventer netop det du og Hr. Lund nævner. Jeg kan ofte godt “lide” at se hvad de har gjort og så småanalysere lidt på dette, for nu at lyde lidt højpandet:D Men ellers bliver det nok mest hvis pigerne støder på den på, på en streamingtjeneste (vi har trods alt 3 forskellige og skal også have Disney+) at jeg måske ser med. 

    Indrømmer gerne at min interesse for at se såkaldte familiefilm er rent personligt blevet mindre, efter at mine pigerne er blevet så store at de og dermed vi ser så meget af den slags. Jeg fandt stor fornøjelse i Toy Story 4, men havde den liggende pænt længe inden jeg fik taget mig sammen til at se den. Det var ikke sket for 5-6 år siden. 

    T. Nielsen30-05-20 09:53

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen