Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★★★1

    Rambo: Last Blood

    Jeg forstår slet ikke de 1-stjernede anmeldelser til den sidste film i franchisen Synes det er en gennemført voldelig action på en dejlig gammeldags måde. Dialogen er ikke i top, men for satan, Rambos vrede kan føles.

    7-8/10

    Guldager 5-09-20 16:13

  • ★★★★★0

    Rambo: Last Blood

    Jeg forstår slet ikke de 1-stjernede anmeldelser til den sidste film i franchisen Synes det er en gennemført voldelig action på en dejlig gammeldags måde. Dialogen er ikke i top, men for satan, Rambos vrede kan føles.

    7-8/10

    Fedt at se, at jeg ikke er den eneste her på siden,der har det på den måde med "Rambo : Last Blood". Jeg synes også, at det var en rigtig god film og en super afslutning på hele sagaen.

    Der er flere ting i filmen jeg kunne fremhæve, men særligt den del med Rambos PTSD og så det, at han var så såbar som han var, synes jeg Stallone og Adrien Gruntberg ramte helt perfekt.

    Den bedste udgave er den version på 100 minutter, der blev udgivet herhjemme med introen, hvor Rambo forsøger at redde nogle folk i et bjergområde. Den udgave vil jeg give 8/10 og så får den kortere amerikanske version 7/10. 

    NightHawk 5-09-20 17:38

  • ★★★★★★0

    Jeg vidste ikke, der var to versioner, men kan sagtens se, at den korte vil virke lidt mere banal. Hvilken blev vist i biffen? 

    Guldager 5-09-20 18:18

  • ★★★★★★0

    Jeg vidste ikke, der var to versioner, men kan sagtens se, at den korte vil virke lidt mere banal. Hvilken blev vist i biffen? 

    Jeg så den udgave i biffen, som NightHawk beskriver.

    Zero Cool 5-09-20 18:30

  • ★★★★★0

    Dune teaseren, dammm det så godt ud!

    Elwood 5-09-20 19:51

  • ★★★★0

    Dune teaseren, dammm det så godt ud!

    Hvor?

    Babo 5-09-20 19:53

  • ★★★★★★0

    De første par afsnit af Cobra Kai. Jeg er sgu ikke helt solgt, det må jeg sige. Baseret på de par afsnit, virker det som endnu en af de serier, som gusher en anelse for meget over 80'erne.

    Zero Cool 5-09-20 20:05

  • ★★★★★0

    Hvor?

    Den blir blir vist forud for Tenet i biffen nu her, var inde og se den i dag, det er blot et lille klip, selve traileren kommer her den 9. September :)


    Elwood 5-09-20 21:05

  • ★★★★0

    Den blir blir vist forud for Tenet i biffen nu her, var inde og se den i dag, det er blot et lille klip, selve traileren kommer her den 9. September :)


    Jeg vil holde fri fra job den dag :)

    Babo 5-09-20 21:09

  • ★★★★★0

    Jeg vidste ikke, der var to versioner, men kan sagtens se, at den korte vil virke lidt mere banal. Hvilken blev vist i biffen? 

    I Danmark og Tyskland var det den lange udgave på 100 minutter, der blev vist i biografen og udgivet på BD. I England og USA derimod var det et cut på 89 minutter, der blev vist i biografen/BD.

    I den korte udgave starter filmen direkte på Rambo's gård, hvor han er igang med at træne sine heste. 

    Jeg foretrækker klart den lange udgave, for selv om det kun er en forskel på 11 minutter, så synes jeg den indledende redningsmission er en meget vigtig del af Rambos arc mht. hans PTSD og giver der ud over også både ham som karakter og hans mission ud i at redde Gabrielle væsentlig mere tyngde.

    Jeg aner ikke hvorfor,  at  man i USA har valgt at udgive den korte version for den fremstår helt klart - som du også siger - mere banal og uden de samme nuancer.

    NightHawk 5-09-20 23:50

  • ★★★★0

    Metro Manila (2013)

    Sgu dejligt med at ‘normal’ film igen. Kom tilfældigt på denne her gennem rakuten tv som har den gratis i deres udvalg. Virkelig god film, en blanding af drama/krimi/heist. 8/10

    m.youtube.com/watch

    Babo 6-09-20 08:14

  • ★★★★0

    Metro Manila (2013)

    Sgu dejligt med at ‘normal’ film igen. Kom tilfældigt på denne her gennem rakuten tv som har den gratis i deres udvalg. Virkelig god film, en blanding af drama/krimi/heist. 8/10

    m.youtube.com/watch

    Traileren sælger den sgu rigtig godt.

    Aner ikke hvad Rakuten tv er?

    Åkepool 6-09-20 11:36

  • ★★★★★★0

    Cobra (1986)

     

    Efter succesen med ”Rambo: First Blood Part II” har Sylvester Stallone, der selv har skrevet manus, atter slået sig sammen med instruktør George P. Cosmatos og sammen leverer de en lattervækkende tåbelig, men til tider ganske underholdende og råt pumpet actionfilm.

    Historien er bygget på roman ”Fair Game, der 9 år senere atter blev genindspillet, i en version så ligegyldig og kedelig at jeg har glemt alt om den. Det har jeg aldrig med denne her, som jeg så tilbage i 80’erne i det nu hedengangne Palladium, hvor filmen nok har gjort et lidt større ”kunstnerisk” indtryk end den gør i dag, uden at jeg nogensinde har set den som noget mesterværk.

    Handlingen giver kun sporadisk mening, hvor en bande af mordere åbenbart kæmper for en ny verdensorden, ved at slå tilfældige ihjel i nattens mørke (?). En kvinde, rædselsfuldt spillet af danske Brigitte Nielsen, undslipper dem og kun den megaultraseje og overcool’e politimand Cobra kan beskytte hende (ved at bruge hende som lokkemad?).

    Men ja med Cobra til at passe på sig, skal man nok overleve horder af vildt skydende bander, biljagter så overdrevne at de færreste biler ville have klaret blot et af de vilde stunts. Ja faktisk er Cobra så sej og cool at han jagter mordere i mørke supermarkeder med solbriller på. Ja sgu, han ser sågar Tv med solbriller på, medmindre det er noget meget vigtigt, så ryger de af og de dyre læderhandsker, de skal absolut heller ikke af, ikke engang når man renser sine guns.

    Men uanset, kan man sluge de største kameler, droppe hjernen på gulvet i heldigvis kun små 90 minutter, acceptere de afstumpede og virkelighedsfjerne moraler, så er kriminalitet stadig en sygdom, hvor Stallone er kuren. Nå ja og ellers kan man måske nyde det tidstypiske soundtrack.

     

    Bedømmelse: 6/10

    T. Nielsen 6-09-20 12:26

  • ★★★★1

    Traileren sælger den sgu rigtig godt.

    Aner ikke hvad Rakuten tv er?

    En filmtjeneste. Den var som standard på mit TV. 

    Babo 6-09-20 12:40

  • ★★★★★★0

    Judy (2019)

     

    Renée Zellweger trækker så absolut denne biografi og karakterstudie op, i rollen som en moden Judy Garland, der forsøger at genfinde tidligere tiders succes, mens hun kæmper om både forældremyndighed og med sine indre dæmoner. Faktisk er Zellweger så god, at jeg vil påstå at hun overstråler det lidt klichefyldte manus som filmen bygger på.

    Via enkelte flashbacks føres vi ind i en større forståelse af barnestjernen, der aldrig får lov til som menneske at vokse sig ud over sin egen stjernestatus. Men ellers er fokus klogelig på vores hovedrolle, der åbner op for et menneske af kød og blod, sårbar og krukket, men også nedbrudt og usikker.

     

    Bedømmelse: 8/10

    T. Nielsen 6-09-20 12:49

  • ★★★★0

    En filmtjeneste. Den var som standard på mit TV. 

    Aha, tak.

    Åkepool 6-09-20 19:16

  • ★★★★0

    Det sidste stykke tid:

    8/10

    Boy Erased.

    Knives Out.

    Dronningen.

    7/10

    Sleeping With Other People.

    6/10

    Project Power.

    5/10

    A Million Ways to Die in the West.

    3/10

    Vildheks.

    2/10

    A Haunted House.

    Åkepool 7-09-20 13:29

  • ★★★★★★1

    Judy (2019)

     

    Renée Zellweger trækker så absolut denne biografi og karakterstudie op, i rollen som en moden Judy Garland, der forsøger at genfinde tidligere tiders succes, mens hun kæmper om både forældremyndighed og med sine indre dæmoner. Faktisk er Zellweger så god, at jeg vil påstå at hun overstråler det lidt klichefyldte manus som filmen bygger på.

    Via enkelte flashbacks føres vi ind i en større forståelse af barnestjernen, der aldrig får lov til som menneske at vokse sig ud over sin egen stjernestatus. Men ellers er fokus klogelig på vores hovedrolle, der åbner op for et menneske af kød og blod, sårbar og krukket, men også nedbrudt og usikker.

     

    Bedømmelse: 8/10

    Kunne være man skulle få den set så :-)

    Wayne 7-09-20 18:07

  • ★★★★★★0

    Kunne være man skulle få den set så :-)

    Ja giv den et skud. Tror om ikke andet du ender på en 7/10 film. Du har trods alt ofte ganske fornuftig smag:-*

    T. Nielsen 7-09-20 18:36

  • ★★★★★★0

    Empathy, Inc.

    En vildt god indie-sci-fi-film, der dog har nogle lidt mærkelige hovsa-løsninger. 

    Joel har mistet en masse penge på at investere i det forkerte firma, men med svigerfaderens hjælp, får han investeret i et nyt firma, der arbejder med XVR - extreme virtual reality. Ideen er, at man kan opleve at være på bunden af samfundet, og det vil give en bedre forståelse for ens eget priviligerede situation. Alt er selvfølgelig ikke som det skal være, og mere skal der ikke siges her.

    Det er en sort/hvid-film, der skriger indie-film hele vejen igennem. Skuespillet er fint, og historien er virkelig godt skruet sammen, og budgettet er på 30.000 dollars. Langt hen ad vejen er det en suveræn film, men den bliver ødelagt af nogle meget lette løsninger hist og pist, som gør den utroværdig.

    Dog er det stadig til en 8/10

    Guldager11-09-20 08:17

  • ★★★★★0

    Siden sidst har jeg fået set følgende film og mini-serier. :)

    The Benchwarmers - 4/10

    A Million Ways To Die In The West - 5/10

    The Barefoot Contessa - 6/10

    Sirocco - 7/10

    Doctor Sleep - 8/10

    Miss Marple : The Body In The Library (1984) - 8/10

    Miss Marple : The Moving Finger (1985) - 7/10

    Miss Marple : A Murder Is Announced (1985) - 9/10

    Miss Marple : A Pocket Full of Rye (1985) - 8/10 

    Miss Marple : The Murder at The Vicarage (1986) - 6/10

    NightHawk11-09-20 23:12

  • ★★★★★★0

    Sort Kat Hvid Kat.

    Charmerende åndsvagt eventyr, som man kun kan elske.

    9/10

    Wayne12-09-20 01:38

  • ★★★★★★0

    Jeg sidder og genser Black Panther, og der er mange ting ved filmen, der er virkelig nice, fra production designs til skuespillere, men historien fremstår endnu svagere ved gensyn, især delen med W'Kabi. Han og T'Challa lader til at være på ret god fod fra starten, men W'Kabi er godt nok hurtig til at forelske sig i en ny konge, bare fordi T'Challa fejler i sit første forsøg på at fange Klaue.

    Zero Cool14-09-20 13:30

  • ★★★★★★0

    Fuck, et sygt vildt afsnit af Lovecraft Contry!! Det er det vildeste splatter-makeup jeg har set i en tv-serie nogensinde. Hold kæft, det var godt lavet. Den er simpelthen for vild, den serie, og så er musikken über fed.

    davenport14-09-20 21:10

  • ★★★★★0

    Kaptajn Blod! 

    Min første Errol Flynn-film. Jeg købte et boxset med fire film og tager dem i kronologisk rækkefølge. Denne var ret charmerende. Pirates of the Caribbean, men uden spøgelserne og sø-uhyrene, dog ikke uden humor og duellering og skibe med larmende kanoner og brændende sejl. Det har været blockbuster action på højt niveau. Romancen var lidt tynd, men var åbenbart noget som fængede folk i 30'erne, siden Olivia de Havilland (som døde fornylig) og Flynn blev stjerner efter denne og spillede overfor hinanden i 8 film. Glæder mig til at se dem i Robin Hood. 

    Lars!14-09-20 23:39

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen