Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★0

    Coda er et remake, er det ikke? 

    Jo, af den franske film Familien Belier.

    Steffan Rasmussen14-12-21 09:16

  • ★★★★★★0

    letmegooglethat.com/

    T. Nielsen14-12-21 10:55

  • ★★★★★★0

    Jo, af den franske film Familien Belier.

    Er den også set?

    T. Nielsen14-12-21 10:55

  • ★★★★★0

    Jeg savner den tid, hvor alle svarede på den måde =)

    David Lund14-12-21 11:07

  • ★★★★★★0

    Jeg savner den tid, hvor alle svarede på den måde =)

    Wayne14-12-21 11:21

  • ★★★★★★0

    Jeg savner den tid, hvor alle svarede på den måde =)

    <3

    T. Nielsen14-12-21 11:25

  • ★★★0

    Er den også set?

    Nope. Men den kan vist fanges på Filmstriben.

    Steffan Rasmussen14-12-21 12:24

  • ★★★★★★0

    Familien Belier

    Jeg så den for seks år siden og skrev;

    En familie bestående af 3 døve, heraf en far som vil være borgmester, og en absolut ikke døv teenager med en fantastisk sangstemme - ja det er så dumt at det er sjovt.

    Det er også sjovt at se familien diskutere med mimik og tegnsprog, og når Paula skal "oversætte" pinligheder for sine forældre.

    Normalt kan teenagere føle at deres forældre ikke hører efter, hvad de siger - men her KAN de faktisk ikke høre noget.

    En hyggelig film, med en forventelig finale.

    Gav den 7/10

    Wayne14-12-21 12:32

  • ★★★★0

    Antlers (2021)

    Scotts Coppers længe ventede gyser har jeg glædet mig meget til. Hostiles var virkelig fantastisk i min bog. Men altså, denne gyser. Kort opsummeret: lettere skuffet. På plussiden må nævnes filmens atmosfære og fine præstationer i de bærende roller. Jeg kan egentlig også godt lide at filmen er en slow-burner, med plads til at dvæle ved netop atmosfæren. Men det hele virkede som et opkog af elementerne man har set til hudløshed, borset fra monstret, som var ganske fint lavet, men også her savnede jeg flere mindeværdige scener. Noget, der fik mig på kanten af stolen. Det udeblev, selvom man selvfølgelig godt kan redegøre for der er tale om solidt håndværk. Som nævnt spilles der ganske solidt, men jeg mærkede ikke HELT karaktererne, som ønsket. Filmen er til gengæld meget flot fotograferet.

    7/10

    Babo14-12-21 13:57

  • ★★★★★0

    Lidt mere fra i går og i forgårs:

    The Counselor - 3/10

    Rambo: Last Blood - 7/10

    Little Women - 8/10

    Those Who Wish Me Dead - 5/10

    News of the World - 7/10

    Flugt - 9/10

    Greta - 4/10

    In Fabric - 9/10

    Night Teeth - 4/10

    David Lund15-12-21 10:02

  • ★★★★★1

    In Fabric - 9/10

    Fed film!

    Kruse15-12-21 11:02

  • ★★★★★0

    Fed film!

    Ja mand! Jeg grinte også en del mere end forventet =)

    David Lund15-12-21 11:10

  • ★★★★0

    Ked mht Counselor. Jeg ved mange hader den, men for mig rigtig fed i DC. Alene Pitts død er mesterlig i sig selv. Men jeg synes den har et eller andet særpræget over sig og jeg følte faktisk en hel del med Fassbenders/Cruz. 

    Babo15-12-21 11:22

  • ★★★★★0

    Ked mht Counselor. Jeg ved mange hader den, men for mig rigtig fed i DC. Alene Pitts død er mesterlig i sig selv. Men jeg synes den har et eller andet særpræget over sig og jeg følte faktisk en hel del med Fassbenders/Cruz. 

    Har ikke set DC, men den almindelige udgave var ualmindelig kedelig og triviel. Den virkede på alle måder formålsløs. Men ja - Pitts død er fed. Han er generelt ret god til at dø på film =)

    David Lund15-12-21 11:24

  • ★★★★0

    Har ikke set DC, men den almindelige udgave var ualmindelig kedelig og triviel. Den virkede på alle måder formålsløs. Men ja - Pitts død er fed. Han er generelt ret god til at dø på film =)

    Hvis man ikke er fænget, så er alle film kedelige :) Men jeg kunne godt lide tanken om hvordan tæppet pludselig bliver revet væk under os uden filmen tyede til de helt sædvanlige narkos klicheer. Also… diaz der boller sin bil. Det er jo kitsch på højt plan :) Og Fassbender der er i gang med fingrene i starten. Frækt!! :)

    Babo15-12-21 11:38

  • ★★★0

    Lidt mere fra i går og i forgårs:

    The Counselor - 3/10

    Rambo: Last Blood - 7/10

    Tror du er kommet til at bytte rundt på de to film. IMO :)

    Gormanden15-12-21 11:40

  • ★★★★★0

    Tror du er kommet til at bytte rundt på de to film. IMO :)

    Din mening er forkert! Jeg har ikke kommet til at bytte rundt på noget! Altså - Pitt dør på en fed måde i The Counselor ja 

    MEN HAN FÅR SGU IKKE REVET HJERTET UD!!! =)

    David Lund15-12-21 11:45

  • ★★★★★2

    Hvis man ikke er fænget, så er alle film kedelige :) Men jeg kunne godt lide tanken om hvordan tæppet pludselig bliver revet væk under os uden filmen tyede til de helt sædvanlige narkos klicheer. Also… diaz der boller sin bil. Det er jo kitsch på højt plan :) Og Fassbender der er i gang med fingrene i starten. Frækt!! :)

    Jeg havde den faktisk på 4/10 indtil den sluttede, hvis det hjælper? Men jeg synes faktisk den tyede til ret mange klicheer, følte ikke for karaktererne (fandt faktisk Bardem umådelig irriterende) og med slutningen in mente, ved jeg slet ikke hvad jeg skal bruge filmen til end blot tom underholdning. Og jeg var ikke underholdt.

    David Lund15-12-21 11:49

  • ★★★★★0

    Jeg havde den faktisk på 4/10 indtil den sluttede, hvis det hjælper? Men jeg synes faktisk den tyede til ret mange klicheer, følte ikke for karaktererne (fandt faktisk Bardem umådelig irriterende) og med slutningen in mente, ved jeg slet ikke hvad jeg skal bruge filmen til end blot tom underholdning. Og jeg var ikke underholdt.

    Helt enig. Jeg havde det på samme måde. Det var for mig også en meget tom, kold og nihilistisk film.

    ---

    Fedt i øvrigt med 7/10 til "Rambo : Last Blood". Der ikke så mange herinde, der kan lide den. Jeg ligger selv på 8/10 til extended cut og 7/10 til theatrical cut. :) 

    NightHawk15-12-21 13:13

  • ★★★★★0

    Siden sidst har jeg fået set en lille stak film, samt et par tv-serier. :)

    Film:

    • Deck The Halls - 3/10
    • A Beautiful Day In The Neighborhood - 5/10
    • Last Christmas - 7/10
    • Crimewave - 7/10
    • Black Widow - 7/10
    • Dark Waters - 7/10
    • The Car - 8/10
    • The Ipcress File - 8/10
    • Prom Night (1980) - 8/10
    • Happiest Season - 8/10

    Tv-Serier:

    • Shetland : season 1-5 - 8/10
    • Twin Peaks : The Return - 9/10

    NightHawk15-12-21 13:24

  • ★★★★★★0

    Helt enig. Jeg havde det på samme måde. Det var for mig også en meget tom, kold og nihilistisk film.

    ---

    Jeg ratede den også 3/10 i sin tid. Husker den også som en ret dårlig (fortalt) historie, men enkelte scener der var direkte dumme.

    Jeg blev skuffet over den sidste Rambo film. Ratede den 5/10. Måske jeg forventede for meget, nu jeg fandt forrige film ret fed? Tænker ofte jeg burde give den endnu et kig.

    T. Nielsen15-12-21 13:43

  • ★★★★★0

    Jeg ratede den også 3/10 i sin tid. Husker den også som en ret dårlig (fortalt) historie, men enkelte scener der var direkte dumme.

    Jeg blev skuffet over den sidste Rambo film. Ratede den 5/10. Måske jeg forventede for meget, nu jeg fandt forrige film ret fed? Tænker ofte jeg burde give den endnu et kig.

    Var det i den korte udgave på 89 minutter eller det længere cut på 101 minut du så den i? Der er nemlig stor forskel på de to udgaverg. I det lange cut er der flere scener med Martinez brødrene, samt flere af scenerne fra den korte udgave som er blevet forlænget og indeholder mere dialog, der bl.a også gør at Rambos tilknytning til hans sted-datter/reserve-datter Gabrielle står meget stærkere i det lange cut. 

    Men ja, giv den endelig en chance mere. Jeg vil mene, at det bestemt er en film, som bliver bedre af et gensyn. 

    NightHawk15-12-21 13:53

  • ★★★★★★0

    Den lange udgave af Rambo til 5/10 og den “korte” af Scott filmen, der landede på 3/10.

    T. Nielsen15-12-21 13:56

  • ★★★★★0

    Den lange udgave

    Ok. Det er også den klart bedste udgave.

    Men prøv at give filmen en chance mere. Jeg er spændt på at høre om du ændrer mening. :) 

    NightHawk15-12-21 14:04

  • ★★★★★★1

    Ok. Det er også den klart bedste udgave.

    Men prøv at give filmen en chance mere. Jeg er spændt på at høre om du ændrer mening. :) 

    Du hører fra mig:)

    T. Nielsen15-12-21 14:07

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen