Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★★★0

    Mig kedede den i perioder lidt. Jeg tror måske også jeg er kørt lidt træt af animationsfilm. I hvert fald af denne slags. Fandt den ikke så anderledes, end det meste andet der spyttes ud i genren fra disse kanter. Det sagt, så er vi tæt på hinanden i rating, om ikke andet. For den havde bestemt sine momenter og moralen kan man intet indvende imod. Smider måske mit skriv om den senere. 

    Jeg havde egentligt glemt den en smule, til den dukkede op i indlæg her på siden - jeg synes også det der hæver den mest er animatorenes leg med de mange "evner".

    Wayne17-01-22 10:05

  • ★★★0

    Hele historien er egentligt godt skruet sammen, men afsluttes underligt forhastet mindst et kvarter for tidligt - alt det sidste sammenfattes i en sang som binder knuder på alle famien Madrigals og landsbyens problemer i løbet af alt for kort tid.

    Sådan af ren nysgerrighed, hvad er det så for nogle problemer, du gerne ville have brugt mere tid på at (for)løse?

    HonoDelLoce17-01-22 10:28

  • ★★★★★★0

    Sådan af ren nysgerrighed, hvad er det så for nogle problemer, du gerne ville have brugt mere tid på at (for)løse?

    Alt! - der bruges 1½ time på at bygge nogle modsætninger, hemmeligheder og en kærlighedshistorie op - og så løses alt i en sang på 5 minutter.

    For mig virkede det lidt sløset og forhastet. Men fin sang :-)

    Wayne17-01-22 10:36

  • ★★★★★★0

    Jeg slukkede. Vi kedede os alle bravt.

    davenport17-01-22 11:08

  • ★★★★★0

    Jeg tager mig selv i at gå og humme We don't talk about Bruno, det klart min farvorit sang fra filmen af.

    Også sjovt at se danserne der har inspireret til koregrafien.

    Elwood17-01-22 17:55

  • ★★★0

    Alt! - der bruges 1½ time på at bygge nogle modsætninger, hemmeligheder og en kærlighedshistorie op - og så løses alt i en sang på 5 minutter.

    For mig virkede det lidt sløset og forhastet. Men fin sang :-)

    Jeg tror bare ikke, jeg forstår din præmis.

    En del problemer løses løbende. Det store problem løses ved en konfrontation, der medfører en realisering og herefter en forsoning.

    Jeg tager mig selv i at gå og humme We don't talk about Bruno, det klart min farvorit sang fra filmen af.

    Også sjovt at se danserne der har inspireret til koregrafien.

    Min kære datter synger den hele tiden - hvorefter den sætter sig i hjernebarken her også, og så bliver den hængende resten af dagen :-D

    HonoDelLoce17-01-22 18:57

  • ★★★★★0

    Min kære datter synger den hele tiden - hvorefter den sætter sig i hjernebarken her også, og så bliver den hængende resten af dagen :-D

    Spørgsmål er det den danske eller original sprog i så, alt respekt, til Vibeke Dueholm, og den massive opgave det må være at oversætte og caste folk til disney musicals, har også mødt hende og set hende i aktion med dubbing, og der er ingen tvivl om, hvorfor det netop er hende der har den opgave ved SDI Media.

    Men den danske udgave af især We don't talk about Bruno, vi taler ikke om Bruno, den klinge rbare ikke på samme måde ved mig, det er også en sang der er meget båret på dens rytme, og Lin Manuel har skrevet den meget specifikt til de forskellige måder som karakterne fremføre deres part med.

    Og det ses...høres for mig desværre bare rigtig tydeligt især med Bruno sangen her.

    www.youtube.com/watch

    Så var lidt nysgerrig på om i så den på dansk eller Engelsk, ve4d ikke lige hvor gammel din datter er, eller om i generelt ser dem på dansk.

    Der er bestemt danske udgaver af sange fra Disney der fungere rigtig godt, jeg kan bare huske da jeg hørte f.eks. også Family Madrigal på Dansk til Disney's Juleshow, hvor weird det lød for mig, fordi den netop også har de her dybe Columbianske rytmer.

    Elwood17-01-22 20:00

  • ★★★★0

    Fantasy Island (2020)

    Spild af liv!

    Babo17-01-22 20:52

  • ★★★1

    Spørgsmål er det den danske eller original sprog i så, alt respekt, til Vibeke Dueholm, og den massive opgave det må være at oversætte og caste folk til disney musicals, har også mødt hende og set hende i aktion med dubbing, og der er ingen tvivl om, hvorfor det netop er hende der har den opgave ved SDI Media.

    Men den danske udgave af især We don't talk about Bruno, vi taler ikke om Bruno, den klinge rbare ikke på samme måde ved mig, det er også en sang der er meget båret på dens rytme, og Lin Manuel har skrevet den meget specifikt til de forskellige måder som karakterne fremføre deres part med.

    Og det ses...høres for mig desværre bare rigtig tydeligt især med Bruno sangen her.

    www.youtube.com/watch

    Så var lidt nysgerrig på om i så den på dansk eller Engelsk, ve4d ikke lige hvor gammel din datter er, eller om i generelt ser dem på dansk.

    Der er bestemt danske udgaver af sange fra Disney der fungere rigtig godt, jeg kan bare huske da jeg hørte f.eks. også Family Madrigal på Dansk til Disney's Juleshow, hvor weird det lød for mig, fordi den netop også har de her dybe Columbianske rytmer.

    Hun synger den på både dansk og engelsk :-) Ligesom med Vaiana ser hun filmen på dansk men vil høre musikken på engelsk, når vi for eksempel kører bil.

    Nu siger jeg “synger på engelsk” - det er selvfølgelig en tilsnigelse, for hun efterligner bare lydene. Hun er kun 3, så hendes engelsk-kunnen er begrænset til at tælle og sige nogle få standard-fraser. Men hey, så vænner hun sig da til lydene ;-)

    HonoDelLoce17-01-22 23:07

  • ★★★★★★0

    Fantasy Island (2020)

    Spild af liv!

    Wtf? But….why?

    T. Nielsen17-01-22 23:16

  • ★★★★0

    Wtf? But….why?

    En af pigerne så godt ud på coveret. Leder du efter en dybere grund, så må jeg skuffe dig 

    Babo18-01-22 07:50

  • ★★★★★★1

    En af pigerne så godt ud på coveret. Leder du efter en dybere grund, så må jeg skuffe dig 

    Grund nok:)

    T. Nielsen18-01-22 07:52

  • ★★★★★0

    Jeg har da også set den. Kun delvist af samme årsag =)

    David Lund18-01-22 08:07

  • ★★★★★★0

    Jeg har da også set den. Kun delvist af samme årsag =)

    Hvad var de andre årsager?

    T. Nielsen18-01-22 08:13

  • ★★★★★0

    Hvad var de andre årsager?

    Den så dum og underholdende ud. Dum var den da…

    David Lund18-01-22 08:28

  • ★★★★0

    David, har du set Lake Placid vs Anaconda?

    Babo18-01-22 08:40

  • ★★★★★★0

    Den så dum og underholdende ud. Dum var den da…

    Dum og kedelig så....?

    T. Nielsen18-01-22 08:42

  • ★★★★★0

    David, har du set Lake Placid vs Anaconda?

    Nope. De der Syfy-film (og Asylum-film for den sags skyld) lyder ofte rigtigt sjove på papiret, men skuffer næsten altid. Men jeg har da overvejet den fordi Robert Englund!

    David Lund18-01-22 08:45

  • ★★★★★0

    Dum og kedelig så....?

    Jep. Virkelig langtrukken og røvssyg.

    David Lund18-01-22 08:46

  • ★★★★★★0

    Nope. De der Syfy-film (og Asylum-film for den sags skyld) lyder ofte rigtigt sjove på papiret, men skuffer næsten altid. Men jeg har da overvejet den fordi Robert Englund!

    Spiller de ikke også næsten på konceptet om dårlige kultfilm? 

    T. Nielsen18-01-22 08:59

  • ★★★★★0

    Spiller de ikke også næsten på konceptet om dårlige kultfilm? 

    Når man bevidst forsøger at lave en film der er så dårlig, at den går hen og bliver kult, kan det i hvert fald næsten kun gå galt.

    David Lund18-01-22 09:08

  • ★★★★★★0

    Når man bevidst forsøger at lave en film der er så dårlig, at den går hen og bliver kult, kan det i hvert fald næsten kun gå galt.

    Ja det fungerer heller ikke helt for mig. Det jo også bare ren spekulation og dermed ikke dårligt på den fede måde.

    T. Nielsen18-01-22 09:49

  • ★★★★★★0

    The Unforgivable (2021)

     

    Dramaet i denne Netflix produceret film, bliver ganske enkelt for utroværdigt på flere områder, samtidigt med at der spilles lige vel rigeligt og for oplagt på publikums følelser.

    Sandra Bullock kunne måske såmænd have været fin i hovedrollen (hvis hendes ansigt ikke nærmest var frossent vrissent fast), som kvinden der lukkes ud efter flere år i fængsel for mord. Her vil hun gerne i kontakt med sin lillesøster.

    I momenter fanges man selvsagt af historien, selv om der fyldes for meget på. Den ville dog nok også have fungeret langt bedre, hvis ikke flere karakterer i den havde forekommet mig ret så usandsynlige.

     

    Bedømmelse: 5/10

    T. Nielsen18-01-22 13:01

  • ★★★★★★0

    Enola Holmes (2020)

     

    Millie Bobby Brown, kendt fra den fremragende Netflix-serie ”Stranger Things”, synes jeg egentlig er charmerende som Sherlock Holmes lillesøster, der i jagten på sin forsvundne mor, løser et endnu større mysterium.

    Brown sparker karismatisk girlpower bagdel, i en rolle jeg dog desværre aldrig synes bliver så pokkers interessant. Samtidig føles historien tam og fortælles uden nok nerve og glød til, at den lever op til filmens ellers helt fine scenografiske kvaliteter.

    For Netflix, der også står bag denne, blev den dog en stor succes nok til at de har annonceret en efterfølger.

     

    Bedømmelse: 5/10

    T. Nielsen18-01-22 13:10

  • ★★★★★★0

    The Unforgivable (2021)

     

    Dramaet i denne Netflix produceret film, bliver ganske enkelt for utroværdigt på flere områder, samtidigt med at der spilles lige vel rigeligt og for oplagt på publikums følelser.

    Sandra Bullock kunne måske såmænd have været fin i hovedrollen (hvis hendes ansigt ikke nærmest var frossent vrissent fast), som kvinden der lukkes ud efter flere år i fængsel for mord. Her vil hun gerne i kontakt med sin lillesøster.

    I momenter fanges man selvsagt af historien, selv om der fyldes for meget på. Den ville dog nok også have fungeret langt bedre, hvis ikke flere karakterer i den havde forekommet mig ret så usandsynlige.

     

    Bedømmelse: 5/10

    Tak for advarslen - jeg overvejede også at se den, men det var tydeligt spild af tid.

    Wayne18-01-22 13:12

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen