Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

• 0

Det kan godt være at han virker ret usympatisk i virkeligheden

Hvad gør, at han kan virke sådan? Kender intet til Hugh Grant, udover at han er skuespiller, men bliver alligevel nysgerrig.

ZimaBlue10-11-24 13:45

• ★★★0

Begge film, så jeg i øvrigt i Øst for Paradis lige efter hinanden i går aftes, det var meget hygsomt, ved godt det ikke er stort lærred og den hel vilde lyd, men der er nu også bare noget over den her Biograf jeg holder af.

Selvom den ikke har det største lærred eller den vildeste lyd, så er Øst for Paradis nok stadig min yndlingsbiograf i Aarhus. Den har et mere interessant udvalg af film, de afholder ofte special events og fremviser også flere klassiskere. Derudover har den bare en super hyggelig stemning.

Essal10-11-24 18:07

• ★★★★★0

Og man kan få Sport Cola :)

Elwood10-11-24 18:24

• ★★0

Hvad gør, at han kan virke sådan? Kender intet til Hugh Grant, udover at han er skuespiller, men bliver alligevel nysgerrig.

Jeg ved selvfølgelig ikke om han er det i virkeligheden, men hver gang han optræder i det offentlige optræder han som en gammel sur mand, som ikke gider være der. Ikke mindst eksemplificeret når han skal afgive interviews.

Han har mere end en gang snerpet af en journalist.

Til hans forsvar har han sagt at han ikke kan lide at være en offentlig person og spørgsmålene er ikke altid de mest spændende. Det er dog en del af det at være kendt skuespiller.

Kiyonji10-11-24 19:31

• ★★★★★★0

Hvis en skuespiller ikke gider være offentlig, skal vedkommende nok vælge et andet fag - fx blikkenslager. Det er ligesom en del af det at være kendt.. Og at være .

davenport10-11-24 20:51

• ★★★★★0

De må bare få ham på Hot Ones, med Sean Evans.

Elwood11-11-24 10:20

• ★★★★★0

Twisters

Ikke helt på højde med den første, men ganske underholdende, især starten. Jeg troede, at Helen Hunt ville have en lille rolle eller cameo i den, så det var lidt skuffende...

7/10

chandler7511-11-24 12:22

• ★★★★★0

Som opvarmning til sidste sæson af Cobra Kai tog jeg lige og genså de tre Karate Kid film.

Den første holder 100%.

Den næste forsøger overdrevent at være dramatisk, og det virker desværre ikke helt.

3'eren er bare grineren. Alle scener med Terry Silver er ren guld.

S. Rico18-11-24 17:50

• ★★★0

Mørke (Nikolaj Lie Kaas)

klichefyldt dansk thriller Drama...

Præstationerne er sådan set okay, men man sidder løbende, som tiden skrider frem, og tænker (hvor har jeg hørt det hele før, for det lyder vanvittig bekendt) at det også er en skam, for det gør filmen ret forudsigelig

Og selvfølgelig er der lidt engelske replikker, især da Nikolaj siger "i swear to God, I didn't do it"

Det virker som om en instruktør/manuskriptforfatter, har set lidt for mange amerikanske film, og måske bare har omskrevet/oversat, et allerede eksisterende manuskript, for den er som antydet, ikke synderligt original....

Desværre er det engelske blevet en udbredt tendens blandt danske film, der kan spores helt tilbage fra film som Pusher (1996) omend Pusher er noget mere nytænkende... selvom pusher er ældre..

2 timer med en oplagt motiv, der allerede bliver hentydet/afsløret inden den første time er gået, gør at slutningen ikke opnår forløsning som virker lidt ligegyldig og mangel på overraskelsesmomentet...

Jeg lander på

4.5/10 og det er kun skuespillet der holder opmærksomhed nogenlunde intrigued, ellers en tam og langtrukken fadæse!!!

Ryder66624-11-24 04:35

• ★★★0

Selvfølgelig er det okay at være inspireret og referere til hovedværket,

Men at tyvstjæle eller låne med arme og ben, så hellere opspore den oprindelige kilde!!!

Ryder66624-11-24 04:55

• ★★★0

Tjekkede lige rulleteksterne tilsidst og der står (ikke overraskende) en dansk/engelsk co-produktion og så giver det jo straks mening!!!

Jeg kunne forstå det, hvis det var et remake, men det er filmen vidst ikke...

I rest my case!!!

Ryder66624-11-24 06:34

• ★★★0

Mørke (Nikolaj Lie Kaas)

klichefyldt dansk thriller Drama...

Præstationerne er sådan set okay, men man sidder løbende, som tiden skrider frem, og tænker (hvor har jeg hørt det hele før, for det lyder vanvittig bekendt) at det også er en skam, for det gør filmen ret forudsigelig

Og selvfølgelig er der lidt engelske replikker, især da Nikolaj siger "i swear to God, I didn't do it"

Det virker som om en instruktør/manuskriptforfatter, har set lidt for mange amerikanske film, og måske bare har omskrevet/oversat, et allerede eksisterende manuskript, for den er som antydet, ikke synderligt original....

Desværre er det engelske blevet en udbredt tendens blandt danske film, der kan spores helt tilbage fra film som Pusher (1996) omend Pusher er noget mere nytænkende... selvom pusher er ældre..

2 timer med en oplagt motiv, der allerede bliver hentydet/afsløret inden den første time er gået, gør at slutningen ikke opnår forløsning som virker lidt ligegyldig og mangel på overraskelsesmomentet...

Jeg lander på

4.5/10 og det er kun skuespillet der holder opmærksomhed nogenlunde intrigued, ellers en tam og langtrukken fadæse!!!

Der skulle stå 

2 timer med (et) oplagt motiv...

Ryder66624-11-24 09:43

• ★★★0

Åbenlyst motiv, hvor åbenlyst nok er et bedre ord end oplagt...

Ryder66624-11-24 14:36

• ★★★★★★0

Jeg synes, at for en film du ikke synes var særlig god, giver du den da overraskende meget spalteplads? :D 

davenport24-11-24 15:04

• ★★★0

Jeg synes, at for en film du ikke synes var særlig god, giver du den da overraskende meget spalteplads? :D 

Nogle gange er man bare (nærmest nødsaget) til at få luftet sin kritik, især en film man måske havde nogle større forventninger til...og så ender det med at man i sin skuffelse over filmen glemmer at se på autokorrektur før man får trykket send, og ikke når at rette fejlen inden tidsfristen.

Det blev til et halvllangt indlæg, men jeg er nok typen der sjældent (når jeg blir spurgt, eller ikke) godt kan lide at være mere specifik eller uddybende fremfor at være noget primitiv og svare (jeg synes bare den er god, for det er den bare) eller hvis det er en film jeg bryder mig mindre om.(Den er bare dårlig, for det er den bare)

Dog gider jeg ikke at læse alt for lange indlæg så jeg springer hurtigt ned til konklusionen af en anmeldelse eller lignende...

Hov...det blev vidst lidt en lang forklaring...

Håber det giver mening og ikke skifter emne, så du mangler den røde tråd!!!

Dog skal der være plads til at alle kan ytre sig om film osv... uanset skribentiske evner...

Ryder66624-11-24 15:32

• ★★★★★★0

Uden tvivl. Jeg ser sjældent danske film, da de samme 10 skuespillere m/k spiller de samme roller. Så hellere noget åndsvagt amerikansk i samme genre, men med større budget :)

davenport24-11-24 16:25

• ★★★0

Uden tvivl. Jeg ser sjældent danske film, da de samme 10 skuespillere m/k spiller de samme roller. Så hellere noget åndsvagt amerikansk i samme genre, men med større budget :)

Ja, godt nok er Danmark et lille land, men vi bliver ofte bespist med "Discount-udgave" hvad enten det er en "stor-produktion" eller andet made-for-TV osv..det kan nogle gange være ynkeligt fremfor charmerende...at være vidne til!!!

Ryder66624-11-24 16:44

• 0

Har set Wicked og den var overraskende god. Faktisk havde den virkelig fine pointer om identiteter og hvordan vi opfatter folk. Ellers var der blot fuld smadrer på farver og musik. Jeg var solgt. 

Mickey fra Øen28-11-24 12:06

• ★★★★★1

Gladiator II (2024)

Paul Mescal har på ingen måde samme udstråling, fysiske fremtoning eller karisma som Russell Crowe. Men han går da an som den nye gladiator Hanno, der tages som slave, efter at den romerske hær indtager hans by et sted i nordafrika.

Den romerske hær, der nedslagter hans by, ledes af general Acacius spillet af Pedro Pascal. Og så er der straks lagt op til en hævnhistorie, hvor Paul Mescal (Hanno) vil have Paul Mescal (generalen) ned med nakken.

På den måde ligner den meget den første Gladiator film. Men hvor den gamle film var meget enkel: den gode Maximus vs. den onde kejser Commodus, så er Gladiator II faktisk noget mere nuanceret. Den er ikke så sort/hvid, og der er samtidig et større persongalleri i spil. For udover de to hovedpersoner, så er der også de to nye kejsere, som både er frastødende og herligt tegneserieagtige på en Dune House Harkonnen-agtig måde. De er virklig fucked up, og man ved aldrig hvor man har dem.

Og så er der den klart bedste personlighed i filmen – nemlig Denzel Washington som gladiator ejeren Macrinus. En mand med store ambitioner og armbevægelser, og som ikke skyr nogen som helst midler for at komme fremad.

Ridley Scott er ligeglad med historisk nøjagtighed: ”Fuck history!”. Men man sidder hele tiden og spørger sig selv, om han tør gå hele vejen og lave en Tarantino. På den måde er den dejlig uforudsigelig.

Til gengæld er det selvfølgelig meget forudsigeligt, at filmen er monster flot at se på. Det er en nydelse for øjnene, og Colusseum fremstår langt mere realistisk og slidt end i den lige lovlig blankpolerede udgave fra 2000. Sådan skulle det jo også helst være med den udvikling, der har været på CGI fronten siden da.

Det er i øvrigt fedt at se Peter Mensah i en lille rolle som gladiator. Det var ham, der spillede den ikoniske gladiator instruktør ”Doctore Oenomaus” i tv serien Spartacus. Også fedt at der blev plads til, at Derek Jacobi gentager sin rolle som Gracchus. Ret vildt at det næsten er 50 år siden, at han spillede kejser Claudius i tv serien ”Jeg, Claudius”. Allerede dengang i 70’erne så han halvgammel ud.

Hvis filmen primært havde handlet om Hanno (Paul Mescal) og Acacius (Pedro Pascal), så var den nok faldet til jorden, da de to skuespillere ikke rigtig giver deres karakterer kant. Men filmen byder heldigvis på så meget andet. Og jeg var i den grad fully entertained gennem de 2½ timer, som fløj afsted.

★★★★½☆

S. Rico28-11-24 17:35

• ★★★0

Meh havde glemt hvor fælt Ben Affleck rædselsfuld, overspiller i Surviving Christmas . Filmen reddes kun op  og undgår en bundkarakter takket være to veloplagte medspillere bestående af James Gandolfini og Christina Applegate. nok den værste film jeg har set med Affleck siden Pearl Harbor.

Jeg lander på

3/10

set på BD...

Ryder66628-11-24 21:00

• ★★★★★★1

Gladiator II (2024)

Paul Mescal har på ingen måde samme udstråling, fysiske fremtoning eller karisma som Russell Crowe. Men han går da an som den nye gladiator Hanno, der tages som slave, efter at den romerske hær indtager hans by et sted i nordafrika.

Den romerske hær, der nedslagter hans by, ledes af general Acacius spillet af Pedro Pascal. Og så er der straks lagt op til en hævnhistorie, hvor Paul Mescal (Hanno) vil have Paul Mescal (generalen) ned med nakken.

På den måde ligner den meget den første Gladiator film. Men hvor den gamle film var meget enkel: den gode Maximus vs. den onde kejser Commodus, så er Gladiator II faktisk noget mere nuanceret. Den er ikke så sort/hvid, og der er samtidig et større persongalleri i spil. For udover de to hovedpersoner, så er der også de to nye kejsere, som både er frastødende og herligt tegneserieagtige på en Dune House Harkonnen-agtig måde. De er virklig fucked up, og man ved aldrig hvor man har dem.

Og så er der den klart bedste personlighed i filmen – nemlig Denzel Washington som gladiator ejeren Macrinus. En mand med store ambitioner og armbevægelser, og som ikke skyr nogen som helst midler for at komme fremad.

Ridley Scott er ligeglad med historisk nøjagtighed: ”Fuck history!”. Men man sidder hele tiden og spørger sig selv, om han tør gå hele vejen og lave en Tarantino. På den måde er den dejlig uforudsigelig.

Til gengæld er det selvfølgelig meget forudsigeligt, at filmen er monster flot at se på. Det er en nydelse for øjnene, og Colusseum fremstår langt mere realistisk og slidt end i den lige lovlig blankpolerede udgave fra 2000. Sådan skulle det jo også helst være med den udvikling, der har været på CGI fronten siden da.

Det er i øvrigt fedt at se Peter Mensah i en lille rolle som gladiator. Det var ham, der spillede den ikoniske gladiator instruktør ”Doctore Oenomaus” i tv serien Spartacus. Også fedt at der blev plads til, at Derek Jacobi gentager sin rolle som Gracchus. Ret vildt at det næsten er 50 år siden, at han spillede kejser Claudius i tv serien ”Jeg, Claudius”. Allerede dengang i 70’erne så han halvgammel ud.

Hvis filmen primært havde handlet om Hanno (Paul Mescal) og Acacius (Pedro Pascal), så var den nok faldet til jorden, da de to skuespillere ikke rigtig giver deres karakterer kant. Men filmen byder heldigvis på så meget andet. Og jeg var i den grad fully entertained gennem de 2½ timer, som fløj afsted.

★★★★½☆

Fedt! Det lyder til at der er rigeligt årsager til at få den set:-)

Wayne29-11-24 07:02

• 0

Jeg fandt Gladiator 2 dårlig. Alene hajerne gør den pinlig. De er svagt lavet og ufrivillig komisk. 

Mickey fra Øen29-11-24 07:57

• ★★★★★0

Ja, den deler lidt vandene. Men der er heldigvis mange, der rigtig godt kan lide den.

S. Rico29-11-24 09:23

• 0

En million fluer kan ikke tage fejl;-) 

Mickey fra Øen29-11-24 09:42

• ★★★★★0

Der er intet galt i, at synes godt om Gladiator II. Faktisk ville jeg ønske, at jeg knuselskede den =)

David Lund29-11-24 10:29

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen