Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★1

    Jo da - han er langt mere trænet end Zod og co som lige har fået deres - desuden tænker Superman normalt bedre end sine modstandere 

    Mener du det helt seriøst Wayne? Superman her er en grønskolling og opvokset på farmen med nul militær erfaring. Det har Zod og hans håndlanger. Hvad Superman tænker og ikke tænker afhænger af det skrevne manuskript og i denne version er han både sårbar, fejlbarlig og ikke mindst ret uerfaren. 

    Desuden, glemte at nævne Zods ankomst til jorden, som var ret spændende opbygget og nærmest gyser-agtig. 

    Babo13-07-20 23:19

  • ★★★★★★1

    Mener du det helt seriøst Wayne? Superman her er en grønskolling og opvokset på farmen med nul militær erfaring. Det har Zod og hans håndlanger. Hvad Superman tænker og ikke tænker afhænger af det skrevne manuskript og i denne version er han både sårbar, fejlbarlig og ikke mindst ret uerfaren. 

    Desuden, glemte at nævne Zods ankomst til jorden, som var ret spændende opbygget og nærmest gyser-agtig. 

    Zod har ingen erfaring med at beherske kræfterne - hvilket burde være en gigantisk fordel.

    Wayne13-07-20 23:24

  • ★★★★★★1

    Kevin Costner er gennemført ringe i den film. Men karakteren er også så pisseirriterende og charmeforladt. Der er for meget smadremanden og for lidt omtanke i et overlangt klimaks der efterlader en sanseløs. De “filosoferende” scener, er totalt blottet for hjerte og forekommer kalkuleret og uægte. Desuden er Cavill røvsyg i hovedrollen. Bortset fra det, er jeg sådan nogenlunde underholdt. 

    T. Nielsen13-07-20 23:31

  • ★★★★0

    Zod har ingen erfaring med at beherske kræfterne - hvilket burde være en gigantisk fordel.

    Han er stadig udstyret med teknologi indtil han vænner sig til atmosfære, præcis som superman skal når han er på zods territorium. Så igen. Hvor og hvordan skulle han flytte på nogle folk, der er ret stærke og så absolut ikke vil flyttes med?

    Babo13-07-20 23:41

  • ★★★★★★0

    Hvor og hvordan skulle han flytte på nogle folk, der er ret stærke og så absolut ikke vil flyttes med?

    Med et bedre manus?

    T. Nielsen13-07-20 23:45

  • ★★★★0

    Med et bedre manus?

    Bedre i følge hvem? 

    Det giver jo god mening i den historie de har valgt at fortælle. Zod har en klar motivation for at foretage en terraforming på jorden og på den måde vil han give sit folk ny start samtidig med føler han Jor EL forrådte sit eget folk. Vi ser tingene også fra en skurks vinkel og Superman her er bare ikke sat i så simple situationer hvor dagen kan reddes, men er konstant udfordret både på moralen men også fysisk. Så hvad skulle et bedre script gøre mener du helt præcis. Du siger mange fine ord, men giver intet konkret. Desuden så redder han kloden og ender med at vælge sin race fra ved at dræbe Zod. 

    Babo13-07-20 23:58

  • ★★★★★★0

    Bedre i følge hvem? 

    Det giver jo god mening i den historie de har valgt at fortælle. Zod har en klar motivation for at foretage en terraforming på jorden og på den måde vil han give sit folk ny start samtidig med føler han Jor EL forrådte sit eget folk. Vi ser tingene også fra en skurks vinkel og Superman her er bare ikke sat i så simple situationer, men er konstant udfordret både på moralen men også fysisk. Så hvad skulle et bedre script gøre mener du helt præcis. Du siger mange fine ord, men giver intet konkret. 

    Ja ifølge mig vel. Jeg kan da ikke sige præcis hvad de skulle have gjort for pokker da:D Men de kunne have givet Superman mere kløgt og vid til at besejre sine fjender med, også selv om de ikke ville flyttes. I hvert fald fremfor blot at smadre hovedløst rundt. Det er nemlig lige præcist simpelt og for nemt. Desuden behøver det jo ikke være sort og hvidt. Så fordi jeg synes de løser det her middelmådigt, behøves Superman jo ikke placeres i “simple” situationer som det eneste alternativ. 

    Men da dejligt du har sådan en fest med den. Ville ønske det var mig. Men som sagt, så er jeg trods alt bedre underholdt end min kritik berettiger til.

    T. Nielsen14-07-20 00:16

  • ★★★★0

    Ja ifølge mig vel. Jeg kan da ikke sige præcis hvad de skulle have gjort for pokker da:D Men de kunne have givet Superman mere kløgt og vid til at besejre sine fjender med, også selv om de ikke ville flyttes. I hvert fald fremfor blot at smadre hovedløst rundt. Det er nemlig lige præcist simpelt og for nemt. Desuden behøver det jo ikke være sort og hvidt. Så fordi jeg synes de løser det her middelmådigt, behøves Superman jo ikke placeres i “simple” situationer som det eneste alternativ. 

    Men da dejligt du har sådan en fest med den. Ville ønske det var mig. Men som sagt, så er jeg trods alt bedre underholdt end min kritik berettiger til.

    Når man ønsker et bedre script, så var det oplagt at spørge hvad præcis man ønskede mere eller mindre af. Mit problem er stadig mod slutning. Men ikke fordi Superman ikke har kløgt, men det bliver for meget, for udmattende. Måske irriterede det mig ikke SÅ meget mere, fordi jeg synes drabsscenen på Zod kompenserede en del og der var noget på spil. Jeg kan godt lide Zod ikke bare var en one note, random tosse uden formål, det var jo lidt Thanos før Infinity War om man så må sige. Bemærk hans ankomst til jorden. Det er jo nærmest War of the Worlds suspense. Jeg medgiver det er en lidt skitzo film, men nogle film vinder alligevel for mig pga sine momenter og ikke nødvendigvis helhed. Måske er der også gået Sandmand i den, jeg ved det ikke :)

    Babo14-07-20 09:11

  • ★★★★★★1

    Når man ønsker et bedre script, så var det oplagt at spørge hvad præcis man ønskede mere eller mindre af. Mit problem er stadig mod slutning. Men ikke fordi Superman ikke har kløgt, men det bliver for meget, for udmattende. Måske irriterede det mig ikke SÅ meget mere, fordi jeg synes drabsscenen på Zod kompenserede en del og der var noget på spil. Jeg kan godt lide Zod ikke bare var en one note, random tosse uden formål, det var jo lidt Thanos før Infinity War om man så må sige. Bemærk hans ankomst til jorden. Det er jo nærmest War of the Worlds suspense. Jeg medgiver det er en lidt skitzo film, men nogle film vinder alligevel for mig pga sine momenter og ikke nødvendigvis helhed. Måske er der også gået Sandmand i den, jeg ved det ikke :)

    Selv om ingen eller få måske kan hamle op med de Sandmand’ske analyser, så synes jeg dog trods alt du er mere alsidig end det. Derudover tror jeg nu de fleste filmfans har film, hvor de godt kan se at helheden indimellem halter, men hvor der er momenter nok til at man finder filmen virkelig god alligevel. Jeg kan selv nævne flere tror jeg. Så i sidste ende er det nok om man overbevises og der er mange dele, også for mange der ikke overbeviser mig lige i MoS. Tak for snakken. 

    T. Nielsen14-07-20 09:32

  • ★★★★★0

    Man of Steel 

    Jeg kan ikke helt forklare, hvorfor jeg trækkes tilbage til filmen, som jeg nu har set tre gange. Noget i den har åbenbart "gjort det" for mig siden jeg igen valgte at se den. Måske er det den Terrence Malick agtige følsomme side, som filmen har trods endeløse destruktioner i andel halvdel, at jeg ser noget i. Måske kan jeg bare godt lide de små ting Snyder har vendt på hovedet, som Supermans identitet overfor Lane, eller scenen hvor han som knægt på skolen opdager sine kræfter og modsat mange andre superhelte, bliver panikken beskrevet. Det kan man et eller andet stedet relatere til. Eller er det også følsomheden i Costners "you are my son" replikken, der rørte noget i mig? Clarks tilknytning til to fædre. Snyder skærer med tydelighed karaktermotivationen, som jeg efter første syn mente gik lidt tabt midt i spektaklet, men det synes jeg egentlig ikke er tilfældet længere. Og så er der lige Hans Zimmers score, drabsscenen på Zod og ikke mindst den første flyvetur, som er håndteret meget godt. Jeg forhøjer sgu trods det, at mange formentlig ikke kan udstå den. 8/10

    Der er meget man kan sætte pris på i Man of Steel, også selv om den ultimativt ikke lykkes. Den havde nogle virkelig gode kort på hånden.

    Earth One-tegneserien bør alle for resten læse. 

    Lars!14-07-20 18:21

  • ★★★★★1

    Jeg så Hell or High Water for første gang i går, og har gået rundt hele dagen og tænkt på hvor fantastisk den film var. Jeff Bridges var god. Historien var god, og godt fortalt. De små detaljer og samfundskommentarerne. Måden filmen legede med mig og overraskede mig og også fik mig til at tænke over ting. Og så var den både hyggelig og forstyrrende. Ja, god moderne western. Anbefales i høj grad. 

    Lars!14-07-20 18:31

  • ★★★★★★0

    Jeg så Hell or High Water for første gang i går, og har gået rundt hele dagen og tænkt på hvor fantastisk den film var. Jeff Bridges var god. Historien var god, og godt fortalt. De små detaljer og samfundskommentarerne. Måden filmen legede med mig og overraskede mig og også fik mig til at tænke over ting. Og så var den både hyggelig og forstyrrende. Ja, god moderne western. Anbefales i høj grad. 

    Helt enig og gav den 9/10

    Wayne14-07-20 19:12

  • ★★★★0

    Jeg så Hell or High Water for første gang i går, og har gået rundt hele dagen og tænkt på hvor fantastisk den film var. Jeff Bridges var god. Historien var god, og godt fortalt. De små detaljer og samfundskommentarerne. Måden filmen legede med mig og overraskede mig og også fik mig til at tænke over ting. Og så var den både hyggelig og forstyrrende. Ja, god moderne western. Anbefales i høj grad. 

    Frontier-trilogi er bare go’. 

    Babo14-07-20 19:21

  • ★★★★★★0

    Jeg så Hell or High Water for første gang i går, og har gået rundt hele dagen og tænkt på hvor fantastisk den film var. Jeff Bridges var god. Historien var god, og godt fortalt. De små detaljer og samfundskommentarerne. Måden filmen legede med mig og overraskede mig og også fik mig til at tænke over ting. Og så var den både hyggelig og forstyrrende. Ja, god moderne western. Anbefales i høj grad. 

    Frontier-trilogi er bare go’. 

    Noget af det bedste!

    T. Nielsen14-07-20 19:35

  • ★★1

    Greyhound

    Det er alligevel et stykke tid siden, at jeg har set en film på kun cirka halvanden time og så en krigsfilm. Og hvilken brug af den tid, dejlig intens og flot film, med nogle dygtige skuespillere og så Tom Hanks der er Tom Hanks (og det er ikke dårligt). Syntes filmen får en til at forstå følelsen af flåde kamp og selvom jeg nok ikke have taget i biografen for at se den, kunne jeg godt have tænkt mig at den på det store lærred nu.

    7/10

    Weird_J14-07-20 19:45

  • ★★★★★★0

    Noget af det bedste!

    Hell or High Water 9/10

    Sicario 8/10

    Wind River 7/10

    Wayne14-07-20 19:45

  • ★★★★★★0

    Hell or High Water 9/10

    Sicario 8/10

    Wind River 7/10

    9 all the way! Faktisk er det tættest på at Wind River er min favorit. 

    T. Nielsen14-07-20 20:00

  • ★★★★0

    Thomas har ret. Altså at det er kvalitet i alle tre. Wind River var pudsigt nok den eneste, der måtte vokse på mig. Det tog også tre gennemsyn eller sådan noget. Hvor er Nick Caves musikscore dog bare smuk. Jeg er på minimum 9 med den ene og 10’er med de andre to. Det er film i min boldgade og karakteren må gerne afspejle dette. Så jeg er lidt gavmild her, men filmene kan bære det. Den bedste trilogi i min bog. 

    Babo14-07-20 20:23

  • ★★★★★★0
    • Hell or High Water 8/10
    • Sicario 8/10
    • Wind River 9/10

    Og Wind River er nummer 62 på min all-time top250...

    Guldager14-07-20 20:23

  • ★★★★★0
    • Hell or High Water 8/10
    • Sicario 8/10
    • Wind River 9/10

    Helt enig her!

    David Lund14-07-20 20:31

  • ★★★★0
    • Hell or High Water 8/10
    • Sicario 8/10
    • Wind River 9/10

    Og Wind River er nummer 62 på min all-time top250...

    Du må foretage en del udskiftning går jeg ud fra hvis listen hele tiden skal opdateres ?

    Babo14-07-20 20:34

  • ★★★★1

    Wind River 7/10

    Damn god film.

    8/10

    Åkepool14-07-20 20:36

  • ★★★★★0

    Hell or High Water - 8/10

    Sicario - 8/10

    Wind River - 7/10

    Kruse14-07-20 21:01

  • ★★★★★★0

    Du må foretage en del udskiftning går jeg ud fra hvis listen hele tiden skal opdateres ?

    Så ofte sker der heller ikke, at en film sniger sig ind på top250. Vel 2-3 gange om årdet. Men ja, jeg vedligeholder den hele tiden. Har to lister kørende: en top250 all-time og en top100 for 2010'erne. Men jeg tror egentlig, jeg laver den top100 om til en top100 i det 21.århundrede. Det er mine egne mini-TSPDT-lister :)

    Guldager14-07-20 21:06

  • ★★★★0

    Så ofte sker der heller ikke, at en film sniger sig ind på top250. Vel 2-3 gange om årdet. Men ja, jeg vedligeholder den hele tiden. Har to lister kørende: en top250 all-time og en top100 for 2010'erne. Men jeg tror egentlig, jeg laver den top100 om til en top100 i det 21.århundrede. Det er mine egne mini-TSPDT-lister :)

    Ja ok. Jeg forsøgte en gang kan jeg huske at lave sådan en top 250, men det var svært. Kan være jeg forsøger igen. 

    Babo14-07-20 21:14

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen