Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★0

    Nobody

    Den var overraskende fed. Bob Odenkirk giver den gas, og der var nogle virkelig fremragende kampscener. Jeg måtte lige spole tilbage og gense busscenen. Og så får Christopher Lloyd også lige lov til at shine i et par gode scener.

    8/10.

    chandler7531-07-22 13:06

  • ★★★★★★0

    The Mauritanian (2021) 

     

    Solidt drama med de rette humanistiske og retsstatslige meninger serveret forståeligt, men uden specielt voldsomme virkemidler. Det er dog solidt filmhåndværk.

    Historien er bygget på den sande fortælling om Muhamedou, der fanges og indespærres i adskillige år af de amerikanske myndigheder, uden beviser eller rettergang.

    I rollen som advokaten, der sætter alt ind på at få ham frikendt, er Jodie Foster et sikkert valg. Man føler desværre aldrig man helt kommer til at vide meget om hende, dertil er rollen måske en bet for overfladisk. Men hun udfylder karakteren uden at falde igennem.

    Lidt sværere havde jeg det med Benedict Cumberbath’s militære anklager, der dog sympatisk anfægter USA’s handlemåder. Hans tykke amerikanske accent havde jeg lidt udfordringer med helt at vænne mig til. Også Shailene Woodley fumler lidt, med at finde fodfæste i sin rolle som Jodie Foster’s højrehånd.

    Til gengæld er Tahar Rahim helt igennem mageløs spillende, som mennesket der måske, måske ikke har forbindelse til angrebene i usa den 11 september og betaler frihedens pris, for USA bersærkergang i kampen mod terror. Når filmen kredser om ham, er man max på.  

     

    Bedømmelse: 7/10

    T. Nielsen 1-08-22 11:50

  • ★★★0

    Så det sidste afsnit i sæson 4 af Black mirror: USS Callister.
    Fans af Star Trek må virkelig hygge sig med denne :)

    Gormanden 2-08-22 01:25

  • ★★0

    Shutter, med Joshua Jackson, 

    Kedelig gyser, hvor dens største force er, at den IKKE er for amerikansk da den hovedsageligt foregår i Japan, hvilket i sig selv er befriende. Er så skuffet at jeg ikke gider at begrunde min bedømmelse yderligere.

    Jeg lander på 3.5/10..

    set på BD

    I øvrigt så discen ret medtaget ud, men har kunnet se den uden problemer.

    Ryder666 3-08-22 23:31

  • ★★★★★★0

    Freddy vs. Jason (2003) 

     

    Et længe ventet opgør, mellem to af horrorgenrens største ikoner, det kan vel næsten kun skuffe. Det gør det også. Lidt i hvert fald.

    Som topmøde mellem Jason og Freddy, kunne jeg måske godt have ønsket mig en historie, der var lidt mere fængende eller underholdende, når de to hovedroller ikke var på skærmen.

    Der er også et par cgi skud, som er ret grimme, for ikke at tale om den ikke altid fede brug af slow motion. Man kan måske også indvende noget imod filmens overdrev med hensyn diverse kampe mellem de to ikoner. Men der synes jeg dog, man kan forsvare, at det selvsagt skal gøres “larger than life”.

    Historien er noget værre pjat, som den slags nu engang skal være og heldigvis for det. Freddy er blevet glemt, de unge kender ham ikke længere, så derfor kan han ikke myrde dem i deres drømme. For at skabe rædsel og bringe ham tilbage på alles læber, manipulerer han med Crystal Lake legenden Jason, så han smutter forbi Springwood/Elm Street og hakkehygge et par ofre til dagens ret.

    Jason bliver dog hængende og Freddy bliver irriteret over, at få taget sin mulige plads i rampelyset. Et opgør må komme og det kommer.

    Når Jason eller Freddy huserer og fylder tiden, så synes jeg faktisk jeg at filmen er nærmest barokt underholdende.

    Den spiller tilsigtet tykt på samtlige klicheer der findes i disse og andre gyserfilm, med massere af unge smukke storbarmede piger, par der dræbes mens de har sex, blodigt overeksponerede mord, mens den indimellem bliver helt utroligt pueril, med Jason og Freddy i kamp mod hinanden som to børn der har taget hinandens slik og i fantasien kan ophæve grænserne for hvad der er fysisk muligt.

    Filmens bedste scene må dog gå til en brændende Jason, der med ægte showmanship vandrer rundt i en majsmark og hakker unge festgale mennesker ned.

    Min rating svinger mellem 6 og 7, men jeg morede mig tilpas meget til at jeg godt kan forsvare en 7 rating.

     

    Bedømmelse: 7/10 

    T. Nielsen 4-08-22 11:12

  • ★★★★★1

    Freddy vs Jason er da meget fin - men også lidt skuffende ovenpå den fremragende Jason X!!

    =)

    David Lund 4-08-22 11:12

  • ★★1

    Howard the Duck, et gensyn til Open Air i Huset, denne gang på VHS.

    NFT 4-08-22 11:16

  • ★★★★★★0

    Freddy vs Jason er da meget fin - men også lidt skuffende ovenpå den fremragende Jason X!!

    =)

    Jeg vidste faktisk godt at du (og måske også NFS) ville være lidt mere kritisk overfor denne her:-D Jeg regnede måske endda med, at du ville kalde den svag. Det gjorde du dog ikke. Mig morede den meget godt. Det gjorde den også første gang jeg så den. Jeg har aldrig helt moret mig over Jason X. Synes den er ret fantasiforladt, oplægget taget i betragtning. Der er kun lige de få ting du nævner, som starten og cyborg Jason. Resten er virkelig tamt.

    T. Nielsen 4-08-22 11:26

  • ★★★★0

    Normalt går sådanne film som Jason X og Freddy vs Jason imod min overbevisning (i mangel af bedre ord) selvom jeg godt kan lide groteskheder på film, men bilder mig ind dem jeg oftest hælder til, har større kunstnerisk værdi. Jason X kan jeg slet ikke huske, men ikke længe siden jeg så denne her hos en ven til en let fordøjelig filmmaraton. Vi var også fint underholdt, men det skal siges der indimellem går øl, grin og bare lidt ballade i den, så mit syn måske kan være lidt farvet eller hvad man kan kalde det. 6-7/10 tror jeg passer fint. 

    Babo 4-08-22 11:33

  • ★★★0

    Til dem af jer, der ikke har set Elvis, kommer her en anbefaling.. 5/6

    MadMartigan 4-08-22 12:28

  • ★★★★★0

    Jeg vidste faktisk godt at du (og måske også NFS) ville være lidt mere kritisk overfor denne her:-D Jeg regnede måske endda med, at du ville kalde den svag. Det gjorde du dog ikke. Mig morede den meget godt. Det gjorde den også første gang jeg så den. Jeg har aldrig helt moret mig over Jason X. Synes den er ret fantasiforladt, oplægget taget i betragtning. Der er kun lige de få ting du nævner, som starten og cyborg Jason. Resten er virkelig tamt.

    Det er sjovt for din kritik af Jason X finder jeg mere passende på Freddy Vs. Jason. Jeg var skuffet ved første syn - det her er en film, der har været undervejs i over et årti. Det var Kane Hodders største ønske som Jason, at medvirke i lige netop den film. Og ikke alene laver de filmen uden ham, men med et virkelig tyndbenet manuskript, der ganske tamt ikke engang udpeger en overbevisende vinder af kampen mellem dem. Med det sagt - den er skam ganske underholdende rundt omkring. Bare skuffende. Især i lyset af historien bag. Første gang jeg så den, kaldte jeg den sikkert også svag. Anden gang så jeg lidt lettere gennem fingrene. Tror stadig jeg holder mig til 5/10. 6/10 på en god dag. I dag er det dog for varmt, så lad os bare sige 5/10 =)

    David Lund 4-08-22 13:00

  • ★★★★★★0

    Det er sjovt for din kritik af Jason X finder jeg mere passende på Freddy Vs. Jason. Jeg var skuffet ved første syn - det her er en film, der har været undervejs i over et årti. Det var Kane Hodders største ønske som Jason, at medvirke i lige netop den film. Og ikke alene laver de filmen uden ham, men med et virkelig tyndbenet manuskript, der ganske tamt ikke engang udpeger en overbevisende vinder af kampen mellem dem. Med det sagt - den er skam ganske underholdende rundt omkring. Bare skuffende. Især i lyset af historien bag. Første gang jeg så den, kaldte jeg den sikkert også svag. Anden gang så jeg lidt lettere gennem fingrene. Tror stadig jeg holder mig til 5/10. 6/10 på en god dag. I dag er det dog for varmt, så lad os bare sige 5/10 =)

    Det nok efter hvad man vægter og finder underholdende så. Derudover skriver jeg jo også at det skuffer.

    T. Nielsen 4-08-22 13:52

  • 0

    Hva vil folk si

    Det er squ en stærk og barsk film. Den skulle være inspireret af instruktørens eget liv, hvilket egentlig er lidt tragisk såfremt historien er nogenlunde sandfærdig. Den er godt nok Norsk men kan anbefales alligevel... Kan ses på dr.dk

    Popeye 4-08-22 18:42

  • ★★★★★★0

    Et par B-film. Troede jeg...

    The Children 1980

    Troma-film fra 1980, som ikke hører til blandt de lidt mere seriøse. Den er selvfølgelig ikke alt for seriøs, men historien om børn, der bliver til zombier af giftigt affald, er gjort lidt mere uhyggelig end f.eks. Toxic Avenger og Class of Nuke'emm High. Men den er ikke rigtig interessant dog.

    3/10

    ----

    Robot Ninja 1989

    Ultra low-budget der selvfølgelig ikke har gode effekter, og hvor skuespillet selvfølgelig heller ikke er godt. Historien giver egentlig heller ikke mening...men - den kan godt ses som so-good-its-bad, fordi der er nogle tossede scener i.

    2/10

    ----

    Turbo Kid, 2015

    Jeg troede også, at dette var en B-film, men jeg tog fejl. Den fik f.eks. premiere på Sundance. 

    Filmen er en kæmpe kærlighedserklæring til 80'erne - både med dens post-apokalyptiske historie og dens virkeligt fede synthwave-soundtrack. Den adskiller sig dog fra 80'ernes film ved at være utrolig gory. 

    I en fortids-fremtid med knappe vandressourcer følger vi The Kid - som er tegneserienørd - og hans kamp for overlevelse og kamp mod tyrannen Zeus (spillet af Michael Ironside).

    Historien er måske lidt rodet og det trækker den en karakter ned - men det er en dejlig underholdende "wasteland"-historie med et superfedt soundtrack og en god del blod.

    7/10

    Guldager 5-08-22 20:59

  • ★★★★★0

    Prey 2022

    Comanche udgaven.

    Hvad gør man med The Predator når det hele er gået hen og blevet lidt rigelig fuld out action med machomænd med et stort våben Arsenal, intet ondt at sige mod den første Predator den er stadigvæk fed.

    Men de efterfølgende ting ehh not so much, så med Prey går vi hel tilbage til 1700 tallet og Commanche folket, hvor vi mødes vores hovedperson, der kommer til at krydse vej med The Predator racen. 
    Filmen er en meget mere dialed Down film, den er ikke bombastisk og larmene på samme måde som Arnold udgaven. Men det klær filmen fordi vi igen få lov til st se hvor farlig og snu Predatoren. Og man kan måske Tænke en Predator mod et primitivt folk, hvor spændende kan det lige være at se som film?

    Men det klare den ganske godt, fordi vi langtsom bygger kendskabet op til vore heltinden kan vi vel godt kalde det. Og vi ser hvordan Kampen mellem The Predator og Hende langsomt bygges op, ig nu skrev jeg den ikke var så bombastisk, men slutscenen er vanvittigt effektiv i at vise intelligensen af begge parter i denne kamp.

    Jeg så Commanche udgaven som

    er under Ekstras på Disney+
    Og i og med det er Commanche folket så gir det alt mulig mening at se den på den måde, og ja det er dn Dub, så nej mundbevægelser passer ikke hel, men i forhold til at se dem snakke plain english så ku jeg sagtens overkomme det.

    Havde været hel perfekt hvis de havde endten gået herzog metoden indspille scene over to omgange med dialog, eller i et af de få tilfælde hvor jeg har set Deepfake brugt fornuftig, så kan man bruge det til at lave hel ny dialog på andet sprog uden at indspille scener igen, jar kendskab til en film der har brugt dette og det fungere overraskende godt. Men jeg vil sige se den På Commanche udgaven hvis du ikke abstraheres fra det, og hvis du gør, kan man spørge hvad er mest forkert, mundbevægelser der ikke passer helt, eller ha at en Commanche stamme snakker plain english. 

    Elwood 5-08-22 23:24

  • ★★★★0

    Prey 2022

    Comanche udgaven.

    Hvad gør man med The Predator når det hele er gået hen og blevet lidt rigelig fuld out action med machomænd med et stort våben Arsenal, intet ondt at sige mod den første Predator den er stadigvæk fed.

    Men de efterfølgende ting ehh not so much, så med Prey går vi hel tilbage til 1700 tallet og Commanche folket, hvor vi mødes vores hovedperson, der kommer til at krydse vej med The Predator racen. 
    Filmen er en meget mere dialed Down film, den er ikke bombastisk og larmene på samme måde som Arnold udgaven. Men det klær filmen fordi vi igen få lov til st se hvor farlig og snu Predatoren. Og man kan måske Tænke en Predator mod et primitivt folk, hvor spændende kan det lige være at se som film?

    Men det klare den ganske godt, fordi vi langtsom bygger kendskabet op til vore heltinden kan vi vel godt kalde det. Og vi ser hvordan Kampen mellem The Predator og Hende langsomt bygges op, ig nu skrev jeg den ikke var så bombastisk, men slutscenen er vanvittigt effektiv i at vise intelligensen af begge parter i denne kamp.

    Jeg så Commanche udgaven som

    er under Ekstras på Disney+
    Og i og med det er Commanche folket så gir det alt mulig mening at se den på den måde, og ja det er dn Dub, så nej mundbevægelser passer ikke hel, men i forhold til at se dem snakke plain english så ku jeg sagtens overkomme det.

    Havde været hel perfekt hvis de havde endten gået herzog metoden indspille scene over to omgange med dialog, eller i et af de få tilfælde hvor jeg har set Deepfake brugt fornuftig, så kan man bruge det til at lave hel ny dialog på andet sprog uden at indspille scener igen, jar kendskab til en film der har brugt dette og det fungere overraskende godt. Men jeg vil sige se den På Commanche udgaven hvis du ikke abstraheres fra det, og hvis du gør, kan man spørge hvad er mest forkert, mundbevægelser der ikke passer helt, eller ha at en Commanche stamme snakker plain english. 

    Men den skulle netop være indspillet over to omgange. Det er blevet sagt i interviews. 

    Men ellers har jeg hørt engelsk udgaven bare er lidt fesen, alt for moderne taget perioden i betragtning. Så måske er ‘mute’ bare at foretrække over den :)

    Babo 6-08-22 07:29

  • ★★★★0

    Edit: det skulle være dub, så du har helt ret. Jeg ville have svoret, jeg hørte andet i de interviews. Men kan nu læse at instruktøren ønskede dette som hans approach til studios, men måtte mødes på midten med dem. 

    Babo 6-08-22 08:28

  • ★★★★★1

    Edit: det skulle være dub, så du har helt ret. Jeg ville have svoret, jeg hørte andet i de interviews. Men kan nu læse at instruktøren ønskede dette som hans approach til studios, men måtte mødes på midten med dem. 

    Den har trods alt ikke det største budget (i forhold til sædvanlige franchise-film), og hvis alle scener skulle optages dobbelt, så ville det uden tvivl presse budgettet højere op.

    Kruse 6-08-22 09:52

  • ★★★★★0

    Den har trods alt ikke det største budget (i forhold til sædvanlige franchise-film), og hvis alle scener skulle optages dobbelt, så ville det uden tvivl presse budgettet højere op.

    Det var også mest blot en ting der ku ha været godt, sagde ikke det var noget der sku være mulig men som sagt det er ikke dialog tung film, så man tilgiver det hurtigt, er spændt på hvor meget det med deepfake vil blive brugt andre i andre film, fordi det er ret snedigt fundet på. Men det nok heller ikke hel cheap men forhold til at indspille scener af to omgange, hvem ved.

    Elwood 6-08-22 10:01

  • ★★★★0

    Den har trods alt ikke det største budget (i forhold til sædvanlige franchise-film), og hvis alle scener skulle optages dobbelt, så ville det uden tvivl presse budgettet højere op.

    Ja klart. Men instruktørens oprindelige ide var at lave en slags ‘apocolypto’. Altså optage kun på originalsproget. 

    Babo 6-08-22 12:31

  • ★★★★★1

    Nå øv - så ser jeg den på engelsk. Er ikke så glad for dubbede film.

    David Lund 6-08-22 13:20

  • ★★★★★0

    Jeg prøver noget helt andet ift. "Prey", og ser den med tysk tale. Det tror jeg gør filmen til en meget bedre oplevelse. ;)

    NightHawk 6-08-22 13:54

  • ★★★★0

    Nå øv - så ser jeg den på engelsk. Er ikke så glad for dubbede film.

    Tænker det i dag godt kan laves bedre end man kunne tidligere. Men har hørt fra flere engelsk er lidt for moderne og det er typisk mit problem når man laver en periode film, med moderne sprog. 

    Babo 6-08-22 14:02

  • ★★★★1

    Jeg prøver noget helt andet ift. "Prey", og ser den med tysk tale. Det tror jeg gør filmen til en meget bedre oplevelse. ;)

    Sehr gut (sagt med lidt liderlighed) :)

    Babo 6-08-22 14:03

  • ★★★★★0

    Jeg prøver noget helt andet ift. "Prey", og ser den med tysk tale. Det tror jeg gør filmen til en meget bedre oplevelse. ;)

    Somehow tror jeg nu ikke du gør det, selv om du skriver det.

    Kommer fra en som tvang sin ven til at Se The Simpsons movie på dansk.

    Det var self. Ikke korrekt måde, men et sjovt eksperiment og se hvordan de greb det an.

    Grunden til jeg nævnte Commanche udgaven var at det er lang tid siden man har haft en film, hvor de er hovedpersoner, og ja jeg ville ha elsket hvis det ikke var Dub, og jeg forstår godt hvorfor folk så vælger at se den på engelsk er bare lidt en skam. Er så spændt på om de i engelsk udgave ikke oversætter alt, fordi det gør de nemlig ikke i Commanche udgaven til god effekt. 

    Elwood 6-08-22 14:25

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen