Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★0

    Jeg kan godt lide mørket. Det passer til min mentale stemning, særligt når jeg tænker på dig:-P

    :D

    Babo10-07-21 22:00

  • ★★★★0

    Jeg kan godt lide mørket.

    Så var du vel heller ikke så pjattet med Midsommer?

    Den startede også udmærket, men gik grassat hen mod slutningen og tabte mig.

    S. Rico11-07-21 00:35

  • ★★0

    Well, Det blev til et gensyn med Commando, som lander på en solid 8/10 score.

    Forsøgte at se No Chance som er et spoof på Commando.

    Det var, hvad jeg kalder, poor excuse of a movie...

    Det hele virkede bare så kunstigt, da det føltes at de havde påklistret en masse referencer til Commando inden de første 15 minutter var gået. Og man skulle ikke tro det, men hvor Arnolds accent er hans charmerende og sjælfulde trademark, i Commando, falder fuldstændigt til jorden i No Chance.Den prøver ihærdigt på at fremstå morsom, men er i dén største særdeleshed usjov..

    No Chance, havde potentiale til noget stort, men fejler på samtlige punkter. Det var selvfølgelig oplagt, og en sjov finte, at kalde den No Chance, da det som bekendt er Arnie's slutreplik i Commando.

    No Chance, prøver på at lægge vægt og parodiere slutningen af Commando, som noget af det første. Jeg opgav at se mere end 15 minutter af filmen, så fik ikke engang set Vernon Wells cameo i filmen. Hvis jeg giver den en chance mere, er det udelukkende kun for Wells .Men selv hans berømte citat, bliver liret af i begyndelsen af filmen. Et overflod af alt for mange Commando-referencer skudt af på kort tid. Det ville have klædt No Chance at fordele og sprede morskaben på de godt 90 minutter den varer, istedet for et desperat forsøg,med alt for mange forcerede detaljer, i en alt for kikset (u) sammenhæng.

    Jeg endte med at droppe No Chance, og istedet se Gridiron Gang, hvor den i det mindste fangede min opmærksomhed hele vejen igennem, og de to timer den varede kun føltes som den halve samlede spilletid.

    No Chance 3/10

    Gridiron Gang 8/10

    Ryder66611-07-21 00:59

  • ★★★★★★0

    Så var du vel heller ikke så pjattet med Midsommer?

    Den startede også udmærket, men gik grassat hen mod slutningen og tabte mig.

    Har aldrig fået set den.

    T. Nielsen11-07-21 01:14

  • ★★★★★★1

    Ford v Ferrari

    Så jeg også i IMAX salen, og opfattede ingen mislyde - så måske har du ret?

    Det kan selvfølgelig også være mig der har så meget tinitus at jeg ikke kan hører fejlene ;-D

    Wayne11-07-21 02:03

  • ★★0

    The Empty Man

    Mikkel Abel siger i Moovy's podcast, at man bør se The Empty Man, og at den egner sig godt til en fredag aften. Så jeg gjorde som befalet og satte den på, og var indstillet på rigtig at skulle hygge med en god anderledes gyser.

    Det positive først: ja, den er bestemt anderledes. Den første time er ganske interessant og helt uforudsigelig. Fedt at man tør bruge 20 minutter på en introsekvens, som ikke umiddelbart (før meget senere) har noget med hovedhistorien at gøre. 

    James Badge Dale, der spiller hovedrollen som en tidligere politimand, gør det meget overbevisende. Han er sympatisk og rationel, og i det hele taget en karakter, som man gerne vil følge. Hele filmens visuelle look er også meget imponerende, og det samme med filmens lydside.

    Men så går den anden halvdel af filmen igang. En flok unge mennesker går ud på en bro en aften og blæser i en flaske, mens de fremmumler "the empty man" gentagne gange i bedste Candyman stil. Men hvor det var super creepy i Candyman, så er det her bare fjollet og ufrivillig komisk.

    Og det bliver værre og værre. Det handler om intetsfæren, menneskelige transmittere og modtagere, og the empty man som en carrier for alt dette. Historien er simpelt hen det værste nonsens, jeg har set i mange år. Og jeg kunne ikke selv med min bedste vilje engagere mig bare en lille smule i den. Den første time og den visuelle stil trækker dog den samlede oplevelse op.

    ★★☆☆☆☆

    Hey, jeg sagde også den helt sikkert på ingen måde ville være for alle, fordi man vil synes det er det rene nonsens! ;) men alle bør give den et skud.

    Og dejligt du lytter med!

    Mikkel Abel11-07-21 08:42

  • ★★★★0

    Og dejligt du lytter med!

    Altid.

    Det er i øvrigt blevet bedre med lyden på podcasten. Den kan nu høres i bilen på motorvejen - næsten uden problemer.

    S. Rico11-07-21 12:09

  • ★★★★★0

    En kort opsummering af de film jeg har fået set på det sidste. :)

    • Pan - 6/10
    • Blind Fury - 7/10
    • Bill and Ted's Excellent Adventure - 7/10 
    • Brannigan - 7/10
    • Dressed To Kill - 7/10 
    • Enemy Mine - 7/10
    • The Cannonball Run - 7/10
    • Danmarks Sønner - 8/10
    • Into The Night - 8/10
    • Blow Out - 8/10
    • Host - 9/10
    • A Tree Grows In Brooklyn - 9/10 

    NightHawk11-07-21 15:16

  • ★★★★0

    Willy’s Wonderland 

    Cage vs mekaniske dyr. Det er jo næsten dømt på forhånd til at være kult. Filmen balancerer hele tiden på kanten til det ufrivilligt komiske og det er formentlig også tilsigtet, selvom jeg ikke synes det altid fungerede lige godt. Cage siger ikke et ord og selvom det ville have fungeret bedre i en mere kunstnerisk film som Mandy, virker det desværre lidt skævt her. Men spil-danse-scenen eller hvad pokker man skal kalde det, er hysterisk morsom :) Desværre er der flere bump på vejen, bl.a. da filmen helt umotiveret forsøger at forklare sit koncept, som leveres både klodset og nærmest semi alvorligt, som om det hele pludselig skulle tages alvorligt. Jeg var dog overraskende fint underholdt. Ikke helt på niveau med Mandy dog. Kan ses på Netflix. 

    6/10

    Babo13-07-21 21:29

  • ★★0

    Alien 1979 Director's Cut.

    Stadig uhyre underholdende, efter alle de år.

    Den lander på 9/10

    Ryder66614-07-21 02:13

  • ★★0

    Willy’s Wonderland 

    Cage vs mekaniske dyr. Det er jo næsten dømt på forhånd til at være kult. Filmen balancerer hele tiden på kanten til det ufrivilligt komiske og det er formentlig også tilsigtet, selvom jeg ikke synes det altid fungerede lige godt. Cage siger ikke et ord og selvom det ville have fungeret bedre i en mere kunstnerisk film som Mandy, virker det desværre lidt skævt her. Men spil-danse-scenen eller hvad pokker man skal kalde det, er hysterisk morsom :) Desværre er der flere bump på vejen, bl.a. da filmen helt umotiveret forsøger at forklare sit koncept, som leveres både klodset og nærmest semi alvorligt, som om det hele pludselig skulle tages alvorligt. Jeg var dog overraskende fint underholdt. Ikke helt på niveau med Mandy dog. Kan ses på Netflix. 

    6/10

    Så den lige her til aften. Det er noget af det mest underholdene  jeg længe har set og en af de bedre Cage film :-D

    Weird_J14-07-21 19:57

  • ★★★★0

    Demon (2015)

    Polsk horrorfilm, som jeg tror Trier ville give håndslag på. Det er meget langt fra mainstream. Faktisk er den svær at kategorisere. For det mest en nærmest sorthumoristisk komedie, andre gange dybt alvorlig som drama med horror elementer. Jeg aner ikke hvordan det lykkedes instruktøren at blande det hele så godt sammen. Det er en film, der ikke giver meget væk og jeg måtte læse lidt på lektien omkring dens underliggende temaer omkring dets syn på Polsk-jødiske historie. Instruktøren begik efterfølgende selvmord. Han besad ihvertfald talent, som kom så fint til udtryk her i denne meget atmosfæriske og udfordrende film. 

    8/10

    Babo14-07-21 21:12

  • ★★★★★0

    Den lyder spændende, Babo! Ved du om den kan streames?

    David Lund14-07-21 21:19

  • ★★★★★0

    Lige blevet færdig med Loki sidste afsnit var meget talkie talkie, men det var spændende og godt leveret af den ene skuespiller som man hørte mest fra. 

    Men jeg må sige jeg har nydt min tid i Loki og hans Co-stars selskab, og glæder mig allerede til sæson 2 med den slutning. Vidste bare da vi var halvvejs inde at det her ville ende med En cliffhanger in a Way.

    Tror dog stadig Afsnit 5 er min farvorit, det cast vi introduceres for der bar virkeligt godt. Og det havde det hele Humor og touching moments. Afsnit 6 er meget mere snak, men det gjorde mig ikke noget vi sluttede ikke af med stor blå lys fra himlen og stor CGI fight. 

    Loki er nok også den serie af Marvels som har hængt bedst sammen gennem alle afsnittene. Så jeg ser allerede frem til Sæson 2.

    Elwood14-07-21 21:30

  • ★★★★0

    Den lyder spændende, Babo! Ved du om den kan streames?

    Jeg lejede den hos blockbuster for et par år siden med min filmbuddy, men kan sgu se den ikke længere findes i deres regi. Men tror du skal ty til andre midler og ellers kan den købes:

    www.laserdisken.dk/html/visvare.dna

    Babo14-07-21 21:42

  • ★★★★★1

    Jeg lejede den hos blockbuster for et par år siden med min filmbuddy, men kan sgu se den ikke længere findes i deres regi. Men tror du skal ty til andre midler og ellers kan den købes:

    www.laserdisken.dk/html/visvare.dna

    Ævs - men tak for svar.

    David Lund14-07-21 21:56

  • ★★★★★★0

    A Quiet Place

    Ideen om at konstruere en "silent" movie som en "gyser" er kort sagt, godt fundet på.

    Egentlig er gysergenren ofte noget jeg springer over, og i første omgang havde jeg også overset denne. Min interesse kom af det ellers sløje udbud af film, lige pt. - samt at der lige er landet en 2'er, som har fået pæn omtale. Og så var jeg jo nødt til at starte med begyndelsen.

    Gyserfilm kræver jo som regel at der er et skræmmende element - gerne det ukendte og skjulte, som sjældent - eller aldrig kommer helt frem og afsløres.

    Den del lykkes ikke helt - på trods af nogle monstre, som både ubehageligt hurtige og nærmest uovervindelige så føles det mere som en thriller, men det er måske mig som har et for distanceret forhold til gys.

    Historien er kort, velkomponeret og mange steder spændende - men overgør det desværre et par gange i jagten på underholdning, frem for frygten for det usete.

    Tilbage sad jeg med fornemmelsen af en historie som havde klassikerpotentiale som ikke blev helt forløst.

    7/10

    Wayne15-07-21 05:39

  • ★★★★1

    Jeg er til gengæld altid klar på horror og den første Quite Place er fin. Monstrene brød jeg mig ikke om, hverken i design eller skræmme-effekten. For mig er problemet nok bare hele ideen/konceptet. Det er filmens både styrke og svaghed. Ja, det er et sted godt fundet på, men desværre også på bekostning af en del logik og min indlevelse. Kan godt tilgive en del, men der er også grænser for, når ideen løber panden mod en mur. 

    Babo15-07-21 05:55

  • ★★★★★★0

    Gunpowder Milkshake

    Potentialet er der - alle de skæve figurer, og et overload af skurke og henchmen.

    Alle ingredienserne til en herlig actionkomedie er til stede - der er bare for mange af dem og de bliver brugt til for lidt.

    Der er nogle få scener som man kunne plukke ud, som lykkes helt fint - desværre er de i undertal - og det bliver lidt "for mange kokke fordærver maden".

    Faktisk fungerer filmen bedste mens det er vores hovedperson mod overmagten - ligesom i John Wick, og ligesom i Crank.

    Men så skal hun lige have selskab af sin mor, og tre skydegale tanter - og herfra ender det desværre bare i noget ligegyldigt og dårligt koreograferet action - som ender med at fise helt ud til sidst.

    Den har som sagt sine lyspunkter, og originale påfund - og kan sagtens ses på grund af det alene

    6/10

    Wayne15-07-21 06:05

  • ★★★★1

    The Guest, igen igen. Jeg elsker den sgu. Den har en retro vibe, som jeg ikke kan stå for. Foruden en helt forrygende Stevens. Instruktør Wingaard, der har talt varmt blandt andet om Terminator-filmene som stor inspiration, fremhævede faktisk en mindre attraktiv ting ved T2 og forsøgte at vende det på hovedet.  John Connars replik om "You just can't go around killing people." I The Guest gør han lige præcis dette :) Men altså, for mig nok den mest fornøjelige actionfilm i det forrige årti og faktisk udmærker den sig også ved halloween tid. Den er dejlig amoralsk når Stevens karakterer "råder" knægten om at brænde de skolemobbernes hjem mens de sover med deres familier og ikke mindst drabet på forældrene er meget koldblodigt. Soundtracket er bad ass!!!9/10 

    Babo17-07-21 10:37

  • ★★★★★★0

    Så er den købt :) - dobbelt feature med You're Next på BD fra amazon.de

    Guldager17-07-21 11:35

  • ★★★★0

    Så er den købt :) - dobbelt feature med You're Next på BD fra amazon.de

    Super. You’re Next er faktisk også meget spas. 

    Babo17-07-21 11:36

  • ★★★★0

    Rakuten er en af de få tjenester, jeg aldrig har prøvet. Har ingen anelse om, hvem der står bag, og hvor godt det virker. Har heller aldrig læst nogen anmeldelser eller andet om den.

    Men som nævnt så kan filmen lejes billigt (1 dollar) på Prime Video. Hvis du ikke har en VPN tjeneste, så kan man få en gratis 30-dages prøveperiode hos eksempelvis ExpressVPN eller NordVPN, som er nogen af de bedste. Det er næsten lige så nemt som at klø sig i nakken :-)

    Er det den amerikanske Prime, du har adgang til? Og i så fald, hvordan får du det til at fungere med at leje film?

    Jeg har adgang til US Prime med en DNS-service. Men jeg er ikke i stand til at leje film, fordi US Prime ikke accepterer betaling med et dansk betalingskort.

    thomsen17-07-21 14:06

  • ★★★★0

    Ok, synes nu Wicker Man er i en anden boldgade og ikke sådan rigtigt syret. Empty Man trækker mere inspiration fra film som Cure og måske Hereditary, udover at være inspireret af Lovecraft og H.R. Giger. Dimensioner, skabninger osv. Filmens subtext lader sig ikke så nemt afkode. 

    Ok, med DE referencer så bør jeg jo klart få set Empty Man her i weekenden.

    Jeg indrømmer blankt, at jeg i første omgang sprang over, fordi titlen alene gav mig associationer til Slender Man og The Bye Bye Man. Jeg regnede med, at det var endnu en ligegyldig teen-film. 

    thomsen17-07-21 14:11

  • ★★★★1

    Ok, med DE referencer så bør jeg jo klart få set Empty Man her i weekenden.

    Jeg indrømmer blankt, at jeg i første omgang sprang over, fordi titlen alene gav mig associationer til Slender Man og The Bye Bye Man. Jeg regnede med, at det var endnu en ligegyldig teen-film. 

    Jeg forstår godt man umiddelbart tænker i de baner. Filmen blev desværre også solgt lidt på den måde igennem trailers. Men lad dig ikke narre af dette. Folk har langsomt begyndt at opdage filmen, blandt andet pga Chris Stuckmann på YouTube. 

    Babo17-07-21 15:11

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen