Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★★★0

    don og jeg kunne heller ikke lide titelrollen:-/ 

    Den dumme trædukke?

    Wayne16-02-22 19:34

  • ★★★★★★0

    Den dumme trædukke?

    Jep

    T. Nielsen16-02-22 19:42

  • ★★★★★★0

    Jep

    Kan huske at jeg blev så irriteret på Roberto Benigni, da jeg prøvede at se Life Is Beautiful første gang - at jeg kun gav den 5 minutter.

    Heldigvis genoptog jeg den, på opfordring et par år senere - og den er jo charmerende på sin egen måde.

    Men nu har han så også formået at overføre det til en trædukke - ikke helt overraskende. Jeg ville dog have forventet en smule italliensk lune, så bliver nok ikke en jeg kommer til at bruge tid på.

    Wayne16-02-22 19:50

  • ★★★★★★0

    Kan huske at jeg blev så irriteret på Roberto Benigni, da jeg prøvede at se Life Is Beautiful første gang - at jeg kun gav den 5 minutter.

    Heldigvis genoptog jeg den, på opfordring et par år senere - og den er jo charmerende på sin egen måde.

    Men nu har han så også formået at overføre det til en trædukke - ikke helt overraskende. Jeg ville dog have forventet en smule italliensk lune, så bliver nok ikke en jeg kommer til at bruge tid på.

    Det er ikke den hvor han spiller dukken, blot hvis du forveksler dem?

    T. Nielsen16-02-22 20:20

  • ★★★★★★0

    Det er ikke den hvor han spiller dukken, blot hvis du forveksler dem?

    www.imdb.com/title/tt0118799/

    Alt i alt en præstation som fik mig til at tænke på Chaplin - meget rørende. Jeg endte med at give den 9/10

    Wayne16-02-22 20:24

  • ★★★★★★0

    www.imdb.com/title/tt0118799/

    Alt i alt en præstation som fik mig til at tænke på Chaplin - meget rørende. Jeg endte med at give den 9/10

    Kender den godt. Så den i bio i sin tid. Tror dog ikke jeg har set den siden. 

    Men du er med på, at han er med i to Pinocchio film?

    T. Nielsen16-02-22 20:52

  • ★★★★★★0

    Euphoria - afsnit 1

    Nu kan man jo ikke sige meget om en hel serie ud fra 1. afsnit, men jeg er meget begejstret for tonen, cinematografien og indtil videre karaktererne i Euphoria. Det er et mere mørkt teenageportræt, som er milevidt fra eksempelvis 80'ernes John Hughes-film. Det er selvfølgelig også en unfair sammenligning, for John Hughes' film  har nok altid været urealistiske. Euphoria er ikke interesseret i et helt realistisk portræt, men med temaer som hævnsex, stoffer, kønsidentitet, nøgenbilleder så virker er afsnittet et kondenseret kig på 17-18 åriges liv i 2020. Selvfølgelig skal man lige godtage, at alt hvad teenagere kan bøvle med, er en del af karaktergalleriet.

    Men bottom: virkelig flot filmet, en forrygende Zendaya og et diverst cast.

    9/10

    Guldager16-02-22 21:10

  • ★★★★★★0

    Kender den godt. Så den i bio i sin tid. Tror dog ikke jeg har set den siden. 

    Men du er med på, at han er med i to Pinocchio film?

    Den ene er vist inspireret af - og den har han ikke instrueret og spiller en helt anden rolle.

    Vent så er der tre

    En fra 2002 - en fra 2011 - og en fra 2019

    Mildt sagt ikke det store sus noget af det.

    Wayne16-02-22 23:38

  • ★★★★★★0

    Den ene er vist inspireret af - og den har han ikke instrueret og spiller en helt anden rolle.

    Vent så er der tre

    En fra 2002 - en fra 2011 - og en fra 2019

    Mildt sagt ikke det store sus noget af det.

    Jeg ved ikke om tegnefilmen Pistachio - The Little Boy That Woodn't fra 2011 regnes som en decideret Pinocchio historie, hvis det er den du tænker på også? 

    T. Nielsen17-02-22 01:49

  • ★★★★★★0

    Jeg ved ikke om tegnefilmen Pistachio - The Little Boy That Woodn't fra 2011 regnes som en decideret Pinocchio historie, hvis det er den du tænker på også? 

    Præcist

    Wayne17-02-22 04:47

  • ★★★★1

    Er så småt begyndt at introducere lidt film til børene. Vi så E.T. hele familien. Kunne med stolthed sige det var ovenud god oplevelse og Spielbergs magiske film går over generationer. Det kan være svært at finde en kvalitets familiefilm synes jeg. En, der kan nydes af alle aldre uden at være fordummende. I morgen regner vi lidt med at se noget Pixar. 

    Babo17-02-22 22:01

  • ★★★★★★0

    Er så småt begyndt at introducere lidt film til børene. Vi så E.T. hele familien. Kunne med stolthed sige det var ovenud god oplevelse og Spielbergs magiske film går over generationer. Det kan være svært at finde en kvalitets familiefilm synes jeg. En, der kan nydes af alle aldre uden at være fordummende. I morgen regner vi lidt med at se noget Pixar. 

    Vi så den for lidt tid siden. Pigerne kunne også mægtigt godt lide den. 

    T. Nielsen17-02-22 22:06

  • ★★★★0

    Vi så den for lidt tid siden. Pigerne kunne også mægtigt godt lide den. 

    Hvor sjovt 

    Babo17-02-22 22:13

  • ★★★★★0

    Ha det samme her! Vi så E.T. for nok 2-3 måneder siden =)

    David Lund18-02-22 00:06

  • ★★★0

    Er så småt begyndt at introducere lidt film til børene. Vi så E.T. hele familien. Kunne med stolthed sige det var ovenud god oplevelse og Spielbergs magiske film går over generationer. Det kan være svært at finde en kvalitets familiefilm synes jeg. En, der kan nydes af alle aldre uden at være fordummende. I morgen regner vi lidt med at se noget Pixar. 

    Hvor gamle er dine unger? Det er afgørende. 

    Men kan sige at det meste og seneste pixar og disney er et hit. Tag wall-e. 

    Gormanden18-02-22 00:10

  • ★★★★0

    Hvor gamle er dine unger? Det er afgørende. 

    Men kan sige at det meste og seneste pixar og disney er et hit. Tag wall-e. 

    6 og 9 og så en på snart 2, men hun så den ikke :) Wall-e har vi prøvet, men mener at huske den kedede dem lidt, særligt de første 45 min. Da synes jeg de følte, der ikke skete så meget. Personligt er den også bedst de første 45 min, og herefter bliver den konventionel, men stadig god. Men vi har stadig Up og nogle andre tilgode. 

    Babo18-02-22 08:47

  • ★★★★★★0

    6 og 9 og så en på snart 2, men hun så den ikke :) Wall-e har vi prøvet, men mener at huske den kedede dem lidt, særligt de første 45 min. Da synes jeg de følte, der ikke skete så meget. Personligt er den også bedst de første 45 min, og herefter bliver den konventionel, men stadig god. Men vi har stadig Up og nogle andre tilgode. 

    Mine piger så Up for længe siden (måske 2 år siden) og elskede den. De er jo fra 13 og 15, så ca samme alder som dine to største. Så tror roligt du kan smække den på. Wall-E har jeg ikke valgt at smække på, netop af den grund du nævner. Ville dog ikke være overrasket hvis de kunne lide den.

    Så har de set de 4 første Harry Potter, som de var vilde med og de to første Narnia film. Der kunne de bedst lide den første. 

    Ja de har selvfølgelig set mange andre (som samtlige Disney). Men det var de film, som man som voksen måske kunne få lidt mere ud af. 

    Nå ja, Song Of The Sea så vi for over 1 år siden. Den var de vilde med og har siden genset.

    T. Nielsen18-02-22 08:59

  • ★★★★0

    Mine piger så Up for længe siden (måske 2 år siden) og elskede den. De er jo fra 13 og 15, så ca samme alder som dine to største. Så tror roligt du kan smække den på. Wall-E har jeg ikke valgt at smække på, netop af den grund du nævner. Ville dog ikke være overrasket hvis de kunne lide den.

    Så har de set de 4 første Harry Potter, som de var vilde med og de to første Narnia film. Der kunne de bedst lide den første. 

    Ja de har selvfølgelig set mange andre (som samtlige Disney). Men det var de film, som man som voksen måske kunne få lidt mere ud af. 

    Nå ja, Song Of The Sea så vi for over 1 år siden. Den var de vilde med og har siden genset.

    Jeg må faktisk helt tilstå, vi sjældent ser TV allesammen. Børnene næsten slet ikke. Der kan nogle gange gå dage, før de ser noget. Og gør de endelig det, så er det måske lidt før senge tid. De leger meget Lego og tegner. Den store læser en del. Her i ferien har de så været i bio og set et par film hjemme. Men jeg har nogle titler i tankerne som jeg vil vise dem. 

    Babo18-02-22 09:40

  • ★★★★1

    Werewolves Within

    Mislykket komedie/horror i følge mig, der hverken er sjov eller uhyggelig. Det er ikke nemt at ramme en skævhed som denne film ihærdigt forsøger. Der var lige-ved-og-næsten momenter, men det døde hurtigt ud. Atmosfæren er dog god.

    5/10

    Babo18-02-22 09:51

  • ★★★★★★0

    CODA

    Amerikans genfortælling af den oprindelige, franske La famille Bélier, som jeg også så for små 8 år siden. Som jeg husker historien er det kun brudstykker og selve essensen som man har bibeholdt.

    Og godt for det, for det er lykkedes at skabe en ny original fortælling med det bedste fra originalen - helt overført til et lille amerikansk fiskersamfund.

    Det er en varm og kærlig fortælling som handler om familie og den svære frigørelsesproces på vejen mod at blive et selvstændigt menneske. Her bare med det ekstra twist at familien har gjort sig selv totalt afhængige af Ruby - som er den eneste i familien, som ikke er døv.

    Hun er kort fortalt hele familiens talerør med omverdenen, hvilket godt kan være belastende med en storebror og nogle forældre som i den grad er meget udtryksfulde og udadreagerende. 

    Det fører til en del akavede situationer, som er sjove for beskueren - men sjældent for Ruby som ofte er den der skal redde dagen.

    Dagen er lang for Ruby - den starter hver dag kl. 3 hvor hun tager med sin far og bror ud for at fiske - for derefter at kæmpe sig gennem en skoledag - bedre bliver det ikke da hun melder sig til et kor, og finder ud af at hun er talentfuld.

    Det er en charmerende fortælling om ansvar og løsrivelse - og om kærlighed.

    Stor anbefaling, hvis man en dag trænger til et drama med et glimt i øjet - fint at tiden er gået, så man kun sjældent sammenligner med originalen. 

    Denne føles i høj grad som sin egen - med et fint cast som ikke hører til blandt de mest kendte ansigter.

    8/10

    Wayne18-02-22 10:04

  • ★★★★★★0

    Jeg må faktisk helt tilstå, vi sjældent ser TV allesammen. Børnene næsten slet ikke. Der kan nogle gange gå dage, før de ser noget. Og gør de endelig det, så er det måske lidt før senge tid. De leger meget Lego og tegner. Den store læser en del. Her i ferien har de så været i bio og set et par film hjemme. Men jeg har nogle titler i tankerne som jeg vil vise dem. 

    Vi ser film sammen næsten hver fredag.

    T. Nielsen18-02-22 10:14

  • ★★★★0

    Vi ser film sammen næsten hver fredag.

    Vi ser lidt af x-faktor :)

    Babo18-02-22 10:19

  • ★★★★★★0

    Vi ser lidt af x-faktor :)

    Det sikkert hyggeligt nok:)

    T. Nielsen18-02-22 10:24

  • ★★★★0

    Det sikkert hyggeligt nok:)

    Det ved jeg så intet om. Jeg lader som om jeg ser :)

    Babo18-02-22 10:35

  • ★★★★★★0

    Det ved jeg så intet om. Jeg lader som om jeg ser :)

    Indrøm dog du nyder at se det;)

    T. Nielsen18-02-22 10:44

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen