Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★0

    kan ses at fodbold er startet igen.

    Og øllene har taget styringen. 7/10 til Das Boot? 

    Babo 8-07-20 13:21

  • ★★★★★★0

    Og øllene har taget styringen. 7/10 til Das Boot? 

    Hahaha jeg tænkte det samme:) Enten øl eller også har konen blæst ham godt igennem under filmen:D

    T. Nielsen 8-07-20 13:30

  • ★★★★0

    Hahaha jeg tænkte det samme:) Enten øl eller også har konen blæst ham godt igennem under filmen:D

    Der skulle han så også have vist sig som en mand i huset og afvist sådan noget pjat under den film :)

    Babo 8-07-20 13:37

  • ★★★★★★0

    Der skulle han så også have vist sig som en mand i huset og afvist sådan noget pjat under den film :)

    Hehe der kan jeg et par sjove historier. Men de hører ikke til her;-P

    T. Nielsen 8-07-20 13:42

  • ★★★★1

    Og øllene har taget styringen. 7/10 til Das Boot? 

    Ja, den er god nok. Og den blev set uden indtagelse af alkoholiske drikke eller seksuel samkvem ;)

    Jeg kan sagtens føle klaustrofobien og afmagten, men den gjorde altså ikke mere ved mig end 7/10.

    Jeg giver også sjældent over 7/10 , så den er jo rigtig god hos mig også.

    Der er et par af dem jeg gav 7/10, hvor jeg tænker at det måske er en karakter for lav, men "Das Boot" er ikke i blandt dem.

    Sorry, jeg ved godt den er højt agtet, men som gammel U-bådskaptajn, kan jeg ikke give den mere.

    Åkepool 8-07-20 14:11

  • ★★★★★0

    Jeg har kun set “Das Boot” en enkelt gang, og jeg var heller ikke så begejstret som mange andre. Jeg landede nok et sted mellem 7/10 og 8/10. Men det er en del år siden, og jeg ved ikke, hvad jeg vil synes i dag.

    Kruse 8-07-20 16:23

  • ★★★★★★0

    Jeg har kun set “Das Boot” en enkelt gang, og jeg var heller ikke så begejstret som mange andre. Jeg landede nok et sted mellem 7/10 og 8/10. Men det er en del år siden, og jeg ved ikke, hvad jeg vil synes i dag.

    Se den lige. Først biografudgaven, så Director's Cut og slut af med tv-udgaven. Alle på samme dag, selvfølgelig.

    Zero Cool 8-07-20 17:03

  • ★★★★★★0

    Vi havde privat screening for de frivillige i går i biografen, hvor vi så Reign of Fire og Hardware, begge gensyn for mit vedkommende.

    Reign of Fire var kommet op, fordi YouTube-kanalen Corridor Crew havde behandlet den for nogle uger siden, hvor de kiggede på CGI'en i filmen: www.youtube.com/watch

    Det er lidt sjovt at se hvor forskelligt folk reagerer på film, fordi der var et par stykker som opgav Reign of Fire, og gik ud og snakkede i caféen og de samme var helt oppe at køre over Hardware.

    Begge var solide gensyn for mit vedkommende. Reign of Fire har punkter, hvor filmen måske lige slæber fødderne lidt og der er visse aspekter af filmen, som ikke helt giver mening indenfor filmens eget univers, men overall en god omgang drage-spas.

    Hardware fik faktisk et bump opad i karakter efter gensynet. Ham Richard Stanley er ikke helt tosset, det må man gi' ham.

    Zero Cool 9-07-20 11:18

  • ★★★★★★0

    Warlock: The Armageddon

    Et gensyn med ovenstående, eller, jeg tror det var et gensyn, fordi jeg kunne ikke huske noget som helst fra filmen, viste det sig.

    Warlock: The Armageddon har som sådan intet med den første film at gøre, udover at Julian Sands igen spiller en warlock / Satans søn, som er ude på at slippe Satan løs på Jorden. Filmen er underholdende nok og selvom de to  unge hovedpersoner ikke ligefrem er imponerende gode, er der en god håndfuld bundsolide karakterskuespillere med, som sørger for at drive filmen fremad med erfaring og karisma, bl.a. R.G. Armstrong og Steve Kahan.

    Den ligger lidt under den første films niveau, men er stadig en underholdende omgang.

    Zero Cool10-07-20 10:10

  • ★★★★★★0

    Warlock: The Armageddon

    Et gensyn med ovenstående, eller, jeg tror det var et gensyn, fordi jeg kunne ikke huske noget som helst fra filmen, viste det sig.

    Warlock: The Armageddon har som sådan intet med den første film at gøre, udover at Julian Sands igen spiller en warlock / Satans søn, som er ude på at slippe Satan løs på Jorden. Filmen er underholdende nok og selvom de to  unge hovedpersoner ikke ligefrem er imponerende gode, er der en god håndfuld bundsolide karakterskuespillere med, som sørger for at drive filmen fremad med erfaring og karisma, bl.a. R.G. Armstrong og Steve Kahan.

    Den ligger lidt under den første films niveau, men er stadig en underholdende omgang.

    Så værd at investere i, ville du mene, hvis man er til den første? 

    T. Nielsen10-07-20 10:12

  • ★★★★★★0

    Var lige inde på Amazon og tjekke og stødte så på Flight Of The Navigator. En film jeg også mindes fra “dengang”.

    T. Nielsen10-07-20 10:14

  • ★★★★★★0

    Så værd at investere i, ville du mene, hvis man er til den første? 

    Bestemt. Jeg købte den spanske Blu-ray, som er forholdsvis billig. Der er ikke engelske undertekster på, men ellers er den helt fin.

    Zero Cool10-07-20 10:16

  • ★★★★★★0

    Bestemt. Jeg købte den spanske Blu-ray, som er forholdsvis billig. Der er ikke engelske undertekster på, men ellers er den helt fin.

    Jeg så den til lidt over 7 pund, så det er en fin pris. Så længe de snakker tysk, engelsk eller dansk klarer jeg den uden tekster. Selv om jeg dog indrømmet vælger tekst, også engelsk til engelsk hvis det er muligt. 

    Jeg købte engang nogle franske film og der viste det sig, at man kun kunne vælge tysk tekst. Der var jeg lidt presset. Så hurigt kan jeg ikke læse sproget og jeg er også alt for rusten til at kunne læse det godt nok længere. 

    T. Nielsen10-07-20 10:23

  • ★★★★★★0

    Firecracker (1981)

    En virkelig spøjs omgang action/kung-fu/exploitation, selvfølgelig optaget i Filippinerne. I løbet af de første fem minutter, lugter den lidt af en prequel til Bloodsport.

    Historien er pænt simpel, en kvindelige kampsportsekspert kommer til byen for at lede efter sin søster, som var på jagt efter en historie om den lokale mafia og lort går ned.

    De nok første 45 minutter af filmen, er der en kampscene hvert 4. minut, vil jeg tro, det er helt skørt. Under en af disse, forsøger to mænd at overfalde og voldtage vores hovedperson, som på mystisk vis ender med at rende rundt i undertøj og en af disse mænd får tilfældigvis kappet bh'en i stykker, så vi får lidt boobs.

    Herefter virker det som om, at man er kommet til at tænke på, at man også lige har en historie der skal overstås, så noget med narkohandel sker, ingen kampscener sker, men til gengæld en virkelig spøjs sexscene mellem hovedpersonen og vedkommende der viser sig, at have slået søsteren ihjel.

    Hovedpersonen finder så ud af det hele og udfordrer skurken til et dødeligt showdown og her er der cirka 7 min. tilbage af en film som varer 1 time og 17 minutter. Det showdown går dog lidt i glemmebogen, fordi man har hyret Rey Malonzo, som virkelig kan kung-fu og lige skal showcase ham. Men da der er tre minutter tilbage, kommer vi tilbage til den endelige kamp. Men det skal også lige siges at end credits varer cirka 1 min. og 20 sekunder.

    Satme en vild oplevelse.

    Zero Cool10-07-20 23:05

  • ★★★★1

    Rambo: Last Blood

    Jeg kunne ikke dy mig. Nu havde jeg set alle andre i serien. Trods ingen forventninger er jeg alligevel forbavset over hvor skødesløs gennemgang det er. Det er dybest set en Taken-film blot med gore, som så absolut heller ikke kunne kompensere for manuskriptets mange svagheder. Der er så heller ikke nogen standout actionscener og man havde tydeligt håbet på goreeffekten ville række. I rollen er Sly også bare mut hele vejen og begår da også ret tåbelige valg. Det samme gør datteren han skal redde, som endelig bare skal gøre ting mod al sund fornuft, fordi et skidt plot kræver det. Det positive: jeg nåede faktisk aldrig sådan helt for alvor at kede mig, så det er måske altid noget, men kan ikke skrive under på det er en god film. 4/10

    Babo11-07-20 18:30

  • ★★★★★★0

    Jeg sagde det jo:-/ Men mig har du sgu aldrig lyttet til;)

    T. Nielsen11-07-20 18:35

  • ★★★★0

    Jeg sagde det jo:-/ Men mig har du sgu aldrig lyttet til;)

    Jeg sagde det også, at du ville sige, hvad sagde jeg... sagde jeg ikke? :)

    Men altså, nu kan jeg sige jeg har set dem alle og man har da godt nok bevæget sig langt væk fra det ellers gode udgangspunkt. Etteren er godt nok stadig med længder den bedste.  

    Babo11-07-20 18:43

  • ★★★0

    It (2017)

    Det... Var s'gu lidt en skuffelse...

    Jeg kunne overhovedet ikke se noget skræmmende ved denne inkarnation af Pennywise - og slet ikke, når hans CGI-gab blev åbnet på fuld vidde...

    Det eneste uhyggelige i den film var de incestuøse undertoner - og de fik mig så også til at væmmes.

    6/10

    Ps.: Jeg har ikke set mini-serien siden engang omkring årtusindskiftet, så det er ikke en sammenligning, når jeg skriver, at denne inkarnation ikke er skræmmende. 

    HonoDelLoce11-07-20 23:37

  • ★★★★★0

    Wrecked (2011)

    youtu.be/oljiOvkJRHQ

    En mand (Adrien Brody) vågner op til en brutal overraskelse, da han opdager, at han hårdt såret og med blodet silende ned ad ansigtet befinder sig i en noget nær totalt smadrer bil i bunden af en dal omringet af ødelagte træer og flere lig og med sit ene ben uhjælpeligt fastklemt under handskerummet. Og bedre bliver det ikke ligefrem af, at han samtidig har mistet sin hukommelse og derfor er i total vildrede om  hvordan, at han er havnet i bilen og hvem han egentlig selv er.

    Som timerne går og panikken tager til, begynder han desperat at lede efter spor i bilen og finder frem til en skarpladt pistol, en pose penge og nogle kreditkort, som måske kan hjælpe på hukommelsen og sætter herefter alt på et bræt for at slippe ud af sin dødsfælde og tilbage til livet. Men med en barsk natur som modstander og et uforudsigeligt sind som guide, er dette lettere sagt end gjort og manden uden navn må derfor hurtigt sande, at oddsene for overlevelse er mildt sagt elendige...

    ---

    Den debuterende instruktør Michael Greenspan har med et budget og et manuskript skåret helt ind til benet skabt en yderst neglebidende og samtidig meditativ indie-thriller, der bedst kan beskrives som en sublim og medrivende blanding af overlevelses-film som "127 Hours", "All Is Lost" og en krimi/thriller som "Memento".

    Og ligesom det var tilfældet med de to førstnævnte film, er der her tale om en historie der primært er drevet frem af en enkelt person, hvilket i dette tilfælde er Adrien Brody som leverer en vaskeægte tour de force præstation som den hårdt prøvede mand, der er langt ude hvor han ikke kan bunde.

    Adrien Brody er eminent dygtig til med simple virkemidler og på en yderst troværdig facon at fremhæve samtlige følelser af stress, forvirring, afmagt og desperation, som har forplantet sig i hans karakter, men er lige overbevisende når det kommer til at give udtryk for håb, optimisme og en ukuelig vilje til at ville overleve på trods af modstanden på både de indre og ydre linjer.

    Fotografen James Liston gør i den forbindelse et fremragende stykke arbejde i måden, som han indkapsler Adrien Brodys kropssprog på og i måden han sætter det op imod inddragelsen af naturen som modstander på, i en dragende symbiose der åbner op for adskillige fortolkninger både i kampen for overlevelse og i portrættet af den hukommelses-forvirrede protagonist/antagonist, hvor hvad der er virkeligt og hvad karakteren forestiller sig er virkeligt ofte sløres, så man som tilskuer skal følge ekstra godt med.

    "Wrecked" er en fremragende survival-thriller, der trods sit periodevis langsommelige tempo er spændende og gribende fra start til slut og et blændende godt studie i menneskets vilje til at ville overleve trods umulige odds.

    8/10

    NightHawk12-07-20 20:15

  • ★★★★0

    Man of Steel 

    Jeg kan ikke helt forklare, hvorfor jeg trækkes tilbage til filmen, som jeg nu har set tre gange. Noget i den har åbenbart "gjort det" for mig siden jeg igen valgte at se den. Måske er det den Terrence Malick agtige følsomme side, som filmen har trods endeløse destruktioner i andel halvdel, at jeg ser noget i. Måske kan jeg bare godt lide de små ting Snyder har vendt på hovedet, som Supermans identitet overfor Lane, eller scenen hvor han som knægt på skolen opdager sine kræfter og modsat mange andre superhelte, bliver panikken beskrevet. Det kan man et eller andet stedet relatere til. Eller er det også følsomheden i Costners "you are my son" replikken, der rørte noget i mig? Clarks tilknytning til to fædre. Snyder skærer med tydelighed karaktermotivationen, som jeg efter første syn mente gik lidt tabt midt i spektaklet, men det synes jeg egentlig ikke er tilfældet længere. Og så er der lige Hans Zimmers score, drabsscenen på Zod og ikke mindst den første flyvetur, som er håndteret meget godt. Jeg forhøjer sgu trods det, at mange formentlig ikke kan udstå den. 8/10

    Babo13-07-20 22:26

  • ★★★★★★1

    Man of Steel 

    Jeg kan ikke helt forklare, hvorfor jeg trækkes tilbage til filmen, som jeg nu har set tre gange. Noget i den har åbenbart "gjort det" for mig siden jeg igen valgte at se den. Måske er det den Terrence Malick agtige følsomme side, som filmen har trods endeløse destruktioner i andel halvdel, at jeg ser noget i. Måske kan jeg bare godt lide de små ting Snyder har vendt på hovedet, som Supermans identitet overfor Lane, eller scenen hvor han som knægt på skolen opdager sine kræfter og modsat mange andre superhelte, bliver panikken beskrevet. Det kan man et eller andet stedet relatere til. Eller er det også følsomheden i Costners "you are my son" replikken, der rørte noget i mig? Clarks tilknytning til to fædre. Snyder skærer med tydelighed karaktermotivationen, som jeg efter første syn mente gik lidt tabt midt i spektaklet, men det synes jeg egentlig ikke er tilfældet længere. Og så er der lige Hans Zimmers score, drabsscenen på Zod og ikke mindst den første flyvetur, som er håndteret meget godt. Jeg forhøjer sgu trods det, at mange formentlig ikke kan udstå den. 8/10

    Den har sine gode sider Snyder kan det visuelle, som få. 

    Men at Superman “hopper” når han flyver...

    Og så det indlagte, uendelige “Transformers” slagsmål - hvor Superman smadrer de mennesker han har dedikeret sit liv til - i stedet for at flytte det til et ufarligt sted - det er bare ikke den rigtige mand af stål...

    Wayne13-07-20 22:44

  • ★★★★★1

    og ikke mindst den første flyvetur, som er håndteret meget godt

    Var så den del jeg især synes var håndteret rigtig skidt, der var ikke noget rigtig opbygning det var mest blot up, up, up and away.

    Der er ikke for mig en rigtig følelse af det er noget specielt, for Clark Kent her.

    Med hensyn til scoret så er det bedste af Hans Zimmer det vi får serveret i end credits, hvor vi høre Percussion delen der ledsager themet.

    Elwood13-07-20 22:46

  • ★★★★0

    hvor Superman smadrer de mennesker han har dedikeret sit liv til - i stedet for at flytte det til et ufarligt sted - det er bare ikke den rigtige mand af stål...

    En kritik, der ikke holder. Hvordan skulle han flytte det andet sted? Han er oppe imod generalen og hans trænede håndlanger, der faktisk nemt banker en urutineret superman til plukfisk. Han kan ikke BARE flytte dem. De vil heller ikke flyttes når planen ligesom er terraforming. 

    Babo13-07-20 22:51

  • ★★★★0

    Var så den del jeg især synes var håndteret rigtig skidt, der var ikke noget rigtig opbygning det var mest blot up, up, up and away.

    Jeg synes scenen var majeæstetisk med zoom-ind på knytnæven i isen, som jeg synes var lækkert filmet. Men medgivet, det er en meget diskuteret film for sine svagheder, men synes også at have stødt på ret mange online, der finder den ret undervurderet. 

    Babo13-07-20 22:53

  • ★★★★★★0

    En kritik, der ikke holder. Hvordan skulle han flytte det andet sted? Han er oppe imod generalen og hans trænede håndlanger, der faktisk nemt banker en urutineret superman til plukfisk. Han kan ikke BARE flytte dem. De vil heller ikke flyttes når planen ligesom er terraforming. 

    Jo da - han er langt mere trænet end Zod og co som lige har fået deres - desuden tænker Superman normalt bedre end sine modstandere 

    Wayne13-07-20 22:57

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen