Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★1

    Dave Chappelle: The Closer

    Lige min kop te humor. Rammer flot tidens krænkelseskultur om jeg så må sige. Tak til Thomas for anbefalingen på Netflix. 

    8/10

    Babo27-10-21 18:28

  • ★★★★★★1

    Dave Chappelle: The Closer

    Lige min kop te humor. Rammer flot tidens krænkelseskultur om jeg så må sige. Tak til Thomas for anbefalingen på Netflix. 

    8/10

    Ja, det har nogle gode og kærlige pointer:) Jeg er enig i ratingen!

    T. Nielsen27-10-21 18:38

  • ★★★★0

    Chris Stuckman om The Last Duel og hvorfor den ser ud til at floppe ved boxoffice samt den type film, som næsten ikke laves mere. 

    m.youtube.com/watch

    Gode ord. 

    Babo27-10-21 18:48

  • ★★★★1

    Dave Chappelle: The Closer

    Lige min kop te humor. Rammer flot tidens krænkelseskultur om jeg så må sige. Tak til Thomas for anbefalingen på Netflix. 

    8/10

    Hov! Den skal jeg forresten også til at få set.

    Åkepool27-10-21 20:20

  • ★★★★★★0

    Unhinged

    Slemmere end nogen gyser, for man ved jo at noget lignende findes derude - tæt på at snappe. Tydeligt lige sket i Norge hvor uskyldige måtte lade livet.

    Jeg har længe haft den stående i reolen - og egentlig haft lyst til at se den på grund af folks generelle lovprisninger af den, herinde - men samtidig frygtet at den ville være skuffende på grund af den lave IMDb rating 6/10.

    Men hold da magle, der er jo ikke mange sekunder i filmen hvor man ikke sidder på det yderste af sit sæde!

    Russel Crowe er et pænt stykke fra rollen fra Gladiator - både rollen, men bestemt også af statur - han er kort sagt skræmmende stor (tyk) som en kommode - og det medvirker visuelt til hans på een gang sidsygt velovervejede og impulsive handlinger.

    Caren Pistorius er også et godt cast, som kvinden der er fanget i livets trædemølle - hele tiden lidt for sent på den. I det hele taget er der ikke et øjeblik hvor de medvirkende virker forkerte i forhold til handlingen.

    Alt føles som om det foregår i real time - og giver man sig til at dissekere filmen, så kunne den måske have været endnu mere intens hvis den havde givet plads til at man havde fået fornemmelsen af at Crowes rolle havde så meget overblik og teknisk viden - midt i alt det andet.

    1½ time i konstant action triller mode, uden at det bliver kedeligt, er lidt en præstation i sig selv. Det eneste jeg gerne ville have undværet var "Ripley momentet" i finalen - det skuffede mig ret meget, for lige indtil da havde jeg børstet al tvivl af mig, og bare taget filmen helt ind. Det kunne jeg godt have undværet, og det klædte ikke historien.

    Men jeg undrer mig alligevel over de lave ratings filmen har modtaget - tror folk ikke at der findes noget derude der ligner? 

    Jeg var skræmmende underholdt, og kvitterer med 8/10

    Wayne28-10-21 09:49

  • ★★★★0

    Men jeg undrer mig alligevel over de lave ratings filmen har modtaget -

    Ja den er noget undervurderet egentlig. Mærkeligt. 

    Babo28-10-21 15:56

  • ★★★★1

    Jeg var skræmmende underholdt, og kvitterer med 8/10

    Og jeg er enig i din karakter.

    Åkepool29-10-21 20:08

  • ★★★★★★0

    Midnight Mass (2021)

     

    Det har været lidt svingende, hvad jeg har ment om instruktør Mike Flanagan’s film. De har dog generelt set været både spændende og interessante nok på et eller andet plan, til at jeg forsat er nysgerrig på hvad han frembringer.

    Med Netflix serien ”The Haunting Of Hill House” leverede han dog en næsten regulær nyklassiker i horrorgenren. Kun en for mig, ret svag slutning, trak mit samlede indtryk lidt ned, men ikke så jeg ikke absolut vil anbefale den kraftigt.

    Her kaster han sig atter over en længere fortælling i genren og det gøres, hvis ikke modigt, så i hvert fald lettere dristigt. Hvorfor? Fordi for en gyser at være, er der faktisk forbavsende lidt at gyse over.

    Men uanset, så suges man på ingen tid ind i en stemning, der er helt uovertruffen og lever sig ind i det isolerede og lille fiskersamfund og dens brogede galleri af personer.

    Historien om en ung mand, der efter en ulykke, vender hjem til sine forældre og en ny præst, der også ankommer til stedet, hvorefter der sker mystiske ting, skal der ikke afsløres for meget af. Ikke fordi det er så overraskende igen. Det afdækkes nemlig ret hurtigt og gættes sandsynligvis endnu hurtigere (den svage makeup på visse ”ældre” skuespillere, røber så også lidt for meget).

    Men det gør egentlig mindre, da serien er karakterbåren og dramaet fungerer ret så fornemt, med et intelligent anstrøg af en god gang småfilosoferen.

    Man kan indvende, at en del af dialogen kan blive lidt for selvsmagende og dermed langtrukken og selv om historien afrundes fint, så må jeg med mine kones ord sige, så meget for så lidt.

    Men det ændrer ikke på, at serien og dens mange karakterer, især en velspillende og nærmest hypnotisk fængende Hamish Linklater som præsten, havde mig i deres jerngreb fra start til slut.

    Jo, karakterne har nærmest traumer og udfordringer nok til et helt behandlingshjem, men det er nu engang en fortælling om mennesker og mennesker med udfordringer og traumer, er nu engang ofte mere interessante end mennesker med evigt glade billeder (selv om de naturligvis ikke findes).

    Noget jeg dog måtte smile over, da jeg så serien, det var at man atter skal sluge en historie der foregår i hvad der må være en ganske almindelig realistisk verden som vores, men at ingen så åbenbart har stiftet bekendtskab med vampyrer i litteraturen, på film eller andre medier. Men det må man sluge, når man ser sådanne film og serier. Den her er det værd!

     

    Bedømmelse: 8/10

    T. Nielsen30-10-21 12:58

  • ★★★★0

    Chris Stuckmann anmelder The Faculty her i Halloween’en, en af mine guilty pleasures synes jeg. Kan sgu være jeg genser den :)

    m.youtube.com/watch

    Babo30-10-21 14:55

  • ★★★★★★0

    Texas, addio (1966)

     

    Franco Nero har spillet med i en del italienske westerns, men ingen så ikoniske og berygtede som den fremragende ”Django” fra 1966. Man kan dog ikke nægte, at hans karisma, også i de mindre gode spaghettiwesterns, er med til at løfte forlægget. Det gør sig også gældende i denne her solidt underholdende, men indrømmet ikke specielt mindeværdige af slagsen.

    Dog skiller filmen sig en smule ud, fra den enorme mængde af westerns, der er spyttet ud fra støvlelandet mod syd. Filmens tone og især måske, dens visuelle stil lægger sig ofte lidt tættere på den klassiske amerikanske western, eller forsøger i hvert fald.

    Historien omhandler dog som så ofte før, en lettere tavs revolvermand, der her sammen med sin bror søger hævn over den mand der dræbte deres far.

    Som forventet skydes der en del og der er et par gode højdepunkter, men det er også en film, særligt mod klimaks, der aldrig helt sætter sig. Men er man fan af genren, så skal man ikke holde sig tilbage.

     

    Bedømmelse: 7/10

    T. Nielsen30-10-21 14:55

  • ★★★★★★1

    Black Widow (2021)

     

    Jeg har egentlig altid syntes godt om Scarlett Johansson i rollen som Black Widow, i de efterhånden mange Marvel superheltefilm, som hun har optrådt i.

    Jeg har til gengæld været mindre sikker på, om jeg fandt karakteren interessant nok til at bære sin egen film. Det kunne et godt manus dog måske ændre på.

    Men med dette opus, må jeg desværre konstatere at jeg havde ret, for det er i hvert fald under ingen omstændigheder lykkes. Filmen er om muligt endnu mere generisk end nogen andre film, der er røget af Marvel’s og Disney’s cinematiske samlebånd.

    Karakteren er gabende kedelig og Johansson underlig lad som selvsamme. Det samme er den forglemmelige historie, der føles håbløs uambitiøst, når vores helt må konfrontere sin fortid og tage et opgør med den, i øvrigt også ret så ligegyldige skurk. Ray Winstone stinker bogstaveligt talt i rollen.

    Lidt mere interessant eller karismatisk forekommer Florence Pugh i rollen som Black Widow’s søster, hvis man kan abstrahere fra at hun i rollen må kæmpe med en påtaget træls accent.

    Teknisk kan man naturligvis ikke klage, der er smidt penge i actionscenerne og de er som forventet ganske overdådige og sine steder mildt underholdende, men føles også som genbrug fra bedre film.

     

    Bedømmelse: 4/10

    T. Nielsen30-10-21 15:42

  • ★★★★★1

    Black Widow (2021)

     

    Jeg har egentlig altid syntes godt om Scarlett Johansson i rollen som Black Widow, i de efterhånden mange Marvel superheltefilm, som hun har optrådt i.

    Jeg har til gengæld været mindre sikker på, om jeg fandt karakteren interessant nok til at bære sin egen film. Det kunne et godt manus dog måske ændre på.

    Men med dette opus, må jeg desværre konstatere at jeg havde ret, for det er i hvert fald under ingen omstændigheder lykkes. Filmen er om muligt endnu mere generisk end nogen andre film, der er røget af Marvel’s og Disney’s cinematiske samlebånd.

    Karakteren er gabende kedelig og Johansson underlig lad som selvsamme. Det samme er den forglemmelige historie, der føles håbløs uambitiøst, når vores helt må konfrontere sin fortid og tage et opgør med den, i øvrigt også ret så ligegyldige skurk. Ray Winstone stinker bogstaveligt talt i rollen.

    Lidt mere interessant eller karismatisk forekommer Florence Pugh i rollen som Black Widow’s søster, hvis man kan abstrahere fra at hun i rollen må kæmpe med en påtaget træls accent.

    Teknisk kan man naturligvis ikke klage, der er smidt penge i actionscenerne og de er som forventet ganske overdådige og sine steder mildt underholdende, men føles også som genbrug fra bedre film.

     

    Bedømmelse: 4/10

    Meget enig, også i karakteren. Omend jeg også mener at man kan klage over effekterne og actionscenerne, som virker sløsede og et halvhjertet forsøg på at gøre dem troværdige. Jeg plejer ikke have noget problem at acceptere CGI’en i MCU-film, men det så ofte meget falsk ud i denne film.

    Det er for mig klart den ringeste MCU-film.

    Kruse30-10-21 15:53

  • ★★★★★★0

    Meget enig, også i karakteren. Omend jeg også mener at man kan klage over effekterne og actionscenerne, som virker sløsede og et halvhjertet forsøg på at gøre dem troværdige. Jeg plejer ikke have noget problem at acceptere CGI’en i MCU-film, men det så ofte meget falsk ud i denne film.

    Det er for mig klart den ringeste MCU-film.

    Jeg må med sløvsind erkende, at jeg faktisk ikke engang husker ret mange af disse, uden at de forsøgte at være spektakulære. Så du kan godt have mere end ret og at jeg muligvis “roser” dem lidt vel rigeligt. Uanset, er det et forglemmeligt og upersonligt produkt. 

    T. Nielsen30-10-21 16:21

  • ★★★0

    Black Widow (2021)

     

    Jeg har egentlig altid syntes godt om Scarlett Johansson i rollen som Black Widow, i de efterhånden mange Marvel superheltefilm, som hun har optrådt i.

    Jeg har til gengæld været mindre sikker på, om jeg fandt karakteren interessant nok til at bære sin egen film. Det kunne et godt manus dog måske ændre på.

    Men med dette opus, må jeg desværre konstatere at jeg havde ret, for det er i hvert fald under ingen omstændigheder lykkes. Filmen er om muligt endnu mere generisk end nogen andre film, der er røget af Marvel’s og Disney’s cinematiske samlebånd.

    Karakteren er gabende kedelig og Johansson underlig lad som selvsamme. Det samme er den forglemmelige historie, der føles håbløs uambitiøst, når vores helt må konfrontere sin fortid og tage et opgør med den, i øvrigt også ret så ligegyldige skurk. Ray Winstone stinker bogstaveligt talt i rollen.

    Lidt mere interessant eller karismatisk forekommer Florence Pugh i rollen som Black Widow’s søster, hvis man kan abstrahere fra at hun i rollen må kæmpe med en påtaget træls accent.

    Teknisk kan man naturligvis ikke klage, der er smidt penge i actionscenerne og de er som forventet ganske overdådige og sine steder mildt underholdende, men føles også som genbrug fra bedre film.

     

    Bedømmelse: 4/10

    Overordnet enig i din beskrivelse, om end jeg er lidt mere positiv og nok vil give den 5/10. Jeg tænkte også forinden at denne historie var ligegyldig efter Endgame, men det er så MCU's måde at præsentere arvtageren for Black widow (søsteren) i de formentlig næste mange film. Follow the money :) 

    Gormanden30-10-21 17:05

  • ★★★★★★0

    Overordnet enig i din beskrivelse, om end jeg er lidt mere positiv og nok vil give den 5/10. Jeg tænkte også forinden at denne historie var ligegyldig efter Endgame, men det er så MCU's måde at præsentere arvtageren for Black widow (søsteren) i de formentlig næste mange film. Follow the money :) 

    Skal søsteren køres i stilling til solofilm?

    T. Nielsen30-10-21 19:19

  • ★★★0

    Skal søsteren køres i stilling til solofilm?

    Jeg har læst at det er meningen hun skal overtage sin søsters  rolle i Avengers

    Gormanden30-10-21 22:19

  • ★★★★★★0

    Jeg har læst at det er meningen hun skal overtage sin søsters  rolle i Avengers

    Håber de nøjes med at beholde hende i en birolle i det samlede billede så. Ikke ment som en kritik af Pugh, men mere interessant er karakteren så heller ikke.

    T. Nielsen30-10-21 22:40

  • ★★★★0

    Så tror jeg oktober gys sluttede for mig. Det blev til følgende titler:

    Midnight Mass - 9/10
    Doctor Sleep: DC (gensyn) - 8/10
    Malignant - 7/10
    Absentia - 7/10
    The Lost Boys - 7/10
    Dead Silence - 6/10
    Halloween Kills - 4/10

    Babo31-10-21 00:15

  • ★★★★★★0

    Skal søsteren køres i stilling til solofilm?

    Hun skal være med i Hawkeye serien

    Wayne31-10-21 01:30

  • ★★★★★★0

    Hun skal være med i Hawkeye serien

    Det så okay:)

    T. Nielsen31-10-21 02:43

  • ★★★★★★0

    Malignant (2021)

     

    Instruktør James Wan kan sine horrorfilm, når det kommer til effektive virkemidler og han formår at bruge dem. Således også i denne underholdende og blodige gyserfest, der ender ud i en næsten campet og ironisk underholdende gang ramasjang.

    Glimtet i øjet er måske ikke helt stort nok, til at filmen kan måle sig med værker som ”Evil Dead 2” eller ”Re-Animator”. Men filmen skifter fra det rigtig creepy til det mere in-your-face voldsomme, men knapt så skræmmende.

    Historien forekommer egentlig ret enkel, en ung kvinde har syner om brutale mord, begået af en underlig freak, der bevæger sig i skyggerne, i hvert fald i starten. Men den har et par herlige og i øvrigt dybt fjollede twist, af den slags man næsten må frydes over.

    James Wan’s film er måske sjældent banebrydende originale, men de er til gengæld håndgribeligt underholdende og uhyggelige, når de skal være det.

     

    Bedømmelse: 7/10

    T. Nielsen31-10-21 10:01

  • ★★★★★2

    Det så okay:)

    Jeg er så overbevist om at den serie blot er introduktionen af hende som en slags

    antihelt/antagonist, end credits af Black Widow sætter hende jo op til at ha en vendetta mod Clint,  indtil hun sikkert lære sandheden og de blir "venner"

    Som blir koblet sammen med MCU filmene sener hen, jeg tror ikke at Hawkeye blir eneste sted vi ser hende, de får jo brug for en anden slags Black Widow til at tage over, så at Avengers ikke blot alle sammen er folk med Superpowers.


    MCU er jo så småt ved at skifte Avengers ud her og der med et andet crew

    Så det med Falcon and the winter soldier


    Og ang. Clint Barton jeg tænker Hawkeye serien blir hans send off, hvor Kate Bishop så overtager rollen som Bue og Pil i MCU fremover.

    Elwood31-10-21 10:31

  • ★★★★★★0

    Jeg er så overbevist om at den serie blot er introduktionen af hende som en slags

    antihelt/antagonist, end credits af Black Widow sætter hende jo op til at ha en vendetta mod Clint,  indtil hun sikkert lære sandheden og de blir "venner"

    Som blir koblet sammen med MCU filmene sener hen, jeg tror ikke at Hawkeye blir eneste sted vi ser hende, de får jo brug for en anden slags Black Widow til at tage over, så at Avengers ikke blot alle sammen er folk med Superpowers.


    MCU er jo så småt ved at skifte Avengers ud her og der med et andet crew

    Så det med Falcon and the winter soldier


    Og ang. Clint Barton jeg tænker Hawkeye serien blir hans send off, hvor Kate Bishop så overtager rollen som Bue og Pil i MCU fremover.

    Du er godt inde i stoffet Elwood. Det er du i øvrigt altid på imponerende vis. Tak for opdatering. 

    T. Nielsen31-10-21 10:38

  • ★★★★★0

    Du er godt inde i stoffet Elwood. Det er du i øvrigt altid på imponerende vis. Tak for opdatering. 

    Jeg kan jo stadigvæk tage fejl, det er blot gæt, ligesom alle andres.

    Elwood31-10-21 10:45

  • ★★★★★★0

    Jeg kan jo stadigvæk tage fejl, det er blot gæt, ligesom alle andres.

    Uanset om du får ret, er det jo kvalificeret gæt, der kræver man er inde i, husker og forstår stoffet. Jeg ville ikke være close (men min hjerne husker desværre også ret dårligt af konkrete årsager).

    T. Nielsen31-10-21 10:48

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen