Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

• ★★★★★1

Ja, og den sæson skal selvfølgelig ses - mon det bliver den sidste?

Jeg synes det ville være et passende sted at stoppe. 10 sæsoner er et dejligt pænt rundt tal. Og de seneste to har ikke været specielt gode. Men lad os nu se. Måske den nye overrasker positivt.

S. Rico24-07-25 10:17

• ★★★★★1

Ulrich Thomsen ligner i det hele taget mere den Carl Mørch man kender fra bogen - desværre synes jeg ikke de lykkes helt med at gå fra bog til film, men sådan er det jo ofte.

Har aldrig læst nogen af bøgerne. Overvejede faktisk at låne en og tage med som sommerferielæsning. Men det må blive til den næste ferie.

Bør man læse bøgerne i kronologisk rækkefølge? Eller kan man bare plukke ud tilfældigt?

S. Rico24-07-25 10:19

• ★★★★★★1

Jeg synes det ville være et passende sted at stoppe. 10 sæsoner er et dejligt pænt rundt tal. Og de seneste to har ikke været specielt gode. Men lad os nu se. Måske den nye overrasker positivt.

Enig, det har været lidt forceret og ikke så fantasifuldt - jeg håber på en god sæson 10.

Wayne24-07-25 10:38

• ★★★★★★1

Har aldrig læst nogen af bøgerne. Overvejede faktisk at låne en og tage med som sommerferielæsning. Men det må blive til den næste ferie.

Bør man læse bøgerne i kronologisk rækkefølge? Eller kan man bare plukke ud tilfældigt?

Du skal læse dem kronologisk - der er en handling samlet, og der henvises til det der er sket tidligere.

Wayne24-07-25 10:40

• ★★★★★1

Du skal læse dem kronologisk - der er en handling samlet, og der henvises til det der er sket tidligere.

Godt at vide. For ellers var jeg nok startet med en af de bøger, som ikke er filmatiseret.

S. Rico24-07-25 15:51

• ★★★★★★1

Godt at vide. For ellers var jeg nok startet med en af de bøger, som ikke er filmatiseret.

Start med bog 1 - du får flere detaljer end i filmene.

Wayne24-07-25 17:39

• ★★★★★1

Happy Gilmore 2 på Netflix 

Skodfilm, aaaaalt for langtrukken har skrevet min mening om den, i hvad laver du nu tråden. Hvad jeg dog ikke fik nævnt, var filmens eneste lyspunkt, Christopher McDonald, men savnede rivalisering der gjorde 1'eren til bedre underholdning. Lack of storyline, fejlcasting, ligegyldige cameos, måske med undtagelse af Ben stiller, ser man bort fra hans ansigt i golfkugle...

Jeg lander på 2/10 

Og forstår simpelthen ikke den høje rating den har fået på IMDb og rotten tomatoes. På IMDb ligger den på 6.5/10 og RT 67%, hvilket vel svarer til en alt for høj, og middel score

Usjov, jeg grinte ikke en eneste gang, i modsætning til den første, som havde flere sjove påfund, og bakkede historien bedre op

Adam Sandler's værste film til dato 

Ryder66626-07-25 22:15

• ★★★★★0

Adam Sandler har lavet en del film til bundkarakter - Happy Gilmore 2 kan da umuligt være den værste af dem? Men traileren ser helt forfærdelig ud.

David Lund26-07-25 23:15

• ★★★★★0

Skodfilm, aaaaalt for langtrukken har skrevet min mening om den, i hvad laver du nu tråden. Hvad jeg dog ikke fik nævnt, var filmens eneste lyspunkt, Christopher McDonald, men savnede rivalisering der gjorde 1'eren til bedre underholdning. Lack of storyline, fejlcasting, ligegyldige cameos, måske med undtagelse af Ben stiller, ser man bort fra hans ansigt i golfkugle...

Jeg lander på 2/10 

Og forstår simpelthen ikke den høje rating den har fået på IMDb og rotten tomatoes. På IMDb ligger den på 6.5/10 og RT 67%, hvilket vel svarer til en alt for høj, og middel score

Usjov, jeg grinte ikke en eneste gang, i modsætning til den første, som havde flere sjove påfund, og bakkede historien bedre op

Nægter at tro den er værre end den med Al Pachino, og det er blot ud fra hukommelsen, sikker på jeg kunne finde et par andre, hvis jeg brugte lidt mere tid.

Elwood27-07-25 11:35

• 0

Jeg lander på 2/10 

Umuligt…så havde du bedømt den til -2/10, hvis det var hans værste!?! :)

Jamison27-07-25 13:01

• 0

Ved godt, at han får en klækkelig hyre, men forstår stadig ikke at Adam Sandler gider at spilde sin tid/sit liv på at lave så meget lort. Især, når han har vist, at han kan være en ganske habil skuespiller... Det er trist.

ZimaBlue27-07-25 13:47

• ★★★1

Ved godt, at han får en klækkelig hyre,

Der har du svaret.

Essal27-07-25 14:28

• ★★★★★1

Umuligt…så havde du bedømt den til -2/10, hvis det var hans værste!?! :)

Ikke sandt, jeg kan faktisk godt lide en del af hans film, så 2/10 er meget lavt sat...og kun Christopher McDonald er filmens eneste lyspunkt, så derfor får den ikke en hel bundkarakter, men den er dælme tæt på:)

Ryder66627-07-25 17:01

• ★★★★★1

Nægter at tro den er værre end den med Al Pachino, og det er blot ud fra hukommelsen, sikker på jeg kunne finde et par andre, hvis jeg brugte lidt mere tid.

Tror ikke jeg har set den du nævner, så det kan jeg ikke svare på:)

Ryder66627-07-25 17:03

• ★★★★★1

Adam Sandler har lavet en del film til bundkarakter - Happy Gilmore 2 kan da umuligt være den værste af dem? Men traileren ser helt forfærdelig ud.

Men den er elendig, traileren indfrier nok de dårlige forventninger, vil jeg tro.

Ryder66627-07-25 17:05

• ★★★★★1

Har set filmen med Adam Sandler og Al Pacino, Jack And Jill, som er på samme elendige niveau, som Happy Gilmore 2...googlede den lige, da jeg ikke kunne huske filmens titel hvad angår de to 

Men Jack And Jill er en pinligt ringe fadæse!

Ryder66627-07-25 22:07

• ★★★★★0

Har set filmen med Adam Sandler og Al Pacino, Jack And Jill, som er på samme elendige niveau, som Happy Gilmore 2...googlede den lige, da jeg ikke kunne huske filmens titel hvad angår de to 

Men Jack And Jill er en pinligt ringe fadæse!

Jeg nægter nu stadigvæk at tro det:) men har ikke set HG2

men vi har jo alle forskellige smag.

Jeg kan blot ikke set HG2 som en Razzie kandidat.

Elwood27-07-25 23:23

• ★★★★★1

Jeg nægter nu stadigvæk at tro det:) men har ikke set HG2

men vi har jo alle forskellige smag.

Jeg kan blot ikke set HG2 som en Razzie kandidat.

Okay, HG2 er ved nærmere eftertanke den anden værste Adam Sandler film.... that's my boy ligger nummer 1 som den betydeligt værste Sandler -film...så HG2 + Jack And Jill på en delt andenplads. That's My Boy, mindede mig om hvor meget jeg egentlig hader Andy Sandberg.

Ryder66627-07-25 23:35

• ★★★★★1

Men hvad med en Adam Sandler's værste film-poll? Nu hvor han er aktuel med Happy Gilmore 2?

Ryder66627-07-25 23:42

• ★★★★★1

Angel Town 1990 (Olivier Gruner)

Nok en af de værste og amatøragtige martial arts film jeg nogensinde har set...

1/10

Det kan godt være at Savate aka Point Blank, også med Olivier Gruner ikke er et mesterværk, men den er længder bedre end Angel Town.

Ryder66628-07-25 00:46

• ★★★★★1

Willy's Wonderland (Nicolas Cage)

Fornøjelig splatterfest der foregår i et legeland, med en tavs Cage.

Han spiller en mere fysisk krævende rolle, eftersom han ikke siger et eneste ord i filmen. Kun små brøl, når han nakker maskinerne. Det ukendte cast er også velspillende.

En surrealistisk force majeure som er en festlig b-film udover det sædvanlige. Godt lavet, og soundtracket er i den grad med til at løfte filmens tempo. Meget intens og går aldrig i stå.

Jeg er i det gavmilde hjørne og kvitterer med 

7.8/10

En (denne gang) idt skæv karakter, men det var filmen også, på den gode måde 

Den er hvad Five Nights At Freddy's ikke var = gennemført underholdning 

Set på BD 

Ryder66628-07-25 04:18

• ★★★★0

Sandler har aldrig lavet en dårlig film, basta. Little Nicky er en af verdenshistoriens vigtigste film!

dyg28-07-25 09:52

• ★★★★★1

Den sidste film jeg skulle se med mit 1 måneds gratis Nordisk Film+ abonnement var Sommer i Tyrol.

Den ligger i en super flot nyrestaureret udgave. Aldrig har man set Dirch Passer, Karl Stegger og alle de andre gamle ikoner i så sprød og klar opløsning.

Jeg havde aldrig set filmen før, men kendte selvfølgelig en del af musikken - herunder de "verdenskendte" hits: "Ja ja, nu kommer jeg - I ser jeg iler" (Dirch Passer) og "Man kan vel ikke gøre for at man har charme" (Ove Sprogø).

Filmen byder også på en purung charmerende Susse Wold, der er bestyrer af det hotel, som er filmens omdrejningspunkt. Der er lidt samme stemning som i Badehotellet, der helt klart har lånt fra Sommer i Tyrol.

Desværre føles humoren meget bedaget. Faktisk så meget, at jeg endte med at slukke to tredjedele inde i filmen. Det var bare ikke sjovt. Måske det kræver at man har set den før, for at man kan sætte pris på den forældede humor. 

S. Rico30-07-25 18:50

• ★★★★★★0

Det er sådan en film, jeg så flere gange i barndommen, fordi min farmor havde den på optaget VHS. Så synes helt sikkert stadig, den er charmerende.

Men tror du har ret. Dog - hvem vil ikke se en sprød Karl Stegger!

Guldager30-07-25 19:00

• ★★★★★★0

Dont even get me started....

davenport30-07-25 20:24

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen