Nå ja, det ligner jo mere eller mindre "the usual suspects"...Jamen så må det jo nok være....gaaaaaab....sandt.
Her er de 100 bedste film siden år 2000
- ★★★★★★0
T. Nielsen23-08-16 15:56
- 0
Mmmh - der er nu nogle dejlige film med der. Bl.a. én af mine absolutte yndlingsfilm, Memento. Derudover passer det mig nu meget godt, at de har fundet plads til en film som Children of Men, der er mindre "kunsterisk".
Af de film på Top-25 listen jeg har set er det kun Lost in Translation som jeg absolut SLET ikke kunne tage - den kedede mig simpelthen halvt ihjel.
moulder66623-08-16 15:56
- 0
Mange gode film, der viser, at filmmediet stadig lever i bedste velgående, trods meget Hollywood-bras. Savner dog at se eksempelvis "Ex Machina" (2015), "Drive" (2011), "Black Swan" (2010) og "Into the Wild" (2007), for ikke at tale om "Harry Potter" - Treeren, "The Prisoner of Azkaban" (2004), ku' da godt at klaret cuttet, synes jeg.
benjamin5123-08-16 16:37
- ★★★★★★0
Lister er altid hyggelige :) - og den er (selvfølgelig) ikke overraskende.
Der er 14 af dem, jeg ikke har set - kun The Act of Killing i top25. Der er to film, jeg lige vil kommentere på: jeg kan ikke fordrage Mad Max: Fury Road og nr. 71, Tabu, var også frygtelig. Ellers er der ikke nogen, der som sådan irriterer mig.
Men - I skal da ikke snydes for min egen liste :)
- The Tree of Life
- Blancanieves
- Pans Labyrinth
- The Wrestler
- Boyhood
- Hero
- Atonement
- City Of God
- Spirited Away
- City of Life and Death
- Requiem For A Dream
- Spring, Summer, Fall, Winter...and Spring
- United 93
- Innocent Voices
- The New World
- Winter's Bone
- A Separation
- Hotel Rwanda
- The Proposition
- Frozen River
- Into The Wild
- The Consequences Of Love,
- Antichrist
- No Country For Old Men
- Me And You And Everyone We Know
- Submarino
- Mr. Nobody
- The Broken Circle Breakdown
- Children Of Men
- My Life Without Me
- Little Miss Sunshine
- The Pianist
- Dancer In The Dark
- The Notebook
- Waltz With Bazir
- Reservation Road
- House Of Sand And Fog
- Little Children
- Million Dollar Baby
- Mulholland Drive
- Good Night And Good Luck
- Donnie Darko
- Bænken
- Babel
- Jagten
- Lilja-4-Ever
- Eternal Sunshine In A Spotless Mind
- En Sang For Martin
- Kill Bill Vol. 2
- The Son's Room
- Memento
- 21 Grams
- Let The Right One In
- Oldboy
- Bloody Sunday
- O Brother, Where Art Thou?
- Kunsten At Græde I Kor
- Juno
- Palindromes
- Buddha Collapsed Out Of Shame
- Changeling
- The Return
- Songs From The Second Floor
- The Selfish Giant
- The Perks of Being A Wallflower
- Dead Man's Shoes
- Brooklyn
- The Man From London
- Of Gods and Men
- Dogville
- Amour
- Stations of the Cross
- Lost In Translation
- Elephant
- Turtles Can Fly
- The Fountain
- 25th Hour
- 2 Years A Slave
- Interstellar
- This Is England
- The Hurt Locker
- The Tale of the Princess Kaguya
- The Fellowship Of The Ring
- Nebraska
- The Passion Of Christ
- A Hole In My Heart
- The White Ribbon
- The Diving Bell and the Butterfly
- Shame
- Cosmopolis
- We Need To Talk About Kevin
- Philomena
- Infernal Affairs
- Hunger
- Tyrannosaur
- Hachiko
- Carol
- Room
- Rocky Balboa
- Robot & Frank
- ★★★1
Det er udmærket liste og vi har jo som filmfan nok også hørt om de fleste. Der er dog ikke 100 film på listen, men 102?
Hvis man bruger ICM, er der allerede nogen der har adapteret den. Kan se at jeg har set de 60 af dem.
Aranyhajú Nyárszépe23-08-16 17:51
- ★★★★★★0
Kisbye - jeg går ud fra, at de har fået samme antal stemmer. Ellers vil det være lidt mærkeligt.
Toni Erdmann, The Headless Woman og Margaret har jeg aldrig hørt om, de andre film kender jeg enten til eller kender instruktøren. Men det har da givet mig 14 nye film, jeg skal have set ;)
- 0
Thumps up på Blancanieves - den burde ha' fået al den ros, som gik til The Artist
- ★★★★★0
Rigtig interessant liste, klart en af de bedre rangeringer at dømme ud fra dem jeg har set.
- ★★★★★0
Thumps up på Blancanieves - den burde ha' fået al den ros, som gik til The Artist
Helt enig! En fantastisk film, som er langt bedre end "The Artist".
- ★★★★0
Hvis jeg skulle vælge de 10 bedste på listen:
1. The Pianist (Roman Polanski, 2002)
2. Before Sunset (Richard Linklater, 2004)
3. Zodiac (David Fincher, 2007)
4. A History of Violence (David Cronenberg, 2005)
5. There Will Be Blood (Paul Thomas Anderson, 2007)
6. Spring, Summer, Fall, Winter…and Spring (Kim Ki-duk, 2003)
7. Almost Famous (Cameron Crowe, 2000)8. Lost in Translation (Sofia Coppola, 2003)
9. The Royal Tenenbaums (Wes Anderson, 2001)
10. The Social Network (David Fincher, 2010)
chandler7523-08-16 19:53
- ★★0
Og hvis JEG skulle vælge de 10 bedste fra listen:
1) The Tree of Life
2) The Fellowship of the Ring
3) The Dark Knight
4) Inception
5) The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford
6) In the Mood for Love
7) A History of Violence
8) The Pianist
9) Brooklyn
10) Ratatouille
- ★★★★0
Hvis jeg skulle have lavet en top 25 selv, så ville netop Mulholland Drive og In the Mood for Love også have ligget helt i toppen, så det passer jo meget godt.
Til gengæld har jeg kun set 13 af de film, der er i deres top 25. Det understreger nok meget godt, at jeg har set alt for lidt ny filmkunst de sidste ti år og i stedet brugt tiden på at se skrækfilm - nye som gamle. :-)
- ★★★★★0
Jeg mangler hele 5! Og så er det tilmed 5 film, jeg rigtigt gerne vil se. Jeg håber på, at kunne finde dem på Netflix, så jeg kan komme i gang!
Det er altid svært at vælge film til en liste som denne, men resultatet er da forholdsvist varierede film, når der nu er blevet spurgt ret bredt. Der mangler en håndfuld af mine favoritter, men der er næsten kun guldkorn imellem.
David Lund24-08-16 14:38