Forum - Forum-tråd: Seriemorderen “Dexter” vender tilbage i 2021

Seriemorderen "Dexter" vender tilbage i 2021!

  • ★★★★★0

    Slutningen var skidt, ja. Det var de sidste par sæsoner dog også, så jeg har ikke de store forventninger.

    David Lund15-10-20 08:46

  • 0

    Slutningen var skidt, ja. Det var de sidste par sæsoner dog også, så jeg har ikke de store forventninger.

    Den sidste gode var Doomsday for mig. Mener vist det var sæson 6.

    Men med den originale showrunner ombord, så kan man håbe han fører serien tilbage på ret spor.

    Nagash15-10-20 09:04

  • ★★★★★★0

    Så et par sæsonner sammen med sønnike, som var ret glad for den. Mest fordi det var hyggeligt at have det sammen - synes dog den er lidt so-so.

    Wayne15-10-20 09:11

  • ★★★0

    Jeg kan ikke rigtigt se det, med mindre de helt afskriver de sidste afsnit og laver en do-over. Afslutningen af Debbie's historie var for mig en komplet deal-breaker.

    gi-jones15-10-20 09:12

  • ★★★0

    Første sæson af Dexter var fremragende og den holder et nogenlunde niveau de efterfølgende 3-4 sæsoner derefter. Men serien skulle aldrig have været mere end maks 5 sæsoner. 

    Jeg så aldrig serien til ende. Nåede vist halvvejs igennem sæson 7 før jeg kastede håndklædet i ringen. 

    Essal15-10-20 09:45

  • 0

    Bare de ikke baserer den nye sæson på den sidste bog....Den var godt nok ringe.

    Jeffe15-10-20 11:36

  • ★★★★★★1

    Bare de ikke baserer den nye sæson på den sidste bog....Den var godt nok ringe.

    Jeg nåede kun igennem den første af bøgerne og der kan man tale om at filmatiseringen overgår originalmaterialet, fordi holy crap, noget tyndbenet skrald.

    Zero Cool15-10-20 11:39

  • ★★★0

    Jeg nåede kun igennem den første af bøgerne og der kan man tale om at filmatiseringen overgår originalmaterialet, fordi holy crap, noget tyndbenet skrald.

    Tyndbenet skrald vil jeg ikke ligefrem kalde den, men er ellers enig i at serien overgår bogen. 

    Essal15-10-20 12:10

  • ★★★★★★0

    Tyndbenet skrald vil jeg ikke ligefrem kalde den, men er ellers enig i at serien overgår bogen. 

    Jeg læste ikke bogen først, så mit udgangspunkt var serie, hvor de fleste centrale figurer får masser af tid til at blive udviklet og blive "hele" personer igennem første sæson. I bogen er selv Dexter lidt af en papfigur.

    Zero Cool15-10-20 12:12

  • ★★★★★0

    Det lyder spændende med en ekstra sæson. :)

    Jeg kunne nu godt lide de to sidste sæsoner selv om, at  jeg også havde det noget ambivalent ift Debras arc.

    Men det underliggende kærlighedstema i sæson 7 og Ray Stevensons arc som skurken synes jeg var ret godt lavet.

    Og så at se Charlotte Rampling som en slags doktor Frankenstein i sæson 8, synes jeg også var ret interessant, samt at følge det underliggende tema.

    NightHawk15-10-20 14:37

  • ★★★★★0

    Jeg husker ikke så meget af de sidste sæsoner. De første gjorde tydeligvis dybere indtryk, især sæsonen med John Lithgow. Men jeg forstår godt at den blev sværere og sværere at skrive. For hvordan udvikler man en psykopat og giver ham en arc, som både skal virke troværdig og engagerende (tilmed sympatisk). Jeg tror jeg forstod det de prøvede på til sidst, men elegant og tilfredsstillende blev det ikke. 

    Lars!15-10-20 18:09

  • ★★★0

    Jeg ved godt, at jeg nok bare er helt ungdommelig naiv i min tilgang til sådan noget her, men jeg bliver faktisk glad for sådan en nyhed. Fordi jeg vitterligt elskede Dexter-serien så meget, at det ikke betyder så meget, at de sidste 1,5 sæson var ret dårlige.

    Jeg har det faktisk lidt ligesom da X-Files blev genoplivet. Det var dælendytme også nogle dårlige sidste sæsoner af den originale serier, men jeg var ovenud lykkelig for at få mere (det hjalp selvfølgelig, at vi vidste, at det ville blive med Scully og Mulder).

    Så forbeholder jeg mig selvfølgelig retten til at svine den nye sæson til, hvis det bliver virkelig skidt. Men lige nu er jeg bare glad for at få mere Dexter...

    HonoDelLoce16-10-20 09:19

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen