Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★★★0

    Jeg købte den første på BD i det nu hedengangne Fona 2000. Jeg har bare først fået taget mig sammen til at se i den i går aftes. Anede faktisk ikke den var ude på en boks. Det kunne lyde som en god investering.

    Jeg tror kun den er udgivet i USA, men det er dét værd!

    Jeg var tosset med den dengang, men ved ikke om den vil ramme lige så godt ved gensyn.

    Det vil den!

    Zero Cool19-06-20 11:37

  • ★★★★★★1

    Veronikans 2 liv.

    Billedskøn - det gælder både filmen, og den dobbelte hovedrolle Irène Jacob.

    To kvinder - dobbeltgængere har mere end udseendet til fælles - på trods af at de vokser op i henholdsvis Polen og Frankrig.

    De er så tæt forbundne, at det den ene oplever påvirker den anden i en grad at de kan føle hinandens sorg og smerte.

    Et fatalt valg for den ene får stor betydning for den andens livsvalg.

    Poetisk lille perle med smukke billeder og mystik - flot komponeret af Krzysztof Kieslowski, som sagtens kunne have varet længere end de 93 minutter.

    8/10

    Og i forhold til Moovys top 50 film fra 90'erne - ÅPT 0

    Wayne19-06-20 11:46

  • ★★★★0

    Selvfølgelig vil den det;-P

    I hope so.

    Åkepool19-06-20 11:50

  • ★★★★★0

    Warlock 3 er skod, men 2’eren er sgu ret underholdende, synes jeg. Den er mindre seriøs og mere splattet end den første, så skal ses med lidt andre briller på.

    David Lund19-06-20 11:50

  • ★★★★★★1

    mere splattet end den første, så skal ses med lidt andre briller på.

    Svømmebriller?

    Wayne19-06-20 11:51

  • ★★★★0

    Det vil den!

    Det håber jeg som sagt.

    Ja, jeres svar stod på hver sin side og der kan jeg ikke lige finde ud af, at få det i samme svarboks?

    Men man kan jo blive skuffet. Jeg var f.eks. også ret glad for "The Black Hole" og købte den hjem fra England, for at konstatere, at tiden ikke havde været venlig mod den. Er du rådden hvor var det en skuffende omgang :(

    Og i forhold til Moovys top 50 film fra 90'erne - ÅPT 0

    Dedikation :)

    Åkepool19-06-20 11:53

  • ★★★★★★0

    Jeg tror kun den er udgivet i USA, men det er dét værd!

    Det vil den!

    Jeg tjekkede lige hurtigt og så de havde den på amazon.uk og amazon.de

    www.amazon.de/Warlock-Trilogy-Blu-ray-limitiertes-Mediabook/dp/B07PL9RV6J/ref=sr_1_8

    www.amazon.co.uk/Warlock-Collection-Blu-ray/dp/B072JB6WBX/ref=sr_1_4

    T. Nielsen19-06-20 11:54

  • ★★★★★★0

    Jeg tjekkede lige hurtigt og så de havde den på amazon.uk og amazon.de

    www.amazon.de/Warlock-Trilogy-Blu-ray-limitiertes-Mediabook/dp/B07PL9RV6J/ref=sr_1_8

    www.amazon.co.uk/Warlock-Collection-Blu-ray/dp/B072JB6WBX/ref=sr_1_4

    Det er den på .co.uk jeg har kig på, hvilket er den amerikanske udgave. Det kan også være, at jeg bare dropper trilogien og napper toeren for sig, men jeg skal nok lige gense treeren først.

    Zero Cool19-06-20 12:19

  • ★★★★★0

    Svømmebriller?

    Haha ja!

    David Lund19-06-20 12:21

  • ★★★★★★0

    Haha ja!

    :-D

    Wayne19-06-20 12:25

  • ★★★★★★0

    Dedikation :)

    Jeg har stor respekt for Åkepooltallet :-)

    Wayne19-06-20 13:06

  • ★★★★★★1

    Knives Out (2019)

     

    Underholdende, sine steder elegant og ganske underfundig ”who done it” krimipastiche af og hyldest til en genre, hvor forfatterinden Agatha Christie er den ukronede Dronning.

    Man skal nok have et minimum af kendskab og måske også lidt kærlighed til sådanne mordmysterier, for helt at værdsætte og måske også fange undertonerne af ironi og den leg med genren, som instruktør Rian Johnson har gang i.

    I hovedrollen er Daniel Craig forceret udi en karikeret version af den selvfede detektiv, der med påtaget falsk accent skal opklare et mord på en excentrisk families fader.

    Jeg kan ikke finde ud af, om jeg synes han er god og hvor meget det er ganske bevidst, at han spiller rollen som han gør. Men uanset, så er han nærmest manisk fascinerende, i en film der i øvrigt er ret godt besat i samtlige roller.

    Filmens største svaghed er, at Johnson ikke kan stoppe mens legen er god, så den skal strækkes ud over de to timer. Ganske unødvendigt og flere scener føles da også som om de blot trækker tempoet ud af den ellers gode film.

     

    Bedømmelse: 7/10

    T. Nielsen19-06-20 13:31

  • ★★★★★0

    Jeg var rigtig fint underholdt af Knives Out - indtil den sidste halve time. Det er sjældent, at jeg regner dens slags film ud. Faktisk gør jeg alt, hvad jeg kan, for at slå hjernen fra, så de kan overraske mig. Denne gang havde jeg åbenbart regnet næsten hver en detalje ud, så det irriterede mig lidt, at den skulle udpensle det hele så kraftigt. Jeg er nok med på en 7/10’er her.

    David Lund19-06-20 13:40

  • ★★★★★★1

    Knives Out (2019)

     

    Underholdende, sine steder elegant og ganske underfundig ”who done it” krimipastiche af og hyldest til en genre, hvor forfatterinden Agatha Christie er den ukronede Dronning.

    Man skal nok have et minimum af kendskab og måske også lidt kærlighed til sådanne mordmysterier, for helt at værdsætte og måske også fange undertonerne af ironi og den leg med genren, som instruktør Rian Johnson har gang i.

    I hovedrollen er Daniel Craig forceret udi en karikeret version af den selvfede detektiv, der med påtaget falsk accent skal opklare et mord på en excentrisk families fader.

    Jeg kan ikke finde ud af, om jeg synes han er god og hvor meget det er ganske bevidst, at han spiller rollen som han gør. Men uanset, så er han nærmest manisk fascinerende, i en film der i øvrigt er ret godt besat i samtlige roller.

    Filmens største svaghed er, at Johnson ikke kan stoppe mens legen er god, så den skal strækkes ud over de to timer. Ganske unødvendigt og flere scener føles da også som om de blot trækker tempoet ud af den ellers gode film.

     

    Bedømmelse: 7/10

    Nu har jeg brugt nogle minutter på at lede efter min anmeldelse - men husker at jeg er ret enig, og kan se på IMDb at jeg har givet præcis den samme karakter.

    Wayne19-06-20 13:55

  • ★★★★★★1

    Jeg tilslutter mig Warlock-koret, selv om jeg ikke har set den, siden vi sad og så den på Palles værelse hver eftermiddag i folkeskolen. Det var enten den - Warbus eller Ispiraterne som røg på. 

    davenport19-06-20 14:10

  • ★★★★★★1

    Nu har jeg brugt nogle minutter på at lede efter min anmeldelse - men husker at jeg er ret enig, og kan se på IMDb at jeg har givet præcis den samme karakter.

    Det får du sgu et tryk i stjernen for:)

    T. Nielsen19-06-20 14:22

  • ★★★★1

    Det får du sgu et tryk i stjernen for:)

    Mmm....

    Åkepool19-06-20 14:27

  • ★★★★★★1

    Det får du sgu et tryk i stjernen for:)

    Av for s....

    Wayne19-06-20 14:29

  • ★★★★★0

    Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw

    Der er som sådan helt ok action og de tre hovedpersoner er helt fine med god kemi og alt muligt. Men holy shit, lær nu at få overstået en film på 1½ time. Det er en fucking actionfilm, ikke en epic fra 50'erne.

    Der var især et punkt hvor man føler det her må være slutningen, men så vil The Rock lige lyst til at understrege det her med Family, og så smutter vi lige på en ny rejse.

    Elwood19-06-20 14:40

  • ★★★★★★0

    Der var især et punkt hvor man føler det her må være slutningen, men så vil The Rock lige lyst til at understrege det her med Family, og så smutter vi lige på en ny rejse.

    Ja, gjorde de ikke det samme i en af de seneste F&F-film?

    Zero Cool19-06-20 14:49

  • ★★★★★2

    Ad Astra

    En ret underlig og skizofren oplevelse, når den på den ene side er flot teknisk. Cinematografi, special effects og lyddesign, hedder det vel. Alt er ganske flot og fungerer rigtig godt. Her fik man følelsen af rumrejse "til stjernerne" (selv om vi bare er i solsystemet), og Kubrick-arven lod sig selvfølgelig ikke fornægte. Derfor er det også så vildt underligt, at man ikke har kunnet sætte et godt manuskript sammen med en bare nogenlunde interessant fortælling.

    I form af Brad Pitt leverer hovedpersonen en monoton voice-over, som synes at filosofere over det mest banale og åbenbare, men med et prætentiøst alvor, som fortsætter helt til filmens ligegyldige, men prædikende afslutning. I sidste ender falder hele filmen til jorden, fordi der ikke er nogen følelse af, at denne rumrejse tog os nogen interessante steder hen, når det kom til stykket.

    Spring bare over den. Gense hellere 2001.

    2/6. 

    Lars!19-06-20 18:59

  • ★★★★★★0

    Little Women 

    Go'!

    8/10

    Guldager20-06-20 15:37

  • ★★★★1

    Portrait of a Lady on Fire 

    Lige en kort gennemgang. 

    Jeg lod mig sgu rive med Sciamma's underskønne verden af poesi og skønhed. Det var lidt som at gå gennem smukt galleri af billeder. Selve historien om forbudt kærlighed er der såmænd intet nyt i, men der er en ro, inderlighed og intellektuel kapacitet over dette værk, som hæver den over det ordinære. Merlant og Haenel er blændende og de to får relationen til at fungere alene via kropssprog. Filmen er i øvrigt skudt på RED kameraer med 8k for at opnå maksimal detaljegrad og skarphed. Den kan varmt anbefales! 8/10

    Babo20-06-20 17:31

  • ★★★0

    Little Women 

    Go'!

    8/10

    Synes du er fedtet med karakteren. Jeg ligger et sted mellem 9-10.

    Steffan Rasmussen20-06-20 19:20

  • ★★★★★0

    De korrekte karakterer:

    Little Women - 9/10

    Portrait of a Lady on Fire - 10/10

    Kruse20-06-20 19:37

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen