Forum - Forum-tråd: Blade Runner 2049 (Blu-ray)

Blade Runner 2049 (Blu-ray)

  • ★★★★2

    Hvornår er du blevet sådan en sappy filmnørd, David? :) Jeg synes nu den havde masser af pondus. Det er blot holdt tilbage. Denne film bliver for mig bedre for hvert gennemsyn. Og en sjælden modig storfilm. 

    Babo20-04-18 15:21

  • 2

    Den er et stort mesterværk imo. Helt på højde med den første film. Og ja, den bliver bedre for hver gang man ser den synes jeg også.

    PatrickJane20-04-18 16:31

  • 1

    Kan slet ikke forstå at anmelder mener at Villenueve har svært med følelser. Der er masser af følelser i både Encendies, Prisoners og Arrival?! 

    PatrickJane20-04-18 16:35

  • ★★★★0

    Man er næsten helt i trance af den æstetisk smukke billedside. 

    Babo20-04-18 16:59

  • ★★★★★0

    Jeg er nok bare ikke så stor fan af manden som de fleste. Jo, han prøver da at vise store følelser i mange af hans film, men det bliver behandlet meget kynisk og overfladisk efter min mening. Det kommer i hvert fald ikke igennem til mig. Og desværre tabte filmen en lille smule for mit vedkommende ved gensyn. Dog ikke nok til at rykke ved min oprindelige mening og karakter til filmen. Men jeg er da glad for, at hans film bliver kaldt mesterværker af flere, for han er sgu et interessant bekendtskab, og jeg kommer til at følge ivrigt med i hans karriere =)

    David Lund20-04-18 17:02

  • ★★★★0

    Sjovt, selvom jeg følte filmen godt kunne have været strammet lidt op, fløj næsten tre timer afsted ved 2 og 3 gennemsyn. 

    Babo20-04-18 17:15

  • ★★★★0

    Jeg er både- og mht. kritik og ros. Villeneuve rammer langt mere plet end udenfor skiven, men den kælen- dvælenhed for detaljer- og billedside han forsøger at gentage fra originalen her, tager for mig momentum ud af fortællingen. 

    Når jeg genser originalen og ser på Scotts billedside, kombineret med Vangelis' scores og Fords uimodståelige charisma, som altid gemmer på en humoristisk side, så er det total nydelse, mens jeg ofte føler Villeneuve trækker den et minut længere end "hvad godt er" og jeg ikke er særlig god til tidens bombastiske Hans Zimmer bas.

    Gensynet med Harrison trækker i den grad op, hvor netop Goslings og Harrisons "træf" sprudlede af vid, originalitet og humor og jeg havde foretrukket, at han også var blevet givet "den sidste hånd", fremfor det som var filmens svageste punkt, la grande finale ved dæmningen.

    Dog ... stadig 8/10 fordi det ER fremragende sci-fi med store armbevægelser.

    Bruce20-04-18 17:33

  • 1

    Jeg er nok bare ikke så stor fan af manden som de fleste. Jo, han prøver da at vise store følelser i mange af hans film, men det bliver behandlet meget kynisk og overfladisk efter min mening. Det kommer i hvert fald ikke igennem til mig. Og desværre tabte filmen en lille smule for mit vedkommende ved gensyn. Dog ikke nok til at rykke ved min oprindelige mening og karakter til filmen. Men jeg er da glad for, at hans film bliver kaldt mesterværker af flere, for han er sgu et interessant bekendtskab, og jeg kommer til at følge ivrigt med i hans karriere =)

    Det er jo så fair nok:-) Glæder mig meget til Dune og ifølge IMDB endnu en film med Gyllenhall som  skulle hedde The Son.

    PatrickJane20-04-18 19:09

  • ★★★★★★0

    Gensynet med Harrison trækker i den grad op, hvor netop Goslings og Harrisons "træf" sprudlede af vid, originalitet og humor og jeg havde foretrukket, at han også var blevet givet "den sidste hånd", fremfor det som var filmens svageste punkt, la grande finale ved dæmningen.

    Meget enig! Jeg skal dog sige at trods den lange spilletid, følte jeg ikke filmen lang. Men enig, klimaks føles lidt meh og så står fortællingen ikke så stærkt tilbage hos mig efter nogle dage. Men ellers var jeg generelt ret positiv og fandt den fremragende.

    T. Nielsen21-04-18 06:49

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen