Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★★★0

    Lyder som om jeg helt skal droppe den.

    Han fik på en eller anden måde, sat sin egen tekst ind i citatblokken?

    Gør dig selv den tjeneste :-D

    Wayne12-08-20 12:40

  • ★★★0

    Wolyn AKA Ondskabens tid (2016) igår. Jeg var slet ikke klar over at der var så voldsomme uroligheder imellem Ukrainere og Polakker i Volhynien og det østlige Galicien under anden verdenskrig. Og jeg interessere mig endda meget for historie. Den virker dog til at være god nok, efter hvad jeg kan læse mig til.

    Må også sige at der bliver gået til den. Russerne deportere nogle til Sibirien (engang Polak, altid Kulak) og tyskerne majer jøder ned med den effektivitet som de jo er så berømte for, men den måde polakkerne bliver massakreret på af UPA, er dog alligevel noget af det mest brutale jeg længe har set. Det var rent gore til sidst. Ikke noget at sige til at filmen er blevet forbudt i Ukraine.

    Hvis kan holde alt brutaliteten ud, så er det en ret god film. 8/10.

    Aranyhajú Nyárszépe17-08-20 18:05

  • ★★★★★0

    Film samt en enkelt tv-serie jeg har set den sidste uges tid. :)

    • Captain Marvel - 6/10 
    • Ant-Man & The Wasp - 7/10
    • Solo : A Star Wars Story - 7/10
    • Rambo : Last Blood (US Version) - 7/10
    • Zombieland : Double Tap - 7/10
    • Power Rangers (2017) - 7/10
    • A Dangerous Method - 7/10
    • Colette - 8/10 
    • Super Dark Times - 8/10
    • Spider-Man : Far From Home - 8/10 
    • Red Sparrow (gensyn) - 8/10
    • Three Billboards OEM - 9/10
    • Avengers : Endgame (gensyn) - 9/10
    • Love On The Spectrum : sæson 1 - 9/10 

    NightHawk18-08-20 18:42

  • ★★★★0

    Pet Sematary (2019)

    Ikke så ringe som forventet, men heller ikke vildt god. Den har egentlig et par fine ting kørende med Clarke og Seimetz, men der bliver alt for hurtigt slået over på forudsigeligt gys. Egentlig er historien meget fjollet og slet ikke uhyggelig, men jeg anede en smule menneskeligt drama undervejs som gjorde jeg holdt ved. Den er heller ikke unødig lang. 5/10

    Babo23-08-20 14:53

  • ★★★★★★0

    Synes ca. det samme som dig. Så den i fredags. Der er meget der er lavet om ift. bogen, og det var jeg ikke så pjattet med. 

    davenport23-08-20 19:56

  • ★★★★0

    Synes ca. det samme som dig. Så den i fredags. Der er meget der er lavet om ift. bogen, og det var jeg ikke så pjattet med. 

    Ok.. har ikke læst den. 

    Babo23-08-20 19:59

  • ★★★★★★0

    Så et par film i aftes:

    Time Trap (NF) - Hvis man kan købe præmissen med at der i en hule under jorden, er en anden tid, end den vi har ved overfladen, og at en gruppe studerende tager ned for at finde deres professor, så se den endeligt. Jeg købte den, og det var faktisk en udemærket film, der overrasker i 3. akt. Den kunne faktisk sagtens være pilot til en serie. (Og Cassidy Gifford er eddermame en snack af rang!!)

    The Machine (AP): Der arbejdes på, at robotter eller AI skal bestå Turing-testen, og det kommer der en masse ramasjang ud af, da mange af robotterne/implanterede er ex-soldater. Den var ok, uden at være fantastisk.

    davenport24-08-20 12:42

  • ★★★★★★0

    I'll Be Gone in the Dark (2020)

     

    Dokumentar I 6 afsnit, der er bygget på og omhandler ”true crime” forfatteren Michelle McNamara’s jagt på The Golden State Killer, som hun er ved at skrive en roman om. Serien veksler lige dele mellem fakta og fokus på den berygtede serierforbryder og så McNamara’s egent liv og udfordringer, indtil hendes død.

    En vekslen man måske kan rose for at forsøge at perspektivere og nuancerede en ellers velkendt dokumentarform. Personligt var der mig bare alt for mange og lange passager, hvor man hører om McNamara, uden at det føles sønderligt relevant eller spændende.

    Særligt de mange sms udvekslinger der forsøges at visualiseres, mellem hende og hendes mand, virker ualmindeligt tørre. Til gengæld er det svært ikke at blive fascineret, når fokus rettes på The Golder State Killer og McNamara’s besættelse af selvsamme.

    Men med 6 afsnit, er der for meget fedt til min smag, som de med succes kunne have skåret fra.

     

    Bedømmelse: 6/10

    T. Nielsen24-08-20 13:27

  • ★★★★★★0

    Ser du månen, Daniel (2019)

     

    Solidt omsat drama om fotografen, den nok til at starte med, lidt naive Daniel Rye der tages til fange i Syrien. Her ender han som gidsel hos terrororganisationen IS, bevogtet af en flok voldspsykopatiske og kulturelt forstyrrede fanatikere i en anarkistisk styret land.

    Historien er ligetil, tingene fortælles uden omsvøb og taler så det helt brede publikum kan være med. Der er aspekter, der aldrig helt føles som de foldes ud og selv om man røres og mærker spændingen, trods at vi kender slutningen, så bliver det aldrig mere end habilt og det samme med filmens håndværk. Esben Smed er dog forrygende god og troværdig i hovedrollen.

     

    Bedømmelse: 7/10

    T. Nielsen25-08-20 09:29

  • ★★★★★★0

    Et par korte kommentarer til film set for nylig:

    Jeg har fået set 3 film af Karel Zelman, en tjekkoslovakisk pioner i fantasy og animation. Alle tre film er ikke synderligt gode, men rent filmhistorisk er de rigtigt interessante. De er dog værd at se, og jeg giver dem 6/10 - det drejer sig om:

    • Invention For Destruction
    • Journey to the Beginning of Time
    • The Fabulous Baron Munchhausen

    Desuden Moulin Rouge, som jeg slet ikke faldt for. Lortemusik og sange. 4/10 til den.

    Også efterfølgeren til In The Mood For Love, 2046, som er en smuk og æstetisk oplevelse, men også en anelse utilfredsstillende. Dog stadig 8/10.

    Jeg har også givet Apichatpong Weerasethakul en chance til med Tropical Malady, men hans stil er slet ikke lige mig. 5/10 til den.

    Og så til nogle gode positive overraskelse af Claire Denis. Beau Travail kunne jeg ikke lide, da jeg så den, men det må genses, fordi de tre film jeg mere har set med hende, har været ganske gode. High Life (set for et par måneder siden) var en god oplevelse, men en endnu bedre film er White Material om en hvid kvinde, der ikke vil forlade hendes kaffeplantagen i et borgerkrigsramt afrikansk land. Virkelig en god film med en fantastisk lydspor til. 9/10 til den. 35 Shots of Rum når ikke helt samme højder, men det er stadig en sælsom og rigtig god film. 8/10 til den, men det er med pil op.

    Guldager26-08-20 22:44

  • ★★★★0

    The Way Back (2020)

    Gavin O 'Connor har tag på de her sportsfilm. Intet nyt under solen her, men filmen er kompetent skruet sammen og lidt rørende. Og det virker med Ben Affleck, som spiller sig selv.  7/10

    Babo28-08-20 22:56

  • ★★★★★0

    Film og tv-serier som jeg har fået set det sidste stykke tid. :)

    Doctor Who : Sæson 11 - 6/10

    The Trip to Greece : Tv-version - 8/10

    Cobra Kai : Sæson 1 & 2 - 9/10 

    Ready or Not - 5/10

    Getting Any? - 7/10

    Summer Holiday - 7/10 

    Beat the Devil - 7/10

    Joker - 7/10

    Battling Butler - 7/10

    The Last Jedi (gensyn) - 8/10

    The Rise of Skywalker - 8/10

    Rio Grande - 8/10 

    Seven Chances - 8/10

    Sherlock Jr. - 8/10 

    Revenge (2017) - 8/10 

    The Navigator - 9/10 

    NightHawk 3-09-20 11:34

  • ★★★★1

    The Last Jedi (gensyn) - 8/10

    The Rise of Skywalker - 8/10

    Godt at se :)

    Ready or Not - 5/10

    Ikke så godt at se :( 

    Åkepool 3-09-20 11:49

  • ★★★★★0

    Ikke så godt at se :( 

    Jeg havde ellers store forventninger til "Ready or Not", da jeg syntes at konceptet lød som en rigtig fed idé.

    Men selv om Samantha Weaving spillede godt som filmens final girl og der var scener hist og pist, som var vellykkede (eksempelvis scenen i kælderen med ligene), hvad end det var humor eller horror, så var filmen overordnet set bare ikke særlig godt eksekveret.

    Historien/handlingen ofte hostede og hakkede i sin fremdrift og humoren især var ofte meget anstrengende fordi, at den var alt for meget on the nose og for hysterisk til, at jeg kunne holde det ud i længden.

    Og så var der et par af skuespillerne, som simpelthen overspiller så fælt - særligt bedstemoderen -  at det var for meget af det gode. Jeg er helt med på hvilken type film, de gerne ville lave. Men selv når der bevidst overspilles og overdrives skal der stadig være en nogenlunde fornuftig balance i tingene og den var i store perioder af filmen ikke eksisterende.

    Jeg kunne langt bedre lide film som "You're Next" og "Cabin In The Woods" indendor denne hybrid-genre af satire og horror. :)

    NightHawk 3-09-20 16:05

  • ★★★★★★0

    Den morede nu mig ganske fint. Den var voldsomt uigennemtænkt, men jeg hyggede mig. Dog ikke en film jeg ser igen. 

    T. Nielsen 3-09-20 16:34

  • ★★★★★0

    Jeg er enig med NightHawk angående “Ready or Not”. Omend jeg nok er en anelse mere gavmild og giver den 6/10. Men det var helt klart en skuffelse.

    Kruse 3-09-20 16:27

  • ★★★★★★0

    Jeg er enig med NightHawk angående “Ready or Not”. Omend jeg nok er en anelse mere gavmild og giver den 6/10. Men det var helt klart en skuffelse.

    Så vi da næsten også enige, da jeg ratede den 7/10;) Jeg blev blot ikke skuffet, da jeg dels ikke vidste ret meget om den og dels intet forventede. Bilder mig ind den blev nævnt eller omtalt forholdsvis positivt her på siden. Men jeg anede faktisk ikke det var en komedie. Præmissen er i øvrigt helt håbløs. 

    T. Nielsen 3-09-20 16:35

  • ★★★★1

    Samantha Weaving spillede godt som filmens final girl

    Der er vi i det mindste enige og det er da muligt at hun lige hiver den en sidste karakter op for mig.

    Jeg er enig med NightHawk angående “Ready or Not”. Omend jeg nok er en anelse mere gavmild og giver den 6/10. Men det var helt klart en skuffelse.

    Så vi da næsten også enige, da jeg ratede den 7/10;)

    Og jeg smed hele 8/10 efter den. Jeg var rigtig godt underholdt.

    Åkepool 4-09-20 08:42

  • ★★★★★★0

    Og jeg smed hele 8/10 efter den. Jeg var rigtig godt underholdt.

    Og det er jo i virkeligheden det der er vigtigst, hvad man selv synes. Selv om andres meninger er spændende at høre.

    T. Nielsen 4-09-20 08:49

  • ★★★★★★0

    Busanhaeng (2016)

     

    Heftig og voldsomt fængende zombieaction, hvis simple præmis (det meste foregår i et tog, hvor en far prøver at beskytte sin datter) skaber en trykkende og dyb underholdende omgang ramasjang.

    Historien kan sine steder måske spille lidt rigeligt på det melodramatiske. Men det lykkes, måske også takket være et godt om end ofte gennemskueligt persongalleri, at gøre fortællingen både hjerteskærende og nærværende, midt i al gruen og spændingen.

     

    Bedømmelse: 8/10

    T. Nielsen 4-09-20 13:21

  • ★★★★0

    I'm Thinking of Ending Things

    Desværre ikke den film jeg håbede på og i den sammenhæng rammer Mark Kermode fuldstændigt plet i sin anmeldelse omkring filmen. 

    www.youtube.com/watch

    Ingen tvivl om Kaufman laver film til Kaufman, men som det var tilfældet med Tenet, så var jeg ingenlunde følelsesmæssigt involveret og sjældent har jeg set så langstrakte sekvenser udspillet i en bil. Dialogen filosoferer i øst og vest og filmen mangler ganske enkelt en retning. Blændende på billedsiden, men filmen er ligeså kold som det snevejr i filmen. ØV! Jeg kedede mig godt nok. 5/10

    Babo 4-09-20 22:53

  • ★★★★★★0

    Den har ellers generelt fået gode anmeldelser. Havde dog slet ikke fanget. at den blev udgivet på Netflix...så den skal ses meget snart :)

    Guldager 4-09-20 22:57

  • ★★★★0

    Jeg vil også anbefale den fordi den ikke vil være alles kop te. Den faldt bare ikke i min smag og jeg kæmpede med at holde mig vågen. 

    Babo 4-09-20 23:01

  • 0

    Doctor Sleep

    Tja, jeg forstår den nok ikke. Og jeg forstår slet ikke, at den får så høje karakterer. Jeg må gå slemt skuffet i seng...

    Popeye 4-09-20 23:05

  • ★★★★★★0

    The White Queen (2013)

     

    Spændende intriger, voldsomme magtkampe og et dødeligt spil om tronen i England, hvor 4 forskellige kvinder muligvis står i baggrunden i forhold til magtens tinde, men som derfra trækker i trådene. Jo, der er god underholdning i serien om rosekrigene. Samtidig ser det både autentisk ud og er ganske velspillet, med et persongalleri, der er tilpas nuanceret, til at man ikke på forhånd bare lige regner dem ud.

    Indrømmet, Rebecca Ferguson kan godt blive en anelse ensidig i sit spil i længden (men ser dog dejlig ud i processen). Man aner også, i scener med ”store” slag, at budgettet ikke helt har rakt og derfor får man aldrig indtrykket af betydningen af disse. Der er undervejs også spring i tid og i historien, der føles rigeligt abrupt. Men alt i alt, så er det svært ikke at lade sig rive med.

    Hvor historisk korrekt det er, tør jeg ikke helt sige. Jeg er ikke historiker med speciale i 1400 tallets England. Men umiddelbart, så rammer historien ret tæt på hvad man ved, på de nedslag jeg selv lige kan lave.

     

    Bedømmelse: 7/10

    T. Nielsen 5-09-20 14:53

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen