Ja, men på den anden side, så er der så heller ikke nogen der bliver fornærmet. Hvad man ikke læser, har man ikke ondt af :-)
What we saw
★★★★★3
★★★★★★2Nej, man behøver ikke læse ting ind i noget der ikke er behov for. Man kan blive fornærmet over alskens forskellige ting, men det er jo i beskuerens øje, ikke nødvendigvis i de "ofre" de fornærmede føler sig i kategori med. Det må satme være svært at følge med i alt det shit, man efterhånden skal være fornærmet over. Det er jo et fuldtidsjob, bare at sidde og være "den rigtige".
Det var en hel del nemmere, dengang vi havde dét dér humor, så internetrevultionærene ikke skulle sidde og få sure opstød. Det må være et frygteligt liv, at skulle have alle de holdninger på andres vegne.
★★★★0
Nej, man behøver ikke læse ting ind i noget der ikke er behov for. Man kan blive fornærmet over alskens forskellige ting, men det er jo i beskuerens øje, ikke nødvendigvis i de "ofre" de fornærmede føler sig i kategori med. Det må satme være svært at følge med i alt det shit, man efterhånden skal være fornærmet over. Det er jo et fuldtidsjob, bare at sidde og være "den rigtige".
Det var en hel del nemmere, dengang vi havde dét dér humor, så internetrevultionærene ikke skulle sidde og få sure opstød. Det må være et frygteligt liv, at skulle have alle de holdninger på andres vegne.
Hmmm Davenport, er lidt i tvivl, var det møntet på mig og mit indlæg?
★4Ja, men på den anden side, så er der så heller ikke nogen der bliver fornærmet. Hvad man ikke læser, har man ikke ondt af :-)
Derfor behøver vi jo ikke lave det til et forum, hvor vi mænd kan sidde og lumre, mens vi nedgør kvinder, med kommentarer forklædt som humor? Der findes massere af dens slags forums og grupper på nettet, også Facebook, hvor du kan gøre den slags, hvis det er dit behov?
★★★★★★3Nope Gorman. Det var mere rettet i retning af Jamison, som her virker en anelse mere korrekt end jeg nødvendigvis er. Jeg læser ikke mere ind i det end det. Jeg synes bare at mange efterhånden skal have en mening om andre, som de ikke nødvendigvis er en del af, men hvor man har lyst til at være fed på de andres "problemer". Og det er vel bare et spørgsmål om man har så kedeligt et liv, at man er nødt ti at påtage sig andres holdninger, for at man er "med i kampen"?
★★★★★3Derfor behøver vi jo ikke lave det til et forum, hvor vi mænd kan sidde og lumre, mens vi nedgør kvinder, med kommentarer forklædt som humor? Der findes massere af dens slags forums og grupper på nettet, også Facebook, hvor du kan gøre den slags, hvis det er dit behov?
Nu er din kommentar direkte rettet mod mig, og du skriver "hvis det er dit behov?". Det kunne meget let læses som om, at du antyder, at jeg skulle have et behov for at nedgøre kvinder. Hvilket jeg i så fald synes er under bæltestedet. Men måske du bare mente "man" og ikke "du"?
Du har sikkert ret i, at der findes masser af sites, hvor der sidder hatere og nedgør alt og alle. Moovy er det eneste forum jeg er på. Og her på Moovy har jeg aldrig læst nogen skrive noget som helst nedgørende over for kvinder.
Man kan nemlig ikke sætte lighedstegn mellem mandehørm og sexisme. Hvis nogen herinde skriver noget i retning af: "nu skal jeg fa'me hjem og give kranen et dyt i bamsen", så er jeg stensikker på, at det er ment med et glimt i øjet, og at vedkommende i virkeligheden elsker sin kone meget højt - og slet ikke har en eneste fjendtlig tanke mod kvinder i sit hoved.
Hvis man vælger at læse den slags som god gammeldags grov humor, så er det med til at bringe et smil frem i hverdagen.
Hvis man omvendt vælger at se potentielle fornærmelser alle vegne, så er det med til at gøre hverdagen mere trist.
I øvrigt hører denne diskussion vel til i en anden tråd end "What we saw" :-)
Hvilket bringer mig frem til Gormans oprindelige kommentar: jeg er helt enig i, at der ofte bliver skrevet for lidt om film og serier - og for meget om alle mulige andre ting herinde. Men måske er det en af årsagerne til Moovy's success, at sitet favner så bredt, og ikke kun handler om film...?
★0Fordi du godt kan lide at nedgøre “ældre” kvinder og din egen kone med kommentarer som f.eks. at du har set elendighed nok og skjuler det bag humor, behøver jeg jo ikke synes det er sjovt. Ved godt du ikke mener det ondt. Det er der nok mange intetanende mennesker der heller ikke gør. Desuden aner du vel ikke om jeg er kvinde og bliver krænket på andres vegne og behøver man være kvinde, for at synes man ikke behøver tale dem ned?
Må jeg så hellere ikke have en mening om at man ikke skal bruge N-ordret, hvis jeg ikke selv er mørk i huden osv osv.
★0Fik set A house of dynamite der er en fortælling om et muligt atomvåben angreb på usa og hvordan de agerer op til nedslaget. Historien ses fra flere vinkler. Den ene mere spændende end den anden. Det er en film om hvor meget magt et enkelt menneske i bund og grund har til at ødelægge kloden og det moralske ansvar der ligger deri.
★★★★★★3Enig i at det hører en anden tråd til, men jeg synes det er latterligt, at du ligger ord i min mund udfra hvad din virkelighed er. Jeg vil da skide på om du er det ene eller andet. Jeg har da ikke angrebet dig eller dit køn??? Hvis jeg skriver noget om min kone, så er det vel for egen regning?? Og lad mig lige tilføje, at hun er helt med på den slags humor, for den slags kan vi nemlig tage i vores hjem, og gør at vi har det sjovt og frit, og ikke bekymre os om vi an støder en eller anden tilfældig nørd på nettet.
Hvis du virkelig er så fintfølende, så synes jeg da du skal gå over på et forum som babyklar, eller an støder jeg dig nu, ved at antage at du kunne tænke dig at have en baby? Det er jo en hårfin balance vi må følge, så ingen føler at der er en mobber i blandt os.
Synes efterhånden den her verden er ved at stikke af i den forkerte retning, hvor alle skal føle sig tilfreds. Jeg er ligeglad og skriver hvad fuck jeg har lyst til. Du kan jo bare ignorer det. Men det er heller ikke tilfældet, da det påvirker din holdning om 1 2 og 3. Come on, nu!
★2Blev man lige lidt krænket;-)
★★★★3
Orker ikke rigtig et slagsmål om at være fornærmet på andres vegne, så jeg afslutter for denne gang diskussionen fra min side ved blot at opfordre til at imo må moovy meget gerne være et filmsites for hele DK og alle køn, aldre og identiteter, der kan lide film, bruger humor og har forskellige holdninger der diskuteres og udvider ens horisont, hvilket også kræver at alle køn mm har lyst til at være en del af forummet og ikke skrider herfra fordi indlæggene til tider kan blive temmelig… “outrerede”. Det er fint nok, hvis man er vild med det. men kan måske foregå andre steder end moovy? Men hey, bare min mening om sitet - og forhåbning. Moovy skal være bedre end filmz :)
Men det bliver måske kedeligt så…..?
Føler mig lidt som Cap. America i indledningen til Age of Ultron 2015, der kom til at virke gammeldags og malplaceret fordi han sagde “language” da iron man bandede :)))
★★★★★★1Jeez. Let it be.
★★★★★1Rampage: vengeance is ruthless (Brendan Fletcher)
Effektiv og grum fortælling, hvor bodycounts hober sig op i de 85 minutter den varer.
Fletcher er perfekt castet som den unge, og tilsyneladende normale fyr, der pludseligt går amok komplet med body armour og automatvåben samt ender med at tage på en killing Spree.
Det går ud over uskyldige også tilfældige mennesker, undervejs, men tager også sin hævn, overfor dem der har behandlet ham dårligt.
Instrueret af den berygtede tyske instruktør Uwe Boll, og filmen er sammen med Attack On Wall street blandt hans allerbedste værker.
Da jeg syntes at det lignede et gedigent brug af håndholdt kamera, googlede jeg det lige, og fandt ud af at det var helt med vilje, for at gøre den dokumentaragtig eller blot hjemmevideo like.
Michael Paré har en beskeden cameo, med en samlet spilletid på omkring 5 minutter. Her spiller han betjent, på jagt efter gerningsmanden.
Jeg var super godt underholdt hele vejen igennem og lander derfor på
8.5/10
Gennemført action thriller
Set på DVD
★★★★★1Rampage 2: Capital Punishment (Brendan Fletcher)
Knap så intens, og høj Body count, som den første, men stadig sporadisk nok spændende, til at man bliver hængende.
Igen, med en nu, psykotisk ung fyr (Fletcher)der er styret med vrede politiske motiver, der her her taget uskyldige mennesker til gidsel, og søger lidt mediedækning.
Her tør han godt at gøre ugerning umaskeret, og skjuler sig ikke længere i mængden eller bag hans rykke body armor.
Lochlyn Munro ses i en ret stor rolle, og kører et fint samspil med Fletcher.
Lidt tung i optrækket, men man er på i de øjeblikke hvor der skrues gevaldigt op for actionsekvenserne.
Igen ikke på niveau med den første, men stadig habil underholdning...
Så jeg lander på
7/10
Set på dvd
★★★★★1Rampage 3: President Down (Brendan Fletcher)
Her er der skruet gevaldigt ned for actionsekvenserne, der er tæt på at være fraværende, sammenlignet med de øvrige film.
Ydermere er Bill Williamson (Brendan Fletcher) gemt væk ...næsten i exile, da han ellers er mester hjernen bag planlægningen af et attentat mod præsidenten.
Han er stortset reduceret til det, det minder, om en birolle....men han er stadig vigtig som filmens hovedskurk. Bare ærgerligt at det ikke udnyttes bedre.
Selvom hans gerning er forfærdelig, går der nærmest stockholmsyndrom i filmene, der alle har det tilfælles, at man næsten hepper på ham, og håber at Bill overlever sine handlinger.
I de første 50 minutter af filmen har man ikke set ham i ret meget af sit vante outfit Body armor. Men mere i noget der minder om militær uniform..
Derudover har Bill fået sig en kæreste hvilket gør ham mere sympatisk menneske overfor kæresten og barn.
På grund af den voldsnedsabling og haltende præstationer hos de betjente/agenter, der leder efterforskningen, som dog når frem til en hovedmistænkt, gør,, at min score ligger noget lavere end de foregående film.
Jeg lander på
5.5/10
Set på DVD
★★★★★1Den Sidste Viking (2025)
Anders Thomas Jensen laver ikke dårlige film. Alle hans film er seværdige på den ene eller anden måde. Og mange af dem tåler adskillige gensyn.
Mine forventninger var ret høje efter de super gode anmeldelser. 5 stjerner fra både Soundvenue, Ekko og Moovy. Soundvenue har endda rangeret den som den næstbedste af alle Anders Thomas Jensens film. Ret vildt!
Den opfattelse deler jeg desværre ikke. Jeg vil faktisk mene, at Den Sidste Viking ligger helt i bunden af han film. Det føles som om, at humoren er på automatpilot. Og der lånes lige lovligt meget fra Blinkende Lygter. Det er heller ikke nogen god indikator, hvis man kommer til at blunde lidt midtvejs i filmen.
Mads Mikkelsen og Nikolaj Lie Kaas spiller to brødre. Den ene (Kaas) har røvet en stor bunke penge, og når at gemme dem, inden han fanges og og kommer i fængsel. Broderen (Mikkelsen) har en psykisk lidelse og tror, at han er John Lennon. Hvilket man ikke har kunnet undgå at få spoilet af de trailere, publikum er blevet tvangsfodret med i biografen det sidste lange stykke tid.
Da broderen løslades fra fængslet, bliver der samlet en broget flok af gutter og gutinder i et hus ude i en skov. Planen er selvfølgelig at finde pengene. Så ja, der går en hel del Blinkende Lygter i lokation og overordnet præmis. Det går faktisk hen og bliver helt meta, når Sofie Gråbøl får revance for det knytnæveslag, der kom ud af det blå i Blinkende Lygter.
Sofie Grøbåls karakter er noget af det bedste ved filmen. Sammen med Lars Brygmann, som altid er genial. Det er også sjovt at se Bodil Jørgensen i en anderledes rolle end man er vant til.
Men herudover er der langt mellem snapsene i en film, som kun lige sniger sig op på en middel karakter.
★★★☆☆☆
★★★★★★1Den Sidste Viking (2025)
Anders Thomas Jensen laver ikke dårlige film. Alle hans film er seværdige på den ene eller anden måde. Og mange af dem tåler adskillige gensyn.
Mine forventninger var ret høje efter de super gode anmeldelser. 5 stjerner fra både Soundvenue, Ekko og Moovy. Soundvenue har endda rangeret den som den næstbedste af alle Anders Thomas Jensens film. Ret vildt!
Den opfattelse deler jeg desværre ikke. Jeg vil faktisk mene, at Den Sidste Viking ligger helt i bunden af han film. Det føles som om, at humoren er på automatpilot. Og der lånes lige lovligt meget fra Blinkende Lygter. Det er heller ikke nogen god indikator, hvis man kommer til at blunde lidt midtvejs i filmen.
Mads Mikkelsen og Nikolaj Lie Kaas spiller to brødre. Den ene (Kaas) har røvet en stor bunke penge, og når at gemme dem, inden han fanges og og kommer i fængsel. Broderen (Mikkelsen) har en psykisk lidelse og tror, at han er John Lennon. Hvilket man ikke har kunnet undgå at få spoilet af de trailere, publikum er blevet tvangsfodret med i biografen det sidste lange stykke tid.
Da broderen løslades fra fængslet, bliver der samlet en broget flok af gutter og gutinder i et hus ude i en skov. Planen er selvfølgelig at finde pengene. Så ja, der går en hel del Blinkende Lygter i lokation og overordnet præmis. Det går faktisk hen og bliver helt meta, når Sofie Gråbøl får revance for det knytnæveslag, der kom ud af det blå i Blinkende Lygter.
Sofie Grøbåls karakter er noget af det bedste ved filmen. Sammen med Lars Brygmann, som altid er genial. Det er også sjovt at se Bodil Jørgensen i en anderledes rolle end man er vant til.
Men herudover er der langt mellem snapsene i en film, som kun lige sniger sig op på en middel karakter.
★★★☆☆☆
Uha, du er ikke den eneste jeg har hørt kritikken fra og jeg havde ellers planlagt en biff tur tirsdag - jeg burde måske kigge efter en anden film?
★★★★★1Uha, du er ikke den eneste jeg har hørt kritikken fra og jeg havde ellers planlagt en biff tur tirsdag - jeg burde måske kigge efter en anden film?
Tja, den skal jo ses. Men hvis du ikke har et “gratis” NF Bio abonnement, så kan det godt udskydes til den kommer på streaming.
Moovy gav den som nævnt 5 stjerner. Men de to podcast udbrydere (Mikkel Abel og ham den anden hvis navn jeg lige har svedt ud) var ikke just begejstrede. De gav den begge 2 stjerner. Av!
★★★★★1- jeg burde måske kigge efter en anden film?
Øh, har du set den nye Predator film? Den skal da ses i biffen. Jeg regner selv med at tage ind og se den i Århus på tirsdag. Måske vi støder på hinanden.
Der er også den nye Lanthimos film. Den snupper jeg muligvis også på tirsdag.
★★★★1
Øh, har du set den nye Predator film? Den skal da ses i biffen. Jeg regner selv med at tage ind og se den i Århus på tirsdag. Måske vi støder på hinanden.
Tager også Predator i biffen på tirsdag :)
★★★★★1Tager også Predator i biffen på tirsdag :)
Det kan jo blive et helt Moovy bruger event, hvis vi alle tager ind og ser Predator på tirsdag. Er du også fra Østjylland af?
★★★★★1Lol, jeg har ikke været i biografen siden 2022, hvor jeg så Bamse filmen (Anders W Berthelsen) i Assens Bio og har ingen planer om det. Da slet ikke den nye Predator film, da det jeg har set af den, pt...skuffede max!!!
★★★★0
Det kan jo blive et helt Moovy bruger event, hvis vi alle tager ind og ser Predator på tirsdag. Er du også fra Østjylland af?
Yepper, men det bliver ikke i aarhus denne gang :)
★★★★★★1Øh, har du set den nye Predator film? Den skal da ses i biffen. Jeg regner selv med at tage ind og se den i Århus på tirsdag. Måske vi støder på hinanden.
Nu har fruen fødselsdag - hun blev fejret af familien i weekenden, så vi skal ud og spise - og måske se en film. Predator får jeg nok ikke lokket hende med på ;-) Men den nye Lanthimos film kunne være et alternativ
★★★★★★1Den Sidste Viking
Der er måske ikke så meget nytænkning i Anders Thomas Jensens nyeste epos - særligt i dialog, hvor de finurlige sætninger minder meget om noget man har hørt før.
Heller ikke figurerne, eller skuespillerholdet (med få undtagelser), er nye - vi har de diagnostiserede og dem der bare ikke er bevidst skøre. Som Sofie Gråbøls karakter Margrethe siger, der røg så den sidste normale på matriklen.
Det er ikke den bedste film i rækken, men mindre kan gøre det for man er altid i godt og herligt selskab med den forventede galskab.
Rammen omkring det hele - tegnefilmssekvensen i starten og slutningen, har ikke en brugbar morale selvom det et stykke virker sådan - og beatles historien er bare sjov, uden at føre til noget, ud over en masse gode grin.
Kernen, de to brødre, som har gået så frygteligt meget igennnem og nu gør det igen minder lidt om noget fra De Grønne Slagtere, og i sommerhuset er vi til dels tilbage til Blinkende Lygter.
Men der er stadig herlige overraskelser, midt i alt de velkendte - og skuespillerne har med garanti haft en fest, endnu en gang.
7,5/10