Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★★★0

    Hvordan er Reacher serien i forhold til Jack Ryan serien med John Krasinsky?

    Den har jeg aldrig set, så kan desværre ikke svare på det. 

    T. Nielsen 9-02-22 13:27

  • ★★★★★★0

    Jeg er så meget på at komme igang med den.

    Sæt i værk:-)

    T. Nielsen 9-02-22 13:27

  • ★★★0

    Sæt i værk:-)

    Har du også været inde at springe ? :)

    Gormanden 9-02-22 18:37

  • ★★★★★★1

    Har du også været inde at springe ? :)

    Ja tilbage i ‘89:)

    T. Nielsen 9-02-22 18:41

  • ★★★★2

    Kamptropperne 1988-89

    S. Rico 9-02-22 22:55

  • ★★★★★★1

    Ingeniørtropperne 1984-85.

    Wayne10-02-22 00:54

  • ★★★1

    Kamptropperne (MOT) 1987-89 :)

    Gormanden10-02-22 01:02

  • ★★★★★★1

    Kamptropperne (MOT) 1987-89 :)

    Det lyder som en serie af krigsfilm :-D

    The Expendables…

    Wayne10-02-22 01:05

  • ★★★0

    Det lyder som en serie af krigsfilm :-D

    The Expendables…

    Ha - ja. And we are…

    Gormanden10-02-22 07:46

  • ★★★★★★0

    Synes vi skal lave en dansk version. De Uduelige. 

    T. Nielsen10-02-22 08:01

  • ★★★0

    Eller The overrated :)

    Gormanden10-02-22 08:03

  • ★★★★★★0

    Eller The Bad Bunch aka

    De Grimme Fire

    Wayne10-02-22 08:42

  • ★★★0

    “De uduelige, overvurderede og grimme fire”

    En blockbuster, se den før din nabo …..

    Gormanden10-02-22 09:19

  • ★★★★★★0

    En Cockbuster!

    T. Nielsen10-02-22 10:45

  • ★★★★★★0

    De Grimme Fire - onfire

    Se dem - før de får øje på dig!

    Wayne10-02-22 11:47

  • ★★★★★★0

    The Best Years of Our Lives (1946)

     

    Instruktør William Wyler’s film om tre traumatiserede soldater, den ene også fysisk handicappet, der vender hjem fra Anden Verdenskrig, kan måske nok forekomme en anelse dateret i dens psykologiske virkemidler set med dagens øjne.

    Men for sin tid, har den været en film der må have været lysår forud for sin tid og i øvrigt en på den tid, sjælden og usædvanlig film i forhold til dens tematik i det hele taget.

    Uanset, så er det dog også stadig en både gribende og rørende film, der tør og vil vise en anden side af mennesker, der kommer hjem fra voldsomme krigsoplevelser.

    Her skal de forsøge at finde tilbage til et almindeligt liv igen, blandt de mennesker der indimellem kan have svært ved at forstå at de som mennesker har ændret sig og lider dybt inde i sjælen.

    Der er et par små irritationsmomenter, som for eksempel den ene soldats teenagedreng, der spiller dårligt og i øvrigt sat i scene, som var han med i en helt anden og langt mere let og luftig film.

    Men det er småting i det samlede billede, i en film der under overfladen, er alt andet end let og luftig, men derimod mørk og tung, men dog aldrig bare er sort for sort’s skyld. Der er også opløftende og smukke øjeblikke af, at livet kan og vil gå videre.

    Jeg synes at William Wyler har lavet en både modig og begavet film for sin tid.

     

    Bedømmelse: 8/10

    T. Nielsen10-02-22 12:48

  • ★★★★★★0

    Assassination (1987)

     

    Charles Bronson spiller i denne tvivlsomme 80’er action-flick, en livvagt der sættes til at passe på den amerikanske førstedame, spillet krukket af Jill Ireland (der var Bronson’s kone i virkeligheden og med hvem han har lavet ret mange film). Førstedamen kommer selvsagt i store problemer, da nogen vil hende til livs.

    Der er et par, hvis ikke sønderligt solide, så i det mindste mildt underholdende og jordnære actionscener undervejs og de er drysset gavmildt og jævnt ud over hele det hullede og mangelfulde plot, i en svagt iscenesat film med masser af grumt dårlige replikker og kedelige karakterer.

    Jeg har egentlig en lille forkærlighed, for denne slags små, halvdårlige action- og spændingsfilm fra den tid. Men denne her mangler altså bid i og fandenivoldskhed.

    Til gengæld er den ekstrem pinlig til tider, som da den unge kvindelige kollega kontakt forsøger at komme i bukserne, på Bronson’s ret gamle livvagt.

     

    Bedømmelse: 4/10

    T. Nielsen10-02-22 13:40

  • ★★★★1

    Det lyder som en serie af krigsfilm :-D

    The Expendables…

    Eller M.A.S.

    Moovy's Assasination Squad.

    S. Rico10-02-22 15:42

  • ★★★★★★0

    Militærnægter 2008 - og synes stadig værnepligt er idiotisk.

    Guldager10-02-22 16:34

  • 0

    Militærnægter 2008 - og synes stadig værnepligt er idiotisk.

    Dem der aftjener værnepligt nu er alligevel også i så dårlig form når de kommer ind at de ikke kommer til at være til stor gavn for Danmark

    Kiyonji10-02-22 16:36

  • ★★★★★★0

    Dem der aftjener værnepligt nu er alligevel også i så dårlig form når de kommer ind at de ikke kommer til at være til stor gavn for Danmark

    Der er alligevel også meget få soldater, der decideret er til gavn for Danmark. 

    Guldager10-02-22 18:00

  • ★★★0

    Jeg synes det var latterligt, at de ville have at jeg mødte op til trækning, selvom jeg er diabetiker. Ikke nok med det skulle jeg opsøge læge, for at få papir på det. -_-

    MOVIE100010-02-22 18:42

  • ★★★★★★0

    Eller M.A.S.

    Moovy's Assasination Squad.

    Købt :-)

    Wayne10-02-22 19:08

  • ★★★★★★0

    Militærnægter 2008 - og synes stadig værnepligt er idiotisk.

    Jeg synes ikke militærnægtere er idiotiske. Krig er noget lort.

    Værnepligt er blevet gammeldags og unødvendigt når der er så mange der vil gøre det frivilligt.

    Jeg meldte mig i øvrigt selv frivilligt - af noget så tåbeligt som fædrelandskærlighed, og for at kunne forsvare dem jeg holder af.

    Wayne10-02-22 19:14

  • ★★★1

    Jeg synes ikke militærnægtere er idiotiske. Krig er noget lort.

    Værnepligt er blevet gammeldags og unødvendigt når der er så mange der vil gøre det frivilligt.

    Jeg meldte mig i øvrigt selv frivilligt - af noget så tåbeligt som fædrelandskærlighed, og for at kunne forsvare dem jeg holder af.

    mine ord, exactly 

    Gormanden10-02-22 19:21

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen