Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

• ★★★★★★0

Må hellere se den igen...men giver helt sikkert også alt fra stumfilmsperioden højeste karakter, men så husker jeg det som om, at den skifter både tone, stil, tempo og derfor falder min interesse også i resten af filmen.

Hvis du har Netflix- så har de den 2-3 dage endnu 

Wayne 3-01-25 19:25

• ★★★1

Twisters 2024

en skuffende oplevelse og det er faktisk kun kemien mellem Glen Powell og Daisy Edgar Jones, der gør at filmen bliver nogenlunde interessant.

Resten af castet virker decideret fejlcastet...

Maura Tierney har en mindre rolle, som Kate's mor, men hun er ikke værd at se på, i sine ældre dage. Dog yder hun, som de øvrige og eneste værdige skuespillere, en nogenlunde overbevisende præstation.

Det virker lidt som om at der er brugt flere penge på effekter fremfor troværdigt cast....som i min optik, er total nobodies med undtagelse af Powell og Tierney

Stick to the original!!!

3.5/10...

set på 4K UHD BD...

Ryder666 4-01-25 17:33

• 1

Maura Tierney har en mindre rolle, som Kate's mor, men hun er ikke værd at se på, i sine ældre dage.

Av en grim kommentar. 

Mickey fra Øen 4-01-25 17:57

• ★★★2

Av en grim kommentar. 

Jeg ruller ofte med øjnene når jeg læser Ryder666s kommentarer om kvindelig skuespillere. Udseendet kommer sjovt nok rigtig ofte op når det kommer til det kvindelige køn.

Essal 4-01-25 18:05

• ★★★1

Av en grim kommentar. 

Hun var altså ret attraktiv i hendes yngre dage... specielt, fik jeg et crush på hende, første gang jeg så hende i Oxygen fra 1999...but point being, hun er desværre ikke ældet med ynde... however, stadig en talentfuld skuespiller, hvilket jeg også påpeger!!!

:-)

Ryder666 4-01-25 18:12

• ★★★★★★0

Derfor er det stadig en ret træls måde at omtale kvindelige skuespillere (og kvinder generelt) på.

Guldager 4-01-25 18:18

• ★★★1

Men lige nu, og ofte, påpeger jeg jo ikke kun udseendet, men også talentet...og har også givet besyv om at man ikke behøver at være en babe, for at være talentfuld...så jeg forstår ikke, hvorfor, man ikke må have den holdning?!

Ryder666 4-01-25 18:22

• 0

Hun var altså ret attraktiv i hendes yngre dage... specielt, fik jeg et crush på hende, første gang jeg så hende i Oxygen fra 1999...but point being, hun er desværre ikke ældet med ynde... however, stadig en talentfuld skuespiller, hvilket jeg også påpeger!!!

:-)

Min mor lærte mig altid at der er ting man kan tænke, men ikke behøver at sige højt. Jeg synes din kommentar om en kvindelig skuespiller, det er en sådan en. 

Mickey fra Øen 4-01-25 18:22

• ★★★1

Min mor lærte mig altid at der er ting man kan tænke, men ikke behøver at sige højt. Jeg synes din kommentar om en kvindelig skuespiller, det er en sådan en. 

Sjovt, at man dårligt nok må kritisere eller rose en kvindelig persons udseende, uden at man får hug for det!!!

Ryder666 4-01-25 18:24

• ★★★★★★0

Hvis man ikke har noget pænt at sige, og det kan såre nogen - så la vær.

Ros er altid velkommen.

Wayne 4-01-25 19:03

• ★★★★★1

Ros er altid velkommen.

I princippet er jeg enig, men jeg tvivler på, at Maura Tierney læser med her og bliver såret... 

Jeg havde selv et tv-crush på hende i "E.R."-dagene i 90'erne, men kunne faktisk ikke genkende hende i "Twisters". Men... hun var flot dengang, og hun er flot nu :)

chandler75 4-01-25 20:08

• ★★★★★★0

I princippet er jeg enig, men jeg tvivler på, at Maura Tierney læser med her og bliver såret... 

Jeg havde selv et tv-crush på hende i "E.R."-dagene i 90'erne, men kunne faktisk ikke genkende hende i "Twisters". Men... hun var flot dengang, og hun er flot nu :)

Fedt - personligt synes jeg langt de fleste kvinder ældes med ynde :-)

Wayne 4-01-25 20:13

• ★★★★★1

Fedt - personligt synes jeg langt de fleste kvinder ældes med ynde :-)

Ja enig. I hvert fald dem der undgår plastik og botox.

chandler75 4-01-25 20:22

• ★★★★★★0

Ja enig. I hvert fald dem der undgår plastik og botox.

Igen- HELT enig.

Et levet liv der kan ses, er smukt.

Wayne 4-01-25 20:25

• ★★★1

Ros er altid velkommen.

Well, jeg roser gerne og giver da også til tider komplimenter til skæve individer...jeg mener personligt at der skal være plads til ris og ros....hvad enten det er en film, der lidt, lider under det, eller ej...

Giver det mening?!

Ryder666 4-01-25 20:25

• ★★★★★★0

Det giver fint mening, men det er ikke det samme at sige, at en person gør det dårligt i en film, som at sige:

"men hun er ikke værd at se på på sine ældre dage" 

Det er er alders-shaming og generelt kvindenedgørende, for det er absolut mest kvinders udseende, der bliver talt om på den måde.

Så er jeg med på, at skuespillerne aldrig nogensinde ser det - men det er en utrolig dobbelt-standard, hvor kravet til kvinder er, at de skal være ungdommelige hele deres karriere, ellers "er de ikke værd at se på". Hvilket for i øvrigt ingen mening giver, når folk så også brokker sig over plastik-operationer...

Guldager 4-01-25 20:35

• ★★★1

Det giver fint mening, men det er ikke det samme at sige, at en person gør det dårligt i en film, som at sige:

"men hun er ikke værd at se på på sine ældre dage" 

Det er er alders-shaming og generelt kvindenedgørende, for det er absolut mest kvinders udseende, der bliver talt om på den måde.

Så er jeg med på, at skuespillerne aldrig nogensinde ser det - men det er en utrolig dobbelt-standard, hvor kravet til kvinder er, at de skal være ungdommelige hele deres karriere, ellers "er de ikke værd at se på". Hvilket for i øvrigt ingen mening giver, når folk så også brokker sig over plastik-operationer...

I see your point....men jeg indikerer netop også at hun yder en nogenlunde præstation, givet materiale og den mængde beskedne skærmtid hun har...men jeg vil dog godt erkende, at det måske er lidt uheldigt formuleret.

Hun er faktisk kun 59år, men troede hun var ældre...

Ryder666 4-01-25 20:41

• 0

I see your point....men jeg indikerer netop også at hun yder en nogenlunde præstation, givet materiale og den mængde beskedne skærmtid hun har...men jeg vil dog godt erkende, at det måske er lidt uheldigt formuleret.

Hun er faktisk kun 59år, men troede hun var ældre...

Hvis en kvindes alder eller udseende bruges som målestok for en films kvalitet synes jeg det er et problem. Generelt sagt. Selvfølgelig må man gerne synes nogen ser søde ud og tiltaler en fysisk. Men udskamme folk for at være grimme eller lignende, også selv om de aldrig vil læse det, synes jeg ikke man skal. 

Mickey fra Øen 4-01-25 20:48

• ★★★1

Hvis en kvindes alder eller udseende bruges som målestok for en films kvalitet synes jeg det er et problem. Generelt sagt. Selvfølgelig må man gerne synes nogen ser søde ud og tiltaler en fysisk. Men udskamme folk for at være grimme eller lignende, også selv om de aldrig vil læse det, synes jeg ikke man skal. 

Jeg vil heller ikke gå så langt som at sige at jeg udskammer hende, det var mere en slags surprise reaktion. Jeg er dog godt klar over, at Hollywood kan forvandle ens udseende, så man bliver overrasket. Igen ikke en decideret udskamning for hun er stadig en knaldhamrende dygtig skuespiller... hvilket jeg også nævner...

Ryder666 4-01-25 20:52

• ★★★★★★0

Fuck! Det er satme godt i puritanere ikke bor inde i mit hoved :D Men, nu er jeg så gammel i gårde, at enhver nok efterhånden kender min holdning til dette og hint?

Og, jeg kan da stadig godt nuldre den fed, hvis jeg lige falder over Captain Janeway, selv om hun er pisse gammel. 

Eller handicappede dværge. Ja, handicappede dværge er faktisk noget af det bedste! Især den jeg selv har fanget! 

davenport 4-01-25 21:27

• ★★★★★★0

Vi så lige Mob Land på Prime med Travolta. Sådan en lækker, lille redneck film. Den var sgu egentlig fed nok. Jeg sidder altid og ser rulleteksterne, og det slog mig, at Travolta har tre assistenter og sin egen barber - selv på så smal en produktion som denne. Kan godt forstå, at han havde pengeproblemer engang, hvis man krukker den på den måde..

davenport 4-01-25 21:31

• ★★★1

Vi så lige Mob Land på Prime med Travolta. Sådan en lækker, lille redneck film. Den var sgu egentlig fed nok. Jeg sidder altid og ser rulleteksterne, og det slog mig, at Travolta har tre assistenter og sin egen barber - selv på så smal en produktion som denne. Kan godt forstå, at han havde pengeproblemer engang, hvis man krukker den på den måde..

Den er ganske hæderlig, i hvert fald, langt bedre end Cash Out og det er helt uden overfladisk grundlag...

Tror det var i Letterman at Travolta nævnte at han havde nogle fly i sin baghave. How much money does this man, need?!

Ryder666 4-01-25 21:49

• ★★★★★★0

Kysset (2022)

En "lille" poetisk film om kærlighed og medlidenhed, af Bille August som viser at han slet ikke har sluppet sit tag i enkle virkemidler, og fremragende billeder.

Esben Smed spiller den fattige men talentfulde og ambitiøse soldat Anton, som er ved at uddanne sig til løjtnant - hvilket er en højere stand end han normalt burde kunne opnå, med sin baggrund.

Historien udspiller sig i tiden lige før 1. verdenskrig.

Ved et tilfælde redder Anton den lokale godsejer, Løvenskjold (spillet af Lars Mikkelsen) fra at være kørt fast i noget mudder, med sin bil.

Løvenskjold bliver så imponeret af sin redningsmand, at han inviterer ham til middag på godset. Han har dog en skjult dagsorden, i form af sin handicappede datter, Edith (Clara Rosager) - som efter en rideulykke, er bundet til sin kørestol - og trænger til opmuntring- og håb, midt i al håbløsheden.

Følelser og modstridende følelser opstår - og langsomt men sikkert bevæger Anton og Edith sig mod en uundgåelig skæbne.

Som sagt en lille fin skæbnefortælling om følelser, kærlighed og misforståelser. Rosaline Mynster og David Dencik har også fine roller i et stykke som dog visse steder virker lidt forceret.

7/10

Wayne 8-01-25 12:11

• ★★★1

The Last Breath (Julian Sands)

en hæderlig lille ukendt hajfilm, hvor CGI effekterne er på sådan cirka samme niveau som Deep Blue Sea...pænt intens, og det relativt unge cast leverer en habil performance. Julian Sands har en okay mængde skærmtid når man tænker på at han ikke er firstbilled. Den havde min fulde opmærksomhed i et jerngreb, og bliver endnu mere intens, som tiden skrider frem, og i forhold til den mængde ilt, de kæmper mod undervands...for ikke at glemme de hajer, der hober sig op i flertal, som de også kæmper imod!!!

En værdig afsked og in memory of Sands til sidst, under end credits..

Jeg var godt underholdt, og lander på

7/10...

set på BD...

Ryder666 8-01-25 15:39

• ★★★★★1

Emilia Pérez (2024)

En advokat (Zoe Zaldaña) bliver kontaktet af en kartel boss, som gerne vil have en kønsskifteoperation. Kartel bossen vil i sagens natur helst gøre det i hemmelighed, så alle hans fjender (og familie) tror, at han er død.

Problemerme opstår så senere, da den nu tidligere kartel boos (som nu går under navnet Emilia Pérez) tror, at hun kan få i pose og sæk. Hun vil nemlig både lægge hendes fortid bag sig, men vil samtidig have sin familie (kone og to børn) tilbage.

Historien er noget langtrukkent. Det er først i den sidste halve time, at det for alvor bliver dramatisk og interessant. Musikken er heller ikke noget at skrive hjem om. Teksterne er ok interessante, men melodierne og musicalelementerne er forglemmelige. Kun den allersidste sang er rimelig god og en, som jeg godt gad høre igen.

På den positive front er skuespillet. Jeg har aldrig set Zoe Zaldaña så god. Hun mestrer både det dramatiske til UG, og har samtidig nogle fede musical moves. Selena Gomez (som kartel bossens kone) har jeg heller aldrig set så god før. Hun overrasker virklig positivt. Og så er der selvfølgelig Karla Sofía Gascón i ”dobbeltrollen” som kartel boss og Emilia Pérez. En meget overbevisende og troværdig præstation.

★★★☆☆☆

S. Rico17-01-25 14:51

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen