Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★★★0

    Hmm, £19. Ikke at det er dyrt, det er bare meget for noget jeg ikke ved om jeg vil beholde.

    Hvad koster sådan noget og kan man få det på sit tv, uden Chromecast?

    Mange skærme har Prime.

    Wayne 1-10-20 17:11

  • ★★★★★★1

    The Boys (Sæson 1)

     

    Er du træt af superhelte, så kan The Boys muligvis noget for dig. Udover dens evne til at gøre grin med hele det kommercielle cirkus, man for eksempel kan finde i forbindelse med Marvel og Disneys voldsomt hypede superhelte franchise, er det en serie der veksler mellem det næsten ubehageligt grotesk morsomme og det hårdkogte.

    Sine steder kan serien måske blive lidt for nemt gennemskueslig, men da det samtidig er spundet godt ind i en vellykket sarkasme, får det en positiv effekt. Jeg kom faktisk til at tænke på Paul Verhoeven’s vellykkede bidende sarkastiske samfundskritik i film som Robocop.

    Historien om en gruppe modstandsfolk, der arbejder på at afsløre råddenskaben, der gemmer sig bag mange af superheltene og den koncern der står bag dem, lykkes også rigtigt godt, fordi seriens karakterer er så vellykkede og den samtidig er godt castet.

    Karl Urban er fræk som en slagterhund som Billy Butcher og det stråler ud a ham. Der er lidt kant, selv om den måske står lidt mindre skarp. På samme tid er Jack Quaid en dejlig kontrast til Butcher, som hans moralske kompas, i rollen som Hughie.

    Men mest fascinerende og en af de mest komplekse karakterer jeg nogensinde har set i genren er superhelten, der nok nærmere burde kaldes en superskurk, Homelander. En grim pedant til Superman spillet slesk af Anthony Starr. Utilregnelig, afskyelig og skræmmende, men ikke uden en form for charme, når han lyster. Han er næsten et psykologistudie værd.

    Men ellers er der god, provokerende og ofte også sjov og medrivende underholdning at finde i første sæson af ”The Boys”.

     

    Bedømmelse: 9/10

    Fedt vi er helt enige på denne ;-)

    Wayne 1-10-20 17:12

  • ★★★★★0

    The Boys (Sæson 1)

     

    Er du træt af superhelte, så kan The Boys muligvis noget for dig. Udover dens evne til at gøre grin med hele det kommercielle cirkus, man for eksempel kan finde i forbindelse med Marvel og Disneys voldsomt hypede superhelte franchise, er det en serie der veksler mellem det næsten ubehageligt grotesk morsomme og det hårdkogte.

    Sine steder kan serien måske blive lidt for nemt gennemskueslig, men da det samtidig er spundet godt ind i en vellykket sarkasme, får det en positiv effekt. Jeg kom faktisk til at tænke på Paul Verhoeven’s vellykkede bidende sarkastiske samfundskritik i film som Robocop.

    Historien om en gruppe modstandsfolk, der arbejder på at afsløre råddenskaben, der gemmer sig bag mange af superheltene og den koncern der står bag dem, lykkes også rigtigt godt, fordi seriens karakterer er så vellykkede og den samtidig er godt castet.

    Karl Urban er fræk som en slagterhund som Billy Butcher og det stråler ud a ham. Der er lidt kant, selv om den måske står lidt mindre skarp. På samme tid er Jack Quaid en dejlig kontrast til Butcher, som hans moralske kompas, i rollen som Hughie.

    Men mest fascinerende og en af de mest komplekse karakterer jeg nogensinde har set i genren er superhelten, der nok nærmere burde kaldes en superskurk, Homelander. En grim pedant til Superman spillet slesk af Anthony Starr. Utilregnelig, afskyelig og skræmmende, men ikke uden en form for charme, når han lyster. Han er næsten et psykologistudie værd.

    Men ellers er der god, provokerende og ofte også sjov og medrivende underholdning at finde i første sæson af ”The Boys”.

     

    Bedømmelse: 9/10

    Mange nævner Airplane Rescue som en af de mest horryfying i serien, men jeg synes egentlig den første scenen fungere endnu stærkere formig, fordi vi blot ser Homelander, Drengen som får øje på ham med beundring, mens faren som lige før har rodet sig uklar med Vought blir knap så glad for at se ham, bare det enkelte heat ray fra Homerlander, mens han stille betragter flyet styrte ned det er så chilling.

    Fordi det også for mig leger med det her klassiske billede af Superman, der er alle børns ven, og han svæver også blot så majastætisk i luften i scenen.

    Elwood 1-10-20 19:01

  • ★★★★★★0

    Mange nævner Airplane Rescue som en af de mest horryfying i serien, men jeg synes egentlig den første scenen fungere endnu stærkere formig, fordi vi blot ser Homelander, Drengen som får øje på ham med beundring, mens faren som lige før har rodet sig uklar med Vought blir knap så glad for at se ham, bare det enkelte heat ray fra Homerlander, mens han stille betragter flyet styrte ned det er så chilling.

    Fordi det også for mig leger med det her klassiske billede af Superman, der er alle børns ven, og han svæver også blot så majastætisk i luften i scenen.

    Det er to stærke (Eller stærkt skræmmende) scener og hvilken der rammer mig mest ved jeg ikke helt. Men jeg er helt enig med dig i, det du skriver om den sidste. Homelander er ren Norman Bates scary i den.

    T. Nielsen 1-10-20 20:12

  • ★★★★★★0

    Det kan blive meget værre, hvis de vælger at følge tegneserien tættere. Eller, overhovedet.

    Zero Cool 1-10-20 20:13

  • ★★★★★0

    Det kan blive meget værre, hvis de vælger at følge tegneserien tættere. Eller, overhovedet.

    Nu tog jeg blot udgangspunkt i tv serien, har også læst tegneserien, hvor vi jo fandt ud af de faktisk gjorde en ting vi ikke lige havde regnet med ville ske, med en karakter, så det er da lidt spændende synes jeg.

    Antony Starr snakker også selv lidt om det med tegneserien og det om at undlade visse ting, tror han snakkede om ikke at desentizise folk, når man så den, tegneserien skruer jo blot gearet konstant op, og det fungere for den, men jeg kan sagtens se, hvorfor de har lavet ændringer, og måske undladt/skrevet lidt om på ting.

    F.eks. er jeg spændt på at se hvordan Terror fungere i tv serien, om han har en aktiv rolle eller blot er en følgesvend for Butcher.

    Men som tv serien at se for folk der ikke har læst tegneserien synes jeg nu den fungere godt, når man ikke har andet sammenligningsgrundlag end selve tv serien, så er den ganske chokerende og facinerende på mange punkter, og det er virkelig et godt cast de har fået.

    Starlight og Jack er noget mere "opdragen" i tv serien, var mit første opfattelse, men man ser også lagene blive pillet af lidt efter lidt synes jeg.

    Elwood 1-10-20 20:24

  • ★★★★★0

    Nu vi er ved Comics, så prøv lige at se den her lille illustrated story omkring Damon Lindelof's far, som var en ret så stor comic nerd også.

    HBO Backstories: "Watchmen" 

    Stilen er hel den klassiske tegneserie, og den er også fyldt med Watchmen eastereggs :)

    Elwood 1-10-20 20:28

  • ★★★★★★0

    Nu tog jeg blot udgangspunkt i tv serien..

    Jep jep, og jeg siger blot at det kan blive meget værre. :)

    Zero Cool 1-10-20 20:30

  • ★★★★★0

    Jep jep, og jeg siger blot at det kan blive meget værre. :)

    Jeps, jeg har allerede et par eksempel jeg ser frem til at forhåbentlig se, og hvad ændring de laver, glæder mig hel til at komme igang med Season 2 når den er færdig :)

    Elwood 1-10-20 20:32

  • ★★★★0

    Mange skærme har Prime.

    Tjekker det ud på et tidspunkt, tak.

    Åkepool 2-10-20 09:01

  • ★★★★★★1

    Mandy

    Altså...så det skete lige. Mandy er en lettere sindssyg film, og det kan sagtens ende som noget værre lort. Men det er ikke dårligt - faktisk er det voldsomt underholdende. Vilde farver, en tosset Nicolas Cage på den gode måde, og ikke mindst en hjemmesmedet kampøkse!

    Historien er ret simpel, men det er en visuel 80'er-inspireret voldsfest, der af og til træder lidt ved siden af, men for dælen, hvor er det tid godt brugt!

    8/10

    Guldager 2-10-20 15:33

  • ★★★★★0

    Mandy

    Altså...så det skete lige. Mandy er en lettere sindssyg film, og det kan sagtens ende som noget værre lort. Men det er ikke dårligt - faktisk er det voldsomt underholdende. Vilde farver, en tosset Nicolas Cage på den gode måde, og ikke mindst en hjemmesmedet kampøkse!

    Historien er ret simpel, men det er en visuel 80'er-inspireret voldsfest, der af og til træder lidt ved siden af, men for dælen, hvor er det tid godt brugt!

    8/10

    Agreed! Pisseunderholdende!

    David Lund 2-10-20 16:21

  • ★★★★★★1

    Og satme et nice soundtrack.

    Zero Cool 2-10-20 16:40

  • ★★★★★★1

    Color Out of Space

    Fra samme producer-hold som Mandy, kommer Color Out of Space. Og det er endnu en voldsomt underholdende film, der flyder over af et stærkt farveskema, en stærkt Nicolas Cage og vilde ideer. Nicolas Cage må hjertens gerne fortsætte med at arbejde sammen med dette hold!

    8/10

    Guldager 2-10-20 17:21

  • ★★★★★★0

    On the Rocks (2020)

    I går så jeg ovenstående i Empire Bio, hvor den åbenbart lige får lov til at køre lidt, da det ellers er en Apple-produceret film (fuck, jeg hader alle de fjollede eksklusivaftaler).

    Filmen er i høj grad Murrays film og med en anden i hans rolle, er det ikke sikkert, at filmen ville have fungeret så godt. Rashida Jones er helt fin i hovedrollen, men et halv af skuespillerinder mellem de 35 og 45, kunne sagtens have spillet rollen.

    Den kan nok bedst beskrives som en "sikker" film, hvor manuskriptet lader til enten at være skrevet direkte til Murray, eller at Coppola var har ladet ham udfolde sig foran skærmen. Den er dog god og underholdende, men når aldrig at blive fantastisk og så rørende, som Coppolas bedste film: Lost in Translation og The Virgin Suicides.

    Vil man støtte biograferne lidt og gerne vil grine lidt i en tid, hvor der ikke er så meget at grine af, kan det dog anbefales at hoppe ind og se den. Ikke mindst fordi at du sikkert aldrig kommer til at tegne et abonnement på Apples streamingtjeneste alligevel, så der har du chancen for at se den lovligt.

    Zero Cool 3-10-20 08:49

  • ★★★★★0

    Jeg fik et års gratis Apple TV, da jeg købte arbejdscomputer! Har endnu ikke brugt det, da næsten alt ser ret nederen ud der, men det skal jeg da lige tjekke ud så!

    David Lund 3-10-20 09:15

  • ★★★★★★0

    Jeg fik et års gratis Apple TV, da jeg købte arbejdscomputer! Har endnu ikke brugt det, da næsten alt ser ret nederen ud der, men det skal jeg da lige tjekke ud så!

    Det fik min kone også, via en Ipad hun fik fra sit job i gave. Der var ikke meget spændende på synes jeg og vi har aldrig brugt det. Det hjalp heller ikke, da vi ikke kunne kaste det op på Tv'et. Jeg vil helst undgå at se film på en tablet.

    T. Nielsen 3-10-20 09:18

  • ★★★★★★0

    Det fik min kone også, via en Ipad hun fik fra sit job i gave. Der var ikke meget spændende på synes jeg og vi har aldrig brugt det. Det hjalp heller ikke, da vi ikke kunne kaste det op på Tv'et. Jeg vil helst undgå at se film på en tablet.

    Dig og Scorsese ;-)

    Wayne 3-10-20 09:34

  • ★★★0

    Jeg fik et års gratis Apple TV, da jeg købte arbejdscomputer! Har endnu ikke brugt det, da næsten alt ser ret nederen ud der, men det skal jeg da lige tjekke ud så!

    De har Ewan McGregors motorcykel serier. De er rimeligt interessante. Og så har jeg set For All Mankind. Den kunne jeg godt lide. Og ja, så er der Greyhound, som jeg ikke var så vild med, men det er der mange andre der er.

    Steffan Rasmussen 3-10-20 09:38

  • ★★★★★★0

    Dig og Scorsese ;-)

    Uhh? Gider han heller ikke det?

    T. Nielsen 3-10-20 09:44

  • ★★★★★★0

    Uhh? Gider han heller ikke det?

    Tænker han ringer snart - du er med på holdet ;-)

    Wayne 3-10-20 09:47

  • ★★★★★0

    De har Ewan McGregors motorcykel serier. De er rimeligt interessante. Og så har jeg set For All Mankind. Den kunne jeg godt lide. Og ja, så er der Greyhound, som jeg ikke var så vild med, men det er der mange andre der er.

    For All Mankind var faktisk det eneste, jeg overvejede, da jeg kiggede det igennem. Men lige præcis på seriefronten, synes jeg ikke, at jeg mangler ting at se.

    David Lund 3-10-20 09:52

  • ★★★★★★0

    The Mercenaries (1968)

     

    Eller “Dark Of The Sun”, som den også hedder, er en afvekslende og solidt underholdende actionrig spændingsfilm, med elementer af krigsfilm, hvor en gruppe tvivlsomme lejesoldater skal redde en gruppe ansatte fra en diamantmine i Afrika ud af en krigszone.

    Motiverne bag redningsaktionen er dog tvivlsomme og selv om det er underholdningen der er i højsædet, kommer filmen også både rundt om racisme og børn der ender som ofre i borgerkrig.

    I hovedrollen er Rod Taylor karismatisk og tilpas sympatisk, til at man kan relatere til hans karakter, hvis flossede kant ellers ikke til at starte med, helt indbyder til dette.

    Teknisk er filmen fint lavet for sin tid, bortset fra enkelte klodsede eksekveringer og så er den ofte ganske flot visuelt.

     

    Bedømmelse: 8/10

    T. Nielsen 3-10-20 11:02

  • ★★★★★★1

    Bridge to Terabithia (2007)

     

    Da jeg for ca. 13 år siden så dette fantasydrama, dømte jeg den lidt ude, som værende en film der ikke ragede meget op over det middelmådige. Jeg havde givet forventet mig en langt mere eventyrrig film a la produktioner som Harry Potter serien og Narnia. Ikke at filmen ikke har sine fantasy elementer, men de er langt mere grounded i dramaet som en del af børns fantasi.

    Et gensyn nu her med mine egne børn og deres dejlige mor, gav mig dog et helt andet og langt mere positivt perspektiv på filmen og dens historie. En historie om to børn på vej mod teenagealderen, der finder sammen og sammenhold uden for de populære kredse og skaber deres egen frirum, i form af fantasilandet Terabithia.

    Det er jo en gennemført fantastisk fortælling, også på det subtile plan, om tab af uskyld, sorg, tro og venskab og selv om den ofte tager sig tid, modsat mange nyere familiefilm, så går den lige i hjertet på både børn og voksne.

    Mine børn var dybt optaget af den, både som underholdning, men også til at starte en refleksion over hvad det vil sige, når dem man elsker de dør.

    Filmens største svaghed, er at dens cgi effekter, de er ret svage. Men når dramaet så smukt overstråler disse, så er det til at leve med.

    I hovedrollerne er Josh Hutcherson og AnnaSophia Robb begge samtidig overbevisende som den lidt sammenbidte Jess og den mere kulørte rebel Leslie.

     

    Bedømmelse: 8/10

    T. Nielsen 3-10-20 13:03

  • ★★★★★★0

    The Old Guard (2020)

     

    Jeg kan egentlig godt lide Charlize Theron som skuespiller og hun formår også at overbevise fysisk, som hårdslående actionhelt. En form for rolle hun har gjort sig i et par gange efterhånden.

    Men uanset og uanset at denne her actionbasker generelt er godt castet, med moderne hensyn til diversitet, så fanger historien og dens karakterer mig aldrig.

    Fortællingen om en gruppe (næsten) udødelige, der lader sig hyre til diverse farlige opgaver, føles forvrøvlet og uinspirerende fortalt.

    Jovist er det fint med et twist på genren, så det ikke atter engang ”bare” er en gruppe actionfigurer på mission. Jeg generes normalt heller aldrig af, at en film har et overnaturligt element. Men så skal historien og persongalleriet fange og det gør det ikke.

    Jeg er lidt ligeglad med Theron’s Andy, gruppens rå leder. Jeg føler hende aldrig rigtigt og har aldrig fornemmelsen af den tyngde, som det vist skal forestille hun bærer rundt på.

    Nuvel, så er det en teknisk fin film, så vil man den hårdkogte ramasjang alene, så er det bestemt noget at hente. Jeg skal personligt bare stadig føle for og fanges af både fortælling og personer, uanset hvor ren (eller overfladisk) en film i denne genre måtte ønske at være.

     

    Bedømmelse: 4/10

    T. Nielsen 3-10-20 15:07

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen