Forum - Forum-tråd: Moovys top 10 i 2018

Moovy kårer de 10 bedste film i 2018

  • ★★★★0

    Nåede desværre ikke Kaptajnen. Men nu er den et must see og burde være noget i min boldgade. 

    Babo31-12-18 11:39

  • ★★★0

    Glæd dig, Adis. Den er – bogstaveligt talt – rystende god. 

    Dolphinfriendly31-12-18 12:17

  • ★★★★0

    Glæd dig, Adis. Den er – bogstaveligt talt – rystende god. 

    Will do. Den er gået totalt under min radar af en eller anden årsag, men opdagede den figurerede på flere lister af en håndfuld jeg følger og så lige jeres oveni. Den vil jeg se frem til. Lyder jo spændende. 

    Babo31-12-18 12:22

  • ★★0

    Burning og Phantom Thread side om side. Smukt! 

    Mikkel Abel31-12-18 12:24

  • ★★★★0

    Burning og Phantom Thread side om side. Smukt! 

     Nåede desværre heller ikke Burning. Men glæder mig. Phantom Thread var tæt på en top 10. PTA plejer at være på, men af en eller anden årsag blev den udeladt. Det er dog ikke min favorit PTA film. 

    Babo31-12-18 12:42

  • ★★★★0

    Mangler at få set Roma The Favourite, Let the Sunshine In, Cold War, Kaptajnen, og Den Skyldige.

    Min top-5 er

    Death of Stalin

    First Man

    Wind River

    Hereditary

    First Reformed

    Derudover et hæderligt, men langt fra imponerende filmår.

    Death of Stalin dog var edderperkeme sjov og én jeg har genset adskillige gange.

    Bruce31-12-18 13:29

  • ★★★★0

    Stalins Død var nu fra sidste år, men jeg er enig Bruce. Den er spas. 

    Jeg tror du kun har kradset i overfladen mht 2018 Bruce. Eller tager jeg fejl? Der har været en del gode faktisk. Prøv se Sweet Country (i bedste Hostiles stil) den franske Alt for min Søn, Graniks Leave No Trace. Blot for at nævne en håndfuld. 

    Babo31-12-18 13:45

  • ★★★0

    Plus First Reformed har dansk premiere start næste år. :)

    Men Bruce, der har været virkeligt mange gode i år. Særligt ikke-amerikanske. Hvilket er årsagen til, at jeg bevidst har fravalgt dokumentarfilm i år – ville være umuligt for mit vedkommende at lave en top ti med både spillefilm og doku.

    Dolphinfriendly31-12-18 13:55

  • ★★★★0

    Stalins Død var nu fra sidste år, men jeg er enig Bruce. Den er spas. 

    Jeg tror du kun har kradset i overfladen mht 2018 Bruce. Eller tager jeg fejl? Der har været en del gode faktisk. Prøv se Sweet Country (i bedste Hostiles stil) den franske Alt for min Søn, Graniks Leave No Trace. Blot for at nævne en håndfuld. 

    Ahh ja, jeg troede den var fra 2018 :)

    Ja, jeg har kun kradset i overfladen. Jeg er blevet langt mere selektiv de senere år, fordi jeg ikke længere får tid til at se film. Har set Leave No Trace, men ikke de andre, så dem vil jeg skrive mig bag øret tak :)

    Plus First Reformed har dansk premiere start næste år. :)

    Men Bruce, der har været virkeligt mange gode i år. Særligt ikke-amerikanske. Hvilket er årsagen til, at jeg bevidst har fravalgt dokumentarfilm i år – ville være umuligt for mit vedkommende at lave en top ti med både spillefilm og doku.

    Ahhh ... det dersens dansk premiere halløj :-D 

    Jeg plejer at gennemgå Slant Magazines Top 25 liste og Metacritics film over 70%, efter potentielle syn, men jeg indrømmer at mange efterhånden går i glemmebogen.

     

    Bruce31-12-18 14:05

  • ★★★★0

    Ahh ja, jeg troede den var fra 2018 :)

    Ja, jeg har kun kradset i overfladen. Jeg er blevet langt mere selektiv de senere år, fordi jeg ikke længere får tid til at se film. Har set Leave No Trace, men ikke de andre, så dem vil jeg skrive mig bag øret tak :)

    Ahhh ... det dersens dansk premiere halløj :-D 

    Jeg plejer at gennemgå Slant Magazines Top 25 liste og Metacritics film over 70%, efter potentielle syn, men jeg indrømmer at mange efterhånden går i glemmebogen.

     

    Godt at være selektiv. Men du holder stadig rekorden for antal gensyn med Avatar. 8 på tre dage. Det har alligevel krævet sin mand ;) 

    Babo31-12-18 14:14

  • ★★★★★0

    Min liste vil nok være:

    1. Lady Bird
    2. Roma
    3. Annihilation
    4. Phantom Thread
    5. Hereditary
    6. Suspiria
    7. Den Skyldige
    8. A Quiet Place
    9. Isle of Dogs
    10. Coco

    Boblere med DK-release:

    • A Star is Born
    • You Were Never Really Here
    • Three Billboards outside Ebbing, Missouri

    Jeg måtte lige lave nogle ændringer fra den liste jeg oprindeligt havde lavet, da jeg indså at et par af dem ikke havde haft DK-premiere i 2018. Derfor fjernede jeg følgende film:

    • Eighth Grade
    • First Reformed
    • Sorry to Bother You

    “Leave No Trace” og “Blindspotting” havde også været i spil, hvis de havde haft dansk release.

    Kruse31-12-18 14:26

  • ★★0

    Plus First Reformed har dansk premiere start næste år. :)

    Men Bruce, der har været virkeligt mange gode i år. Særligt ikke-amerikanske. Hvilket er årsagen til, at jeg bevidst har fravalgt dokumentarfilm i år – ville være umuligt for mit vedkommende at lave en top ti med både spillefilm og doku.

    Hvad med Skjold og Isabel? Og så vil vi have en top ti på dokumentarer. ;) 

    Mikkel Abel31-12-18 15:14

  • ★★★★0

    Godt at være selektiv. Men du holder stadig rekorden for antal gensyn med Avatar. 8 på tre dage. Det har alligevel krævet sin mand ;) 

    Haha ... jeg mener nu, at det var to ;-D

    Prometheus var tre på tre ;)

    Bruce31-12-18 15:25

  • ★★★★★★0

    Af jeres 14 (!) film på Moovys Top 10, har jeg kun set 5 (Det selvfølgelig halvdelen af 10;) og af dem er Wind River min favorit. 

    T. Nielsen31-12-18 15:30

  • ★★★0

    Hvad med Skjold og Isabel? Og så vil vi have en top ti på dokumentarer. ;) 

    Jeg ser den mest som en slags meta kærlighedhistorie baseret på udsagn fra unge menneskers første store kærlighed, end en egentlig doku. Selvom det ér en slags doku. :) Iøvrigt virkelig rørende og fin. 

    Haha deal – jeg skriver en doku top ti her i tråden. :)

    Dolphinfriendly31-12-18 15:34

  • ★★★★0

    Haha ... jeg mener nu, at det var to ;-D

    Prometheus var tre på tre ;)

    Jeg er også dårlig med tal :)

    Babo31-12-18 15:51

  • ★★★★★★0

    Jeg er også dårlig med tal :)

    Hahaha 

    T. Nielsen31-12-18 15:53

  • ★★★★★0

    Spændende lister.

    Der er flere film nævnt her, som jeg ikke har set, så der er masser af inspiration her til, hvad jeg bl.a. skal bruge de næste par måneder på, hvad film angår. :) 

    Min top 10 liste fra i år ser således ud :

    1. I Kill Giants 
    2. The Breadwinner 
    3. Summer of 84
    4. Roma 
    5. Wonder Wheel 
    6. Mission Impossible : Fallout
    7. Call Me By Your Name 
    8. The Ballad of Buster Scruggs 
    9. Mean Dreams 
    10. Kodachrome

    ---

    Hvis man vil læse lidt mere om, hvorfor jeg har valgt de film og se andre brugeres top 10 lister og bedømmelser, kan det ses her:

    www.moovy.dk/forum/bland-selv/Din-top-10-2018

    NightHawk31-12-18 16:17

  • ★★★★0

    Min liste vil nok være:

    1. Lady Bird
    2. Roma
    3. Annihilation
    4. Phantom Thread
    5. Hereditary
    6. Suspiria
    7. Den Skyldige
    8. A Quiet Place
    9. Isle of Dogs
    10. Coco

    Boblere med DK-release:

    • A Star is Born
    • You Were Never Really Here
    • Three Billboards outside Ebbing, Missouri

    Jeg måtte lige lave nogle ændringer fra den liste jeg oprindeligt havde lavet, da jeg indså at et par af dem ikke havde haft DK-premiere i 2018. Derfor fjernede jeg følgende film:

    • Eighth Grade
    • First Reformed
    • Sorry to Bother You

    “Leave No Trace” og “Blindspotting” havde også været i spil, hvis de havde haft dansk release.

    First Reformed er bare udkommet på BD/dvd i dk. Så den vil jeg mene godt kan forsvares. Men altså, det er altid udfordringen med datoerne. 

    Babo31-12-18 16:27

  • ★★★★★0

    First Reformed er bare udkommet på BD/dvd i dk. Så den vil jeg mene godt kan forsvares. Men altså, det er altid udfordringen med datoerne. 

    Men som Nicki skriver lidt længere oppe, så får den tilsyneladende en biografpremiere i starten af året. I hvert fald ifølge Kino.dk. Så det er en lidt speciel situation.

    At den er udkommet på BD/DVD i Danmark er jeg dog enig i gør, at den er “tilladt” at sætte den på årets liste. Så jeg sætter den ind efter “Suspiria” og skubber “Coco” ud af min top 10.

    Kruse31-12-18 16:40

  • ★★★★0

    Men som Nicki skriver lidt længere oppe, så får den tilsyneladende en biografpremiere i starten af året. I hvert fald ifølge Kino.dk. Så det er en lidt speciel situation.

    At den er udkommet på BD/DVD i Danmark er jeg dog enig i gør, at den er “tilladt” at sætte den på årets liste. Så jeg sætter den ind efter “Suspiria” og skubber “Coco” ud af min top 10.

    Nemlig. Den er også god First Reformed. Manglede lige det sidste, så er lidt spændt på om nyt syn kan ændre lidt på tingene. Men brød mig ikke om slutningen. Nåede desværre heller ikke Suspiria, men har hørt blandet ting om den. 

    Babo31-12-18 16:52

  • 0

    Hereditary må være min favorit fra i år. 

    evermind31-12-18 16:55

  • ★★0

     Nåede desværre heller ikke Burning. Men glæder mig. Phantom Thread var tæt på en top 10. PTA plejer at være på, men af en eller anden årsag blev den udeladt. Det er dog ikke min favorit PTA film. 

    Det er bare med at komme afsted til "Burning". Kan ikke anbefale den nok. :)

    Phantom Thread er heller ikke min favorit PTA, men mandens bundniveau er jo højere end de flestes topniveau. Så den tilbage i februar og den har hjemsøgt mig gennem hele året.

    Jeg ser den mest som en slags meta kærlighedhistorie baseret på udsagn fra unge menneskers første store kærlighed, end en egentlig doku. Selvom det ér en slags doku. :) Iøvrigt virkelig rørende og fin. 

    Haha deal – jeg skriver en doku top ti her i tråden. :)

    Hmm, tjaa. Måske! ;) Smukt filmet, men alt for meget ulidelig teenage-weltschmerz til mig!

    Og please do! 

    Mikkel Abel 1-01-19 15:19

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen