Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

• ★★★★★★1

Og hvad nu hvis det var Pink Floyd The Wall?

Ville du ikke foretrække den på engelsk?

Ikke fordi jeg har fantasi til at forestille mig, at nogen ville opføre den på dansk. Men det er et sjovt tanke eksperiment :-)

Ja, ja - der fik du mig ;-) Jeg er ikke stor fan af kopier af original kunstnere.

Det afhænger selvfølgelig stadig af kvaliteten i sange og kulisser - men her ville oversættelsen nok skære mest i ørerne.

Når det handler om Pink Floyd er min favorit plade The Dark Side of The Moon, men The Wall er selvfølgelig også en visuel oplevelse.

Wayne10-12-24 23:33

• ★★★0

Ja, ja - der fik du mig ;-) Jeg er ikke stor fan af kopier af original kunstnere.

Det afhænger selvfølgelig stadig af kvaliteten i sange og kulisser - men her ville oversættelsen nok skære mest i ørerne.

Når det handler om Pink Floyd er min favorit plade The Dark Side of The Moon, men The Wall er selvfølgelig også en visuel oplevelse.

Jeg oplevede Roger Waters på Roskilde Festival i 00'erne, hvor han opførte hele Dark Side Of The Moon. Koncerten varede i over 2½ time, hvor vi også fik numre fra The Wall fra hans tid i Pink Floyd perioden.

Det var sgu en stor oplevelse...

Og apropos musicals har jeg også oplevet skoleteater hvor nogle unge danske elever fremførte Grease. Foretrækker helt klart filmen!!! Men de havde en sød pige til at spille Sandy!!! Det er over 20år siden...

Ryder66610-12-24 23:42

• ★★★★★★0

Jeg oplevede Roger Waters på Roskilde Festival i 00'erne, hvor han opførte hele Dark Side Of The Moon. Koncerten varede i over 2½ time, hvor vi også fik numre fra The Wall fra hans tid i Pink Floyd perioden.

Det var sgu en stor oplevelse...

Og apropos musicals har jeg også oplevet skoleteater hvor nogle unge danske elever fremførte Grease. Foretrækker helt klart filmen!!! Men de havde en sød pige til at spille Sandy!!! Det er over 20år siden...

Det må afgjort have været en oplevelse:-)

Grease - jeg holder meget af filmen, og har intet behov for at opleve Silas Holst i endnu en rolle.

Wayne10-12-24 23:46

• ★★★0

Grease - jeg holder meget af filmen, og har intet behov for at opleve Silas Holst i endnu en rolle.

Jeg tænker at Waters nok er en del af min top 10 af dem jeg husker at have oplevet... omend så især på Roskilde. Jeg stod ovenikøbet på front row...

Ryder66611-12-24 00:16

• ★★★★★0

Silas gjorde det dog fantastisk i den danske opførelse med syng i sol og Regn. Med regnvejr indendørs.

Elwood11-12-24 00:18

• ★★★★★★0

Silas gjorde det dog fantastisk i den danske opførelse med syng i sol og Regn. Med regnvejr indendørs.

Silas er et kæmpe talent, ingen tvivl! Jeg når bare til et punkt med folk som bliver eksponeret for meget.

Wayne11-12-24 05:35

• ★★★★★1

The Terminal (2004)

Det er efterhånden blevet til en del gensyn med denne lille Spielberg-film, som er meget sød og rørende. Det slog mig dog denne gang, hvor bittersød slutningen egentlig er:

- Han får ikke pigen, der vælger det forkerte valg

- Ham den ældre inder, som vasker gulv, bliver sendt tilbage til Indien, hvor han med stor sandsynlighed vil ryge mange år i fængsel for mordet på en korrupt politimand. Og udelukkende, så Hanks figur kan komme ind i New York og få en autograf af en jazzmusiker...

chandler7511-12-24 12:20

• ★★★★★1

Jeg har faktisk oplevet sangene live - Sebastian lavede en koncert på Aarhus Stadion - lige omkring da Skatteøen var mest aktuel - ret fedt. Shu-Bi-Dua og Rugsted & Kreuzfeld deltog med selvstændige koncerter - helt genialt, alt i alt.

Hvilket instrument spillede du?

Lyder ret fedt. Har ikke oplevet Sebastian live. Men har set Skatteøen i to forskellige opsætninger inde på Folketeatret med 20 års mellemrum.

Plus selvfølgelig alle vores egne opsætninger i amatør regi. Der var desværre en, som var (endnu) bedre end mig på elguitar, som derfor fik lov til at spille de fede guitarsoloer. Jeg måtte nøjes med at spille backing elguitar.

S. Rico11-12-24 22:49

• ★★★★★★1

Lyder ret fedt. Har ikke oplevet Sebastian live. Men har set Skatteøen i to forskellige opsætninger inde på Folketeatret med 20 års mellemrum.

Plus selvfølgelig alle vores egne opsætninger i amatør regi. Der var desværre en, som var (endnu) bedre end mig på elguitar, som derfor fik lov til at spille de fede guitarsoloer. Jeg måtte nøjes med at spille backing elguitar.

Anden gang jeg oplevede Sebastian live, var for et par år siden i Musikhuset - stadig en fin oplevelse, her med Kaya Brüel i rollen som “Lis Sørensen”.

Stadig fedt at have en spade i hånden - en triangel havde været skidt ;-)

Wayne12-12-24 05:31

• ★★★★★1

Anden gang jeg oplevede Sebastian live, var for et par år siden i Musikhuset - stadig en fin oplevelse, her med Kaya Brüel i rollen som “Lis Sørensen”.

Igen - det ville jeg gerne have set og hørt live. Sebastian er for mig den største danske musiker og komponist vi har haft.

Stadig fedt at have en spade i hånden - en triangel havde været skidt ;-)

Hov hov - man må ikke udshame percussion folket. De har også ret til at være her :-) 

S. Rico12-12-24 09:17

• ★★★★★★1

Igen - det ville jeg gerne have set og hørt live. Sebastian er for mig den største danske musiker og komponist vi har haft.

Han er bestemt fantastisk - om han er den største? Han er helt sikkert blandt de største.

Hvis du skynder dig - så er der en unik mulighed her, kun få billetter tilbage;

www.drkoncerthuset.dk/kalender/2025/danmarks-underholdningsorkester-hylder-sebastian/

Og de kommer også til Aarhus og Vejle

underholdningsorkester.dk/sebastian/

Og hans officielle fanside;

sebastianfan.dk/

Hov hov - man må ikke udshame percussion folket. De har også ret til at være her :-) 

Bestemt - trianglen er bare ikke så Badboy ;-)

Wayne12-12-24 10:12

• ★★★0

The Bikeriders (Austin Butler, Tom Hardy)

Skuffende løst baseret sand historie om nogle rockere, fra 60-79'erne...

Filmen indledes og udvikles med en kvindelig voiceover som ikke rigtig er til gavn for filmen, da Jodie Comer's stemme fremkommer noget irriterende.

Ikke specielt actionpræget, en anelse langtrukken, som gør at man ikke rigtig engagerer sig i historien

Ydermere, så fader karaktererne ikke rigtig i hak, på grund af manglende kemi.

Tom Hardy outshiner Austin Butler, selvom han ikke står firstbilled ved opening credit. Det er et plus for han er faktisk filmens eneste rigtige drivkraft. Butler er et ungt lysende talent, men føler lidt at fokus fjerner sig momentvis fra hans karakter 

En film der havde potentiale til noget stort, med de kræfter der står bag, men fader uden endelig konklusions forløsning!!!

Jeg lander på 3/10

Set på 4K UHD BD...

Ryder66613-12-24 01:26

• ★★★★★1

Vaiana 2 (2024)

Vaiana og hendes folk har indtil videre levet ret isoleret på deres paradis-agtige ø. Og selv om Vaiana nu sejler vidt omkring og udforsker andre øer, så har de aldrig stødt på andre folk. Det viser sig så, at der er en ond stormgud, som har kastet en forbandelse og sunket en ø ned på havbunden. Og på en eller anden måde, så er det grunden til, at de forskellige folkeslag aldrig møder hinanden.

Historien er ærlig talt lidt forvirrende fortalt. Måske for at dække over, at den ikke er speciel god. Jeg var flere gange i tvivl om, hvad der egentlig skete på lærredet. Desuden mangler der en egentlig skurk. For ham den onde gud kommer aldrig rigtig frem i lyset. I stedet skal Vaiana og hendes crew gennem en masse forhindringer – nogle ser ret tilfældige ud, mens andre vist nok er orkestreret af stormguden.

Jeg hyggede mig dog rimelig meget med filmen. For den er selvfølgelig mega flot at se på. Selv om man efterhånden er vant til, at det visuelle altid er super flot, når Disney eller Pixar disker op med en ny animationsfilm, så bliver jeg stadig imponeret hver gang. Der er også masser af groovy musik, som man kan blive i godt humør af. Og Vaiana og hendes lille mandskab er glimrende humoristisk selskab. Så trods en middelmådig film, så havde jeg en god oplevelse. Derfor sniger den sig lige op på fire stjerner.

★★★★☆☆

S. Rico14-12-24 21:04

• ★★★★★★1

Vaiana 2 (2024)

Vaiana og hendes folk har indtil videre levet ret isoleret på deres paradis-agtige ø. Og selv om Vaiana nu sejler vidt omkring og udforsker andre øer, så har de aldrig stødt på andre folk. Det viser sig så, at der er en ond stormgud, som har kastet en forbandelse og sunket en ø ned på havbunden. Og på en eller anden måde, så er det grunden til, at de forskellige folkeslag aldrig møder hinanden.

Historien er ærlig talt lidt forvirrende fortalt. Måske for at dække over, at den ikke er speciel god. Jeg var flere gange i tvivl om, hvad der egentlig skete på lærredet. Desuden mangler der en egentlig skurk. For ham den onde gud kommer aldrig rigtig frem i lyset. I stedet skal Vaiana og hendes crew gennem en masse forhindringer – nogle ser ret tilfældige ud, mens andre vist nok er orkestreret af stormguden.

Jeg hyggede mig dog rimelig meget med filmen. For den er selvfølgelig mega flot at se på. Selv om man efterhånden er vant til, at det visuelle altid er super flot, når Disney eller Pixar disker op med en ny animationsfilm, så bliver jeg stadig imponeret hver gang. Der er også masser af groovy musik, som man kan blive i godt humør af. Og Vaiana og hendes lille mandskab er glimrende humoristisk selskab. Så trods en middelmådig film, så havde jeg en god oplevelse. Derfor sniger den sig lige op på fire stjerner.

★★★★☆☆

Hvor mange stjerner gav du den første - bare for at have en målestok?

Wayne14-12-24 22:27

• ★★★★★1

Hvor mange stjerner gav du den første - bare for at have en målestok?

Jeg mener jeg gav den 4 store stjerner. Hvis jeg var i godt humør den dag - så måske 5 små.

Uanset hvad, så tror jeg alle vil være enige i, at den første film er klart bedre.

Jeg genså Vaiana 1 forud for 2'eren - bare lige for at have relationerne på plads. Den var desværre ikke nær så god, som da jeg så den første gang. Men det hjalp mig tilbage i universet og gjorde, at jeg fik en god oplevelse med Vaiana 2.

S. Rico15-12-24 16:50

• ★★★★★★1

Jeg mener jeg gav den 4 store stjerner. Hvis jeg var i godt humør den dag - så måske 5 små.

Uanset hvad, så tror jeg alle vil være enige i, at den første film er klart bedre.

Jeg genså Vaiana 1 forud for 2'eren - bare lige for at have relationerne på plads. Den var desværre ikke nær så god, som da jeg så den første gang. Men det hjalp mig tilbage i universet og gjorde, at jeg fik en god oplevelse med Vaiana 2.

Det lyder som et godt råd - men jeg venter nok til den lander på D+

Wayne15-12-24 18:30

• ★★★★★1

Verdens bedste julefilm ?

Min familie ville gerne hygge med en god julefilm i weekenden. Nu er jeg ikke så vild med julefilm, så gode råd var dyre. Indtil jeg huskede, at Filmnørdens Hjørne lige har udgivet en podcast med en Top 24 julefilm, hvor de bl.a. satte fokus på, at The Holdovers jo faktisk er en julefilm.

Jeg var ikke sikker på, at det ville være noget for dem, så jeg var spændt, da vi satte os til at se den.

Og sørme om ikke både fruen og datteren bagefter proklamerede, at The Holdovers er den bedste julefilm, de nogen sinde har set :-)

Jeg gav den selv 5 ud af 6 i sin tid, og den er bestemt et gensyn værd.

S. Rico16-12-24 21:39

• ★★★★★★1

Verdens bedste julefilm ?

Min familie ville gerne hygge med en god julefilm i weekenden. Nu er jeg ikke så vild med julefilm, så gode råd var dyre. Indtil jeg huskede, at Filmnørdens Hjørne lige har udgivet en podcast med en Top 24 julefilm, hvor de bl.a. satte fokus på, at The Holdovers jo faktisk er en julefilm.

Jeg var ikke sikker på, at det ville være noget for dem, så jeg var spændt, da vi satte os til at se den.

Og sørme om ikke både fruen og datteren bagefter proklamerede, at The Holdovers er den bedste julefilm, de nogen sinde har set :-)

Jeg gav den selv 5 ud af 6 i sin tid, og den er bestemt et gensyn værd.

Lyder som et godt tip - den har jeg endnu ikke set.

Og den ligger på SkyShowtime, så hvorfor ikke?

Wayne16-12-24 21:57

• ★★★★★1

Lyder som et godt tip - den har jeg endnu ikke set.

Og den ligger på SkyShowtime, så hvorfor ikke?

Bør du helt klar se, hvis du ikke har fået gjort det endnu.

Det er den, som Paul Giamatti burde have vundet en Oscar for. Men Cillian Murphy slog ham lige på målstregen.

S. Rico17-12-24 02:39

• ★★★0

The holdovers er absolut en af de bedre julefilm. Mest pga den gode historie og det fine skuespil end fordi den skaber julestemning. Den var også en stor succes hjemme hos os, så kan klart anbefales :)

Gorman17-12-24 05:44

• 0

It's a Wonderful Life nogen der ved hvor den ligger henne på streaming ? :)

Geekalot17-12-24 06:38

• ★★★★★★1

Bør du helt klar se, hvis du ikke har fået gjort det endnu.

Det er den, som Paul Giamatti burde have vundet en Oscar for. Men Cillian Murphy slog ham lige på målstregen.

Noteret, tak :-)

Vi ser den afgjort 

Wayne17-12-24 06:54

• ★★★★★★0

It's a Wonderful Life nogen der ved hvor den ligger henne på streaming ? :)

Du kan se den gratis på Plex

l.plex.tv/gWNGCKq

Wayne17-12-24 13:44

• ★★★1

Super/Man: The Christopher Reeve Story (2024)

I'm not crying, you're crying!

In all seriousness though Christopher and Dana Reeve were both quite remarkable people with an iron will for life that is both touching and inspiring. 

This is just as much Dana's story as it is Christopher's.

8/10

Essal17-12-24 20:32

• ★★★0

Under Paris (2024)

I was decently entertained for the first half or so of the movie, but the movie's last third goes completely off the rails in the most moronic way. Yes, it goes off the rails even for a killer shark movie. You could say it jumped the shark.

5/10

--------

Summer of Sam (1999)

What a jumbled mess of a movie.

John Leguizamo is horrible miscast as this unresistable man, that seemingly have his way with most women in his vicinity. That is just not believeable in any universe.

Would another main lead have saved this mess of a movie? No. But it sure doesn't help.

And don't get me started on the "punk concert". That was downright embarrassing and hard to watch.

Mira Sorvino is a rare exception. Her performance is one of few that don't feel embarrassing and annoying. Sorvino deserved to be in a better movie. Mind you I don't find any of the performances in this joint particular good, but the character of Dionna and Sorvino's performance was not frustratingly annoying. That is not something that can be said for the other characters or performances in this masterpiece.

'Summer of Sam' seems like Spike Lee's attempt at making a Scorsese-esque movie and completely missing the mark.

I f[censored] hate this movie.

Sorry Spike Lee. I like some of your other works, but this is not your proudest moment.

3/10

Essal18-12-24 20:47

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen