Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★★0

    Frozen 2 er bedre end den første i mine øjne. Ikke noget helt vildt men stadig en solid 7/10’er her.

    David Lund30-06-21 13:21

  • ★★★★★★0

    Hvorfor ikke i år? Vi overvejer p.t. at tage til det sydlige Spanien, når jeg har fået stik nummer 2 om to uger.

    Jeg får træ leveret imorgen, og så skal der lægges nyt gulv i havestuen - en ny udendørs terrasse - samt en hævet terrasse i baghaven (gulv i to meters højde) så vi kan få udsigten ud over en sø med.

    Herudover er vores hund nået til en alder hvor han skal passes på - han holder nok ikke så længe endnu - så det har egentligt ikke så meget med Covid at gøre.

    Jeg får mit andet stik på tirsdag, og Anette nogle få dage senere.

    Wayne30-06-21 13:26

  • ★★★★★★0

    Frozen 2 er bedre end den første i mine øjne. Ikke noget helt vildt men stadig en solid 7/10’er her.

    Disney laver jo sjældent noget der er helt i hegnet - jeg landede på 6/10

    Wayne30-06-21 13:27

  • ★★★★0

    En dokumentar + et kedeligt gensyn + et overraskende godt gensyn

      

    Within a minute (Revenge of the Sith dokumentar)

    På ekstramaterialet til Revenge of the Sith er der denne 1½ times dokumentar om tilblivelsen af et lille minut af filmen. Nemlig en sekvens af den afgørende lyssværdskamp mellem Anakin og Obi-Wan.

    De tre prequels har ry for at være 99% animationsfilm, så det kan da ikke have været så svært at lave. 2-3 svedige nørder foran en computerskærm med en pizza og en cola, og så er den i skabet. Øh nej, der er godt nok en HEL DEL flere mennesker og processer involveret end det.

    Dokumentaren giver et utroligt godt indblik i de mange trin, processer og detaljer der skal til, før man kan se det færdige resultat. Det vidste man jo sådan set godt i forvejen, hvis man bare en enkelt gang har set rulleteksterne til en film. Men i denne dokumentar bliver det illustreret på en super god måde.

     

    Solo: A Star Wars Story (2018)

    I min kronologiske Star Wars gennemgang er jeg nu nået til denne. Jeg var ikke begejstret første gang jeg så den. Men denne gang var det direkte søvndyssende. Nøøj, hvor er den ALT for lang, og med ALT for lange actionsekvenser, og ALT for mange unødvendige og kluntede referencer til de gamle film. Den klart ringeste Star Wars film - hvis man da overhovedet kan kalde det for en Star Wars film.

     

    Kingdom of Heaven - Directors Cut (2005)

    Den oprindelige biografversion var en stor skuffelse, og jeg har ikke set den siden. Men da mange har pointeret, at Directors Cut versionen er en helt anden oplevelse, så har den i lang tid stået på min watchliste. Den varer godt nok over 3 timer, men nu havde jeg lige en aften, hvor jeg ikke skulle lave andet. Så det blev en aften med Ridley Scott.

    Og ja, det var en HELT anden oplevelse. En episk fortælling - og som altid med Ridley Scott - fantastisk flot production design. Man skal ikke forvente en sværd & sandal actionfilm. Det meste af filmen er et historisk drama - og så med en vanvittig flot "invasion" af Jerusalem til sidst.

     

    Jeg endte med at tilbringe lige lovlig mange timer foran lærredet denne onsdag...

    S. Rico 1-07-21 09:52

  • ★★★★★0

    Det er spøjst, at så mange er efter Solo. Jeg havde en fest med den begge gange, jeg så den, og vægter den på lige fod med The Last Jedi (som også mange er efter) som de bedste Star Wars film efter Disney overtog. Sådan 7/10ish til dem begge. De dårligste er Attack of the Clones og Rise of Skywalker i min bog. De får begge 3/10 =(

    David Lund 1-07-21 09:55

  • ★★★★0

    David Lund: Den var sgu rigtig fed The Empty Man. Det må jeg sige. Helt vildt Fox/disney står bag. Det lover godt for den nye instruktør. Jeg er 8/10

    Babo 1-07-21 10:02

  • ★★★★★★1

    Within a minute (Revenge of the Sith dokumentar)

    Jeg har også set den - spændende dokumentar, og jeg er en af dem som normalt ikke er fan af alt for meget cgi, men jeg er bestemt mere fan af prequel serien end af den rodede gang fan-service vi fik serveret i de sidste 3.

    Solo: A Star Wars Story (2018)

    Det værste ved den er selvfølgelig at det ikke er Harrison Ford der spiller rollen - her ville jeg nok bedre kunne have levet med at de havde tryllet lidt. Alden Ehrenreich gør hvad han kan, og er såmænd charmerende nok - han ligner bare overhovedet ikke Ford. Ser man bort fra det, så irriterer den cliffhanger mig så meget at jeg gerne ville have en 2'er...

    Kingdom of Heaven - Directors Cut (2005)

    Helt enig - T. Nielsen fik mig overtalt til at se DC, efter at jeg ikke havde set den i mange år - for jeg kedede mig også. Men bestemt en langt bedre oplevelse.

    Wayne 1-07-21 10:03

  • ★★★★★0

    David Lund: Den var sgu rigtig fed The Empty Man. Det må jeg sige. Helt vildt Fox/disney står bag. Det lover godt for den nye instruktør. Jeg er 8/10

    Jeg ligger også på 8/10! Fedt du kunne li’ den! Det er en af de få film, jeg kommer til at gense om et år eller to.

    David Lund 1-07-21 10:09

  • ★★★★0

    Jeg ligger også på 8/10! Fedt du kunne li’ den! Det er en af de få film, jeg kommer til at gense om et år eller to.

    Også her. Allerede i aften vil jeg se den igen med hende der hjemme, denne gang

    Babo 1-07-21 10:24

  • ★★★★★0

    Også her. Allerede i aften vil jeg se den igen med hende der hjemme, denne gang

    Du er heldig! Min kone vil aldrig se noget, der nærmer sig gys eller thriller. På nær The Walking Dead af en eller anden uforklarlig årsag =)

    David Lund 1-07-21 11:00

  • ★★★★1

    Du er heldig! Min kone vil aldrig se noget, der nærmer sig gys eller thriller. På nær The Walking Dead af en eller anden uforklarlig årsag =)

    Hehe. Fuck, den scene i hytten er fantastisk. Og ikke mindst åbningen. På et tidspunkt mindede lidt om Cure. Men filmen virker til at være sin egen. 

    Babo 1-07-21 11:15

  • ★★★★1

    The Empty Man (2020)

    Der hviler en hypnotisk stemning over denne gyser/krimi, som er i sand H.P. Lovecraft ånd. Indledningen er virkelig godt skruet sammen, men jeg synes den holder dampen oppe hele vejen igennem. Den debuterende instruktør David Prior, som har arbejdet på David Finchers DVD special features, udviser overraskende en god forståelse for spænding, karakterer, mystik og ikke mindst det visuelle, som Fincher helt afgjort har lært ham en eller to ting om. Det er egentlig lidt en speciel film det her, selvom man godt kunne drage paralleller til få titler den kunne minde om. Blev kæmpe fiasko og det er måske forståeligt, da den ikke appellerer så bredt igen, som man skulle tro. Heldigvis er der noget der hedder kult og meget kunne tyde på denne opnår sådan en status over tid. Jeg vidste intet om den på forhånd. Det er den bedste forudsætning for, at få størst udbytte af filmen.

    8/10

    Babo 1-07-21 22:23

  • ★★★★★★0

    Troede lige at der var tale om David A. Prior, geniet bag Deadly Prey.

    Zero Cool 1-07-21 22:36

  • ★★0

    Burden, med bl.a Forest Whitaker, Garrett Hedlund og Tom Wilkinson.

    Stærke præstationer, omend jeg syntes at Hedlund overspillede lidt.

    Usher Raymond's karakter virkede lidt ligegyldig, men fedt at se Usher.og Forest Whitaker sammen igen, hvilket de vist ikke har været siden den glimrende Light It Up fra slut 90'erne.

    Jeg lander på 6/10

     

    Ryder666 2-07-21 01:27

  • ★★★0

    Enig omkring 3. afsnit

    Sådan, afsnit 4 er back on track :)

    Gormanden 2-07-21 07:44

  • ★★★★★★0

    Sådan, afsnit 4 er back on track :)

    Lyder godt - jeg får det desværre først set i næste uge, jeg ser det sammen med min søn :-)

    Wayne 2-07-21 08:18

  • ★★★0

    Lyder godt - jeg får det desværre først set i næste uge, jeg ser det sammen med min søn :-)

    Enjoy :)

    Gormanden 2-07-21 08:36

  • ★★★★0

    Fik lokket familien til at se to ultra voldelige actionfilm. Jeg havde set begge film før for nylig, men eftersom de er mega underholdende, så kunne de sagtens tåle et gensyn:

    Nobody (2021)

    Boss Level (2021) 

    Der bliver uddelt tæv og slået ihjel til højre og venstre. Det er humoristisk - og herligt afstressende.

    S. Rico 3-07-21 00:05

  • ★★1

    Fik lokket familien til at se to ultra voldelige actionfilm. Jeg havde set begge film før for nylig, men eftersom de er mega underholdende, så kunne de sagtens tåle et gensyn:

    Nobody (2021)

    Boss Level (2021) 

    Der bliver uddelt tæv og slået ihjel til højre og venstre. Det er humoristisk - og herligt afstressende.

    Boss Level købte jeg lige få dage efter den udkom på BD, gav en flad halvtredser for den, men har endnu ikke set filmen. Har dog læst positive reviews om den her og dér, så det kunne være man skulle se den her i weekenden. 

    Mel Gibson er iøvrigt blændende god i Fatman.

    Et anderledes take på julemanden.

    Ryder666 3-07-21 01:28

  • ★★★★1

    Barb and Star goes to Vista del Mar (2021)

    Man kan både argumentere for, at det er et makværk til 1 stjerne og en genistreg til 6 stjerner. Den er godt nok langt-ude weird. Den bedste måde jeg kan beskrive filmen er som en rom-com blandet med Grusomme Mig og en James Bond parodi. 

    Kristen Wiig spiller både den ene titelrolle (Star) samt filmens tegneserie skurk. Og så er der ikke mindst Jamie Dornan fra Fifty Shades of Grey filmene. Det er virklig komisk og surrealistisk at se ham synge og danse på stranden i Florida.

    Er jeg den eneste, der måtte overgive mig til denne totalt fjollede film? Det var faktisk så sjovt et bekendtskab, at jeg allerede har set den to gange.

    ★★★★½☆ 

    S. Rico 3-07-21 23:56

  • ★★0

    Et gensyn med Adams Æbler, som var en halv kedelig affære.... utroligt at en relativ normal spillefilmslængde kan være SÅ LANGTRUKKEN på cirka 96 minutter.

    Jeg lander på 5/10 og det er udelukkende kun pga skuespils-præstationer at den sniger sig op på en middelmådig karakter. Thestrup, Mikkelsen og Thomsen trækker den op til et tåleligt niveau, mens de øvrige medvirkende ikke rigtig efterlader sig et godt eller positivt indtryk.

    Ryder666 4-07-21 00:17

  • ★★★★0

    Interessant interview med instruktøren bag The Empty Man. Chris Stuckmann får kredit for at have skabt en masse buzz på internettet. 

    www.youtube.com/watch

    Babo 4-07-21 00:14

  • ★★★★★★0

    Barb and Star goes to Vista del Mar (2021)

    Man kan både argumentere for, at det er et makværk til 1 stjerne og en genistreg til 6 stjerner. Den er godt nok langt-ude weird. Den bedste måde jeg kan beskrive filmen er som en rom-com blandet med Grusomme Mig og en James Bond parodi. 

    Kristen Wiig spiller både den ene titelrolle (Star) samt filmens tegneserie skurk. Og så er der ikke mindst Jamie Dornan fra Fifty Shades of Grey filmene. Det er virklig komisk og surrealistisk at se ham synge og danse på stranden i Florida.

    Er jeg den eneste, der måtte overgive mig til denne totalt fjollede film? Det var faktisk så sjovt et bekendtskab, at jeg allerede har set den to gange.

    ★★★★½☆ 

    Du har solgt den så godt at jeg er blevet nysgerrig, og har sat den på min liste - hvor finder man den?

    Wayne 4-07-21 10:14

  • ★★★★1

    Du har solgt den så godt at jeg er blevet nysgerrig, og har sat den på min liste - hvor finder man den?

    Den kan lejes på Blockbuster. Det er dog noget billigere at leje den på Prime Video, men det kræver VPN, da den ikke er på den danske version sidst jeg tjekkede.

    S. Rico 4-07-21 13:01

  • ★★★★★★0

    Den kan lejes på Blockbuster. Det er dog noget billigere at leje den på Prime Video, men det kræver VPN, da den ikke er på den danske version sidst jeg tjekkede.

    På Playpilot ser jeg at den også kan lejes for 39kr hos Rakuten, men har dog ingen erfaring med dem.

    Wayne 4-07-21 13:23

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen