Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★★0

    Shorta

    Intens film som umiddelbart vækkede minder om "Training Day" og "End of Watch", men på dansk jord (kind of). Den er også smart og leger en del med identitet og "hvilken side er du egentlig på?" - og hvad er menneskeligt, og så videre. Jeg var med historien, mens den ene ting syntes at føre naturligt til den næste, men på et tidspunkt i filmen bliver tilfældighederne pludselig lige lovlig mange, fordi filmen vil et bestemt sted hen.

    Af alle steder hvor politimanden kunne havne, så havner han hos en kyndig sygeplejerske som klarer at lappe ham sammen og som selvfølgelig er mor til Amos. What are the odds... 

    Udover det var det en intens og spændende tur gennem den bandedominerede ghetto, og jeg må sige at jeg gerne ser flere sådanne film på dansk, hvis det ellers kan eksekveres så nydeligt og effektivt som det er gjort her. 

    Lars!10-03-21 22:11

  • ★★★★★★0

    Killing Eve (Sæson 2)

     

    Jeg har ikke helt samme fascination af Jodie Comer i rollen som lejemorderen, den utilregnelige Villanelle, som jeg havde i første sæson, hvor hendes præstation trak som en magnet.

    Ikke desto mindre er det forsat Comer der for mig trækker det største læs og giver serien en kant som jeg holder af. Der er dog et lille kvalitetsdyk fra første sæson, selv om man forsøger at udbygge historien, så den ikke kun bliver mere af det samme.

    Hele det psykologiske spil og den synergi der er mellem netop Comer og en herlig Sandra Oh i rollen som agenten Eve, slår dog stadig gnister i deres med- og modspil, mens de seksuelle undertoner popper morsomt og indbydende op. Villanelle og Eve må denne gang, slå sig sammen, for en større sag.

    Men det giver sine udfordringer, når man skal arbejde sammen med en tikkende bombe, som man på samme tid har svært ved ikke at føle noget for.

     

    Bedømmelse: 7/10

    T. Nielsen11-03-21 08:49

  • ★★★★★★1

    The Hunt (2020)

     

    Der går ikke mange sekunder, før tonen slås an og man aner, at vi er ude en gang sarkastisk og blodigt ramasjang og det er præcist hvad vi får.

    Det er ikke nødvendigvis lige logisk, troværdigt og giver en større mening. Samtidig er det meget ”in your face”.

    Men det sagt, så er det altså ret sjovt, når den politiske korrekthed sættes på spidsen, så klimafornægtere og andre med sådanne ”forkerte” holdninger indfanges og bruges til jagtbytte, af dem med de rette meninger.

    Man behøver dog ikke være bange for, at det er en film, der vil udstille nogen, for vind og vejr fordeles mere balanceret end det og gør, at det bare er sjovt, skørt og ret så voldeligt.

    Jeg var i hvert fald ret godt underholdt, af denne sorte komedie.

     

    Bedømmelse: 7/10

    T. Nielsen11-03-21 09:16

  • ★★★★★1

    The Hunt (2020)

     

    Der går ikke mange sekunder, før tonen slås an og man aner, at vi er ude en gang sarkastisk og blodigt ramasjang og det er præcist hvad vi får.

    Det er ikke nødvendigvis lige logisk, troværdigt og giver en større mening. Samtidig er det meget ”in your face”.

    Men det sagt, så er det altså ret sjovt, når den politiske korrekthed sættes på spidsen, så klimafornægtere og andre med sådanne ”forkerte” holdninger indfanges og bruges til jagtbytte, af dem med de rette meninger.

    Man behøver dog ikke være bange for, at det er en film, der vil udstille nogen, for vind og vejr fordeles mere balanceret end det og gør, at det bare er sjovt, skørt og ret så voldeligt.

    Jeg var i hvert fald ret godt underholdt, af denne sorte komedie.

     

    Bedømmelse: 7/10

    Fedt! Den glæder jeg mig også rigtig meget til at få set. :) 

    NightHawk11-03-21 12:53

  • ★★★★★★1

    Fedt! Den glæder jeg mig også rigtig meget til at få set. :) 

    Jeg morede mig i hvert fald ganske godt. Det skal siges, at jeg jo også morede mig med Ready Or Not. Det mener jeg at huske, at du vist ikke gjorde? Men så er du dog advaret:-)

    T. Nielsen11-03-21 13:09

  • ★★★★★★0

    The Hunt (2020)

     

    Der går ikke mange sekunder, før tonen slås an og man aner, at vi er ude en gang sarkastisk og blodigt ramasjang og det er præcist hvad vi får.

    Det er ikke nødvendigvis lige logisk, troværdigt og giver en større mening. Samtidig er det meget ”in your face”.

    Men det sagt, så er det altså ret sjovt, når den politiske korrekthed sættes på spidsen, så klimafornægtere og andre med sådanne ”forkerte” holdninger indfanges og bruges til jagtbytte, af dem med de rette meninger.

    Man behøver dog ikke være bange for, at det er en film, der vil udstille nogen, for vind og vejr fordeles mere balanceret end det og gør, at det bare er sjovt, skørt og ret så voldeligt.

    Jeg var i hvert fald ret godt underholdt, af denne sorte komedie.

     

    Bedømmelse: 7/10

    Du er rar ved den ;-)

    Wayne11-03-21 13:42

  • ★★★★★★1

    Du er rar ved den ;-)

    Jeg blev født rar. Det var først senere jeg blev væmmelig;-P

    T. Nielsen11-03-21 13:44

  • ★★★★★★1

    Jeg blev født rar. Det var først senere jeg blev væmmelig;-P

    Nasty - det er du ;-D

    Wayne11-03-21 13:46

  • ★★★★★1

    Scouts Guide to the Zombie Apocalypse (2015)

    Christopher Landon der fik sit helt store gennembrud med de to genremixende og vanvittigt underholdende "Happy Death Day" film, stod inden da bag denne herlige blanding af 80'er nostalgisk coming of age og absurd syret zombie-splat, der på ingen måde holdt igen med groteske optrin og grænseoverskridende humor.

    De tre tapre spejdere, bedste venner og kåde highscool elever Ben, Carter og Augie står ved en skillevej i livet. Ben og især Carter er opsat på definitivt at kappe båndene til barndommens nørdede spejder-æra for i stedet at satse på ungdommelig ramasjang, vilde fester og muligheden for endelig at kunne score nogle babes. Mens Augie - der stadig er trist til mode over tabet af sin far og spejder  - insisterer på at bevare fortiden, minderne og dermed trygheden intakt ved at holde sammen på de tre gutters spejder-trup.

    Alt imens de tre knægte befinder sig på en natlig campingtur i skoven og de mere populære elever har sat gang i det vildeste og vådeste rave-party i den anden ende af byen, sker der et bizart uheld på et militær-laboratorium, og så er fanden og hans hær af blodtørstige zombier lige pludselig løs i laksegade med et vanvittigt kaos til følge.

    Undervejs trioens paniske ridt og forsøg på at overskue hvad der sker omkring dem, får de tiltængt hjælp fra den sexede badass stripper Denise og sammen må det hårdt prøvede team på blodig vis nu gøre deres bedste for at beskytte byen og samtidig bevare deres venskab, trods ondskabens perverse jagt på at splitte dem ad - bogstaveligt talt.

    Christopher Landon har igen igen lavet en helt igennem fantastisk underholdende film med flere mindeværdige scener og klukkende morsomme replikker, der her nyder særdeles godt  af sin nostalgiske "The Goonies" stemning og uforbeholdne hyldest til George Romeos zombie-klassikere.

    Alt sammen eksekveret på en utrolig legesyg og yderst kreativ facon, hvor der er tænkt over selv den mindste detalje i hver en joke og sorthumoristik drab af både zombie-mennesker og zombie-dyr. Jeg grinte i hvert fald højt under scenen hvor en mur, en trampolin og en gammel mand i morgenkåbe indgik, samt i scenen hvor teamet møder en flok særdeles uvenlige psykopat-katte.

    Men selvom filmen først og fremmest er en blodig omgang sjov og spas, er Christopher Landon alligevel rigtig god til at gøre sine karakterer - og deres indbyrdes konflikter -  til mennesker man holder af og interesserer sig for fra start til slut, hvilket ikke er nogen nem opgave, når man befinder sig det meste af tiden i en omgang kulørt ramasjang.

    Men det lykkedes som sagt med bravour og jeg kom derfor hurtigt til at holde af de tre gæve knægte, samt af den herligt hårdtslående stripper Denise. Skuespillet og kemien imellem de fire helte er i øvrigt helt forygende, så det hjælper selvfølgelig også en hel del. 

    Ja, jeg var bare rigtig godt underholdt af denne film, som indriede alle forventninger og generelt bare var en super sjov og herligt medrivende horror-komedie.

    8/10

    NightHawk11-03-21 14:41

  • ★★★★★★1

    Hmm, nu bliver jeg jo nød til at se den Nighthawk:) Tak for endnu en god og fyldig anmeldelse.

    T. Nielsen11-03-21 14:40

  • ★★★★★★0

    Genså Arrival i aftes. Jeg må ikke rigtigt have fanget den før, for jeg så den med helt andre øjne, og jeg var helt rundt på gulvet bagefter. Før synes jeg den var god, omend en smule kedelig. Nu er jeg helt solgt. 

    davenport11-03-21 14:55

  • ★★★★★0

    Jeg morede mig i hvert fald ganske godt. Det skal siges, at jeg jo også morede mig med Ready Or Not. Det mener jeg at huske, at du vist ikke gjorde? Men så er du dog advaret:-)

    Nej, jeg var ikke super vild med "Ready or Not". Men det er dog heller ikke en film jeg hader. Der var flere enkeltstående scener, som fungerede fint og hende der spillede hovedrollen gjorde det rigtig godt.

    Men der var samtidig for mange ting, der ikke fungerede for mig heriblandt filmens humor, og jeg synes heller ikke at pacet og eksekveringen af historien var super overbevisende sat op.

    Jeg genså filmen for nylig og havde stort set samme indtryk som første gang. Så for mit vedkommende er det mere sådan en lidt frustrerende film, der ikke rigtig kan leve op til sit potentiale. 

    Jeg har mere fidus til, at "The Hunt" lever op til mine forventninger. :)

    NightHawk11-03-21 15:03

  • ★★★★★0

    Hmm, nu bliver jeg jo nød til at se den Nighthawk:) Tak for endnu en god og fyldig anmeldelse.

    Det var så lidt og mange tak for de pæne ord. :)

    Ja, du må endelig give "Scouts..." en chance. Humoren er totalt syret og hæmningsløs flere steder, så er ret sikker på, at du også vil finde den top underholdende. :D

    NightHawk11-03-21 15:08

  • ★★★★★1

    Jeg var heller ikke så tosset med Ready or Not, men er helt enig med T.Nielsens ord og karakter til The Hunt - super underholdende film =)

    David Lund11-03-21 16:19

  • ★★★★★★0

    Et par quickies:

    Sorry We Missed You, 8/10

    Endnu en arbejderfilm fra Ken Loach, og hvorfor skulle man gøre noget andet end det, man er god til? Det er en rigtig god film, der giver et godt indblik i livet for en timelønnet arebjder og problemer med opdragelse

    ---

    The Impossible, 8/10

    Rørende og vellavet film om tsunamien i 2004 med super skuespil af Naomi Watts og Ewan McGrego.

    ----

    A Sun, 8/10

    God taiwanesisk film på Netflix. Ganske overset.

    ----

    What Happened To Monday?, 7/10

    En science fiction med en virkelig god ide, og den starter da også rigtig godt. Men det løber lidt ud i sandet som  en typisk sci-fi-action. 

    ----

    The Maze Runner, 7/10

    YA-dystopi i den fine ende. Interessant setting, men dog ikke nok til, at jeg lige skal have set de to efterfølgere med det samme.

    Guldager12-03-21 10:01

  • ★★★★★0

    A Sun, 8/10

    God taiwanesisk film på Netflix. Ganske overset.

    Den vil jeg også gerne smide en anbefaling efter. Rigtig god film!

    Kruse12-03-21 10:44

  • ★★★★★★0

    A gai waak (1983)

     

    Der bydes på typiske Jackie Chan’ske krum- og badutspring i denne actionkomedie, hvor man i Hong Kong, hvor flåden fejler grusomt, forsøger at bekæmpe hærgende pirater.

    Som altid er der en masse slapstick og ofte imponerende fysiske udfoldelse og veltimet ramasjang. Indimellem bliver det en anelse ensformigt og man mangler måske lidt at hænge sine følelser op på, så man ikke bare passivt underholdes af de mange optrin, uden helt at relatere nok til persongalleriet.

    Men er man til genren, og Chan film er næsten en genre i sig selv, så er det en af de film man ikke skal snyde sig selv for.

     

    Bedømmelse: 6/10

    T. Nielsen12-03-21 11:38

  • ★★★★★★0

    Between Heaven and Hell (1956)

     

    Jeg skal indrømme, at jeg ofte kan være lidt kritisk, når jeg ser at det er Robert Wagner der har hovedrollen. Har altid anset ham som en lidt kedelig flødebolle, der ikke kan løfte en rolle.

    Det synes jeg heller ikke han gør her. Han lykkes dog godt nok i rollen som en soldat, der efter et overfald på en officer, på grund af sine tidligere heltemodige meritter, sendes til en tvivlsom forpost fremfor at blive smidt for en militærdomstol.

    Indledningen er for så vidt, egentlig spændende nok og da han kommer til denne forpost med en lidet charmerende ledende officer, begynder man virkelig at fatte interesse. Men ak, så tages vi på et alenlangt flashback fra før krigen og op til nu, hvor vi hører om den før lidt ignorante overklassedreng, nu udstyret med krigstraumer, er blevet et mere forstående menneske.

    Selvsagt har det været en del af filmens mission og historie, så kritikken af dette flashback går ikke på valget af dette. Blot er det forekommer langtrukkent og faktisk mindre fængslende end mødet med frontbasen og dens tvivlsomme besætning.

    Men ellers er det en teknisk anstændig og solid krigsfilm, der leverer bedst, når den bare forholder sig til krigen som en handling, fremfor at forsøge at filosofere for meget.

     

    Bedømmelse: 6/10

    T. Nielsen12-03-21 12:56

  • ★★★★0

    The Hunt (2020)

     

    Der går ikke mange sekunder, før tonen slås an og man aner, at vi er ude en gang sarkastisk og blodigt ramasjang og det er præcist hvad vi får.

    Det er ikke nødvendigvis lige logisk, troværdigt og giver en større mening. Samtidig er det meget ”in your face”.

    Men det sagt, så er det altså ret sjovt, når den politiske korrekthed sættes på spidsen, så klimafornægtere og andre med sådanne ”forkerte” holdninger indfanges og bruges til jagtbytte, af dem med de rette meninger.

    Man behøver dog ikke være bange for, at det er en film, der vil udstille nogen, for vind og vejr fordeles mere balanceret end det og gør, at det bare er sjovt, skørt og ret så voldeligt.

    Jeg var i hvert fald ret godt underholdt, af denne sorte komedie.

     

    Bedømmelse: 7/10

    Jeg er meget enig, udover at jeg går et nyk op.

    8/10

    Jeg var også rigtig glad for "Ready or Not".

    Scouts Guide to the Zombie Apocalypse (2015)

    Den gav jeg til gengæld kun 5/10

    Åkepool12-03-21 17:14

  • ★★★★★0

    Scouts Guide mener jeg er helt nede på 3/10 hos mig =(

    David Lund12-03-21 17:17

  • ★★★★★0

    A Cure For Wellness (2016)

    youtu.be/4mcVodJmBlU

    Gore Verbinski er som instruktør en spøjs men også temmelig undervurderet størrelse, der primært er kendt for sine stort anlagte og kulørte action-adventure film med en gakket Johnny Depp som primus motor for drikfældige pirat-løjer eller syret indianer tam tam i hhv "Pirates of the Caribbean" filmene og det episke fejlskud "The Lone Ranger". Men ind imellem dukker Gore Verbinski også op som trold af en æske og overrasker positivt på den kreative front med film som "The Weather Man" og "Rango", og nu igen med en mesterlig, episk og original fortælling i horror-genren.

    Dave DeHaan spiller den ærgerrige og umiddelbart følelseskolde Lockhart, der arbejder for et kynisk kartel-agtigt firma i finanssektoren som står på tærsklen til en indbringende fusion med et andet pengegrisk selskab, der vil give firmaet uanede mængder rigdom og magt. Den eneste forhindring er Lockhart, der i mellemtiden har rodet sig selv ind i en suspekt insiderhandel.

    For at firmaet ikke kommer i politiets søgelys sendes protegéen Lockhart derfor afsted til et afsidesliggende kursted i Schweiz for at hente en ældre partner hjem igen, som ledelsen har tænkt sig at bruge som syndebuk, da Lockhart vil være en potentiel gevinst for dem i fremtiden. For at redde sig selv takker den unge kapitalist ja til opgaven og befinder sig efter en længere rejse på kurstedet, der ikke ligefrem er værdsat af de lokale beboere fra den nærliggende landsby.

    Under sit ophold og forsøg på at finde frem til den ældre partner fra firmaet konfronteres Lockhart af stedets leder i skikkelse af den alfaderlige og lidt for venlige Dr. Volmer (Jason Isaacs), og senere hen af den mystiske og nervøst anlagte kvinde Hannah (Mia Goth), hvem Lockhart føler en sær fascination af. Inden længe står det dog klart for ham - understøttet af en række tilbagevendende mareridt - at kurstedet langt fra er så uskyldsrent som det giver sig ud for at være og at stedet gemmer på en række grufulde hemmeligheder, der ikke tåler dagens lys.

    Der er scener i den visuelt vanvittigt flotte og ekstremt stemningsfulde "A Cure For Wellness", som vil få det til at løbe iskoldt ned af ryggen på selv de mest hardcore horror-fans, når Gore Verbinski tager sin bizarre og gotisk inspirerede gyserfortælling langt ud over grænsen, hvor selv de mest klaustrofobiske og perverse mareridt må give fortabt. Og det tilmed uden at ty til letkøbte jumpscares eller sædvanlig brug af overdrevne splattereffekter.

    I stedet manifesteres den kriblende uhygge i møjsommeligt opbyggede mareridtsagtige passager, invaliderende af protagonistens tvetydige psyke i form af vand og slibrige ål som tilbagevendende tematisk torturredskaber, der flittigt krydser spor med hovedpersonen Lockharts detektivarbejde, som endvidere understøttes og effektueres af referencer til både Bram Stokers diabolske "Dracula" og Mary Shelleys monstrøse "Frankenstein".

    Netop grundet denne sirlige form for opbyggende stemning og konstant tryggende uro, kombineret med fremragende og nærmest hypnotisk gode præsentationer fra de tre hovedroller gjorde, at den lange spilletid på 146 minutter derfor aldrig blev noget problem for mit vedkommende. Jeg var derimod fuldstændig opslugt af historien og dens mysterium på både de ydre og indre linjer og glemte derfor alt om tid og sted, hvilket i den grad er en stor kudos til Gore Verbinskis eminent dygtige og intelligente måde at instruere sin fortælling på.

    "A Cure For Wellness" er i mine øjne ikke bare Gore Verbinskis bedste film men også en af de bedste horror-film i nyere tid, der allerede nu er blevet lidt af en kult-klassiker og som bestemt har formater til på sigt at kunne betragtes som værende et vaskeægte mesterværk.

    10/10

    NightHawk13-03-21 10:54

  • ★★★★★0

    Hold da op, Nighthawk! Jeg får næsten lyst til at gense A Cure For Wellness! Jeg kan huske, at jeg var helt tosset med filmens første halvdel, der oser af stemning og er visuelt helt fantastisk. Når filmen så trak over i den mere fjollede adventure-afdeling, stod jeg helt af. Det er dog en sanselig oplevelse af de sjældne, men jeg lander nok kun selv på 6-7/10.

    David Lund13-03-21 11:40

  • ★★★★★★0

    Hold da op, Nighthawk! Jeg får næsten lyst til at gense A Cure For Wellness! Jeg kan huske, at jeg var helt tosset med filmens første halvdel, der oser af stemning og er visuelt helt fantastisk. Når filmen så trak over i den mere fjollede adventure-afdeling, stod jeg helt af. Det er dog en sanselig oplevelse af de sjældne, men jeg lander nok kun selv på 6-7/10.

    Jeg kan tilslutte mig. Ratede den selv 6/10. 

    T. Nielsen13-03-21 11:45

  • ★★★★★★1

    A Cure For Wellness (2016)

    youtu.be/4mcVodJmBlU

    Gore Verbinski er som instruktør en spøjs men også temmelig undervurderet størrelse, der primært er kendt for sine stort anlagte og kulørte action-adventure film med en gakket Johnny Depp som primus motor for drikfældige pirat-løjer eller syret indianer tam tam i hhv "Pirates of the Caribbean" filmene og det episke fejlskud "The Lone Ranger". Men ind imellem dukker Gore Verbinski også op som trold af en æske og overrasker positivt på den kreative front med film som "The Weather Man" og "Rango", og nu igen med en mesterlig, episk og original fortælling i horror-genren.

    Dave DeHaan spiller den ærgerrige og umiddelbart følelseskolde Lockhart, der arbejder for et kynisk kartel-agtigt firma i finanssektoren som står på tærsklen til en indbringende fusion med et andet pengegrisk selskab, der vil give firmaet uanede mængder rigdom og magt. Den eneste forhindring er Lockhart, der i mellemtiden har rodet sig selv ind i en suspekt insiderhandel.

    For at firmaet ikke kommer i politiets søgelys sendes protegéen Lockhart derfor afsted til et afsidesliggende kursted i Schweiz for at hente en ældre partner hjem igen, som ledelsen har tænkt sig at bruge som syndebuk, da Lockhart vil være en potentiel gevinst for dem i fremtiden. For at redde sig selv takker den unge kapitalist ja til opgaven og befinder sig efter en længere rejse på kurstedet, der ikke ligefrem er værdsat af de lokale beboere fra den nærliggende landsby.

    Under sit ophold og forsøg på at finde frem til den ældre partner fra firmaet konfronteres Lockhart af stedets leder i skikkelse af den alfaderlige og lidt for venlige Dr. Volmer (Jason Isaacs), og senere hen af den mystiske og nervøst anlagte kvinde Hannah (Mia Goth), hvem Lockhart føler en sær fascination af. Inden længe står det dog klart for ham - understøttet af en række tilbagevendende mareridt - at kurstedet langt fra er så uskyldsrent som det giver sig ud for at være og at stedet gemmer på en række grufulde hemmeligheder, der ikke tåler dagens lys.

    Der er scener i den visuelt vanvittigt flotte og ekstremt stemningsfulde "A Cure For Wellness", som vil få det til at løbe iskoldt ned af ryggen på selv de mest hardcore horror-fans, når Gore Verbinski tager sin bizarre og gotisk inspirerede gyserfortælling langt ud over grænsen, hvor selv de mest klaustrofobiske og perverse mareridt må give fortabt. Og det tilmed uden at ty til letkøbte jumpscares eller sædvanlig brug af overdrevne splattereffekter.

    I stedet manifesteres den kriblende uhygge i møjsommeligt opbyggede mareridtsagtige passager, invaliderende af protagonistens tvetydige psyke i form af vand og slibrige ål som tilbagevendende tematisk torturredskaber, der flittigt krydser spor med hovedpersonen Lockharts detektivarbejde, som endvidere understøttes og effektueres af referencer til både Bram Stokers diabolske "Dracula" og Mary Shelleys monstrøse "Frankenstein".

    Netop grundet denne sirlige form for opbyggende stemning og konstant tryggende uro, kombineret med fremragende og nærmest hypnotisk gode præsentationer fra de tre hovedroller gjorde, at den lange spilletid på 146 minutter derfor aldrig blev noget problem for mit vedkommende. Jeg var derimod fuldstændig opslugt af historien og dens mysterium på både de ydre og indre linjer og glemte derfor alt om tid og sted, hvilket i den grad er en stor kudos til Gore Verbinskis eminent dygtige og intelligente måde at instruere sin fortælling på.

    "A Cure For Wellness" er i mine øjne ikke bare Gore Verbinskis bedste film men også en af de bedste horror-film i nyere tid, der allerede nu er blevet lidt af en kult-klassiker og som bestemt har formater til på sigt at kunne betragtes som værende et vaskeægte mesterværk.

    10/10

    Tak for ordene. Den er skrevet op, af en eller anden grund har jeg ikke fået set den, og jeg synes ellers godt om  Verbinski’s eventyr.

    Wayne13-03-21 13:49

  • ★★★★★0

    Hold da op, Nighthawk! Jeg får næsten lyst til at gense A Cure For Wellness! Jeg kan huske, at jeg var helt tosset med filmens første halvdel, der oser af stemning og er visuelt helt fantastisk. Når filmen så trak over i den mere fjollede adventure-afdeling, stod jeg helt af. Det er dog en sanselig oplevelse af de sjældne, men jeg lander nok kun selv på 6-7/10.

    Ja, jdet kunne være fedt, hvis du vil give filmen en chance mere på et tidspunkt. :)

    Efter jeg havde set "A Cure For Wellness"  første gang, vidste jeg faktisk ikke helt, hvad jeg skulle mene sådan overordnet set fordi, at jeg var så overvældet af især det visuelle, stemningen og skuespillet, mens at historien og dens mange temaer lige skulle bundfælde sig. Filmen blev dog efterfølgende ved med at rumstere i mine tanker flere dage efter og da jeg så fik set den igen, var jeg ikke længere i tvivl om, hvor fremragende og genial udtænkt den rent faktisk er.

    Det er umiddelbart en horror-film, men også en film der har meget mere på hjerte og som også er et studie i individets kamp mod de etablerede systemer og samfundsstrukturer, samt handler om undertrykkelse og frigørelse både på det fysiske og psykiske plan. Det er i hvert fald en film, jeg glæder mig til at se igen og kigge yderligere efter i sømmene, da der er masser at komme efter, hvis man skulle have mod på en nærmere analyse.

    Mht. adventure-delen oplevede jeg det nu ikke som værende fjollet men synes i stedet blot, at der var tale om en lidt mere sortthumorisrisk vinkel på historien, der egentlig fungerede som en fin kontrast til den tryggende og ubehagelige stemning som dominerede filmen. Så jeg havde heller kke nogle problemer med den del. 

    Men jeg vil som sagt rigtig gerne høre din vurdering, hvis du skulle få lyst til at gense filmen. Jeg tror det er sådan en type film, der for de flestes vedkommende sagtens kan flytte sig højere op på karakter-skalaen ved et gensyn.

    NightHawk13-03-21 14:11

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen