Forum - Forum-tråd: Oscar 2018 - And the Oscar goes too...

Oscar 2018 - And the Oscar goes to...

  • ★★★★0

    Er det ikke mere Astrids personlige bud fremfor hvad Moovy TROR ender som vindere?

    Babo 4-03-18 13:41

  • ★★★★4

    Astrid er i dette tilfælde Moovys repræsentant - ligesom når en anmelder anmelder en film, er det Moovys anmeldelse :)

    chandler75 4-03-18 13:53

  • ★★★★★★1

    Er det ikke mere Astrids personlige bud fremfor hvad Moovy TROR ender som vindere?

    Ja Babo og nu må du gerne smide VORES mening:-D

    T. Nielsen 4-03-18 13:55

  • 0

    Ja Babo og nu må du gerne smide VORES mening:-D

    Ja deltag endelig vores Oscarsnak her på Moovy og kom med jeres bud og diskuter mine valg af vindere

    Astrid 4-03-18 14:20

  • ★★★0

    Jeg har kun set 3 af de 5 nominerede til "Bedste Instruktør" (Get Out, The Shape of Water og Dunkirk), og ud af dem er jeg enig i, at Guillermo Del Toro meget gerne må komme på scenen og sige tak. Jeg var fuldstændig bjergtaget af den film.

    I stort set alle andre kategorier har jeg enten set for få af filmene eller har for lidt indsigt i det konkrete område til overhovedet at ville gøre mig nogen idé om at kunne komme med et kvalificeret bud :D

    HonoDelLoce 4-03-18 14:33

  • ★★★★1

    Astrid er i dette tilfælde Moovys repræsentant - ligesom når en anmelder anmelder en film, er det Moovys anmeldelse :)

    Så er jeg ked af at skuffe moovy, men Thomas og Babo mener Blade Runner vinder for fotografering, så forbered jeg på en skuffelse. Vi har allerede knappet øllene op og fejrer sejren, så vi behøver faktisk ikke engang se showet. 

    Babo 4-03-18 14:36

  • ★★★★★★0

    Så er jeg ked af at skuffe moovy, men Thomas og Babo mener Blade Runner vinder for fotografering, så forbered jeg på en skuffelse. Vi har allerede knappet øllene op og fejrer sejren, så vi behøver faktisk ikke engang se showet. 

    Haha sådan:-D

    T. Nielsen 4-03-18 15:06

  • ★★2

    Det er godt nok vovet at sige der ikke er nogen tvivl om hvorvidt "Three Billboards" løber med bedste film! :D

    Mikkel Abel 4-03-18 16:48

  • ★★★★★0

    Ja Babo og nu må du gerne smide VORES mening:-D

    Brugernes? Fint nok, så slipper vi for at tænke. 

    Lars! 4-03-18 17:08

  • ★★★★★★0

    Brugernes? Fint nok, så slipper vi for at tænke. 

    Præcis, ingen grund til at overdrive fjolleriet min ven.

    T. Nielsen 4-03-18 18:10

  • ★★★★★0

    Hov. Jeg lagde lige mærke til, at det starter en halv time tidligere end normalt. Bare hvis der er andre, der ligesom jeg ikke har styr på en skid. Jeg sætter vækkeuret til kl 1:55 så. Zzzzzzzzzzzz.

    David Lund 4-03-18 19:01

  • ★★★★★★0

    Prisuddelingen starter først kl 2.30 

    Guldager 4-03-18 19:35

  • ★★0

    Prisuddelingen starter først kl 2.30 

    Det er rykket en halv time frem i år (og nok fremover) sådan det er kl. 02, dansk tid. 

    Mikkel Abel 4-03-18 19:39

  • 0

    Spændende om Du får ret i at Loveless slår a Fantastic Woman og the Square.. det et psyko stærkt felt i år, så det bliver tæt! 

    Martinio07 4-03-18 20:00

  • ★★★★★★0

    Blev lidt forvirret af TV'2 måde at skrive det på: i65.tinypic.com/1y31y1.jpg

    Guldager 4-03-18 20:14

  • 0

    Jeg har i lang tid haft The Shape of Water som vinder af bedste film, men i og med det er så lige i år har jeg for et par dage siden ændret det til Three Billboards, da jeg tror der bliver et split. Derudover tror jeg også at Three Billboard vinder bedste manuskript i og med at den vinder bedste film. De følges ofte ad.

    Dette er dog et mærkeligt år hvor alt kan ske og at gætte på hvem der vinder, især, bedste film er som at tage et møntkast. Three Billboards, The Shape of Water og Get Out er umiddelbart dem med størst chancer. Jeg vil dog ikke blive overrasket hvis Lady Bird, Call Me By Your Name eller Dunkirk vinder, så tæt er det.

    Whispering Horse 4-03-18 20:29

  • 0

    Her er i øvrigt mine bud på vindere i nat.

    Best Picture

    Three Billboards Outside Ebbing, Missouri

    Best Actor

    Gary Oldman, Darkest Hour

    Best Actress

    Frances McDormand, Three Billboards Outside Ebbing, Missouri

    Supporting Actor

    Sam Rockwell, Three Billboards Outside Ebbing, Missouri

    Supporting Actress

    Allison Janney, I, Tonya

    Best Director

    The Shape of Water, Guillermo del Toro

    Adapted Screenplay

    Call Me by Your Name, James Ivory

    Original Screenplay

    Three Billboards Outside Ebbing, Missouri, Martin McDonagh

    Animated Feature

    Coco

    Documentary Feature

    Faces Places

    Foreign Language Feature

    A Fantastic Woman (Chile)

    Cinematography

    Blade Runner 2049, Roger Deakins

    Editing

    Dunkirk, Lee Smith

    Sound Mixing

    Dunkirk, Mark Weingarten, Gregg Landaker, Gary A. Rizzo

    Sound Editing

    Dunkirk, Alex Gibson, Richard King

    Production Design

    The Shape of Water

    Original Score

    The Shape of Water, Alexandre Desplat

    Best Original Song

    Remember Me from Coco, Kristen Anderson-Lopez, Robert Lopez

    Makeup and Hair

    Darkest Hour

    Costume Design

    Phantom Thread

    Visual Effects

    War for the Planet of the Apes

    Animated Short

    Dear Basketball

    Documentary Short

    Edith+Eddie

    Live Action Short

    DeKalb Elementary

     

    Whispering Horse 4-03-18 20:37

  • ★★★★0

    Første og eneste gang, at Al Pacino har vundet en Oscar - alligevel lidt vildt...

    chandler75 4-03-18 21:38

  • ★★★★★★0

    Nu vil jeg gå i seng. Må den bedste film vinde og kan alle jer Oscarnattrravne have et hyggeligt og godt show:)

    T. Nielsen 4-03-18 22:28

  • ★★★★0

    Nu vil jeg gå i seng. Må den bedste film vinde og kan alle jer Oscarnattrravne have et hyggeligt og godt show:)

    Jeg skal nok tale på vores vegne. Sov godt :)

    Babo 4-03-18 22:49

  • ★★★0

    Puh ha. Konen tændte lige for Tv2.

    Jeg kan simpelthen fysisk mærke ubehaget stige fra år til år over den opskruede falskhed, der omkredser et show som Oscars. Jeg kan godt lide at se selve uddelingen, men for satans, hvor får jeg lyst til at koge en kat over alt det udenom.

    Det kunne være fint, hvis der reelt blev snakket lidt om de forskellige film og sådan. Hvilket man da kan sige, at der også gør, men hele tiden "hun er så fantastisk", "han er så fantastisk". Og når der endelig lige er kommet lidt kød på en sjælden gang imellem, så bliver det afbrudt af "nej, se den kjole".

    Puh ha... Det skulle lige ud.

    HonoDelLoce 5-03-18 00:38

  • ★★★★★★0

    Wow, Eva Marie Saint er sgu frisk af en 93-årig...

    Guldager 5-03-18 02:32

  • 0

    Er her ikke lidt stille??

    Wiseguy 5-03-18 04:21

  • ★★★★★0

    Vi er alle faldet i søvn...

    David Lund 5-03-18 04:23

  • ★★0

    Showet er overraskende kedeligt i år, selvom det på papiret lignede en af de mest spændende i årevis.. men der mangler selvfølgelig stadigvæk mange af de store kategorier endnu. Synes bare der er en lidt 'meh'-følelse generelt.

    Mikkel Abel 5-03-18 04:30

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen