Bestemt ikke. Dårlig smag har vi alle indimellem og dårlig smag er endda også god smag synes jeg.
What we saw
0
Mickey fra Øen29-11-24 13:31
★★★★★★0
Ellers har jeg da noget, der smager dårligt, som jeg gerne deler ud af? Og der er nok til alle. (Og så har jeg en tunge som en Schaefer, hvis der er reach around?)
(Nu spørger GI om jeg har dukket af natpotten igen)
★★★★★1
Kultureliten har talt. Alt det gamle er godt, og alt det nye er noget lort. :-)
★★★★★0
Kultureliten har talt. Alt det gamle er godt, og alt det nye er noget lort. :-)
Ja. Det var det, jeg sagde. Godt fanget.
David Lund29-11-24 17:46
★★★★★★0
/gag
;)
★★★★★0
Ja. Det var det, jeg sagde. Godt fanget.
Jeg tænkte faktisk slet ikke på dig, da jeg skrev det. Men sjovt at du føler dig ramt af ordet "kultureliten" ;-)
Min kommentar var en generel lille stikpille til den tendens der er til, at hvis man kritiserer en god gammel klassiker, så får man på puklen. Og hvis man roser et remake eller en sequel, så får man også tit på puklen.
★★★★★0
Jeg tænkte faktisk slet ikke på dig, da jeg skrev det. Men sjovt at du føler dig ramt af ordet "kultureliten" ;-)
Min kommentar var en generel lille stikpille til den tendens der er til, at hvis man kritiserer en god gammel klassiker, så får man på puklen. Og hvis man roser et remake eller en sequel, så får man også tit på puklen.
Jeg er bare virkelig træt af generaliseringer af den type. Og unødvendige nedladende udtryk om folk med en anden holdning. Og at blive påduttet følelser, jeg slet ikke har. Men fortsæt du bare =)
David Lund30-11-24 06:42
★★★★★0
Jeg er bare virkelig træt af generaliseringer af den type. Og unødvendige nedladende udtryk om folk med en anden holdning. Og at blive påduttet følelser, jeg slet ikke har. Men fortsæt du bare =)
Som jeg skrev før, så var det slet ikke møntet på dig, så jeg ved ikke hvorfor du føler dig truffet.
Det var en anden person, der kraftig antydede, at jeg havde dårlig smag. Og så har man vel lov til at give en stikpille tilbage.
★★★★★0
Som jeg skrev før, så var det slet ikke møntet på dig, så jeg ved ikke hvorfor du føler dig truffet.
Det var en anden person, der kraftig antydede, at jeg havde dårlig smag. Og så har man vel lov til at give en stikpille tilbage.
Vi kan da blive ved med at køre i ring her. Jeg føler mig ikke truffet, og er heller ikke ramt af ordet “kultureliten”. Læs lige mit skriv en gang til med det i tankerne =)
David Lund30-11-24 09:47
★★★★★0
Ok, hvis man læser fra og med 29/11 kl. 13:31, så har rækkefølgen været:
1) En person antyder kraftig, at jeg har dårlig smag - dog uden at henvende sig direkte til mig.
2) Jeg skriver en tilsvarende generel kommentar - uden at henvende mig direkte til personen. Så burde det stå 1-1 og være lukket der.
3) Hr. Lund skriver direkte til mig med en lille sarkastisk kommentar.
4) Jeg svarer med en tilsvarende lille sarkastisk kommentar. Igen 1-1 og burde være lukket der.
5) Af en eller anden grund skal jeg nu anklages for at være nedladende, selv om jeg i begge tilfælde bare har forsvaret mig selv og givet lidt igen af samme mønt.
Ærgerligt at noget der starter som en ros af en film skal ende i sådan noget fnidder.
★★★★★0
Jamen lad os bare lukke den her. Jeg har intet mere at tilføje end hvad jeg har skrevet.
David Lund30-11-24 11:01
★★★★★★0
Ej, og jeg havde lige lavet popcorn... :D
★★★★★0
God idé med popcorn. Dem kan du overveje at guffe til denne film:
★★★★★0
The Weekend Away (2022)
Vi var i humør til et thriller-drama og fandt denne på Netflix.
Beth tager på et luksusophold i Kroatien sammen med sin veninde Kate. Og planen er at de skal hygge sig og have lidt gang i den i det kroatiske natteliv. Beth har mand og et lille barn hjemme i London, mens veninden netop er skilt. Efter en våd aften i byen vågner Beth op og kan ikke huske, hvad der skete. Der er blod i lejligheden, og Kate er væk…
Det lyder som noget man har set før. Og ja, det er ikke super originalt. Men fascinationen ligger i at sidde og gætte med på, hvordan det hele hænger sammen – og hvem der er skurken.
Der er nemlig masser af skurke muligheder. Alle mændene i filmen er ”shady” i deres opførsel. De taler også alle sammen lidt underligt. Om det er på grund af dårligt skuespil, eller det er med vilje, fandt jeg aldrig ud af. Men det virker. Man skal være ret skarp (eller have læst bogen) for at kunne regne det ud.
Hovedrollen Beth spilles af Leighton Meester. Jeg kan ikke mindes at have set hende før. Men hun gør det ret overbevisende. For hvad det er, så er det en ganske fin lille krimi-mystery.
★★★½☆☆
★★★★★1
The Equalizer 3 (2024)
Tjo, der var da nogle gode actionscener, men det er spild af Denzel Washingtons talent.
Jeg har også set de to første, som jeg stort set ikke kan huske noget fra.
5/10.
chandler7530-11-24 17:08
★★★0
The Love Guru (Mike Myers)
ikke helt usjov film, som dog er noget udskældt men jeg morede mig nogle gange over den. Ikke en perfekt film, men tiden fløj hurtigt afsted... Mariska Hargitay og special victims unit reference var ustyrlig morsomt. De mange forkortelser af diverse begreber og bøger... herunder biblen, var også geniale påfund...
Jeg lander på
6/10
set på BD...
0
Det var en anden person, der kraftig antydede, at jeg havde dårlig smag.
Den må jeg tage på mig og vil gerne undskylde. Jeg går ikke og tænker du har dårlig smag. Det med fluerne var sagt med et smil pga du nævnte at mange kunne lide Gladiator 2, efter jeg havde sagt jeg fandt den dårlig.
Jeg anser heller ikke mig selv som kultureliten. Det er min smag slet ikke finkulturel enough til at kunne kaldes.
Når du nævner at der ses ned på remakes og lignende, så kunne det måske bare hænge sammen med at der laves mange dårlige remakes og efterfølgere.Mickey fra Øen 3-12-24 13:11
★★★★★0
Den må jeg tage på mig og vil gerne undskylde. Jeg går ikke og tænker du har dårlig smag. Det med fluerne var sagt med et smil pga du nævnte at mange kunne lide Gladiator 2, efter jeg havde sagt jeg fandt den dårlig.
Jeg anser heller ikke mig selv som kultureliten. Det er min smag slet ikke finkulturel enough til at kunne kaldes.
Når du nævner at der ses ned på remakes og lignende, så kunne det måske bare hænge sammen med at der laves mange dårlige remakes og efterfølgere.Fair nok :-)
★★★0
Scars Og Dracula 1970 (Christopher Lee)
velspillet vampyrfilm der på ingen måde er kedelig, og den fangede interesse fra første minut. Kan bedre forstå, hvorfor, Fright Night filmen var inspireret (refereret) af den, og tilmed brugte klip fra filmen...
Jeg lander på 9/10..i særdeleshed god, når man tænker på at filmen snart er 55år gammel!!!
★★★0
Count Dracula 1970 (Christopher Lee)
en svagere film om den legendariske Greve
Og selvom præstationerne er gode, så mangler den tempo...
ydermere, så burde den ikke hede Count Dracula da man forventer af han er hovedkarakteren
Istedet bliver han reduceret til en slags bifigur selvom han er en anelse jaget figur.
Filmen rummer en lidt for langtrukken spilletid på knap 97 minutter og gør den heller ikke retfærdig, hvilket er ærgerligt når den indeholder en lille håndfuld af datidens store stjerner.
Filmen er klart mere blodfattig end f.eks Scars Of Dracula og selvom de ikke har noget med hinanden at gøre, udover at dele hovedpartens skikkelse af Greven...så bliver den lidt for familievenlig, som gør at den mangler kant!!!
En skuffende oplevelse
Jeg lander på 3/10 havde forventer mere skærmtid til hovedpersonen spillet af Christopher Lee...
★★★★★0
Office Christmas Party (2016)
Det er ikke ligefrem verdens bedste film. Men det forventer man vel heller ikke med sådan en titel. Jeg fik lige præcist hvad jeg forventede. Godt selskab med Jason Bateman, Jennifer Aniston og T.J. Miller – samt ikke mindst en temmelig vild julefest med alt hvad der hører til.
★★★½☆☆
★★★★★1
Wicked (2024)
Jeg elsker god musik og en god musical. Så med de fantastiske anmeldelser, som Wicked har fået, så var mine forventninger skruet helt op.
Men ak en kæmpe skuffelse. Musikken føltes meget generisk, og alle sangene lignede hinanden. Ingen ørehængere eller noget man kunne huske bagefter. Det blev heller ikke bedre af Ariana Grandes meget lyse og skingre stemme. Det hjælper muligvis, hvis man kender sangene fra musicalen i forvejen. Men det er i hvert fald ikke et soundtrack, jeg kommer til at investere i.
Det skal så siges, at musikken faktisk fylder overraskende lidt i forhold til at der er tale om en musical. Langt det meste af den 2 timer og 40 minutter lange film er er almindelig spillefilm med talt dialog. Og så er det selvfølgelig vigtig med en god historie. Men her skuffer den også gevaldigt. Der sker nærmest ingenting i løbet af de første 2 timer. Her bliver man præsenteret for en alternativ udgave af Mean Girls – bare uden plot - og med nogle meget banale budskaber om tolerance over for dem der er anderledes. Det er set meget bedre før i eksempelvis Zootropolis.
Filmen har dog sine gode sider. Ariana Grande er herlig irriterende på en charmerende måde. Og det er helt sikkert tiltænkt, at man skal være irriteret på hende i starten – men samtidig synes, at hun er funny og nice. På den måde tilfører hun lidt humor i en ellers meget humorforladt musical.
Det bedste ved filmen er dog uden tvivl dens production design. Den er VIRKLIG farverig og flot at se på. Og selv om musikken ikke sagde mig noget, så er der flere flotte dansenumre. Især det der foregår i biblioteket med nogle snurrende bogreoler var ganske imponerende.
Man skulle tro, at det var muligt at fortælle en hel historie på den lange spilletid. Men plottet går først for alvor igang de sidste 20-30 minutter. Så part 1 af Wicked føles meget som en optakt til det der må formodes at komme til at ske i part 2. Den kommer vist nok allerede til næste år.
I forhold til at jeg var ved at falde i søvn flere gange (midt på dagen til en 12-forestilling), så er det en gavmild karakter jeg giver.
★★★☆☆☆
0
Er stadig ikke kommet mig over "Familier som vores"
Det ultimative mesterværk
Merryxmasmrlawrence 7-12-24 08:47
★0
Er stadig ikke kommet mig over "Familier som vores"
Det ultimative mesterværk
Jeg fornemmer en tyk ironi. Jeg så den færdig uden den store lyst, men for at se, om der alligevel skulle komme et eller andet twist, som ville løfte den op til mere end bare en overfladisk skilding af en over middelklasse-families strabadser i en så ekstrem situation som det er, at selveste ens land simpelthen lukker og slukker. Alt dramaet er mere eller mindre serveret på et sølvfad, men alligevel skulle det hele malkes fra datterens tåbelige beslutninger samt et komplet meningsløst drab og en synsk dreng, der slet ikke bliver forløst.
★★★★★★1
Wicked (2024)
Jeg elsker god musik og en god musical. Så med de fantastiske anmeldelser, som Wicked har fået, så var mine forventninger skruet helt op.
Men ak en kæmpe skuffelse. Musikken føltes meget generisk, og alle sangene lignede hinanden. Ingen ørehængere eller noget man kunne huske bagefter. Det blev heller ikke bedre af Ariana Grandes meget lyse og skingre stemme. Det hjælper muligvis, hvis man kender sangene fra musicalen i forvejen. Men det er i hvert fald ikke et soundtrack, jeg kommer til at investere i.
Det skal så siges, at musikken faktisk fylder overraskende lidt i forhold til at der er tale om en musical. Langt det meste af den 2 timer og 40 minutter lange film er er almindelig spillefilm med talt dialog. Og så er det selvfølgelig vigtig med en god historie. Men her skuffer den også gevaldigt. Der sker nærmest ingenting i løbet af de første 2 timer. Her bliver man præsenteret for en alternativ udgave af Mean Girls – bare uden plot - og med nogle meget banale budskaber om tolerance over for dem der er anderledes. Det er set meget bedre før i eksempelvis Zootropolis.
Filmen har dog sine gode sider. Ariana Grande er herlig irriterende på en charmerende måde. Og det er helt sikkert tiltænkt, at man skal være irriteret på hende i starten – men samtidig synes, at hun er funny og nice. På den måde tilfører hun lidt humor i en ellers meget humorforladt musical.
Det bedste ved filmen er dog uden tvivl dens production design. Den er VIRKLIG farverig og flot at se på. Og selv om musikken ikke sagde mig noget, så er der flere flotte dansenumre. Især det der foregår i biblioteket med nogle snurrende bogreoler var ganske imponerende.
Man skulle tro, at det var muligt at fortælle en hel historie på den lange spilletid. Men plottet går først for alvor igang de sidste 20-30 minutter. Så part 1 af Wicked føles meget som en optakt til det der må formodes at komme til at ske i part 2. Den kommer vist nok allerede til næste år.
I forhold til at jeg var ved at falde i søvn flere gange (midt på dagen til en 12-forestilling), så er det en gavmild karakter jeg giver.
★★★☆☆☆
Jeg havde i den grad håbet på noget mere - måske bør man forberede sig ved at høre musikken inden? Det er jo en stor del af oplevelsen.
Vildt at den er så kedelig.