Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

• ★★★★★1

Flight Risk (Mark Wahlberg)

Skuffende fly-thriller, instrueret af ingen ringere end Mel Gibson.

Gibson, er gået hen og blevet mere stueren, da den langt fra, er ligeså voldelig, som han ellers er kendt for være. 

Flight Risk mangler nerve, især hos Wahlberg som skurk, som ovenikøbet, er firstbilled, hvilket jeg ikke troede han var, eftersom det er Topher Grace der stjæler opmærksomhed hele filmen igennem, 

Michelle Dockery pynter, men har svært ved at bære filmen...hun får heller ikke meget støtte hos sine castmembers da kemien stortset er fraværende.

Jeg var i tvivl om den overhovedet fik dansk biograf premiere, mens jeg så filmen, hvilket den ikke gjorde, og jeg heller ikke var overrasket over, efter en simpel google søgning 

Et lille twist hen mod slutningen, men det brænder ikke igennem til filmens helt store forløsning.

Et fejlskud fra Gibson, der ikke udnytter castet eller historien godt nok.

Jeg lander på 

3/10

Set på 4k UHD BD og endnu en gang, snyder nordisk film kunderne, med manglende HDR!!!

Ryder66610-10-25 22:04

• ★★★★★0

Tron Ares

Fedt score, og meget fedt med Bridges og hans scener og det sted, han er basicly The Dude. Men alt andet oh boy… it’s baaad.

Eneste grund til jeg holder Jared Leto nogenlunde ud i filmen er at han skal spille en sjælløs AI, og det er også sådan han virker som reel person, så det skære ikke nær så meget.

Men filmen ved ikke om det vil være en Tron film eller bare en action film med lidt Tron tendenser. bevares visuelt har den nogle ret flotte scener, men der er ingen investment, Gillian Anderson har en meget utaknemlig rolle. Og du ved bare hvor det hele går hen og nærmest on cue ved du okay her scenerne med AI der agere i den virkelig verden, og det skal forstille at være med små haha moments.

Honest trailer jokede med at Tron Legacy, var et Daft Punk album i deres seneste video, hvor der blot fulgte en film med, fordi det er det fantastiske score man husker best, og ligeså er det med Tron Ares.

Under End credits kommer der også nok en af de højeste dybe toner fra musikstykke jeg har hørt, det var lige før det var ulideligt, at høre på.

Men ja ellers lydmæssigt og musik mæssigt var det fedt, men nøj hvor jeg bare ikke kan li Jared Leto.

Elwood12-10-25 00:11

• ★★★★★1

Mayday (Michael Paré, Scott Engrotti)

Spændende fly-thriller om nogle passagerer på en flyvetur, der af uforklarlige årsager, forsvinder en efter en.

Trods et billigt Setup,lidt tynd historie og ukendte skuespillere hvor præstationerne halter, formår den faktisk at holde tilskuerens opmærksomhed i et jerngreb, da den på trods af begrænsede virkemidler pirrer nysgerrigheden.

Scott Engrotti er ikke en jeg har stiftet bekendtskab med på film før, men samspillet mellem ham og Paré er konge!!! Paré i en stor hovedrolle, som helten.

Jeg lander på 

7.5/10 

Var super godt underholdt hele vejen igennem, trods mangler

Set på BD 

Ryder66615-10-25 12:04

• ★★★★★1

Tron Ares

Fedt score, og meget fedt med Bridges og hans scener og det sted, han er basicly The Dude. Men alt andet oh boy… it’s baaad.

Eneste grund til jeg holder Jared Leto nogenlunde ud i filmen er at han skal spille en sjælløs AI, og det er også sådan han virker som reel person, så det skære ikke nær så meget.

Men filmen ved ikke om det vil være en Tron film eller bare en action film med lidt Tron tendenser. bevares visuelt har den nogle ret flotte scener, men der er ingen investment, Gillian Anderson har en meget utaknemlig rolle. Og du ved bare hvor det hele går hen og nærmest on cue ved du okay her scenerne med AI der agere i den virkelig verden, og det skal forstille at være med små haha moments.

Honest trailer jokede med at Tron Legacy, var et Daft Punk album i deres seneste video, hvor der blot fulgte en film med, fordi det er det fantastiske score man husker best, og ligeså er det med Tron Ares.

Under End credits kommer der også nok en af de højeste dybe toner fra musikstykke jeg har hørt, det var lige før det var ulideligt, at høre på.

Men ja ellers lydmæssigt og musik mæssigt var det fedt, men nøj hvor jeg bare ikke kan li Jared Leto.

Leto var tålelig i switchback og Urban Legend, så han kan godt spille skuespil, med det rette materiale. Men Gud, hvor jeg hader den nye retning med hans band, 30 seconds to Mars. Kunne bedre lide hans rockede stil, end det mere mainstreame popgylle!!!

Ryder66615-10-25 16:49

• ★★★★★0

Jeg har ikke set ham i noget godt, men det er blot min mening, så for mig så er han mest ufrivillig komisk. Tålig ser jeg ikke som kvalitets stemple, det noget andet hvis der var en rolle han var fantastisk i og så alt andet var noget hø. Men det har jeg personligt bare ikke oplevet med hans film.

Elwood15-10-25 17:17

• ★★★★★6

Jeg har ikke set ham i noget godt

Så er det sgu bare at komme i gang!

• The Thin Red Line
    • Fight Club
    • American Psycho
    • Requiem For A Dream
    • Phonebooth
    • Lord Of War
    • Mr. Nobody
    • Dallas Buyers Club
    • Blade Runner 2049

David Lund15-10-25 23:06

• ★★★★★0

Ah ja gode film, men husker blot ikke hans roller så  godt. Så hans nuværende roller overskygger blot det hele. Men kan da være han overrasker igen.

Men indrømmet jeg husker filmene du nævner blot ikke hans roller så godt. Så ja må se, men det ikke en person jeg blot lige kan lire roller af en efter en, men kan se det nok også er fordi det er hans nu her er det vel næsten hans ældre roller.

Elwood16-10-25 13:55

• ★★★★★1

Columbo, TV serie eller film? de kategoriser det selv som TV film, fordi de vidste de ikke kunne få Peter Falk i så lang tid af gangen. Som hvis det var en regulær tv serie.

A stich in crime, fik lyst til at se noget Columbo her for nyligt og jeg havde aldrig set TV filmen med Leonard Nimoy som en killer surgeon. Nok en af de mest modbydelige morder i Columbo filmene. En hel anden rolle til Nimoy, som vi normal kender fra Star Trek i rollen som Spock.

Men her i Columbo er han kold og kynisk og selv om Spock jo reelt har lidt af de samme træk så er det noget hel andet her. Det faktisk en af de få gange, Hvor Columbo blir reelt arrig.

Men han får stadigvæk drevet den kære Doktor til vanvid med alle hans spørgsmål. 

Så er man Star Trek fan og gerne vil se en lidt anden side af Leonard Nimoy så kan det anbefales et kig.

Eneste ting jeg ikke kan li er de her små intro ting i starten med klip fra selve afsnittet.   

Elwood16-10-25 13:50

• ★★★★★1

Stake Land 1 (Nick Damici, Connor Paolo)

Effektiv postapokalyptisk vampyrfilm, der vidst ikke har haft det vildeste budget, men effekterne er overbevisende, og meget tyder på at de har brugt praktiske effekter, istedet for CGI blod. 

Filmen ser iøvrigt heller ikke billigt ud, så imponerende resultat af de begrænsede virkemidler 

Der er masser af det røde, og tiltider, næsten sorte stads, til at tilfredsstille den mest hærdede gyserfan.

Kelly McGillis og Danielle Harris I mindre men tildels vigtige roller. Præstationerne er også gode... selvfølgelig ikke oscarværdige men tilhører den bedre ende af skalaen indenfor genren.

Nick Damici og Connor Paolo var ikke nogen jeg havde stiftet bekendtskab med før but they convinced me!!!

Så hvis man vil se en anderledes og ukonventionel hugtandsfilm hører denne klart til en af de bedste og forfriskende i klassen.

Jeg lander på 

8.5/10

Set på BD 

Ryder66617-10-25 16:30

• ★★★★★0

Stake Land 2: The Stakelander (Nick Damici, Connor Paolo)

De to hovedpersoner fra første film, tørner endnu engang sammen om at bekæmpe de blodtørstige vampyrer i en postapokalyptisk verden.

Knap så vellykket som forgængeren, men stadig uhyre velproduceret, da censur på IMDb lyder på TV-MA, som svarer til en almindelig R-rating i en almindelig films produktion.

Så igen, hvis den er lavet med formålet til fjernsynet har den et look, der er på niveau med den første, og igen, ikke ser billig ud.

Steven Williams (21 jump street) har her en mindre men tildels vigtig rolle i filmen.

Filmens helhed halter lidt, kvalitetsmæssigt og hæver sig, umiddelbart, ikke over det jævne, selvom det er tæt på.

Enkelte gode ideer, men bryder mig ikke om lederrollen form af moderskikkelsesvampyr, med det sagt, så var jeg alligevel nogenlunde underholdt, og i øvrigt sjovt at se Connor Paolo som voksen 6 år efter den første film udkom.

Jeg er alligevel i det gavmilde hjørne, og kvitterer med, trods min kritik 

6.5/10

Set på BD 

Ryder66617-10-25 17:02

• ★★★★★★1

Novocaine

Hvis du er i humør til en omgang sort action komedie, så kan denne anbefales.

Nate er souchef i en bank, og lever et temmeligt almindeligt live - lige indtil Sherry bliver ansat i banken. Hun er andeledes farverig og snart bliver de lidt mere en kollegaer. Kort inde i historien sker der endnu mere da røvere træder ind i banken.

Nate spilles af  Jack Quaid, som vi også kender fra The Boys - og han spiller lidt den samme rolle som den helt anonyme person, som lever et ualmindeligt liv. Her er tvistet at han har en sygdom som gør at han ikke kan føle smerte - ret upraktisk i virkelighedens verden, for han er bestemt ikke usårlig.

Amber Midthunder, som er Sally - kender vi fra Prey og Legion.

Man aner hurtigt plottet og twistet i historien - men det er herligt udført - for Nate udnytter sin "superkraft" i jagten på røverne, da Sally bliver taget som gidsel.

Alt i alt herlig uforpligtende underholdning, som ikke ligner andet man ellers har set.

7/10

Wayne27-10-25 08:06

• ★★★★★1

Novocaine

Hvis du er i humør til en omgang sort action komedie, så kan denne anbefales.

Nate er souchef i en bank, og lever et temmeligt almindeligt live - lige indtil Sherry bliver ansat i banken. Hun er andeledes farverig og snart bliver de lidt mere en kollegaer. Kort inde i historien sker der endnu mere da røvere træder ind i banken.

Nate spilles af  Jack Quaid, som vi også kender fra The Boys - og han spiller lidt den samme rolle som den helt anonyme person, som lever et ualmindeligt liv. Her er tvistet at han har en sygdom som gør at han ikke kan føle smerte - ret upraktisk i virkelighedens verden, for han er bestemt ikke usårlig.

Amber Midthunder, som er Sally - kender vi fra Prey og Legion.

Man aner hurtigt plottet og twistet i historien - men det er herligt udført - for Nate udnytter sin "superkraft" i jagten på røverne, da Sally bliver taget som gidsel.

Alt i alt herlig uforpligtende underholdning, som ikke ligner andet man ellers har set.

7/10

Den kunne jeg sagtens overveje. Hvor ligger den?

S. Rico27-10-25 11:46

• ★★★★★★1

Den kunne jeg sagtens overveje. Hvor ligger den?

Du finder den på SkyShowTime

Wayne27-10-25 12:15

• ★★★★★1

Boulevard 1994

Stærkt, og medrivende drama, om en ung kvinde ved navn Jennefer (Kari Wuhrer) der flygter fra sin voldelige ægtemand J-rod (Joel Bissonnette) hvorefter hun havner på gaden, og efterfølgende får hjælp, samt husly, hos den prostituerede Ola (Rae Dawn Chong)

Lou Diamond Phillips, spiller en Alfons ved navn Hassan, som er noget sadistisk, og er ret usympatisk overfor hans klientel.

Området overvåges af den civile gadebetjent: McClaren (Lance Henriksen)

Overall, et supergodt cast og plot, skildrer Boulevarden, råt for usødet. Masser af bandeord, hvor der fyres f-bombs af i næsten hver sætning, eller sådan cirka!!!

Velspillet over hele linjen.

Har set den en del gange, og den holder stadig 

Jeg giver den en høj karakter, og lander på 

8.5/10

Set på DVD 

P..s. held og lykke med at finde den danske udgave, da der ikke findes mange eksemplarer, af filmen på nettet...dog er den tilgengæld billig.

Man ser desuden Rae Dawn Chong topløs 

Ryder66628-10-25 01:35

• ★★★★★★0

Er hun ikke ved at være pænt gammel?? Ser nok elendighed på arbejde ;D 

davenport28-10-25 11:34

• ★★★★★0

Altså... I 1994 var hun 33 år 

chandler7528-10-25 11:57

• ★★★★★★0

Der er ikke møj at komme efter...

davenport28-10-25 12:32

• ★★★★★0

Hun er 64 idag, så jo gammel....

Men som Chandler rigtig nok siger 33 år gammel i filmen.

Dog kan jeg godt forstå hendes brug af parykker i filmen, da den korthårede frisure ikke passer specielt godt til hende.

Så ellers, nogenlunde lækker i filmen.

Og det skulle ikke undre mig, hvis hun mere aktuelt, har mistet al sexappeal siden hendes glory days fra 80'erne og frem til og med 90'erne.

Ryder66628-10-25 13:44

• ★★★★2

Ikke for at være lyseslukker, men er mandehørmen og værkstedskulturen til tider ikke ved at få pænt meget plads herinde efterhånden iforhold til film. Er der overhovedet nogen kvindelige brugere tilbage på moovy? Der var en del da jeg startede men de fadede langsomt ud og nu er det vel ren mandeklub?

Men måske er det bare mig….. 

Gorman28-10-25 17:52

• ★★★★★★0

Det tror jeg du har ret i. (Jeg cross-dresser så i weekender, men alligevel...)

davenport28-10-25 18:21

• ★★★★★1

Ikke for at være lyseslukker, men er mandehørmen og værkstedskulturen til tider ikke ved at få pænt meget plads herinde efterhånden iforhold til film. Er der overhovedet nogen kvindelige brugere tilbage på moovy? Der var en del da jeg startede men de fadede langsomt ud og nu er det vel ren mandeklub?

Der er vist i hvert fald ingen aktive kvindelige forumbrugere…

chandler7528-10-25 18:22

• ★★★★★★0

Jeg kan da lige skubbe lidt til Wimmie næste gang vi ses i Rema eller på skolen? Men hun har også smidt 3 børn i mellemtiden, så der er jo nok at se til...

davenport28-10-25 18:32

• ★★★★1

Der er vist i hvert fald ingen aktive kvindelige forumbrugere…

Vildt…… men måske et vink med en vognstang

Gorman28-10-25 18:54

• ★★★★0

Jeg kan da lige skubbe lidt til Wimmie næste gang vi ses i Rema eller på skolen? Men hun har også smidt 3 børn i mellemtiden, så der er jo nok at se til...

God ide - du har da også 3 børn, ikk :)

Gorman28-10-25 18:55

• 6

Nej, jeg kan godt følge dig. Det bliver lidt sexistisk overfor kvinder. 

Jamison28-10-25 22:20

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen