Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★0

    Den kan lejes via blockbuster 

    Babo18-09-21 15:07

  • ★★★★★0

    Jeg kunne også godt lide “Promising Young Woman”, men ikke i samme grad som Guldager. Jeg lå et sted mellem 7 og 8 ud af 10.

    Kruse18-09-21 16:06

  • ★★★★★★0

    Hvor kan den evt ses henne? Når nogen rater en film 10/10 og omtaler den så godt, får jeg lyst til at se den.

    På DVD fra amazon.com

    Guldager18-09-21 16:08

  • ★★★★★★0

    Den kan lejes via blockbuster 

    Tjek

    T. Nielsen18-09-21 17:24

  • ★★★★★★0

    På DVD fra amazon.com

    Tak

    T. Nielsen18-09-21 17:24

  • ★★★★★0

    Hvor kan den evt ses henne? Når nogen rater en film 10/10 og omtaler den så godt, får jeg lyst til at se den.

    Den udkommer på BD herhjemme d. 20 september. :)

    NightHawk18-09-21 18:56

  • ★★★★★★1

    Den udkommer på BD herhjemme d. 20 september. :)

    Og tak:)

    T. Nielsen18-09-21 19:31

  • ★★★★★★1

    A Good Woman Is Hard to Find

    Det er lige en kort bemærkning til Nighthawk :)

    Jeg synes, det er en ganske god film, som er lidt ujævn i tempo. Selvfølgelig bygger den op, men vejen hen til er ikke altid på samme niveau. Men for det meste er det en virkelig god film, og de sidste 30 minutter er helt i top. Måske havde jeg forventet en film mere i det niveau og tempo hele vejen igennem baseret på min begrænsede viden om filmen.

    Men den var god :) -  8/10 til den. 

    Guldager23-09-21 19:54

  • ★★★★★0

    A Good Woman Is Hard to Find

    Det er lige en kort bemærkning til Nighthawk :)

    Jeg synes, det er en ganske god film, som er lidt ujævn i tempo. Selvfølgelig bygger den op, men vejen hen til er ikke altid på samme niveau. Men for det meste er det en virkelig god film, og de sidste 30 minutter er helt i top. Måske havde jeg forventet en film mere i det niveau og tempo hele vejen igennem baseret på min begrænsede viden om filmen.

    Men den var god :) -  8/10 til den. 

    Super fedt at læse, at du havde en god oplevelse med filmen. :)

    Jeg er sådan set enig med dig i, at den har et ujævnt tempo i første halvdel og at det måske også kan føles lidt som flere slags film, der er mikset sammen, hvilket gør at den derfor tonemæssigt svinger en del.

    Men det var nu ikke noget som generede min samlede oplevelse, da jeg trods det stadig fandt Sarah's kamp for at få hævn og i at få sit selvværd tilbage utrolig gribende og rørende fra start til slut. Coveret til filmen snyder måske også lidt ved det, at man snildt kunne få indtrykket af at det overordnet set er en mere action-præget film.

    Den sidste scene i supermarkedet er i øvrigt super cool. Her kunne jeg ikke lade være med at sidde og fryde mig, da hun satte den flabede ekspedient på plads. :)

    NightHawk23-09-21 22:24

  • ★★★★★★1

    Helt enig med den sidste scene :)

    Det er for øvrigt fremragende skuespil af Sarah Bolger.

    Guldager24-09-21 07:16

  • ★★★★★0

    Helt enig med den sidste scene :)

    Det er for øvrigt fremragende skuespil af Sarah Bolger.

    Ja, hun er fremragende i den rolle. Jeg håber, at hun får flere hovedroller i fremtiden, for hun har afgjort et stort talent. Og så er hun også super sød og nede på jorden, når hun giver interviews, så hun er meget nem at holde af på flere måder. :) 

    NightHawk24-09-21 13:19

  • ★★★★1

    Jeg havde en hyggelig aften alene med min yngste datter, og valget faldt på den allerførste Saw film.

    Fruen har ellers forbudt, at jeg viser disse film til vores børn. men nu var hun jo ikke hjemme til at håndhæve det :-)

    Selv om jeg har set den masser af gange, så var det et fedt gensyn. Jeg foretrækker helt klart denne slags intense thrillers  frem for al det jump-scare makværk, der findes derude.

    Min datter så for nylig The Nun, som hun syntes var latterlig dårlig. Men under Saw blev min ene hånd knuget temmelig hårdt undervejs. Så den fungerer stadig.

    S. Rico25-09-21 13:41

  • ★★★★0

    James Wans nye film skulle være vild. 

    Babo25-09-21 13:44

  • ★★★★0

    James Wans nye film skulle være vild. 

    Hvis du tænker på Malignant, så fik den kun 1 sølle stjerne af begge Han Duo værter. De rakkede den helt vildt meget ned og argumenterede så godt for deres synspunkt, at jeg i hvert fald har afskrevet den.

    Kan dog se, at andre medier har givet den bedre anmeldelser.

    S. Rico25-09-21 14:15

  • ★★★★0

    Hvis du tænker på Malignant, så fik den kun 1 sølle stjerne af begge Han Duo værter. De rakkede den helt vildt meget ned og argumenterede så godt for deres synspunkt, at jeg i hvert fald har afskrevet den.

    Kan dog se, at andre medier har givet den bedre anmeldelser.

    Tja. Den har nu 77% på RT men jeg blev mest nysgerrig efter Chris Stuckmans udmelding:

    “Malignant is absolutely insane and completely unpredictable. It’s also one of the first modern horror films I’ve seen in years that fully embraces. CAMP. which I thought was a long-dead art. More like this, please.”

    Jeg tror mere på den :)

    Babo25-09-21 14:58

  • ★★★★0

    Gennemsnits score på imdb, Rotten Tomatoes og andre steder kan jeg generelt ikke bruge til noget. Folks smag er så forskellig, at et gennemsnit aldrig siger noget om, hvorvidt filmen er noget for lige præcis MIG.

    For mig handler det om at læse og lytte til anmeldere, hvis smag jeg kender. Eksempelvis har jeg erfaret, at hvis både Jacob Ludvigsen og Lise Ulrich fra Soundvenue anbefaler noget, så vil det helt sikkert også falde i min smag. Omvendt er det desværre ret sjældent, at jeg er enige med Moovy's egne skribenters karakterer. :-)

    S. Rico25-09-21 15:25

  • ★★★★0

    Gennemsnits score på imdb, Rotten Tomatoes og andre steder kan jeg generelt ikke bruge til noget. Folks smag er så forskellig, at et gennemsnit aldrig siger noget om, hvorvidt filmen er noget for lige præcis MIG.

    For mig handler det om at læse og lytte til anmeldere, hvis smag jeg kender. Eksempelvis har jeg erfaret, at hvis både Jacob Ludvigsen og Lise Ulrich fra Soundvenue anbefaler noget, så vil det helt sikkert også falde i min smag. Omvendt er det desværre ret sjældent, at jeg er enige med Moovy's egne skribenters karakterer. :-)

    Jeg tror mange tænker på samme måde. Men det var ikke derfor jeg nævnte RT. Det var blot for at sige den generelt ikke er dårligt modtaget i forhold til dem, du nævner. Herfra må man jo selv vurdere om det er en, der skal ses. Jeg ser den, fordi Wan er en habil instruktør + det en horror film. 

    Babo25-09-21 16:15

  • ★★★★★1

    Malignant er fuldstændigt til grin! Den skal I glæde jer til. Husk øl!

    David Lund25-09-21 16:38

  • ★★★0

    Empires anmeldere i podcasten kunne ikke bestemme sig til, om Malignant var en et stjernes fem stjerne film, eller omvendt.  

    Steffan Rasmussen25-09-21 21:04

  • ★★★★0

    Empires anmeldere i podcasten kunne ikke bestemme sig til, om Malignant var en et stjernes fem stjerne film, eller omvendt.  

    Dejligt :)

    Babo25-09-21 21:13

  • ★★★★★★0

    Har lige set Indy 3. Den stod utrolig godt på NF, men måske lidt for godt. Både kone og søn synes den var dårligt lavet pga. bluescreen. Og det var meget fremtrædende Kan man egentlig ikke fjerne det i et optimalisering? Der er scener i mange film, jeg ville ønske var lavet om, fx. rancorscenen i RotJ.

    davenport25-09-21 21:41

  • 0

    Tre afsnit inde i Y: The Last Man og jeg må desværre erkende at jeg er lidt skuffet. Jeg havde nok forventet mere. Måske har mine forventninger været alt for højt sat, nok primært fordi forlægget er en af mine absolutte yndlings tegneserier. På grund af min store kærlighed til Vaughan og Guerras værk fra 2002 har jeg også set rigtig meget frem til denne serie, men sidder nu mest af alt med en tom fornemmelse.

    Jeg er meget spændt på om serien kan rejse sig fra nuværende niveau og hvilke fortællingsbuer fra tegneserien de rent faktisk har valgt at tage med, nu hvor de indtil videre har udfyldt tre afsnit med politik og 4-5 forskellige handlingstråde, der ikke engang virker særlig interessante. Og den CGI abe..? Oh dear lord, den skærer i øjnene. Et par øjne der endda allerede er påvirkede af, med få undtagelser, ganske svage skuespilspræstationer.

    Bony26-09-21 02:29

  • ★★★★0

    På grund af min store kærlighed til Vaughan og Guerras værk fra 2002 har jeg også set rigtig meget frem til denne serie, men sidder nu mest af alt med en tom fornemmelse.

    Uh, det lyder ikke godt. Det er også en af mine favorittegneserier.

    Jeg læste i Politiken, at de jo har måttet lave lidt om på det i den nuværende kønspolitiske verden:

    "I dag er en mere regnbuefarvet populærkultur sprunget ud i multidimensionelle horisonter for det at være menneske, så i tv-versionen af tegneserien dør man også, hvis man er transkvinde (en kvinde, der er født som mand), nonbinær og interkøn med Y-kromosom, mens transmænd (der er født som kvinde) overlever (som mænd)."

    Det lyder jo selvfølgelig meget logisk, men jeg tænker, at det potentielt kan være forvirrende for historiens præmis, hvis der stadig render en masse maskuline transmænd rundt? (Hvis det er tilfældet).

    chandler7526-09-21 11:17

  • 1

    Det lyder jo selvfølgelig meget logisk, men jeg tænker, at det potentielt kan være forvirrende for historiens præmis, hvis der stadig render en masse maskuline transmænd rundt? (Hvis det er tilfældet).

    Det forvirrede i hvert fald mig helt vildt. Især fordi det ikke bliver italesat i serien, men i stedet blot kører videre som et subplot med små hints. Det virker bare så irriterende påtaget og forceret og så, i mangel af bedre udtryk, 2021’ish.

    Det er svært at komme nærmere ind på ovenstående ude at spoile, men jeg synes personligt ikke at det fungerede særlig godt.

    Bony26-09-21 12:43

  • ★★★★0

    Som opvarmning til Steffans Top 50 liste af 2020 film, så har jeg fået set en række film, som måske - måske ikke - er film, der potentielt kunne fortjene en plads blandt de 50 bedste.

    Det startede desværre ikke så godt:

     

    His House (2020)

    Et flygtningepar kommer fra Afrika op til London og bliver her tildelt et gammelt forfaldent rækkehus. De er til at starte med glade for at slippe ud af det triste flygtningecenter. Men så dukker ”noget mystisk” op og anklager dem for at være tyve.

    Hvad er det, de har stjålet? Og hvad er det, der lurer bag husets vægge?

    Filmen er en blanding af socialrealistisk drama og spøgelsesgyser. Dramadelen fungerer helt klart bedst og er faktisk udmærket. Men så snart der går hekse-hokus-pokus-nonsens i den, så bliver den direkte kedelig.

    ★★½☆☆☆

    S. Rico30-09-21 17:43

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen