Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • 0

    Den franske Les Misérables 2019 er langt bedre film med tilsvarende plot. 

    Enig!

    TheRealLukeSkywalker 8-08-21 10:26

  • ★★★★★★0

    Yes. Samme plot. Jeg kunne faktisk også lide Shorta, jeg gav den 7/10, men lille en af slagsen og måske nok nærmere 6. Som Popeye nævner, er der mange belejligheder plotmæssigt til at få hjulene til at køre rundt, hvor det i den franske lykkedes meget bedre at spille på hårdkogt realisme, men uden det blive mindre spændende. Den gav jeg 9/10. 

    Der er en del plotmæssigt utroværdigt i Shorta ja. Det var nemmere at sluge, da jeg i forvejen ikke opfattede filmen som værende specielt realistisk. Men det trak selvsagt ikke op på oplevelsen. 

    Jeg må se om jeg støder på den franske. Den vil jeg gerne se.

    T. Nielsen 8-08-21 10:44

  • ★★★★0

    Der er en del plotmæssigt utroværdigt i Shorta ja. Det var nemmere at sluge, da jeg i forvejen ikke opfattede filmen som værende specielt realistisk. Men det trak selvsagt ikke op på oplevelsen. 

    Jeg må se om jeg støder på den franske. Den vil jeg gerne se.

    Det var også derfor jeg fik en nogenlunde oplevelse med Shorta, da jeg på et tidspunkt blot accepterede den var en actionbasker. Min kærestes søster som er politimand i kbh, hun fandt den flere steder lidt grinagtig, da jeg talte med hende kort om filmen da hun var på besøg. Men igen, hvilke briller skal man se skidtet igennem? 

    Babo 8-08-21 11:02

  • ★★★★★★0

    Min kærestes søster som er politimand i kbh, hun fandt den flere steder lidt grinagtig, da jeg talte med hende kort om filmen da hun var på besøg. Men igen, hvilke briller skal man se skidtet igennem? 

    Ens præferencer for hvad man synes om en given film, hænger ofte nok klart sammen med hvor man står i livet og hvad man ved. Jeg har ofte haft det svært med især amerikanske film, hvor en lærer eller lignende får et menneske eller en flok utilpassede unge på ret køl. Synes ofte der bliver alt for poppet og overfladisk skildret. Lige nu kan jeg selvfølgelig kun komme i tanke om Dangerous Minds, men der findes andre. 

    T. Nielsen 8-08-21 11:10

  • ★★★★0

    Ens præferencer for hvad man synes om en given film, hænger ofte nok klart sammen med hvor man står i livet og hvad man ved. Jeg har ofte haft det svært med især amerikanske film, hvor en lærer eller lignende får et menneske eller en flok utilpassede unge på ret køl. Synes ofte der bliver alt for poppet og overfladisk skildret. Lige nu kan jeg selvfølgelig kun komme i tanke om Dangerous Minds, men der findes andre. 

    Haha, ja den var dæleme også overfladisk. Blandt de gode og vel mere nuanceret synes jeg film som Short Term 12 og System Crasher (som du burde se). 

    Men ja, ofte kan man komme til at se en film gennem erhvervets briller og egne erfaringer. 

    Babo 8-08-21 11:26

  • ★★★★★★0

    Jeg synes ikke at være stødt på den (altså kender til den), på de steder jeg kan se film fra pt. Men vil da klart give den et skud, hvis jeg falder over den så:-)

    T. Nielsen 8-08-21 11:29

  • ★★★★★0

    Jeg synes ikke at være stødt på den (altså kender til den), på de steder jeg kan se film fra pt. Men vil da klart give den et skud, hvis jeg falder over den så:-)

    Short Term 12 og Systembryder(som er den danske titel for System Crasher) ligger begge på Filmstriben :)

    Kruse 8-08-21 12:01

  • ★★★★★★0

    Takker. Må se om jeg får sat mig ind i hvordan den tilgås inden alt for længe.

    T. Nielsen 8-08-21 12:04

  • ★★★★★0

    Les Misérables ligger vist også på Filmstriben.

    David Lund 8-08-21 12:48

  • ★★★★★★1

    Jungle Cruise (2021)

    Herligt med en god gammeldags eventyrfilm. Handlingen er det rene Indiana Jones, og humoren og actionscenerne er i stil med Pirates of the Caribbean. Der er med andre ord fuld tryk på eventyret, og underholdningen er i top. Kan man ønske sig mere?

    Ja, det skulle da lige være to super charmerende hovedpersoner. Og det får man i den grad med Dwayne Johnson og Emily Blunt.

    I 1916 tager Lily (Emily Blunt) til Amazonas-floden med sin bror for at finde "Månens tårer". Det siges, at bladene fra dens træ kan helbrede alt. Så det er da noget, der er værd at lede efter...

    Hun hyrer en karismatisk kaptajn (Dwayne Johnson) til at sejle dem op af floden på denne skattejagt. Men så nemt skal det selvfølgelig ikke gå. Som i alle eventyr er der også andre, der er på jagt efter samme skat. En vildt underholdende Jesse Plemons spiller en tysk tegneserieskurk (som sjovt nok hedder Prins Joachim). Og han er ikke bleg for at bruge feje tricks i jagten. Såsom at vække en gammel forbandelse til live i bedste Curse of the Black Pearl stil.

    I tredje akt begynder trætheden desværre at melde sig. Filmen bliver et kvarters tid for lang, og de mange actionscener bliver lidt for forudsigelige og føles som gentagelser på gentagelser. Det kan dog til dels godt accepteres, da det hele gøres med et charmerende glimt i øjet.

    ★★★★½☆

    Meget enig - jeg så den også i aftes. Herligt med et godt gammeldags eventyr, og også enig i at den nemt kunne have været skåret et par steder.

    Wayne 8-08-21 13:21

  • ★★★★0

    Jeg synes ikke at være stødt på den (altså kender til den), på de steder jeg kan se film fra pt. Men vil da klart give den et skud, hvis jeg falder over den så:-)

    Filmstriben og ellers lej gennem blockbuster/viaplay. Havde du set Short Term 12?

    Babo 8-08-21 13:37

  • ★★★★★★0

    Filmstriben og ellers lej gennem blockbuster/viaplay. Havde du set Short Term 12?

    Nej, ingen af dem. 

    T. Nielsen 8-08-21 14:24

  • ★★★★★★0

    Meget enig - jeg så den også i aftes. Herligt med et godt gammeldags eventyr, og også enig i at den nemt kunne have været skåret et par steder.

    Sidder i flere sammen, når i smider 179 kroner efter sådan en film her? 

    T. Nielsen 8-08-21 14:26

  • ★★★★★★0

    Ja, den koster vel i en periode stadigvæk?

    davenport 8-08-21 15:14

  • ★★★★★★0

    Sidder i flere sammen, når i smider 179 kroner efter sådan en film her? 

    Yes - vi var fire som så den sammen

    Wayne 8-08-21 15:19

  • ★★★★★★0

    Yes - vi var fire som så den sammen

    Ja, for ellers er det jo en halvdyr affære, hvis man sidder ene mand:-D Jeg venter dog gerne, til den sættes fri på tjenesten. Så travlt har jeg ofte slet ikke med at få set nye/nyere film. Ellers ville jeg vælge en bif-tur tror jeg. hvis man kunne se en given ny film der, som jeg virkelig gerne ville se med det samme. Hvis den nye Bond kom ud som streaming til samme pris, så var jeg nok ligeglad med om vi var 8 om at betale. Den skal bare ses i bio, da det er en livslang tradition. Me den her i har set, ville jeg vælge hjemmet, hvis den skulle ses og vi har nok til at dele;-P

    T. Nielsen 8-08-21 15:31

  • ★★★★0

    Sidder i flere sammen, når i smider 179 kroner efter sådan en film her? 

    Vi var kun to. Men stadig billigere end biografen pr. mand. Og ingen udgifter til parkering:-)

    S. Rico 8-08-21 15:42

  • ★★★★★★0

    Vi var kun to. Men stadig billigere end biografen pr. mand. Og ingen udgifter til parkering:-)

    Det er det da og er udstyret i orden, er oplevelsen vel også ganske god hjemme (selv om særligt lyden måske aldrig helt kan måle sig med biffen, især når vi taler streaming har jeg ladet mig fortælle:)

    Jeg har aldrig udgifter til parkering, da jeg bor tæt på og kan gå/cykle og der er også gratis parkering (uden tidsbegrænsning efter 17) så tæt på, at det nærmest er latterligt, at biffen har betalt parkering bagved. Bilder mig ind, at man i gamle dage i Bio City i Odense måtte parkere gratis, hvis man var i biografen. Måske jeg husker forkert, da jeg aldrig brugte det, da jeg boede 1000 meter derfra. 

    T. Nielsen 8-08-21 15:51

  • ★★★★★★0

    D+ har overraskende fed lyd, skal det lige siges.

    davenport 8-08-21 15:51

  • ★★★★★★0

    D+ har overraskende fed lyd, skal det lige siges.

    Det har det nok. Jeg har ikke hørt det på andet end mit gamle Sony Tv og der er lyden da fin nok. Men der er det svært at sammenligne. Jeg har før kørt lyden via mit surround i stuen, men min forstærker stod af og jeg kan ikke tillade mig, at smide penge efter en ny (suk). 

    T. Nielsen 8-08-21 16:00

  • ★★★★★★0

    Min er også gammel. Jeg købte den, da vi for mange år siden vandt i lotto. Men den spiller stadig. Er lidt i tvivl om min centerudgang er stået af, eller ledningen bare er faldet ud, men har ikke lige haft overskud til at rode med det. Så vi har kørt stereo på det seneste. Men da D+ kom testede jeg speeder chace fra RotJ, og det lød sgu godt.

    davenport 8-08-21 16:08

  • ★★★★★★0

    Min er også gammel. Jeg købte den, da vi for mange år siden vandt i lotto. Men den spiller stadig. Er lidt i tvivl om min centerudgang er stået af, eller ledningen bare er faldet ud, men har ikke lige haft overskud til at rode med det. Så vi har kørt stereo på det seneste. Men da D+ kom testede jeg speeder chace fra RotJ, og det lød sgu godt.

    Jeg har heldigvis stadig mit filmrum, så når jeg får det stillet op igen (nye vinduer!), så kan jeg tjekke det ud. Udstyret jeg har er fra 2008/09, men spiller heldigvis stadig pissegodt. Mit gamle tonstunge plasma har dog set bedre dage. Den fastfryser menuer med mere i længere og længere tid, så man kan se menuen når filmen starter. Det går væk, men ret langsomt. 

    T. Nielsen 8-08-21 16:26

  • ★★★★★★0

    Tror der er en indbygget "rulle teknik" der kan gøre dit billede lidt bedre i indstillingerne. Det har mit ihf.

    davenport 8-08-21 17:09

  • ★★★★★★0

    Tror der er en indbygget "rulle teknik" der kan gøre dit billede lidt bedre i indstillingerne. Det har mit ihf.

    Hmm, det har jeg aldrig tænkt over/hørt om. Det vil jeg da tjekke. Tak. 

    T. Nielsen 8-08-21 17:28

  • ★★★★★★0

    Keine problem ;)

    davenport 8-08-21 18:13

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen