Texas Chainsaw Massacre (2022) får et lille nøk nedad fra forrige film, nemlig:
5.8/10
Texas Chainsaw Massacre (2022) får et lille nøk nedad fra forrige film, nemlig:
5.8/10
Den sidste månedstid har jeg set:
Longlegs, 7/10
En film med kæmpepotentiale, der desværre ikke går linen ud. Men den har gode elementer af noget psykologisk fucked up
----
Molly's Game, 7/10
Den virkelige historie om Molly, der starter en invite-only pokerturnering med rige og berømte. Fine pokerscener.
----
Terrifier 3, 5/10
Terrifier er gore for folk, der ikke ser gore. Det lyder lidt snobbet, men den er tydeligvis lavet til at chokere et biografpublikum. Den er mere uinteressant end de to første film.
----
Where the Buffalo Roam, 6/10
Fear and Loathing er en suveræn bog og en endnu bedre film - og selvom Where the Buffalo Roam ikke er Fear and Loathing, men mere bredt om Hunter Thompson, var det svært at abstrahere fra. Men uanset hvad, så er han portrætteret meget træls af Bill Murray
----
Kinds of Kindness, 4/10
Jeg er ikke ubetinget begejstret for Lanthimos, og Kinds of Kindness falder ikke i min smag. En tørvetriller af en film.
----
Evil Does Not Exist, 7/10
Af manden bag den fantastiske Drive My Car. Om en lille landsby, der ikke vil have en glamping-sted, fordi de er bange for forurening af naturen.
----
Mr. Vampire, 6/10
Hoppende vampyrer er en ting i Kina og Hong Kong - og Mr. Vampire er en af de mest kendte af den genren. Krydret med martial arts selvfølglelig. Ok underholdende.
----
All We Imagine as Light, 8/10
På flere toplister i 2024. Et intimt og realistisk portræt af to kvindelige sygeplejere, der bor sammen. En god, langsom slice-of-life-film.
----
Crossing, 8/10
Lia skal finde hendes niece i det tyrkiske trans-miljø. Det er også en stille film, der viser en del af Tyrkiet, som sjældent er set.
----
The Holdovers, 9/10
Alexander Payne - du gjorde det sgu igen! På mange måder en klassisk historie, men båret helt suverænt af Paul Giamatti. Og med Paynes utroligt gode blik for menneskeskæbner.
----
The Gentleman, 7/10
Guy Ritchie-film, der har alle Guy Ritchietræk. Så er der sgu ikke så meget mere at sige til den film :)
----
Wheels on Meals, 4/10
Jeg har virkelig ingen ide om, hvorfor jeg bliver ved med at se Jackie Chan-film...hans 70'er film er fine, men jeg har ikke set en eneste god film med ham fra 80'erne og frem. Wheels on Meals er heller ikke god...
----
The Boys Next Door, 8/10
En overraskelse af en film. Maxwell Caulfield og Charlie Sheen er netop færdig med High School, men har ikke just klaret det godt. Derfor kan de se frem til et liv på en fabrik. De beslutter sig for et roadtrip, som hurtigt udvikler sig meget voldsomt.
På mange måder lyder den som en halvfesen 80'er-action, men grunden til den vinder mig over er, at stemningen er meget nihilistisk og drengenes (delvis selvforskyldte) uønskede fremtid er et meget godt billede på, hvordan det som ung kan føles håbløst nederen at blive voksen og se frem til et monotont job.
----
Die Straße, 7/10
Tysk stumfilm om en mand, der har et skænderi med konen, og begiver sig ud på gaden. Det er en tysk genre - gadefilm - fra 20'erne, som viser samfundets hårde side og gadeliv i 20'ernes økonomiske depression. Ganske fin stumfilm.
WiseGirls (Mira Sorvino, Mariah Carey)
En lidt sløv start, hvor filmen fra midterdelen faktisk går hen og redder den lidt uengagerede og knap så medrivende førstedel.
Gode præstationer, ja, selv Mariah Carey er tålelig, og det klær hende, ikke at være så stueren. Sorvino har et smil, det får en hel restaurant til at lyse op
Overraskende slutning, didn't see it coming, men der føles ikke at være nogle løse ender...
Jeg vil gå i mit gavmilde hjørne, og lande på
6/10
Set på DVD...
WiseGirls (Mira Sorvino, Mariah Carey)
En lidt sløv start, hvor filmen fra midterdelen faktisk går hen og redder den lidt uengagerede og knap så medrivende førstedel.
Gode præstationer, ja, selv Mariah Carey er tålelig, og det klær hende, ikke at være så stueren. Sorvino har et smil, det får en hel restaurant til at lyse op
Overraskende slutning, didn't see it coming, men der føles ikke at være nogle løse ender...
Jeg vil gå i mit gavmilde hjørne, og lande på
6/10
Set på DVD...
Må jeg ikke godt høre dine 5 favorit film? Du ser virkelig mange film og ofte nogen jeg dårligt kender og som lyder som film jeg nok aldrig kommer til at se.
Må jeg ikke godt høre dine 5 favorit film? Du ser virkelig mange film og ofte nogen jeg dårligt kender og som lyder som film jeg nok aldrig kommer til at se.
Puha det er svært at vælge en top fem
Men nogle bud, kunne være
Fright Night (1985)
Fright Night part II (1988)
Training Day (2002)
Surviving The Game (1994)
Stone Cold (1991)
En top fem er nærmest umulig, men det er nogle bud!!!
Puha det er svært at vælge en top fem
Men nogle bud, kunne være
Fright Night (1985)
Fright Night part II (1988)
Training Day (2002)
Surviving The Game (1994)
Stone Cold (1991)
En top fem er nærmest umulig, men det er nogle bud!!!
Rigtigt fint og tak. Kan se dine valg og dermed din smag stemmer nok meget fint med mange af dine filmvalg. Fright Night holder jeg i øvrigt også meget af. Kan man egentlig få toeren i en fornuftig udgave på BD?
Rigtigt fint og tak. Kan se dine valg og dermed din smag stemmer nok meget fint med mange af dine filmvalg. Fright Night holder jeg i øvrigt også meget af. Kan man egentlig få toeren i en fornuftig udgave på BD?
Yes, den spanske ser ret flot ud i anamorfisk widescreen, som også har engelsk lydspor og engelsk tekst... Laserdisken har/har haft den udgave på BD...jeg har selv den spanske udgave....men der er planer om 4k udgave til næste år vistnok, så medmindre du er utålmodig eller ikke har en 4k afspiller, ville jeg uden tøven, smide bd'en i kurven... Såfremt du ikke gider vente :)
Yes, den spanske ser ret flot ud i anamorfisk widescreen, som også har engelsk lydspor og engelsk tekst... Laserdisken har/har haft den udgave på BD...jeg har selv den spanske udgave....men der er planer om 4k udgave til næste år vistnok, så medmindre du er utålmodig eller ikke har en 4k afspiller, ville jeg uden tøven, smide bd'en i kurven... Såfremt du ikke gider vente :)
Fedt tak. Så venter jeg gerne. Har 4K
From the World of John Wick: Ballerina
I modsætning til den anden ”From the World of John Wick: xxx” (The Continental), som foregår mange år før John Wick blev lejemorder, så er ”Ballerina” en film, der foregår i ”nutiden”. Nærmere betegnet mellem John Wick 3 og 4. Og dermed giver det mening, at John Wick himself også er med i filmen. Dog i en mindre rolle – og primært hen mod slutningen.
Indtil da er der tale om en klassisk hævnfilm – proppet med ekstrem meget action. Grundhistorien minder en hel del om Colombiana (den med Zoë Saldaña). En lille pige mister sin familie, vokser op og bliver en lejemorder, og skal herefter hævne sig.
Jeg var mere investeret i karaktererne i Colombiana, som også havde en langt federe skurk. Men Ballerina har til gengæld action af en anden verden. Det er især den meget lange finale i en lille alpeby, som gør filmen noget særligt. Disse actionscener skal ses med så høj lyd og på en så stor skærm/lærred som muligt. Man har med garanti aldrig set noget tilsvarende.
Vanvittigt underholdende, mens man er i det. Men bagefter er filmen ellers hurtigt glemt.
★★★★☆☆
From the World of John Wick: Ballerina
I modsætning til den anden ”From the World of John Wick: xxx” (The Continental), som foregår mange år før John Wick blev lejemorder, så er ”Ballerina” en film, der foregår i ”nutiden”. Nærmere betegnet mellem John Wick 3 og 4. Og dermed giver det mening, at John Wick himself også er med i filmen. Dog i en mindre rolle – og primært hen mod slutningen.
Indtil da er der tale om en klassisk hævnfilm – proppet med ekstrem meget action. Grundhistorien minder en hel del om Colombiana (den med Zoë Saldaña). En lille pige mister sin familie, vokser op og bliver en lejemorder, og skal herefter hævne sig.
Jeg var mere investeret i karaktererne i Colombiana, som også havde en langt federe skurk. Men Ballerina har til gengæld action af en anden verden. Det er især den meget lange finale i en lille alpeby, som gør filmen noget særligt. Disse actionscener skal ses med så høj lyd og på en så stor skærm/lærred som muligt. Man har med garanti aldrig set noget tilsvarende.
Vanvittigt underholdende, mens man er i det. Men bagefter er filmen ellers hurtigt glemt.
★★★★☆☆
Herligt, har noteret at den skal ses på grund af actiondelen - om det når at blive i biffen er jeg dog ikke sikker på
The Fall Guy (2024)
Ryan Gosling og Emily Blunt har en lille flirt kørende på studie-settet. Han er stuntman, og hun er en del af kamera crewet. Men efter et alvorligt stuntuheld, må Colt (Ryan Gosling) trække sig tilbage, og forholdet med Jody (Emily Blunt) går i stykker.
De møder så hinanden igen, da hun senere skal instruere en film og tilsyneladende har bedt om, at få Colt med som stuntman. Der ligger imidlertid helt andre motiver (og personer) bag, at han trækkes ind på scenen igen. Og så går der ellers action-komedie i den. Krydret med lidt romantisk komedie.
På papiret en ret fed præmis. Og med så gode skuespillere som Ryan Gosling og Emily Blunt, så kan det vel kun gå godt?
Tja, det burde det. Men jeg kunne på ingen måde føle kemien mellem Ryan Gosling og Emily Blunt. Og dialogen var en stor del af tiden meget off. Det var ligesom de slet ikke var til stede. I en action-komedie er det som regel ikke plottet, der er det primære. Det er derfor super vigtigt med en masse karisma hos hovedkaraktererne. Og det savnede jeg i den grad.
★★★☆☆☆
Så så vi Midsommer.
Hold nu kæft en lortefilm. Der skete ingenting, det hele var noget rod, handlingen kunne være skrevet på et frimærke, ingen uhygge overhovedet. Og så sluttede den bare??? WTF??
Jeg troede jeg skulle se en horrorfilm, men det her er noget af det ringeste jeg har set i rigtig mange år. Jeg er helt rystet over, at nogen har fået lov til at lave det her.
Se den venligst ikke, det er spild af liv!
Du skriver Midsommer med “er” til sidst. Så du snakker om den danske film fra 2003?
Eller mener du Midsommar fra 2019?
Den af ham der har lavet Heredity. Den var så ringe, at jeg ikke kunne stave til det ;)
Jeg så den for tredje gang for nyligt, fantastisk film, elsker den!
Jeg har midsommar på BD, men har af en eller anden grund, ikke fået den set, endnu. Kan se at spilletid udgør 2t51m, så det er en lang film, der kræver noget tid!!! På IMDb står der 2t28m, så hvilken spillefilmslængde er korrekt??
Jeg har midsommar på BD, men har af en eller anden grund, ikke fået den set, endnu. Kan se at spilletid udgør 2t51m, så det er en lang film, der kræver noget tid!!! På IMDb står der 2t28m, så hvilken spillefilmslængde er korrekt??
Begge to. Du har bare Director’s Cut udgaven.
David Lund30-06-25 08:19
Begge to. Du har bare Director’s Cut udgaven.
Kan ikke finde den i min samling, men spilletid på de 2t51m var resultatet af Google søgning Enten ligger den godt skjult i min 2000+ film samling, eller også er den røget ud ved en fejl!!!
Har dog bidt mærke i, at Google ofte bruger Director's Cut, som standard på søgeresultater. Men ja, der er to versioner af midsommar...
Jeg synes Midsommar er ganske fin. En solid 4 ud af 6 stjerners oplevelse.
For mig har Ari Aster kun lavet én mesterlig film - nemlig Beau Is Afraid.
Red Rooms (2023)
Jeg havde hørt flere kalde denne canadiske krimigyser for et lille mesterværk. Så den skulle da lige tjekkes ud.
Jeg gik totalt kold ind til den og vidste ikke, hvad der ventede. Til at starte med tror man, at det er et retsalsdrama. En formodet seriemorder er blevt anholdt for at have tortureret og myrdet tre teenagepiger. Og endda filmet det og solgt disse snuff film på det mørke internet. Retssagen går igang med et par lange indledende bemærkninger fra anklager og forsvarer.
Men det er ikke et retsalsdrama. For blandt publikum i retssalen sidder en kvinde (Kelly-Anne) og overværer det hele køligt og intenst. Hun arbejder som fotomodel og har udviklet sin egen kunstige AI hjemme på sin computer. Hver dag møder hun op til retssagen og følger med i det hele – samt researcher sagen hjemme på sin højteknologiske computer. Man får på intet tidspunkt at vide, hvad hendes baggrund eller motiver er. Ikke engang om hun er på morderens eller offernes side.
Det er hverken en uhyggelig eller spændende film. Men den er meget stemningsfuld. Og det er også interessant at følge den gådefulde Kelly-Anne. Under den sidste halve time får man løftet lidt af sløret for, hvad hun er ude på. Det er vældig intenst. Men jeg sad også tilbage med en lidt undervældende oplevelse ift. mine forventninger.
★★★★☆☆
Bug (Ashley Judd, Michael Shannon)
Kedelig gyser, der vakler mellem det psykologiske og insekt-gys...
Judd & Shannon overspiller, og det er ikke på den gode måde. Kun Harry Connick Jr, redder den fra en utvivlsom bundkarakter!!!
Jeg lander på 4/10 for havde det ikke været for Connick Jr ville den have fået 2/10...
Det paranoide aspekt, kunne godt have været eksekveret bedre
Set på 4K UHD BD
Bella Mafia (Nastassja Kinski Jennifer Tilly)
Stjernespækket og medrivende Mafia-epos I 2 dele, som er uhyre velspillet over hele linjen...ja, selv James Marsden var tålelig
Også de garvede skuespillere som Dennis Farina og Vanessa Redgrave er nævneværdige
Den havde min fulde opmærksomhed hele vejen igennem. Men et godt råd, lad være med at se traileren først, for den er virkelig dårligt skruet sammen..
Jeg lander på en høj karakter
8/10 det stærke cast og en god historie, udgør udfaldet...
Set på DVD
Antlers (2021)
I en lille by i Oregon arbejder en far som minearbejder. En dag hvor hans mindste søn venter på sin far i bilen lige uden for mineindgangen, så sker der noget ”mystisk” nede i minen...
Sceneskift! Storebroren Lucas er i skole og bliver undervist af sin lærer (Julia) spillet af Keri Russel (The Americans). Lucas opfører sig mere og mere underligt, og gad vide hvad det er, han gemmer på derhjemme oppe på loftet bag aflåste døre...?
Ja ja, historien er temmelig generisk og noget man har set i tusinde afskygninger før. Men filmen har en fed stemning. Keri Russel og Jesse Plemons (byens sherif og bror til Julia) spiller super godt og intens. Så selv om der intet overraskende sker, så fungerer filmen helt som den skal. Klart en over middel gyser. Ligger på Disney+.
★★★★☆☆
Antlers (2021)
I en lille by i Oregon arbejder en far som minearbejder. En dag hvor hans mindste søn venter på sin far i bilen lige uden for mineindgangen, så sker der noget ”mystisk” nede i minen...
Sceneskift! Storebroren Lucas er i skole og bliver undervist af sin lærer (Julia) spillet af Keri Russel (The Americans). Lucas opfører sig mere og mere underligt, og gad vide hvad det er, han gemmer på derhjemme oppe på loftet bag aflåste døre...?
Ja ja, historien er temmelig generisk og noget man har set i tusinde afskygninger før. Men filmen har en fed stemning. Keri Russel og Jesse Plemons (byens sherif og bror til Julia) spiller super godt og intens. Så selv om der intet overraskende sker, så fungerer filmen helt som den skal. Klart en over middel gyser. Ligger på Disney+.
★★★★☆☆
Selvom jeg ikke er den helt store fan af gysere, så kunne castet godt lokke aligevel.