Forum - Forum-tråd: David Fincher optog scene 200 gange til sin kommende Netflix-film

David Fincher optog scene 200 gange til sin kommende "Citizen Kane"-film

  • 0

    Mank, Dune og måske Tenet er nok de eneste film, jeg skal se i bio i 2020.

    En intelligent og moden periodefilm er altid et must at se i bio, men selvfølgelig også pga. Fincher, selvom nogle af hans nyere films skuespillerpræstationer og klipning er en anelse mekaniske.

    Meget click-bait overskrift iøvrigt.. Hun siger at hun kunne tage fejl, men I render det som om det er 200 gange..

    Bobby Long22-06-20 18:27

  • ★★★0

    Genial instruktør eller ej, så er det vist på tide at finde spændetrøjen frem til Hr. Fincher. Det er tydeligvis stukket af for ham.

    Essal22-06-20 18:50

  • ★★★0

    Jeg studser istedet over at der skulle være tale om en scene med tusindvis af mennesker. Hvis det er tilfældet, får jeg helt lyst til at se den film alene af den grund. Det lyde jo storslået, og det leder tankerne hen på film som Metropolis, Voyna i mir eller måske nogle af de store Hollywood produktioner fra 50'erne. Idag benytter man vel mest CGI, da det er billigere end at betale en masse statister.

    Hvis jeg læser den oprindelige kilde, står der:

    …I was part of scenes with tons of people in it and we would do it for an entire week. I can’t tell you how many takes we did, but I would guess 200, maybe I could be wrong and could be way off. Um, I could be underestimating by five days of one scene when I didn’t have one line… ‘You think I can just relax?’ No, because there are probably about nine or 10 different camera angles that had been on me at one point.

    Den mest korrekte oversættelse af "tons of people" er "tonsvis af mennesker". Et ton er 1000 kilo og da et kilo også er 1000, vil det sige at 1000 ingengang er nok. Vi kommer helt op på en mere end 1.000.000 mennesker i den scene!

    Ifølge den danske ordbog, kan tonsvis dog forstås i overført betydning. Her betyder det "ualmindelig mange eller ualmindelig meget". De kommer med følgende eksempler:

    [der er] tonsvis af mennesker, du kan umuligt komme til at kede dig

    og

    jeg vaskede ølkrus og kogte røde pølser i tonsvis

    ordnet.dk/ddo/ordbog

    Derfor tror jeg desvære at jeg må skyde en hvid pil efter en episk scene med flere tusinde statister. Øv. Der er nok bare mere en 10 mennesker med i scenen.

    Syntes i øvrigt det er fint hvis instruktørerne ikke går på kompromis med deres kunst. Det kræver jo så bare at de har frihed og råd til det.

    Aranyhajú Nyárszépe22-06-20 20:55

  • ★★★0

    200 gange på 1 uge, lyder dyrt.

    MOVIE100022-06-20 21:03

  • ★★★★1

    ..."Part Time"... :-/

    Gasivodo22-06-20 23:43

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen