Forum - Forum-tråd: Docs & Talks Festival 2020: "The Brink" - Steve Bannon og højrefløjens strømninger

Docs & Talks Festival 2020: "The Brink" – Steve Bannon og højrefløjens strømninger

  • ★★★★3

    Hvis man vil gøre sig selv en tjeneste for at "forstå", så er det ikke så meget strømningerne ude på fløjene, som er interessante, men hvad der nærer dem.

    Det er min påstand, at fremkomsten af tosserier, nonsens og idioti, at populisme får en opblomstring, at mennesker seriøst vælger politikere som Trump, Salvini og Orban, kan forklares rationelt, og at der derfor også er lette løsninger for at komme "uvæsenet" til livs. 

    Det er en kausalitet, som medierne ikke har haft den store interesse i at belyse. I stedet forsøger man at bekæmpe populisme med populisme og skaber dermed et aktions/reaktionsmønster, som bliver ved med at eskalere udviklingen.

    Derfor vil det være virkellig interessant at se, hvilken vinkel man vil anlægge i følgende

    Efter filmvisningen vil seniorforskerne Vibeke Schou Tjalve og Manni Crone samt ph.d.-studenten Miranda Holm i samtale med journalist Lasse Engelbrecht gøre os klogere på de nye højrefløjsstrømninger og det ideologiske indhold, der de seneste år har spredt sig i verden

    Det er dog to ret så intelligente seniorforskere, så jeg tror faktisk, at man vil være en smule bedre klædt på end man er det på Deadline.

    Bruce 4-02-20 11:36

  • ★★★1

    Debatterne under Docs & Talk har indtil videre (og de forgående år) været mere objektive og analyserende ud fra en neutral position, da det primært er forskerne der får taletid, end vinklingen er kritik af den ene eller anden fløj. Niveauet er sat højere end netop sidstnævnte.

    Jeg har tidligere deltaget i lignende setups om politisk og ideologisk ekstreme brandpunkter, heriblandt om Bannons virkemidler, hvor det de gange har været debat om populismens natur – hvilket jeg også tror at det bliver her. Dog tror jeg også at lige denne debat kan blive ret saftig, da publikum i højere grad inddrages på D&T end i andre fora – hvilket uanset hvad nok skal blive interessant. Kom i aften, Flemming, så kan vi tage en kaffe efter. :)

    Dolphinfriendly 4-02-20 14:45

  • ★★★★0

    Kom i aften, Flemming, så kan vi tage en kaffe efter. :)

    Det kunne sateme være hygge Dolphin og tak for tilbuddet :) Det lyder meget interessant!

    Har dog lige en datter med 39.2, som skal "supporteres" hjemme og en kæreste, som ser ud til være på vej ned i papkassen :-/  Så jeg ved desværre, hvad jeg skal tage mig til i aften :(

    Bruce 4-02-20 14:23

  • ★★★★★0

    (Den ligger for resten også på CMORE.) 

    Lars! 4-02-20 18:12

  • ★★★0

    Det kunne sateme være hygge Dolphin og tak for tilbuddet :) Det lyder meget interessant!

    Har dog lige en datter med 39.2, som skal "supporteres" hjemme og en kæreste, som ser ud til være på vej ned i papkassen :-/  Så jeg ved desværre, hvad jeg skal tage mig til i aften :(

    Puha, det lyder sgu ikke for godt. Jeg håber, at der kommer styr på både datter- og kærestesituationen snart. Forhåbentlig med positiv udgang. Sig til, hvis kaffe passer en anden dag. 

    Det var iøvrigt en virkeligt spændende debat, med enormt interessante perspektiver omkring den vestlige populisme/bevægelse, som Bannon ser sig selv som banefører for – samt de paradokser der hersker i mandens projekt og persona.

    Dolphinfriendly 4-02-20 19:13

  • ★★★★0

    Puha, det lyder sgu ikke for godt. Jeg håber, at der kommer styr på både datter- og kærestesituationen snart. Forhåbentlig med positiv udgang. Sig til, hvis kaffe passer en anden dag. 

    Det var iøvrigt en virkeligt spændende debat, med enormt interessante perspektiver omkring den vestlige populisme/bevægelse, som Bannon ser sig selv som banefører for – samt de paradokser der hersker i mandens projekt og persona.

    Takker Dolphin og godt at høre. Min datters feber røg sgu på 37.6 og min kæreste skræmte livet af mig over FaceTime, så de piger har det vist ok nu :)

    Bruce 4-02-20 22:54

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen