Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

• ★★★★★★1

Emilia Pérez (2024)

En advokat (Zoe Zaldaña) bliver kontaktet af en kartel boss, som gerne vil have en kønsskifteoperation. Kartel bossen vil i sagens natur helst gøre det i hemmelighed, så alle hans fjender (og familie) tror, at han er død.

Problemerme opstår så senere, da den nu tidligere kartel boos (som nu går under navnet Emilia Pérez) tror, at hun kan få i pose og sæk. Hun vil nemlig både lægge hendes fortid bag sig, men vil samtidig have sin familie (kone og to børn) tilbage.

Historien er noget langtrukkent. Det er først i den sidste halve time, at det for alvor bliver dramatisk og interessant. Musikken er heller ikke noget at skrive hjem om. Teksterne er ok interessante, men melodierne og musicalelementerne er forglemmelige. Kun den allersidste sang er rimelig god og en, som jeg godt gad høre igen.

På den positive front er skuespillet. Jeg har aldrig set Zoe Zaldaña så god. Hun mestrer både det dramatiske til UG, og har samtidig nogle fede musical moves. Selena Gomez (som kartel bossens kone) har jeg heller aldrig set så god før. Hun overrasker virklig positivt. Og så er der selvfølgelig Karla Sofía Gascón i ”dobbeltrollen” som kartel boss og Emilia Pérez. En meget overbevisende og troværdig præstation.

★★★☆☆☆

Hmm - tror jeg springer over. Det lyder som en lidt lunken oplevelse :-)

Wayne17-01-25 14:55

• ★★★★★1

Hmm - tror jeg springer over. Det lyder som en lidt lunken oplevelse :-)

Men det er jo en must see film, da den sikkert får en masse Oscar nomineringer.

Eftersom det er en Netflix produceret film, så kam den nok snart ses gratis på Netflix.

S. Rico17-01-25 15:39

• ★★★★★★1

Men det er jo en must see film, da den sikkert får en masse Oscar nomineringer.

Eftersom det er en Netflix produceret film, så kam den nok snart ses gratis på Netflix.

Tak, så får den et kig :-)

Wayne17-01-25 19:39

• ★★★1

The Count of Monte Cristo (2024)

One of the best, most entertaining, engaging, and thrilling movie experiences I've had in a while.

This adaptation proves yet again why Alexandre Dumas' novel is considered a timeless classic.

It is truly an epic adventure involving love and revenge.

I was skeptical that the world needed yet another adaptation of The Count of Monte Cristo, especially one nearly three hours long, but boy, was I wrong.

9/10

Essal18-01-25 19:02

• ★★★★★★1

The Count of Monte Cristo (2024)

One of the best, most entertaining, engaging, and thrilling movie experiences I've had in a while.

This adaptation proves yet again why Alexandre Dumas' novel is considered a timeless classic.

It is truly an epic adventure involving love and revenge.

I was skeptical that the world needed yet another adaptation of The Count of Monte Cristo, especially one nearly three hours long, but boy, was I wrong.

9/10

Egentlig vildt at der er både en film og en serie fra 2024, og begge har omtrent samme score hos IMDb.

Jeg ser gerne filmen efter din anmeldelse- men overvejer også serien.

Wayne18-01-25 19:26

• ★★★1

Egentlig vildt at der er både en film og en serie fra 2024, og begge har omtrent samme score hos IMDb.

Vidste heller ikke at der var en serie fra sidste år. Jeg havde heller ikke hørt om den nye film, hvis det ikke var for Letterboxd og fandt så ud af at den havde fået ret gode anmeldelser. Jeg er i hvert fald glad for at jeg så den.

Essal18-01-25 19:46

• ★★★★★★0

Vidste heller ikke at der var en serie fra sidste år. Jeg havde heller ikke hørt om den nye film, hvis det ikke var for Letterboxd og fandt så ud af at den havde fået ret gode anmeldelser. Jeg er i hvert fald glad for at jeg så den.

9/10 vidner om begejstring - jeg giver den et forsøg:-)

Wayne18-01-25 21:01

• ★★★1

Supercell...

en film, om tornadoer, men uden at opsøge dem på samme måde som Twister -filmene...

På trods af tre store navne som (Skeet Ulrich, Anne Heche, Alec Baldwin)  får man ikke rigtig noget medfølelse for castet. Og effekterne fremstår billigere, når man tænker og sammenligner det lidt med Twister fra 90'erne. Supercell er fra 2022, så trods et beskedent budget, burde man tro at storm-sekvenserne, var bedre udført...

Det var lettere vemodigt at se Anne Heche i en af hendes sidste film...og under rulleteksterne, er filmen også tilegnet hende...

Og så var det sjovt at se Skeet Ulrich I en nyere film, omend, alderen er ved at indhente ham siden hans tid i scream...

Baldwin er heldigvis ikke spildt, og har da også en pæn mængde skærmtid 

Overall, et mislykket forsøg på at opnå samme stormstyrke som øvrige film, i samme genre...

Jeg lander på

3/10...

set på BD....

Jeg var ikke blæst væk!

Ryder66618-01-25 23:36

• ★★★1

Just Go With It....

Skuffende romcom med Sandler og Aniston 

Usjov film, der ikke er værd at spilde ord på med en spilletid på 117 minutter, er den også langtrukken og der er ikke rigtig nogen kemi blandt castet.

Så jeg undlader at bruge flere ord på, at argumentere for dens elendighed...

Hører til Sandler's værste film, nogensinde!!!

1/10...

set på BD og er glad for at jeg ikke spildte mere end 77kr for den, inkl forsendelse... what a waste!

Ryder66625-01-25 23:39

• 1

Tror aldrig jeg har mødt nogen der ser så mange dårlige film eller som de finder dårlige som du. Er det noget du søger og en interesse du har?

Mickey fra Øen26-01-25 10:45

• ★★★0

Tror aldrig jeg har mødt nogen der ser så mange dårlige film eller som de finder dårlige som du. Er det noget du søger og en interesse du har?

Jeg køber da ikke film som kun er decideret dårlige....og har da ikke dårlig smag, bare fordi jeg ikke køber udenlandske film, som man dårligt nok kan udtale eller alt for mange mainstream, eller film det er over 60+år gamle. Kan som regel godt lide en god b-film, til tider indie, da de ofte har sjæl, eller noget på hjerte dog hænder det at jeg alligevel køber dem, hvis de har fået god omtale, har et godt Cast osv...

Så nej, køber dem ikke bare fordi de er dårlige og jeg ved jo ikke altid om de er elendige, før jeg har set dem!!!

I øvrigt så har just Go With It fået 6.4 af brugerne inde på IMDb  19% inde på Rotten tomatoes så skulle nok have "lyttet" til anmeldelsen på Rotten, selvom det jo ikke er et kvalitetsgaranti....

Ryder66626-01-25 11:19

• 0

Ville aldrig påstå du har dårlig smag. Det synes jeg er forkert. Jeg synes det er fedt du skiller dig ud. 

Mickey fra Øen26-01-25 11:20

• ★★★1

Ville aldrig påstå du har dårlig smag. Det synes jeg er forkert. Jeg synes det er fedt du skiller dig ud. 

Okay, det var heller ikke hårdt ment, blot en slags konstatering...jeg har altid haft en småskæv interesse i film :-)

Tjekker somregel altid trailer inden køb, så jeg har en form for ide, om hvilken type film der er tale om  Det er dog ikke altid at traileren indfrier de gode forventninger..

Ryder66626-01-25 11:34

• 0

.jeg har altid haft en småskæv interesse i film :-)

Det var præcis det jeg mente:) Det er så smukt!

Mickey fra Øen26-01-25 11:33

• ★★★1

Det var præcis det jeg mente:) Det er så smukt!

Tjekker somregel altid trailer inden køb så jeg har en ide om hvilken type film der er tale om. Det er dog ikke altid at traileren indfrier mine forventninger til filmen...

Ryder66626-01-25 11:36

• 0

Tjekker somregel altid trailer inden køb så jeg har en ide om hvilken type film der er tale om. Det er dog ikke altid at traileren indfrier mine forventninger til filmen...

Det kender jeg godt. 

Mickey fra Øen26-01-25 11:37

• ★★★0

Greenland (Gerard Butler)

ikke helt tosset katastrofefilm, som dog lige skal kickstarte inden den for alvor, går igang. Lettere forudsigelig, og af en pg-13 katastrofefilm har den nerve.

Og fine cameos af Scott Glenn, Holt McCallany som jeg har været fan af i årevis...

Jeg lander på 7.5/10...

og jeg fik ret i at Lydsiden var effektiv...det lyder f.eks vanvittig imponerende når ildkuglerne slår ned og rammer jorden...

Set på BD 

Ryder66628-01-25 00:25

• ★★★★★0

Blue Velvet, i Øst for Paradis

Tog i biffen i går aftes, for gense Blue Velvet af David Lynch, med en ung Kyle MacLachlan og Laura Dern, samt bindegal Dennnis Hopper. En skøn aften sammmen med en masse andre Lynch Fans.

Med fin intro af Andreas Halskov, meget spændt på hans kommende Lynch bog og den anden omkring Milos Forman han har arbejdet på i rigtig lang tid.

Elwood28-01-25 13:36

• ★★★★★★1

The Fall Guy

Denne kunne sagtens have været lavet i 80'erne - fjollet action, med et glimt i øjet - hvor skurkene er bipersoner i en handling som mere handler om, at vores hovedpersoner får en hyggelig slutning. Høj Pistolføring, Beverly Hills cob - osv osv.

Ryan Gosling spiller stuntmanden, Colt Seavers og Emily Blunt er ivrige rekvisitør som vokser med opgaverne - de er begge ret naive og lidt lune på hinanden.

Colt kommer ud for en ulykke, som han er tæt på at miste føreligheden af - og forlader branchen uden ambitioner om mere.

Noget får ham dog tilbage på settet - og skumle planer rænkes i baggrunden.

Der er masser af stunt action, og hyggelige påfund. Det er bestemt ikke nogen stor film - men den lever fint på charmen.

7/10

Wayne31-01-25 14:26

• ★★★★★★1

Alien: Romulus

Behøver verden flere Alien film, efter den første som var et rent mesterværk, og den næste som var næsten det samme? 

Egentlig ikke - men jeg synes faktisk at alle de tilføjelser der er lavet, har bidraget med noget godt til serien.

Det gælder også denne, hvor en gruppe unge mennesker - tvunget af omstændighederne og det onde firma Weyland-Yutani, flygter de fra den arbejdslejr de er fanget i. De stjæler et rumskib og lander uheldigvis på en forskerstation.

På den station har man været igang med at genmanipulere alien efterladenskaber - og det er generelt en dum ide, og selvfølgelig er der masser af liv i det, mens kun en enkelt droide delvist har overlevet en nylig kamp.

Alt det skal vores unge venner selvfølgelig lige finde ud af på egen krop - og så ved vi jo næsten hvordan det hele ender, med Rain, som den unge heltinde hedder. Det er et manuskript som stort set, skriver sig selv.

Dog er der et twist, som gør at slutningen ikke lander helt som forventet. 

Instruktøren, Fede Alvarez, har lagt mærke til detaljerne fra den oprindelige film - og derfor ser vi også kontrolpaneler som ser knap så fancy ud - og reelle trykknapper - og det tæller bestemt op i en historie, som langt hen ad vejen lever på sine forfædre.

7/10

Wayne31-01-25 14:52

• ★★★★★0

7 alt for venligt, efter min mening :)

Men jeg har også  skrdvet min mening om den her film, ville jeg ikke give, jo måske til alt på non Space station i starten, og så for karakteren Andy.

Alt andet er en hån i mod franchisen. 
    og med så mange random callbacks der kun er der for at være callbacks.

in Short Jeg hader virkelig den her film :)

Elwood31-01-25 19:50

• ★★★0

Men jeg har også  skrdvet min mening om den her film, ville jeg ikke give, jo måske til alt på non Space station i starten, og så for karakteren Andy.

“Hader” … ligefrem? Synes du ikke bare den er dårlig?

Gorman31-01-25 23:13

• ★★★★★★0

Den deler vandene kan jeg se Nicki var på 5/6 - og en anden havde den som sin 3’er i serien.

Helt fair du hader den for alle callbacks, der er også mange.

Personligt synes jeg ikke den ødelægger noget. Jeg kedede mig måske bare lidt - og det er jo ikke meningen i forhold til den bedste rumgyser nogensinde. Jeg har Alien som et rent mesterværk 10/10.

Fede hylder vel egentlig bare den film, og det kan jeg godt leve med.

Wayne 1-02-25 05:53

• ★★★★★2

“Hader” … ligefrem? Synes du ikke bare den er dårlig?

Okay så, synes den er dårlig med stort D :)

Callbacks'ne er også så random, havde de haft en bedre mening var det bedre, en karakter siger en replik og det kommer så umotiveret, men der hvor jeg vitterligt grinte højlydt i salen, det er hen mod slutningen hvor.

Hvor Xennomorph griber vores heltinde der er ved at falde ned i den sikre death, stirre på hende, i en framing som viterligt kun er der for at lave det der shot fra Alien 3 med Sigeourney Weaver, der er ingen historie mæssig grund til at Xenomorph er "venlig" på det her tidspunkt, der intet mother aspekt eller andet der retfærdiggøre at det skal ske, og det er sådan med stortset alle callbacks, de er så umotiveret.

Fede, tænker også meget i more is more er min opfattelse, og det blir altså lettere komisk, når man ser vores helte løbe væk fra en gruppe af Facehuggers, når man tænker på de oprindelige film, kunne få det til at være scary med blot en. deffination, at nu skal vi være stille i en scenen tager sig også nogle friheder, don't make a sound, to personer fortager næsten en hel samtale over radio om, hvor et bundt nøgler er, mens man vader gennem et rum med facehuggers.

Og så har vi slutscenen med den nye skabning det jo nærmest Alien Resurrection om igen, blot med et større og lettere komisk monster, men scenen bidrager reelt ikke med noget andet end en surprise Mf'er.

Og så self. hele scenen med Ian Holm CGI, de kunne blot ha fundet på en ny karakter hertil, det behøvede ikke være ham, så man sku sidde og blive distraheret af den her CGI udgave, som virkelig tog mig ud af scenen.

Men i det mindste har alt den her nye interesse, måske ligefrem været årsagen til der kommer et nye Alien Isolation spil, så hel skidt er det ikke.

Elwood 1-02-25 11:11

• ★★★★★1

Jeg er lidt mere positiv stemt end Elwood, men er enig i hvert et kritikpunkt. Der er så mange ting i den film, der slet ingen mening giver. Starten er klart det bedste, men når de endelig kommer afsted og historien skal til at komme i gang, begynder det at gå galt. Jeg gav den 4/10 og skal umiddelbart aldrig se den igen.

David Lund 1-02-25 11:42

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen