Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

• ★★★★★★1

Bridget Jones: Mad About the Boy

Sidst vi mødte Bridget fik hun et barn, og blev endegyldigt smedet sammen med Marc Darsey - så nu kunne man vel ikke opfinde flere kærlighedshistorier om lige præcis det forhold uden det blev for gentagende?

Svaret er at det kunne man ikke - og for at der så kunne komme en ny troværdig historie om Bridget Jones, så blev man nødt til at "aflive" Marc Darsey - for dermed at bringe Bridget i en helt ny situation, uden den sædvanlige slutning.

Bridget Jones er stadig kikset - men samtidig blevet ældre og ansvarlig forældre til to børn, og lever stadig i sorg efter Marc's død - fire år tidligere. På mange måder er det på tide at komme videre - hvilket omgivelserne også fortæller hende konstant.

Selvom den lille familie har sorgen med som en konstant skygge, bliver der alligevel plads til den charmerende engelske humor som også var i de forrige film. Der er endda også en lille rolle til Hugh Grant (Daniel Cleaver) - som stadig ikke har lært så meget af livet, og dog lidt alligevel, viser det sig.

Bridget tilmeldes af en veninde til Tinder, og pludselig dater hun en meget yngre mand - samtidig med at hendes slumrende karriere genoptages.

Meget tidligt i forløbet aner man hvordan det hele ender, men det gør ikke noget for det løses uden at blive forceret. Desuden er der nogle rigtig fine passager, hvor familien mindes Darcey.

Nok den bedste film i rækken siden den første

7/10

Wayne18-08-25 14:31

• ★★★★★1

Hangman (Jeremy Sisto)

Sisto er alt for god, til dette makværk af en found footage horrorfilm...jeg bliver nok aldrig fan af genren..

1/10

Ryder66618-08-25 21:24

• ★★★★★1

Bridget Jones: Mad About the Boy

Sidst vi mødte Bridget fik hun et barn, og blev endegyldigt smedet sammen med Marc Darsey - så nu kunne man vel ikke opfinde flere kærlighedshistorier om lige præcis det forhold uden det blev for gentagende?

Svaret er at det kunne man ikke - og for at der så kunne komme en ny troværdig historie om Bridget Jones, så blev man nødt til at "aflive" Marc Darsey - for dermed at bringe Bridget i en helt ny situation, uden den sædvanlige slutning.

Bridget Jones er stadig kikset - men samtidig blevet ældre og ansvarlig forældre til to børn, og lever stadig i sorg efter Marc's død - fire år tidligere. På mange måder er det på tide at komme videre - hvilket omgivelserne også fortæller hende konstant.

Selvom den lille familie har sorgen med som en konstant skygge, bliver der alligevel plads til den charmerende engelske humor som også var i de forrige film. Der er endda også en lille rolle til Hugh Grant (Daniel Cleaver) - som stadig ikke har lært så meget af livet, og dog lidt alligevel, viser det sig.

Bridget tilmeldes af en veninde til Tinder, og pludselig dater hun en meget yngre mand - samtidig med at hendes slumrende karriere genoptages.

Meget tidligt i forløbet aner man hvordan det hele ender, men det gør ikke noget for det løses uden at blive forceret. Desuden er der nogle rigtig fine passager, hvor familien mindes Darcey.

Nok den bedste film i rækken siden den første

7/10

Jeg har kun set de to første. Elskede den første, men syntes 2'eren var noget hø. Så derfor har jeg været tilbageholden med at kaste mig over 3'eren og den nye.

Man er vel nød til at se 3'eren først?

S. Rico19-08-25 14:11

• ★★★★★★1

Jeg har kun set de to første. Elskede den første, men syntes 2'eren var noget hø. Så derfor har jeg været tilbageholden med at kaste mig over 3'eren og den nye.

Man er vel nød til at se 3'eren først?

Enig i at 2'eren var noget hø - du kan egentlig gå direkte til 4'eren og ikke misse det store - der er dog lidt omkring jobsituation, venner og familie som du vil mangle. 3'eren er også klart bedre end 2'eren, så den kan du roligt se.

Wayne19-08-25 15:03

• ★★★★★2

Weapons (2025)

Manden bag den udmærkede gyser Barbarian (Zach Cregger) har instrueret denne film, som på det seneste har fået pænt meget hype.

I en typisk amerikansk forstad forsvinder 17 børn sporløst den samme nat på samme tidspunkt. De går alle i samme klasse, og drengen Alex er den eneste fra klassen, som stadig er tilbage.

Det samme er klasselæreren Justine (Julia Garner), som meget hurtigt kommer i søgelyset fra de mange forældre, der ønsker svar og en syndebuk.

Filmen starter som en almindelig krimi-gyser og har Julia Garners klasselærer som hovedperson. På det punkt minder den temmelig meget om filmen ”Antlers”, hvor man også fulgte en lærerinde, som på egen hånd kigger nærmere på det mystiske hus, som drengen i hendes klasse bor i.

Men Weapons er ikke en almindelig gyser. Faktisk kan man argumentere for, at det slet ikke er en gyser. Hvis man tager de overnaturlige elementer ud, så er det nok nærmere en sort komedie, der låner lidt fra Antlers, fra Get Out, og fra Coen brødrene.

Efter den lidt generiske start skiftes der pludselig spor. Filmen er nemlig inddelt i kapitler og følger undervejs forskellige personer. I det spor hvor den følger en af forældrene (spillet af Josh Brolin) bliver stilen ændret til mystery. I et senere POV går den over i rendyrket sort komik. Og sådan skiftes der undervejs både hovedperson og stilart.

Der er med andre ord tale om en ret utraditionel opbygget film. Hvilket gør den ganske seværdig og interessant. Men det dækker desværre ikke over, at selve historien ikke er særlig interessant eller spændende. Den er mere sjov end uhyggelig, men kom ærgerligt nok ikke i mål på nogen af fronterne. Jeg vil dog stadig anbefale at se den på grund af dens helt særlige facon.

★★★½☆☆

S. Rico28-08-25 15:25

• ★★★★★★1

Hvis man tager de overnaturlige elementer ud, så er det nok nærmere en sort komedie, der låner lidt fra Antlers, fra Get Out, og fra Coen brødrene.

I et senere POV går den over i rendyrket sort komik. Og sådan skiftes der undervejs både hovedperson og stilart.

Du har masser af argumenter for at man skal se den, jeg har skrevet den op på listen.

Wayne29-08-25 08:04

• ★★★★★2

The Fantastic Four: First Steps (2025)

Når jeg nu alligevel var i Århus for at se Weapons, så kunne jeg jo lige så godt tage den nye Fantastic Four reboot med. Det er jo ”gratis” med NF Bio abonnementet. Og så slog det mig, hvor usædvaligt det må være at kunne se to nye film med Julia Garner på samme aften. Det er helt sikkert ikke sket før.

First Steps er en mega fryd for øjet. Der er gjort ekstremt meget ud af at ramme det gamle 60’er retro look. Og det er virklig lækkert at se på. Jeg vil faktisk sige, at filmen er værd at se alene for det visuelle look.

Jeg var på forhånd en anelse skeptisk ift. Pedro Pascal som Reed, da jeg tænkte at han er lidt for gammel til rollen. Men han fungerer helt perfekt. Og det samme gør Vanessa ”The White Widow” Kirby også. Giv mig gerne mange flere film med det par.

Historien er uhyre enkel. The Silver Surfer ankommer for at annonere, at Galactus er på vej for at æde Jorden. Og så er det selvfølgelig op til de fire superhelte at ordne dette ”lille” problem.

The Silver Surfer er en interessant og herlig tragisk karakter. Men der bliver desværre ikke gjort specielt meget ud af hendes back-story. Det samme kan man sige om Galactus. Hvis man ikke kender ham på forhånd, så føles han som en ret kedelig og endimensionel skurk. Hvilket havde det resultat at jeg sad og gabte lidt under det endelige opgør.

Der er heldigvis udsigt til flere eventyr med det nye Fantastic Four hold. Og end-credits mere end antyder, hvilken ikonisk skurk de skal op imod næste gang.

★★★★½☆

S. Rico29-08-25 15:47

• ★★★★★★1

Når jeg nu alligevel var i Århus for at se Weapons, så kunne jeg jo lige så godt tage den nye Fantastic Four reboot med. Det er jo ”gratis” med NF Bio abonnementet. Og så slog det mig, hvor usædvaligt det må være at kunne se to nye film med Julia Garner på samme aften. Det er helt sikkert ikke sket før.

First Steps er en mega fryd for øjet. Der er gjort ekstremt meget ud af at ramme det gamle 60’er retro look. Og det er virklig lækkert at se på. Jeg vil faktisk sige, at filmen er værd at se alene for det visuelle look.

Jeg var på forhånd en anelse skeptisk ift. Pedro Pascal som Reed, da jeg tænkte at han er lidt for gammel til rollen. Men han fungerer helt perfekt. Og det samme gør Vanessa ”The White Widow” Kirby også. Giv mig gerne mange flere film med det par.

Historien er uhyre enkel. The Silver Surfer ankommer for at annonere, at Galactus er på vej for at æde Jorden. Og så er det selvfølgelig op til de fire superhelte at ordne dette ”lille” problem.

The Silver Surfer er en interessant og herlig tragisk karakter. Men der bliver desværre ikke gjort specielt meget ud af hendes back-story. Det samme kan man sige om Galactus. Hvis man ikke kender ham på forhånd, så føles han som en ret kedelig og endimensionel skurk. Hvilket havde det resultat at jeg sad og gabte lidt under det endelige opgør.

Der er heldigvis udsigt til flere eventyr med det nye Fantastic Four hold. Og end-credits mere end antyder, hvilken ikonisk skurk de skal op imod næste gang.

★★★★½☆

Herligt at Pedro fungerer som Reed - men alderen passer fint i forhold til tegneserien. Jeg glæder mig meget til filmen - og ikke mindre nu.

Skurken i end-credits er nærmest en offentlig hemmelighed, efterhånden :-)

Wayne29-08-25 15:52

• ★★★★1

★★★★½☆

Så du spoiler lige at de overlever :)

Gorman29-08-25 18:06

• ★★★★★1

Buster 2021 (Manfred Weber Cortzen)

Håbløs opdatering af Busters Verden fra 1984...

Fejlcastet over hele linjen, uden nerve, og derved aaaaalt for politisk korrekt...

Se hellere den originale med Mads Bugge Andersen i hovedrollen som Buster Oregon Mortensen.

Skuffende fadæse, som ikke er værd at spilde flere ord på, udover mit besyv på hvilken film skal du til at se nu tråden...

0/10 = en regulær bundskraber!!!

Jeg forærer Blu Ray'en væk, men den er ikke porto prisen værd, så det må blive til en af de nærmeste, hvis jeg nænner at udsætte dem, for så ringe en oplevelse.

Ryder66629-08-25 19:29

• ★★★★★★2

Jeg kan da komme forbi og hente den, og så lave dig en god aftensmad, der ikke kommer fra en frostbox? ;)

davenport29-08-25 19:41

• ★★★★★0

Jeg kan da komme forbi og hente den, og så lave dig en god aftensmad, der ikke kommer fra en frostbox? ;)

Too late...en bekendt ville gerne have den, så den er allerede givet væk :)

Ryder66629-08-25 19:48

• ★★★★★★0

Du er stadig velkommen til en god omgang mad, hvis du vil? :)

davenport29-08-25 19:51

• ★★★★★0

Du er stadig velkommen til en god omgang mad, hvis du vil? :)

Thx :)

Ryder66629-08-25 19:59

• 0

Det var da lidt af et sødt tilbud. 

Jamison29-08-25 22:12

• ★★★★★★1

Min dør er sgu altid åben, og det har den alle dage været i det her forum. Hvis man kommer forbi, er der altid en bajer eller et glas vin og en middag til en handelsrejsende. Sådan har det da været siden de spæde Filmzdage, og vi har da også haft vores del af fester og ramasjang.

Og det er nemt at invitere, da jeg bor af helvede til :D (Men jeg mener det!)

davenport29-08-25 22:32

• ★★★★★1

Har faktisk overvejet en moovy dinner, eventuelt med visning af en film, hvor Davenport kunne stå for maden for brugere af sitet, for at sætte virkelige ansigter på jer, men mit helbred tillader ikke for lange ture, da jeg døjer med kroniske maveproblemer. Jeg er blevet opereret mod galdesten, da det var yderst smertefuldt, midt under.messen, hvor jeg måtte lyve lidt for Chad Coleman, der spurgte, "hey how are you doing?!" Hvor efter jeg svarede "i'm fine". Det var et smertehelvede som man ikke ville ønske selv ens værste fjende. Så skal jeg nogen steder, skal det være et jeg kender godt, med gode faciliteter. Det er dog blevet bedre, men ikke nok til at turde rejse langt.

Og jeg har et ret lille køkken. Et lille køkkenbord, med to induktionskogeplade...der er ikke meget plads. Det er ret kompakt

Men sætter da selvfølgelig pris på invitationen 

Ryder66629-08-25 23:49

• ★★★★★★1

Vi bor lige over vandet i Sdr. Bjert, og har to lokummer. Jeg kan endda servere en købepizza ovre fra Rema? :D Hvor om alting er, så er du velkommen :)

davenport30-08-25 00:29

• ★★★★★0

Så du spoiler lige at de overlever :)

Well, der er jo offentliggjort en kommende film, hvor de begge er med. Det ville også være dumt ikke at malke videre på projektet :-)

S. Rico30-08-25 07:27

• ★★★★0

Har også selv set den, så jeg kender udfaldet :)

Gorman30-08-25 13:13

• ★★★★★★0

Jeg sidder lige og ser E.T. Så kommer den yngste forbi og bemærker det, og så siger han, at den har han aldrig set. Og jeg bliver helt flov over min opdragelse. På vej ind på hans værelse siger han lige "den lyder god!" Tak John Williams :) Nu ved jeg da hvad vi skal se på fredag! 

davenport31-08-25 21:48

• ★★★★★0

Min dør er sgu altid åben, og det har den alle dage været i det her forum. Hvis man kommer forbi, er der altid en bajer eller et glas vin og en middag til en handelsrejsende. Sådan har det da været siden de spæde Filmzdage, og vi har da også haft vores del af fester og ramasjang.

Og det er nemt at invitere, da jeg bor af helvede til :D (Men jeg mener det!)

Hvis jeg nogensinde kommer forbi "af helvede til", så vil jeg helt sikkert kigge ind ;-)

Du er også velkommen i det mørke Jylland, hvis du kommer forbi de kanter. Vi drikker porter herovre, så hvis du er til mørke øl, så er der endnu en grund til en lille omvej :-)

S. Rico31-08-25 22:20

• ★★★★★1

Genså lige Bill & Ted Face The Music 

Kæft den var ringe, eneste sjove indslag var Hendrix vs Mozart...ellers stive og afdankede præstationer af de to hovedpersoner. Keanu Reeves og Alex Winter. Noget af det mest udtryksløse skuespil jeg længe har set.

3/10

Ryder666 1-09-25 12:58

• ★★★★★1

Hele Vejen (Stephanie León) på YouSee premiere 

Amatør film, der kører lidt i ring uden den vilde karakter udvikling, og hvor castet, synes at overspille... Derudover sker der for lidt, og forbliver noget langtrukken 

Jeg lander på 

3/10 efter en skuffende anbefaling 

Ryder666 2-09-25 17:57

• ★★★★★0

Trap (Josh Hartnett)

Kedelig film, og delvis forudsigelig, men en imponerende Hartnett, redder den hjem... sjovt at se ham, at alderen er ved at indhente Josh, når man har fulgt hans karriere on/off siden jeg så H20 I biografen. Tror jeg har set 5-7 film med Hartnett i biffen.

Endnu et fejlskud fra M. Night Shyamalan, men den er dog bedre end Old, der var en regulær bundskraber af en stinker. Men Trap er ikke medrivende selvom Hartnett's præstation er tæt på fejlfri og tiltider hypnotisk...

4.5/10 og det er takket være Josh at den ikke ender helt i bunden!!!

Ryder666 2-09-25 23:26

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen