Forum - Forum-tråd: Oscars 2017: Vindere

Oscar 2017: Vindere

  • ★★★★★5

    Haha han har humor :)

    M. Night Shyamalan‏ @MNightShyamalan
    I wrote the ending of the academy awards 2017. @jimmykimmel we really got them!

    Elwood27-02-17 06:39

  • ★★★★★0

    Haha han har humor :)

    M. Night Shyamalan‏ @MNightShyamalan
    I wrote the ending of the academy awards 2017. @jimmykimmel we really got them!

    Hahaha fedt!

    David Lund27-02-17 06:47

  • ★★★0

    Kan se at Toni Erdmann ikke vandt. Betyder det så at jordens kerne er lavet af skumfiduser?

    Aranyhajú Nyárszépe27-02-17 06:55

  • ★★2

    Kan lige høre og se det for mig fremover: "Vi viser nu det Oscar-vindende mesterværk "Suicide Squad" fra 2016" 

    Thomas Fenger27-02-17 07:23

  • ★★★★★0

    Kan lige høre og se det for mig fremover: "Vi viser nu det Oscar-vindende mesterværk "Suicide Squad" fra 2016" 

    Den der scorer du ikke mange likes på!

    David Lund27-02-17 07:24

  • ★★★★0

    Dejligt med overraskelser. Næste år vinder Fast 8......ved en fejl. Den rigtige vinder bliver Wonder Woman. 

    Babo27-02-17 07:37

  • ★★★0

    Og selvfølgelig vandt "Arrival" kun en Oscar. 

    Jeg mangler stadig at se en del af de Oscar nominerede film men eftersom "Arrival" var en af den slags, desværre mere og mere sjældne, "det her er grunden til at jeg tager i biografen" oplevelser, har jeg svært ved at forestille mig at nogen anden film fra sidste år kan vippe den af pinden. 

    Men glad for at se at "La La Land" ikke vandt for bedste film i det mindste. Den var ok men langt fra nogen filmisk åbenbaring. 

    Så lige slutningen af Oscar showet... det var godt nok pinligt. Det er decideret uprofessionelt. Er det nogensinde sket før at den forkerte film får Oscaren for bedste film?

    Essal27-02-17 08:04

  • ★★2

    Den der scorer du ikke mange likes på!

    Skrev det ikke for at få likes. 

    Thomas Fenger27-02-17 08:11

  • ★★★★★1

    Skrev det ikke for at få likes. 

    Haha var nu også bare en joke =)

    David Lund27-02-17 08:37

  • ★★★★★★2

    Skrev det ikke for at få likes. 

    Det får du et like for:-D

    T. Nielsen27-02-17 08:41

  • ★★1

    Haha var nu også bare en joke =)

    I know ;) Måske de annoncerer den som Oscar-vindende storfilm i stedet for decideret mesterværk :) 

    Thomas Fenger27-02-17 08:41

  • ★★★★★0

    I know ;) Måske de annoncerer den som Oscar-vindende storfilm i stedet for decideret mesterværk :) 

    Den der får du ikke mange likes for! =)

    David Lund27-02-17 08:46

  • ★★0

    Den der får du ikke mange likes for! =)

    Ha ha -nej næppe ;) 

    Thomas Fenger27-02-17 08:47

  • ★★★★0

    Og selvfølgelig vandt "Arrival" kun en Oscar. 

    Jeg mangler stadig at se en del af de Oscar nominerede film men eftersom "Arrival" var en af den slags, desværre mere og mere sjældne, "det her er grunden til at jeg tager i biografen" oplevelser, har jeg svært ved at forestille mig at nogen anden film fra sidste år kan vippe den af pinden. 

    Men glad for at se at "La La Land" ikke vandt for bedste film i det mindste. Den var ok men langt fra nogen filmisk åbenbaring. 

    Så lige slutningen af Oscar showet... det var godt nok pinligt. Det er decideret uprofessionelt. Er det nogensinde sket før at den forkerte film får Oscaren for bedste film?

    Den var jo oppe imod ret skarpe film. Moonlight var helt fortjent. Arrival kunne jeg også leve med, fandt den selv ret fed, men også på flere måder Interstellar agtig. 

    Babo27-02-17 09:59

  • ★★★★★★0

    Glæder mig til at se twistplot vinderen Moonlight. Den lyder, når man læser om den, dog lidt som en lidt typisk "budskab" film? Er den det? 

    T. Nielsen27-02-17 10:56

  • ★★★★0

    Nej

    Babo27-02-17 11:04

  • ★★★★★0

    Moonlight er hverken forkyndende eller "typisk". 

    Lars!27-02-17 11:12

  • ★★★★★★0

    Dejligt hvis den ikke er...Når jeg læser raceproblematik og homoseksualitet lyder den nemlig som en ofte typisk vinder grundet et vedkommende og alvorsfuldt tema. Intet galt i disse temaer, misforstå mig ikke. Så ingen kritik af dette. Jeg kunne blot godt håbe på at film også anerkendes som et medie af lyd og billeder, uanset indhold (næsten:) Men er den også dette, er det jo fantastisk!

    T. Nielsen27-02-17 11:20

  • ★★★★★0

    Jeg synes, Moonlight er en passende vinder, netop fordi den ikke er helt typisk. Lyd og billede og klipning spiller sammen på en forholdsvis original måde, som gør det til lidt af en bedrift. Det efterlader netop det indtryk, at den vandt ikke bare på grund af sine socialrealistiske temaer. Det er også måden, det er gjort på. 

    Lars!27-02-17 11:25

  • ★★★★0

    Den er i høj grad båret af lyd, billeder og atmosfære. Faktisk forbavsende meget i forhold til den type film, som ofte bærer præg af en snakkesalig affære. Og den var også indstillet til bedste fotografering, hvor f eks Manchester by The Sea ikke var, da den ikke er nær så overrumplende visuelt. 

    Babo27-02-17 11:28

  • ★★★★★★0

    Okay takker.....Jeg har jo ikke set den eller La La Land endnu, men fik lidt tanken om dengang den i øvrigt fremragende Das Leben Der Anderen fik prisen som bedste foreign film over min personlige favorit Pans Labyrint (som er en type film der sjældent rammer den kvalitet og endnu mere sjældent belønnes med netop en Oscar) eller som dengang Crash vandt over på mange måder bedre film, via dens ret så politisk korrekte budskab, serveret ret firkantet vistnok (kan jeg påstå dette om Crash?).

    Jeg glæder mig til at få set dem begge og de andre nominerede jeg mangler!

    T. Nielsen27-02-17 11:37

  • ★★★★★1

    De har ikke lavet en ny "Crash" med deres valg denne gang, det er helt sikkert.

    Lars!27-02-17 11:39

  • ★★★★★0

    Min veninde fra London jeg sad og skrev med under showet, siger også det er en film hun ikke lige har behov for og se igen, ment som i positivt med at den slog ret så hårdt.

    Så jeg må vidst også få den set ved lejlighed.

    Elwood27-02-17 11:48

  • ★★★★1

    Crash og Moonlight er som dag og nat. Den ene mest klodsede eksekvering af racekonflikter, den anden en af de mest elegante film, skåret flot ind til benet og slet ikke, som man forventer. 

    Babo27-02-17 11:52

  • ★★★★0

    Okay takker.....Jeg har jo ikke set den eller La La Land endnu, men fik lidt tanken om dengang den i øvrigt fremragende Das Leben Der Anderen fik prisen som bedste foreign film over min personlige favorit Pans Labyrint (som er en type film der sjældent rammer den kvalitet og endnu mere sjældent belønnes med netop en Oscar) eller som dengang Crash vandt over på mange måder bedre film, via dens ret så politisk korrekte budskab, serveret ret firkantet vistnok (kan jeg påstå dette om Crash?).

    Jeg glæder mig til at få set dem begge og de andre nominerede jeg mangler!

    Der er en lang vej endnu før Oscar-showet begynder at hylde alle genrer som eventyr og actionfilm. Der vil gå noget tid, før sådanne vinder. Eller sci fi. Der skal en udskiftning til af medlemmer. Pan's Labyrinth skulle også have vundet. 

    Jeg savnede også The Wailing i foreign kategorien. Det virkede til at bestå af ret så typiske film i år. Sikkert meget gode. 

    Babo27-02-17 12:01

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen